• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Apollonia (casual wereld)

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
new_world_en.png

Wereld Apollonia (casual wereld) zal op woensdag 21 november 2018 a.s van start gaan!

Beste spelers,

Op woensdag 21 november a.s. openen wij een nieuwe wereld genaamd Apollonia. Dit zal onze aller eerste casual wereld zijn, waar één stad naar keuze altijd beschermd zal zijn tegen overnames. Daarnaast kunnen verslagen spelers van andere werelden naar deze wereld verhuizen met hun laatste stad. Ga voor meer informatie naar deze wikipagina.

De instellingen:
Omschrijving:Wereldinstelling:Informatie:
StartWoendag 21 november 2018In de loop van de dag
Wereldsnelheid2-
Eenhedensnelheid2,5Spionage wordt ook versneld
Handelssnelheid3Handelen met boerendorpen wordt ook versneld
Beginnersbescherming7 dagen-
KolonisatiesysteemNieuwOpstand
EindspelGeen-
Duur stad stichten12 uur-
BoerendorpensysteemNieuwBattle Point Villages & Bandietenkampen
Anti-timing regel10 seconden-
GodenZeus, Hera, Poseidon, Athene, Hades & Artemis-
PremiumfunctiesInstant buy & Goudhandel-
HeldenActief-
MoraalActief-
Nachtbonus00:00 - 08:00-
Alliantielimiet60-

Wereld Apollonia zal in de loop van de dag geopend worden. Het exacte tijdstip blijft geheim, zodat iedereen een eerlijke start krijgt. Je kan op deze wereld spelen zodra wij de officiële start aangekondigd hebben. Belast de support a.u.b. niet met vragen over de start van wereld Apollonia.


Discussiëren over deze wereld kan in dit discussietopic.

We wensen jullie alvast heel veel plezier toe op wereld Apollonia!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team
Wat vind jij van deze opzet?
 

DeletedUser29548

Gast
Wat is er casual aan? Er is geen eind spel, en je laatste stad kan niet worden veroverd?

Maar wat zijn de casual dingen dan? Geen eind spel?
smiley_emoticons_sadnew.gif
 

DeletedUser29138

Gast
Fake news, ik heb persoonlijk liever snelle werelden. Maar ben benieuwd of er veel belangstelling is voor casual werelden, vind het zeker een interessant concept.
 

ojbojb

Slingeraar
Ik zou wel eens een wereld willen zien waarin de midden oceanen gevuld zijn met onafhankelijk, computergestuurde def steden (vast wel een ai voor te ontwikkelen voor verschillende stijlen) en de spelers daarbuiten. En dan maar naar binnen veroveren. Dominatie uiteraard.
 

DeletedUser29138

Gast
Ik zou wel eens een wereld willen zien waarin de midden oceanen gevuld zijn met onafhankelijk, computergestuurde def steden (vast wel een ai voor te ontwikkelen voor verschillende stijlen) en de spelers daarbuiten. En dan maar naar binnen veroveren. Dominatie uiteraard.

Klinkt wel leuk inderdaad!
smiley_emoticons_grin.gif
 

Don Vydee

Hopliet
"Aanvalpreventie
Op Casual werelden kunnen spelers andere spelers niet aanvallen wanneer er meer dan 20% verschil in punten zit. Dit verbetert de ervaring van kleinere spelers omdat ze alleen kunnen worden aangevallen door spelers van hun eigen grootte


Voorbeeld: als een speler 1000 punten heeft, kan hij een speler met minder dan 800 punten niet aanvallen. Hij kan ook geen speler aanvallen met meer dan 1200 punten."

20% verschil is heel weinig. Deze regel wordt beter verwijderd. Na verloop van tijd is het verschil tussen vele spelers groter dan 20%. Uiteindelijk kom je terecht in een situatie waarin je niemand (of slechts een heel beperkt aantal spelers) kan aanvallen omdat de verschillen in punten te groot zijn. In een wereld zonder eindspel is dit na verloop van tijd niet realistisch.

Wat gebeurt er dan bij een belegering? Kan je een alliantiegenoot helpen met aanvallen op zijn stad wanneer zijn stad belegerd wordt door een speler die meer dan 20% punten meer of minder heeft dan jezelf?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser29457

Gast
Idd die 20% is zeer weinig of terwijl haal je dit weg of terwijl vergroot je het percentage met meer dan de helf.
Geen zin om 4 uur te vliegen om GP te rappen bij mijn “punten soort genoten”
 
De zeer beperkte spel-kennis van de dev-afdeling wordt weer pijnlijk duidelijk met deze "wereld".
Belegering is onuitvoerbaar op deze wereld, kwamen ze ook pas achter toen ze op Beta een casual wereld startte met belegering.

De limiet van 20 +/- is ook op opstand een ramp. Ja je kunt medespelers van OS voorzien maar een medespeler al snel niet meer helpen met het binnenhalen van een target als je zelf niet binnen de limiet valt.

Daarnaast wordt het als "bescherming" voor kleine/nieuwe spelers gepromoot.
Dit is op het feit dat 1 stad (kan je beschermen) niet overgenomen kan worden waar. Echter voor normaal spelen een fabeltje.

Voorbeeld :

Een speler heeft 10k aan punten, deze kan spelers aanvallen/overnemen welke tussen de 8 en 12k aan punten hebben. Echter een speler van 8k kan niet aanvallen op een speler van 10k. Counteren onmogelijk dus.

Deze verhouding wordt voor de kleine spelers ondanks groei steeds schever. Meer punten is meer marge in de targets zonder dat je door je targets aangevallen kunt worden.
 

DeletedUser16083

Gast
Wanneer een speler zijn/haar laatste stad op een gewone wereld verliest, krijgt hij/zij de optie om het over te dragen naar een Casual wereld. Zijn/haar stad wordt vervolgens met de huidige staat overgebracht naar een beschikbare plek met veroveringsbescherming.

Gebouwniveaus, onderzoeken, items in inventarissen, helden, adviseurs, instellingen, stadsnamen, evenement beloningen en andere waardevolle items worden overgedragen met de stad. Het is alleen mogelijk om één stad over te dragen naar een Casual-wereld.

Dus als ik reset op rizinia en herstart heb ik 1 stad, die neem ik dan mee naar casual wereld, met alle helden etc. die ik dan meeneem, lijkt me niet echt een fair iets.
 
Ik snap die devs toch echt niet, noobs krijgen meer en meer steun. Alsof het belachelijke moraal nog niet genoeg was, dan doen ze zoiets. Straks moet je al helemaal niks meer kunnen om mee te draaien op dit spel. Je hebt al bijna geen spelers meer en met die regel ga je dan nog de aantal targets verminderen, lol.. Zeker als die wereld dan een paar jaar oud is, heb je mss 2 of 3 spelers binnen je oceaan die je kan gaan aanvallen x)

Dit betekent ook dat als enkelen uitlopen op de meerderheid op vlak van steden & punten, ze gewoon weer bijgebeend worden omdat ze zelf niet verder kunnen uitbreiden wegens het gebrek aan targets enzovoort. Lekker jongens, echt goed doordacht! Straf de actievere & betere spelers maar weer. Hoe achterlijk kan je zijn, belachelijk gewoon...

Mocht dit zo geweest zijn op kos die net gesloten is (als voorbeeld), dan was mijn dichtste target 3-4 uur varen (!!!). Ze hebben precies niet door dat er in latere fases, als we in de miljoenen gaan, er dan ook echt maar telkens een stuk of 2-3 zijn die elkaar zouden kunnen aanvallen van alle actieve spelers, en dan zwijg ik nog over de afstand... Iedere speler kan toch zien dat dit problemen gaat vormen, waarom voeren jullie ideeën in zonder die even goed te bespreken? Weten jullie eigenlijk hoe dit spel in elkaar zit?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan