• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Welke god?

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

hera is een begin god.

zeus=mengenling

athene=bescherming


hades=aanval

poseidon= zee
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

hera is een begin god.

zeus=mengenling

athene=bescherming


hades=aanval

poseidon= zee

hier ben ik het totaal niet mee eens.

Hera is later in het spel nog harstikke handig.
Hades heeft geweldige verdedigende eenheden
Zeus is voornamelijk aanvallend (schichten, Manticores)
Athene is ook verdedigend, Pegasus en Centaur, stadsbescherming etc.
Poseidon is wel zee, daar heb je gelijk in.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

hier ben ik het totaal niet mee eens.

Hera is later in het spel nog harstikke handig.
Hades heeft geweldige verdedigende eenheden
Zeus is voornamelijk aanvallend (schichten, Manticores)
Athene is ook verdedigend, Pegasus en Centaur, stadsbescherming etc.
Poseidon is wel zee, daar heb je gelijk in.

bescherming=verdediging hetzelfde
hades verdedigend? op cerberus na
zeus=had ik ongelijk in is inderdaad aanvallend
hera=is aangeraden voor bigeners maar later prima mogelijk.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Welke god?

xd, hier heeft die arme jongen toch helemaal niets aan:)

Athene= verdediging
Zeus= aanval (gebruik ik slechts zelden)
hera= vooral voor grondstoffen (dus zeer handig in het begin van het spel)
Poseidon= hoofdzakelijk aanval (gebruik ik niet veel)
Hades= hoofdzakelijk aanval, hoewel zilver heel handig is in het begin.

dus ik zou gaan voor hera, zij zal je groei wel bevorderen denk ik:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Ik vind idd ook hera, voor de grondstoffen die je in het begin nodig hebt
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Dat doen enkel sneue spelers/allianties...

Ik vind schichten altijd wel leuk. Je verliest er niks aan en de andere moet toch weer even GS gebruiken voor opbouwen. En als spelers mij sneu vinden dan doen ze dat toch lekker? maakt mij niks uit ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Hera duidelijk, meer GS en sneller troepen bouwen, eerste dorp ben je toch vooral land troepen aan het maken.
Daarna zou ik athene nemen voor je DEF en daarna pas poseidon of zeus.
poseidons/zeus spreuken zullen eigelijk aleen maar nut hebben als je 1 of meer steden gebruikt voor aleen maar VS te maken.



Ik vind schichten altijd wel leuk. Je verliest er niks aan en de andere moet toch weer even GS gebruiken voor opbouwen. En als spelers mij sneu vinden dan doen ze dat toch lekker? maakt mij niks uit ;)

Zodra je een beetje verder zit in het spel kan een alliantie met gemak 15 schichten per dag per dorp op je gooien, dat is sneller dan dat jij kan bouwen.
als je wakker wordt en al je steden liggen in puin dan praat je wel anders.

schicht is laf,gereserveerd voor degene die niet echt kunnen aanvallen.
het is niks anders dat opzettelijk je vijhand te irriteren omdat je een random gebouw raakt, aardbeving raak je aleen de muur wat help met als je een echte aanval verstuurd.
schicht dient voor niks dan irritatie.

Gellukig in mijn wereld hebben alle top allianties een hekel aan schichten oorlog en komt het daarom ook niet (vaak) voor en gebruik ervan wordt op neergekeken. :)


edit: ja zag al op grepostats dat je nog niet zo groot bent, komt nog wel, dan snap je meteen waarom ik dit post ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik in het allereerste begin toen ik net me tempel afgebouwd had in een vlaag van verstands verbijstering Zeus als eerste god... Op een gegeven moment ging ik me meer in de goden verdiepen en vond ik de 50% extra GS voor 6 uur een stuk interessanter dan een paar strijdwagen.

Vind het alleen wel jammer dat de gunst productie voor 1 god niet per stad apart berekend wordt en vervolgens opgeteld anders zou ik waarschijnlijk alleen maar Hera's hebben.
Of ik nu:
1 stad - lvl 25 tempel + godsbeeld + hogepriesteres = 16.4 gunst per uur.
2 steden - 2x lvl 25 tempel + godsbeeld + hogepriesteres = 23.2 gunst per uur.

Dan is het efficienter om voor me tweede stad een andere god te kiezen waar ik dan ipv 6.8 dus ook 16.4 gunst per uur voor krijg.

Als eerste stad is het Hera, maar als 2e stad neem ik toch Zeus... Voornamelijk voor de strijdwagens op dit moment.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Vind het alleen wel jammer dat de gunst productie voor 1 god niet per stad apart berekend wordt en vervolgens opgeteld anders zou ik waarschijnlijk alleen maar Hera's hebben.
Of ik nu:
1 stad - lvl 25 tempel + godsbeeld + hogepriesteres = 16.4 gunst per uur.
2 steden - 2x lvl 25 tempel + godsbeeld + hogepriesteres = 23.2 gunst per uur.

Dan is het efficienter om voor me tweede stad een andere god te kiezen waar ik dan ipv 6.8 dus ook 16.4 gunst per uur voor krijg.

Ik vind dit net goed. Anders heb je bij 10 steden van 1 god een productie van 164 per uur. Met 20 steden wordt dit 328 per uur. Met 100 steden heb je 1640 per uur, of elke 20 minuten een volle tempel. Dit betekent, als je in die 100 steden Poseidon aanbidt, kan je ongeveer elke 10 minuten een zeestorm inzetten. Als iemand je dus aanvalt met vuurschepen, kan je deze tot een heel klein aantal reduceren. Als je dan in je aangevallen dorp een grote vloot biremen zet, kan niemand er ooit doorkomen en kan je niet veroverd worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Ik vind dit net goed. Anders heb je bij 10 steden van 1 god een productie van 164 per uur. Met 20 steden wordt dit 328 per uur. Met 100 steden heb je 1640 per uur, of elke 20 minuten een volle tempel. Dit betekent, als je in die 100 steden Poseidon aanbidt, kan je ongeveer elke 10 minuten een zeestorm inzetten. Als iemand je dus aanvalt met vuurschepen, kan je deze tot een heel klein aantal reduceren. Als je dan in je aangevallen dorp een grote vloot biremen zet, kan niemand er ooit doorkomen en kan je niet veroverd worden.

al kun je toch maar een spreuk per aanval inzetten?
Neemt niet weg dat het idd geen goed idee is om de gunstproductie zo op te laten lopen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

al kun je toch maar een spreuk per aanval inzetten?
Neemt niet weg dat het idd geen goed idee is om de gunstproductie zo op te laten lopen.

Je kan 1 actieve spreuk (spreuk die werkt op moment van gevecht) inzetten op een aanval (heimwee, gunstige wind, heroïsche kracht, terugkeer uit de onderwereld,...) maar meerdere passieve spreuken (spreuken die meteen werken; zeestorm, Zeus' razernij) inzetten, als er nog geen actieve spreuk werd uitgesproken
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Hades, om dezelfde reden als jani, alleen kijk ook even naar de situatie: als je bij de boeren bijna alleen maar zilver kunt handelen, is Hades handig, dan kun je ook nog wat handelen. kun je bijna alleen maar met hout handelen, kan Poseidon ook heel handig zijn ;) heb je geen van beide situaties, kan Hera handig zijn.

Als het je puur op het zilver gaat is Hera sowieso vanaf een zilvermijn lvl 17 productiever. In het begin kan je daarnaast ook op de marktplaats nog wel zinnig GS ruilen (bij 1:1 is Hera dan productiever vanaf zilvermijn lvl 7-8). Bovendien heeft Hera de handige Tevredenheid + Bevolkingsgroei combo, die je snel in staat stelt om de kleinere steden van jouw eiland te gaan farmen.

Ik vind schichten altijd wel leuk. Je verliest er niks aan en de andere moet toch weer even GS gebruiken voor opbouwen. En als spelers mij sneu vinden dan doen ze dat toch lekker? maakt mij niks uit ;)

Vergeet niet dat ondanks dat je gunsten - na het bouwen van je tempel - oneindig terugkomen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen waarde hebben.

Terwijl jij 1 persoon iets naar achteren tikt, groeit de rest van de wereld gewoon door. Dit geeft jou relatief gezien dan ook een negatief saldo op je gunst. DAAROM zetten slimme spelers hun gunsten in om zichzelf te verrijken ipv anderen te verarmen.

Maar ga jij maar lekker schichten. Bouw ik manticoren en loopvlieg je stadje plat ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

zeus bij 50 kun je strijdwagen krijgen

Strijdwagens hebben net als ruiters hun grootste voordeel verloren bij de invoering van Grepolis 2: voor het farmen van dorpen zijn troepen niet meer nodig. Tenzij je spelers wil gaan farmen heb je dus niet veel aan Zeus in het begin. En zelfs als je dat wil doen is Hera nog steeds beter met het snel opbouwen van je leger.
 
Bovenaan