• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

welke browser is de beste

DeletedUser

Gast
Google crome is tog ideaal, lekker snel. en als je wat wilt weten hoef je het boven alleen maar in te typen en je drukt enter en je zit gelijk in de zoekmachine van google :D
 

DeletedUser13380

Gast
Google Chrome. Snel, zonder problemen, alles werkt, gebruiksvriendelijk.

Wat kan je nog meer opnoemen?
 

DeletedUser

Gast
GC, firefox doet het iets te traag,

En ... met gc kan je lekker snel cancelen en opnieuw aanvallen.
 

DeletedUser19689

Gast
Firefox, zeker weten. Snel en makkelijk aanpasbaar door middel van add-ons. Chrome kan dit ook allemaal, maar dat is een echte privacy nachtmerrie.
 

DeletedUser13380

Gast
Zelfde hier. Ik gebruik Chrome voor alles, buiten muziek. M'n afspeellijst van YouTube staat op firefox aan.
 

DeletedUser

Gast
Mij boeit het niet heel veel dat ze mijn informatie hebben,

1. Het zijn robotten die het als eerst controleren, pas daarna mensen als je gaat radicale dingen gaat schrijven.
2. Ze kunnen in alle browsers kijken, dat weet ik zeker, welke je ook gebruikt het heeft geen nut. Want geloof me, ze zijn daar niet zo dom dat ze niet eens firefox kunnen bespieden.
3. De informatie blijft binnen de geheime dienst, ze zullen echt niet mijn moeder gaan bellen om te vertellen wat ik allemaal uitspook op het internet :p
 

DeletedUser

Gast
Mij boeit het niet heel veel dat ze mijn informatie hebben,

1. Het zijn robotten die het als eerst controleren, pas daarna mensen als je gaat radicale dingen gaat schrijven.
2. Ze kunnen in alle browsers kijken, dat weet ik zeker, welke je ook gebruikt het heeft geen nut. Want geloof me, ze zijn daar niet zo dom dat ze niet eens firefox kunnen bespieden.
3. De informatie blijft binnen de geheime dienst, ze zullen echt niet mijn moeder gaan bellen om te vertellen wat ik allemaal uitspook op het internet :p

Gelukkig ben je voor de rest behoorlijk onwetend over waarvoor ze je informatie nog meer gebruiken (:
 

DeletedUser

Gast
Ja, reclameren, ken je big data? dat word het nieuwe 'grote' ding, ze slaan alles op, dat doen ze voor de nasa wat me niets boeit en om reclame te maken over je interesses, ik vind het goed, dan hoef ik niets meer door foldertjes te zoeken...

In amerika was een supermarkt er al mee begonnen, ze gingen kijken wat hun klanten kochten en beoordeelde zo of een klant zwanger kon zijn, kinderen had en allemaal andere dingen (ook wel snoep bij slecht weer word verkocht)... Deze data gebruiken ze om de ideale folder te maken voor jouw, die dan vervolgens in jouw brievenpost komt, en dat zorgt ervoor dat we meer besteden.

Op dit moment worden er bedrijven gelanceerd die al deze informatie aan het opslaan zijn, om het dus door te verkopen aan de grote bedrijven (als ze het niet zelf doen).
 

DeletedUser

Gast
Als je in een bedrijf wilt investeren, ik geloof dat je rijk kan worden om te investeren in Walmart. Dit is een mooi voorbeeld van big data:
Het Amerikaanse bedrijf Walmart verwerkt meer dan een miljoen transacties per uur die op een slimme manier in databases opgeslagen moeten worden. Uit deze grote berg gegevens kunnen verbanden tussen verschillende producten gedestilleerd worden (bijvoorbeeld hamburgers en broodjes, maar vaak zijn de verbanden minder voordehandliggend). Ook kunnen op basis van aankoopgedrag klanten ingedeeld worden op basis van diverse kenmerken. Door geavanceerde statistische analyses uit te voeren kan Walmart niet alleen vrij nauwkeurig inschatten wat het geslacht, inkomen, de sociale klasse en de gezinssituatie van een klant is maar kunnen ook levensgebeurtenissen zoals huwelijk, geboorte, echtscheiding en overlijden met vrij grote precisie gedetecteerd worden aan de hand van veranderingen in aankoopgedrag.
En, gek genoeg legaal :p
 

DeletedUser11295

Gast
De beste browser is gewoonweg firefox, vele malen veiliger dan zijn tegenhanger chrome die net iets sneller is. Wat veel mensen niet beseffen is dat chrome door een winstbehoevend bedrijf word gemaakt terwijl firefox door zo'n 5000 gebruikers word beheerd.
 

DeletedUser

Gast
chrome :D, firefox is gewoon onhandig... echt waar... je mag zagen zoveel je wilt, maar chrome is gewoon de beste :)
 

DeletedUser20686

Gast
De beste browser is gewoonweg firefox, vele malen veiliger dan zijn tegenhanger chrome die net iets sneller is. Wat veel mensen niet beseffen is dat chrome door een winstbehoevend bedrijf word gemaakt terwijl firefox door zo'n 5000 gebruikers word beheerd.

Firefox is ondertussen ook gewoon van google ;)
Dus je argument klopt niet geheel.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het verder niet met je eens ben hoor. Firefox blijft ook mijn browser van voorkeur.
 
Bovenaan