• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #93: Puur

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
De melkboer schrok zich een ongeluk toen hij hedenmorgen de gerespecteerde burger Genade dood aantrof in zijn woning. Nadat hij zo verstandig was geweest om het lijk onberoerd te laten en er anderen bij te halen, en het lijk was onderzocht, bleek dat er maar één mogelijkheid kon zijn geweest waarop Genade was gestorven. Weerwolven. Een oude legende was uitgekomen.
Geen van de Wakkerdammers beschikte over speciale gaven om weerwolven te vinden of te doden. Maar er was één instrument waarop zij hun hoop hadden gevestigd: de galg. Hiermee zou het gevecht tussen wolven en burgers worden beslecht. Hoe zal dit aflopen? We zien het in:


WvW
Puur

Algemeen
Aantal spelers: 20
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Claimen: Heeft geen zin
Netwerken: Ja
Klaagmuur: Nee
BM-opvolging: Oude BM kiest nieuwe, maar was de BM een wolf, dan volgt een herstemming
Manier van stemmen: In het topic
Eindtijd stemmen: 20.00

Rollen:
Burgers: 17
Wolven: 3

Extra: Gekozen dorpsoudsten
Op dag 0 mag iedereen voor twee dorpsoudsten stemmen. Dat wordt gedaan door de twee spelers die jij graag als dorpsoudsten ziet vet en blauw in een bericht te zetten. De twee spelers met de meeste dorpsoudstestemmen krijgen als bijrol ‘dorpsoudste’. Een burger met als bijrol dorpsoudste wordt dorpsoudste, maar als zo’n speler eerst wolf was, blijft deze wolf. Als de wolven een dorpsoudste proberen te lunchen, wordt er niet vermeld waarom de lunch niet doorgaat. Let op: De dorpsoudste- en burgemeesterstemming zijn op dag 0. Vóór de eerste lynch/lunch zijn de dorpsoudsten en burgemeester dus al gekozen.
Reden: Goede wolvenjagers worden vaak snel geluncht. Zeker in dit potje, waar er geen speciale goedjes zijn en wolven 1) niet op zoek hoeven te gaan naar speciaaltjes en 2) goedjes op geen mogelijkheid beschermd kunnen worden, zullen de actieve en slimme spelers het het eerst moeten gelden. Vandaar dat de lunch van deze spelers bemoeilijkt wordt, omdat zij waarschijnlijk zullen worden gekozen tot dorpsoudstes. Een goede wolvenjager lunchen kost je gewoon een lunch extra.

Extra: Activiteitsregel
Per dag moet elke speler gemiddeld 300 tekens (exclusief spaties en quotes) posten. Men mag één dag onder dit gemiddelde zitten, maar zit men dat twee dagen achter elkaar, dan valt men onverbiddelijk dood. Dag 0 en dag 1 tellen samen mee als één dag. Het geeft niet, als je spam post. Maar misschien kom je wel heel wolfs over als je niets spelinhoudelijks durft te posten...
Reden: Dit is een spel waarin je door pure postanalyse de wolven moet zien te vinden. Dat kan alleen, als er ook wat gepost wordt! 300 Tekens is overigens erg weinig; dit is een absoluut minimum waaraan iedereen makkelijk moet kunnen voldoen. Als je gewoon actief meedoet, zul je hier zeker boven blijven en hoef je er niet op te letten dat je wel genoeg tekens post.

Extra: Stemregel
Stemmen zonder uitleg en random stemmen zijn allebei verboden.
Reden: Spreekt voor zich.

Extra: Letterlijketekstdeelregel
Het is dit potje niet toegestaan teksten van anderen te delen, vervalsbaar of niet. Je mag dus bijvoorbeeld geen Skypelogs meer posten.
Reden: Sommige zaken zijn in theorie wel vervalsbaar, maar in de praktijk ben je bewezen als je Skypelogs post die je dagenlang met een wolf had en waaruit blijkt dat je niet zijn medewolf was. Dat is een stomme manier om bewezen te worden.

Spelerslijst
1. PartOfTheGame
2. Moonmonkey Burger, lynch dag 2
3. Vinie Burger, uitgeschreven dag 1
4. Gekko Burger, lunch dag 2
5. Gerbentjee Burger, inactiviteit dag 1
6. Noobje783 Burger, inactiviteit dag 3
7. Kyraco Wolf, lynch dag 4
8. Tristiano Wolf, lynch dag 5
9. Animal => Fireas Burger, lunch dag 4
10. RabbidRobin (DO)
11. owen666
12. Genius Burger, lynch dag 1
13. Mineos452 => DutchGirl
14. Blueknife. Burger, lunch dag 3
15. Alice Burger, inactiviteit dag 1
16. Scorpione Burger, inactiviteit dag 1
17. Ydeger
18. Initia Burger, inactiviteit dag 1
19. Bezem => Jo 10 Burger, inactiviteit dag 2
20. Donny Burger, lynch dag 3


Gebeurtenissen en deadlines
Dag 0: DO's + BM + Vervanging
Vervanging
Dag 1: Lynch + Inactiviteitsdoden
Vervanging
Dag 2: Lynch + Lunch + Inactiviteitsdode
Dag 3: Lynch + Lunch+ Inactiviteitsdode
Dag 4: Lynch + Lunch
Dag 5: Lynch
Dag 6: Donderdag om 20:00
...


Vandaag is dag 0 en kunnen jullie één burgemeestersstem en twee dorpsoudstestemmen uitbrengen.
Voor de lynch van morgen mag vandaag al een stem uitgebracht worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
PartOfTheGame
Blueknife
Blueknife

Die stemmen in het groen kunnen me gestolen worden maar stemmen in het blauw svp op mij.
 

DeletedUser20542

Gast
Succes allemaal! Goedjes ftw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
PartOfTheGame
Blueknife
Blueknife

Die stemmen in het groen kunnen me gestolen worden maar stemmen in het blauw svp op mij.

Zo goed ben je niet in vergelijking met anderen. Ook geen vroege lynch. Dus waarom zouden we? Ervoor zorgen dat een normalieter veel gelunchd iemand het niet krijgt, wolf?
 

DeletedUser20542

Gast
Zoals POTG doet, het lijkt me vrij verstandig om er voor te zorgen dat de BM ook DO is. Dat is extra vervelend voor de wolven, die dan de lunch niet kunnen gebruiken als middel om belangrijke personen te doden. Maar we moeten wel goed opletten dat we iemand BM en dan ook DO maken die zeker goed is, anders zijn we ver van huis om een reden die denk ik niet uitgelegd moet worden.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik ben mijn volste vertrouwen in PartOfTheGame en Tristiano, zij krijgen van mij ook mijn dorpsoudstestemmen. Mocht één van de 2 inactief blijken en morgenmiddag nog niet gereageerd hebben, kan het nog zijn dat ik deze verander. Anders is de kans klein dat ik nog van gedachte verander.

Voor de Burgemeesterstemming moet ik nog eens denken of zoeken, mensen die zich willen aanmelden mogen dat verder altijd doen.

Verder veel succes iedereen, dat de wolfjes snel en pijnlijk mogen sterven.

E: Potg stemt op zichzelf en doet vrij arrogant, geen stem van mij in dat geval.
 

DeletedUser

Gast
Robin, op wie moet je anders stemmen? Als je jezelf niet eens genoeg capabel acht om mensen te 'leiden...'

Flashmobs FTW.
-Animal-
 

DeletedUser199

Gast
Ik houd er niet van om mensen succes te wensen. De kant waar ik bij hoor zal dat niet nodig hebben, de kant waar ik niet bij hoor, tjah, die moeten verliezen, toch? Allereerst het hele "dorpsoudste' gebeuren. First things first:

Dorpsoudste): Tenzij ik me enorm vergis, maakt het vrij weinig uit of een wolf wel of niet dorpsoudste is. We hebben 1 "overlevende lunch" minder, maar die persoon zouden we wolven sowieso niet lunchen, dus als met al laat me dat nogal koud. Ik nomineer als eventuele gegadigden RabbidRobin, PartOfTheGame en, lekker arrogant maar wel terecht, mezelf. Waarom? Puur vanwege de redenen die Genade al heeft aangegeven. De meest ervaren, beste spelers. Ik ben geneigd om vervolgens maar voor mezelf (Tristiano) en PotG te gaan, puur doordat Robin zich vooral onderscheidt in potjes waarbij er genetwerkt kan worden. Iets wat in dit potje, gelukkig, niet mogelijk is.

Burgemeester) Hier ga ik niet heel erg veel woorden aan vuilmaken. Ik weet wat ik aan mezelf heb, jullie weten wat jullie aan me hebben, als jullie dat niet weten, is er niets dat ik kan zeggen om jullie alsnog te overtuigen. Ik denk dat we kunnen zeggen dat, zonder netwerken en claimen, eik een van de beste spelers ben op Grepolis. Dit maakt me tegelijkertijd een van de gevaarlijkere burgemeesters, mits ik wolf zou zijn, maar uiteindelijk gaat het allemaal om het nemen van risico's.
 

Genius0615

Erinys
Tristan, Rabbid, zijn 2 zeer ervaren spelers die er alles aan doen om de wolven te killen (buiten als ze zelf wolf zijn), worden ook meestal zeer vroeg geluncht wegens te ervaren enzo.

Tristan, zelfde reden
 

DeletedUser21204

Gast
Natuurlijk mogen stemmen ook altijd op mij. Welke dan ook (voor deze ronde he).
Waarom?
Dat bedenk je zelf maar, en als je het niet zelf kan bedenken gaat je stem toch niet op mij, en ga ik ook niet de moeite doen je te overtuigen.
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk mogen stemmen ook altijd op mij. Welke dan ook (voor deze ronde he).
Waarom?
Dat bedenk je zelf maar, en als je het niet zelf kan bedenken gaat je stem toch niet op mij, en ga ik ook niet de moeite doen je te overtuigen.

Wow, wat een overtuigende tekst x)

Ik weet een mooie voor je:
Stem op mij, want ik ben altijd lunch tenzij ik zelf wolf ben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan