• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Welke god?

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
AW: Welke god?

Even een vraagje( waarscijnlijk is hij wel al gesteld maar ik vind hem niet)
Als ik eerst Tevredenheid gebruik en daarna Stadsbesscherming, blijft de tevredheid dan gelden. Of betekent Stadsbescherming dat al ingevoerde spreuken ook niet werken.
 

DeletedUser8346

Gast
AW: Welke god?

Even een vraagje( waarscijnlijk is hij wel al gesteld maar ik vind hem niet)
Als ik eerst Tevredenheid gebruik en daarna Stadsbesscherming, blijft de tevredheid dan gelden. Of betekent Stadsbescherming dat al ingevoerde spreuken ook niet werken.

Dan blijft de tevredenheid gewoon gelden. Geldt ook voor andere spreuken als bevolkingsgroei of roep van de oceaan.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
AW: Welke god?

Ok, bedankt op de wiki kon ik het ook niet vinden daar stond als beschrijving de beschrijving van Bevolkingsplicht :p
 

DeletedUser10488

Gast
AW: Welke god?

wat vinden jullie het beste mythische wezen, ik medusa die is het sterkst in de aanval en verdedigt ook goed.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

:pegasus: zijn heel snel en redelijk sterk maar de beste aanvallers zijn :manticore:
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

mijn voorkeur gaat uit naar pegasus in de verdediging en manticore in de aanval. Hoewel ik persoonlijk eigenlijk nooit manticores gebruik omdat ik te lui ben om de gunsten te sparen :)
 

DeletedUser15809

Gast
Re: AW: Welke god?

Vroeger zou ik zonder twijfel Hera hebben gezegd. Maar met de komst van Hades twijfel ik wel een beetje. Vooral in het begin heb ik vaak zilvertekorten door de bouw van ruiters/hoplieten. Deze tekorten kan je makkelijk met Hades financieren zonder overschotten aan andere grondstoffen te hebben.

Hera/Hades dus voor mij ;)

Vanuit een zelfde soort overweging heb k voor Poseidon gekozen. Die geeft 800 hout voor 25 gunst. Een stuk goedkoper dan het zilver van Hades. Ik denk dat vooral de meer verdedigend ingestelde spelers meer aan Poseidon hebben. Hera maakt je productie veel sneller (voor een beperkte tijd) maar bij Hades en Poseidon heb je de spullen direct.
Hangt ook van het level van je steengroeve etc af.
Bij level 10 heb je een basisproductie van 66 per uur. (x wereldsnelheid) Die productie wordt door Hera verhoogd met 50% dus je krijgt 33 per uur extra gedurende 12 uur (gedeeld door wereldsnelheid) Dat is dus na 12 uur krap 400 grondstoffen (maar wel allemaal) extra voor 120 gunsten. Bij Hades krijg je direct 500 zilver voor 30 gunsten en van Poseiden zelfs 800 hout voor slechts 25 gunsten. Als je dan ook nog overzee kunt handelen (Marktplaats level 10) en wat tijd hebt dan krijg je voor je overschotten meestal wel wat je nog nodig hebt. De Bruiloft van Hera is interessanter: 525 grondstoffen (gevarieerd) voor 30 gunst. Goedkoper dan Hades, maar nog steeds een stuk duurder dan Poseidon.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

Athene en Hera, kan niet echt kiezen, maar zeus en de rest is pas voor later :0
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

ik kies altijd voor hera, en als je van één gs tekort hebt moet je die uppen...
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

weet je wat ik stom van dat bij elk tempel level het aantal gunst per uur maar met 0,3 omhoog gaat
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

weet je wat ik stom van dat bij elk tempel level het aantal gunst per uur maar met 0,3 omhoog gaat

dat lijkt heel stom maar het is meer dan genoeg op een gegeven moment heb je meer steden en gaat je gunstproductie ook veel sneller omhoog. anders hadden de grote spelers onopstoppelijke gunsttoevoer. heb je meer gunst nodig dan moet je een godenbeeld bouwen of priester kopen.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

weet je wat ik stom van dat bij elk tempel level het aantal gunst per uur maar met 0,3 omhoog gaat

Het wordt berekend door de vierkantswortel van je tempellevel(s) te trekken en die te vermenigvuldigen met de wereldsnelheid. ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Welke god?

aangezien het godenbeeld en de priester buiten de vierkantswortel staan, worden hierdoor de productie toch meer toegenomen dan steeds de tempellevels.
 
Bovenaan