• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Gela

DeletedUser27170

Gast
Wil niet lullig doen, maar aan het eind van de dag staat tristiano op plek 2 van de wereld en waar ben jij? Ook al speel je alleen voor het goud is het volgens mij niet zo dat jij ergens in de top 10 mee kan draaien.
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser23206

Gast
2 werelden is wel genoeg, daarnaast is het wel sloom hier, moraal en grote ally..
 

DeletedUser26715

Gast
Vind 2,5 prima, moraal is wat minder maar dat maakt me niet uit. Helaas is de NB te laat voor mij verder is het een prima wereld.
 

DeletedUser25167

Gast
Zou er 1 wereld komen zonder goud ???
Dan zou het is keer, 1x eerlijker zijn op Grepolis, dan kan je zien wat je waard bent zonder goud
smiley_emoticons_irre4.gif
(schrik niet hoe slecht je dan bent)
 

DeletedUser26448

Gast
Zou er 1 wereld komen zonder goud ???
Dan zou het is keer, 1x eerlijker zijn op Grepolis, dan kan je zien wat je waard bent zonder goud
smiley_emoticons_irre4.gif
(schrik niet hoe slecht je dan bent)

Helemaal mee eens! Iedereen gelijke kansen..
 

DeletedUser26425

Gast
zou nice zijn zonder goud maar inno wil ook nog wat verdienen..
 

DeletedUser28309

Gast
Wat vinden jullie van deze instellingen?
Ik zit nog niet zo lang op Gela als beginnende speler die zich al redelijk heeft opgewerkt.
Er zijn al verschillende aanvallen getrotseerd met behulp van de groep.
Ik vind het niet kloppen dat spelers die dit spel al lang spelen (groter zijn) een beginnende speler mogen slopen. Je wordt gelijk voor de leeuwen gegooid als je bij een groep gaat die gelijk technische vragen op je afsturen.Ongeduldige teamleiders zijn een drama voor dit spel. Voor sommige is het geen spel meer!!
 

DeletedUser27464

Gast
Ik zit nog niet zo lang op Gela als beginnende speler die zich al redelijk heeft opgewerkt.
Er zijn al verschillende aanvallen getrotseerd met behulp van de groep.
Ik vind het niet kloppen dat spelers die dit spel al lang spelen (groter zijn) een beginnende speler mogen slopen. Je wordt gelijk voor de leeuwen gegooid als je bij een groep gaat die gelijk technische vragen op je afsturen.Ongeduldige teamleiders zijn een drama voor dit spel. Voor sommige is het geen spel meer!!
Het is een oorlogsspel, niet zo moeilijk doen
Als je wordt aangevallen, en je vind het niet zo leuk, ga dan de Sims spelen.
 

DeletedUser28309

Gast
Oh ja het is een oorlogsspel. Maar het zou leuker kunnen zijn als er een herstelperiode zou zijn na aangevallen te zijn. Het is geen kwestie van niet leuk vinden, maar kan voor een beginnende speler fijner zijn om een adempauze te krijgen. En Sims speel je maar lekker zelf! :p
 

DeletedUser27281

Gast
Oh ja het is een oorlogsspel. Maar het zou leuker kunnen zijn als er een herstelperiode zou zijn na aangevallen te zijn. Het is geen kwestie van niet leuk vinden, maar kan voor een beginnende speler fijner zijn om een adempauze te krijgen. En Sims speel je maar lekker zelf! :p

Ten eerste krijg je een beginnersbescherming waarin je toch al een serieuze stad kan bouwen met genoeg verdediging om een aanval te weerstaan. Denk je de aanval niet te kunnen weerstaan, kan je altibd dodgen. Met de snelheid waarmee nu gespeeld wordt is het ook mogelijk om minstens 1 stad te stichten. Met de bandietenkampen en de eilandopdrachten haal je ook al makkelijk een 3de slotje binnen in de beginnersbescherming.

Ten slotte is er ook nog moraal op deze wereld, wat ervoor zorgt dat het voor grote spelers minder aantrekkelijk is om kleinere spelers aan te vallen.
 

DeletedUser28309

Gast
Nou figuur als je door een hele groep aangevallen wordt omdat ze denken dat je anders te groot wordt is er niets tegen te houden. Maar ik merk ook dat je het niet in normaal nederlands kan uitleggen. altibd dodgen
3de slotje???? Je hebt het tegen een beginnende speler!!!! Maar succes ermee!!
 

DeletedUser25006

Gast
Mijn collega geeft je goed bedoelt advies, het is niet nodig om hem af te vallen op taal, zeker niet omdat de termen die hij gebruikt gewoon termen zijn die bij het spel horen.

Graag leg ik ze even iets beter voor je uit.

Dodgen: Wanneer je een aanval krijgt op je stad maar je weet niet wat er komt, je weet wel dat het geen kolonisatieschip is, dan kun je er voor kiezen je grondstoffen op te maken aan bv. verbeteringen van gebouwen of aan nieuwe troepen. Daarnaast stuur je net voor dat de aanval binnen komt in je stad, je troepen weg naar bv. een alliantiegenoot of een spookstad (net wat beschikbaar is). Zodra de aanval geweest is trek je binnen de 10 minuten die je daar voor hebt, je troepen terug. Hierbij heeft de vijand dus 1. geen troepen kunnen slopen en 2 weinig tot geen grondstoffen kunnen verkrijgen. Het aanzetten van de militie is hierbij zeker aan te raden (dit gaat via de boerderij).

Slotje: In het spel werken we met cultuurpunten en cultuurlevels. Een X aantal cultuurpunten staat gelijk aan 1 cultuurlevel. Cultuurpunten verdien je via aanvallen (gevechtspunten die je omzet in zegetochten), stadsfeesten, theatervoorstellingen en of olympische spelen (allen te vinden in de agora). Één cultuurlevel staat gelijk aan 1 plaatsje voor een nieuwe stad. VB. wanneer je 4 cultuurlevels hebt dan heb je plaats voor 4 steden. Zulke plaatsen (voor een nieuwe stad dus) heet onder de spelers dus ook een slotje.

Als iemand bv. vraagt, heey hoeveel slotjes heb jij nog vrij? Ik heb er nog 6 vrij. dan weet je dus dat de andere speler nog 6 steden kan veroveren/stichten.
 

DeletedUser27281

Gast
Nou figuur als je door een hele groep aangevallen wordt omdat ze denken dat je anders te groot wordt is er niets tegen te houden. Maar ik merk ook dat je het niet in normaal nederlands kan uitleggen. altibd dodgen
3de slotje???? Je hebt het tegen een beginnende speler!!!! Maar succes ermee!!

Ik had geen idee dat de "vaktermen" om het zo even te noemen nog niet bekend waren bij jou. Meestal staan deze op het alliantieforum om beginnende spelers in te wijden. Soms sluipt er (ja ook bij het moderatieteam) een spellingfoutje in een antwoord, zeker als dit via mobiel gestuurd wordt. "Altibd" moet dus "altijd" zijn.

De termen zijn al zeer uitgebreid uitgelegd door Artifex, waar ik hem voor dank.

Het dodgen (uitleg zie Artifex), is een techniek dat door beginnende spelers zeker gebruikt kan worden, zodat grotere spelers niet kunnen voorkomen dat je groeit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26715

Gast
ik zou hier op starten als de nachtbonus om 23 of 24 uur begon.

2-2,5 snelheid en oud is wel geweldig tho
 

DeletedUser26715

Gast
Zou er 1 wereld komen zonder goud ???
Dan zou het is keer, 1x eerlijker zijn op Grepolis, dan kan je zien wat je waard bent zonder goud
smiley_emoticons_irre4.gif
(schrik niet hoe slecht je dan bent)
helemaal zonder goud is wel te overdreven, innogames is gewoon een bedrijf en moet winst maken.
Maar alleen de standaard dingen zoals bestuurders en geen goudhandel zou geweldig zijn.
 
Bovenaan