• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Helorus

DeletedUser13653

Gast
Moraal zou gewoon op elke wereld actief moeten zijn, het gaat pas tellen bij een grootte-verschil van +/- 4.3 keer puntenaantal. Statements dat moraal voor noobs is worden geplaatst door noobs zelf; noobs die alleen significant kleinere spelers durven aan te vallen om verder te komen in het spel, want anders kom je echt niet in de problemen met moraal.

Verder inderdaad "garbage-instellingen", maar dat kan ook gewoon niet anders met al die nieuwe ongein van tegenwoordig.

Moraal is voor noobs omdat alleen noobs klein genoeg zijn om er profijt van te hebben.

Als je een beetje om je cluster geeft, neem je ook de kleinere spelers over.
En laten die kleinere spelers nou vaak net een zooi def bouwen met laag moraal, wat dus ook weer kut is.
 

DeletedUser13653

Gast
Als spelers nou eens kappen met direct 2k gs voor 50 goud aanbieden.
Heeft er nou niemand enig verstand van marktwerking?
 

Armand0

Manticore
Moraal is voor noobs omdat alleen noobs klein genoeg zijn om er profijt van te hebben.

Als je een beetje om je cluster geeft, neem je ook de kleinere spelers over.
En laten die kleinere spelers nou vaak net een zooi def bouwen met laag moraal, wat dus ook weer kut is.

Als je een sterke speler bent vecht je tegen sterke spelers. Anders ben je gewoon een prutser, die zijn gram moet halen bij de echte kleintjes (want het telt toch pas bij 4.3x zo klein). Moraal is een top uitvinding, omdat enkel mietjes zich eraan irriteren :)
 

DeletedUser24439

Gast
Idd zo'n pipo met 3K land, muur 25 en 30% moraal in je cluster is echt een top uitvinding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Moraal is voor noobs omdat alleen noobs klein genoeg zijn om er profijt van te hebben.

Als je een beetje om je cluster geeft, neem je ook de kleinere spelers over.
En laten die kleinere spelers nou vaak net een zooi def bouwen met laag moraal, wat dus ook weer kut is.
Ja maar op Hyperborea kan je niet overnemen en dus geen cluster vormen hè x)
Daar moet je gewoon al je troepen op een speler gooien die niet meer dan 4,3x zo klein is ofzo en dan bouw je ze weer op. (als je gs overhebt van het uitbouwen van je stichtjes dan)
 

DeletedUser13653

Gast
Als je een sterke speler bent vecht je tegen sterke spelers. Anders ben je gewoon een prutser, die zijn gram moet halen bij de echte kleintjes (want het telt toch pas bij 4.3x zo klein). Moraal is een top uitvinding, omdat enkel mietjes zich eraan irriteren :)

Ik ben een speler die graag clustert op eilanden, dus graag veel steden op 1 eiland in handen heeft.
Zoals FearMyWiener al aangeeft, gaan kleine spelers dan behoorlijk irritant zijn op een moraal wereld.

Spelers die mij kennen weten dat ik niet naar grootte kijk, dus je argument gaat niet echt op hier.
Of je nu 1e of 1000e staat, als je in de buurt ligt val ik je aan.
Het punt blijft, de enige spelers die profijt hebben van moraal zijn inactieve spelers die niet willen groeien, of noobs die niet kunnen groeien.
 

Armand0

Manticore
Ik ben een speler die graag clustert op eilanden, dus graag veel steden op 1 eiland in handen heeft.
Zoals FearMyWiener al aangeeft, gaan kleine spelers dan behoorlijk irritant zijn op een moraal wereld.

Spelers die mij kennen weten dat ik niet naar grootte kijk, dus je argument gaat niet echt op hier.
Of je nu 1e of 1000e staat, als je in de buurt ligt val ik je aan.
Het punt blijft, de enige spelers die profijt hebben van moraal zijn inactieve spelers die niet willen groeien, of noobs die niet kunnen groeien.

Als je het mij vraagt ben jij toch echt de noob in dit verhaal... ...

Moraal biedt gewoon een extra tactische dimensie aan een wereld, en dat is wat moraal tot een fantastisch spelelement maakt. Sommige mensen kunnen daar inderdaad niet mee overweg gaan, anderen zijn wat meer tactisch onderlegd en kunnen dat wel.

Plus dat ik persoonlijk die extra bescherming van >4.3x kleinere spelers een goede zaak vind, om de prutsers die elk enigszins gelijkwaardig gevecht en bijbehorende verliezen proberen te ontlopen net dat beetje extra dwars te zitten.
 

DeletedUser28080

Gast
Als ze een gelijkwaardig gevecht willen kunnen ze beter aan de rand van de oceaan zitten
Sommigen zijn misschien slechter, maar straks heb je zo eentje die 24/7 online is en op moraal leunt. Leuk man! En dan nog 10k landpredef van z'n vriendjes met 33% moraal. Ja, je bent hartstikke noob als je dat geen leuk element vind
 

DeletedUser13653

Gast
Als je het mij vraagt ben jij toch echt de noob in dit verhaal... ...

Moraal biedt gewoon een extra tactische dimensie aan een wereld, en dat is wat moraal tot een fantastisch spelelement maakt. Sommige mensen kunnen daar inderdaad niet mee overweg gaan, anderen zijn wat meer tactisch onderlegd en kunnen dat wel.

Plus dat ik persoonlijk die extra bescherming van >4.3x kleinere spelers een goede zaak vind, om de prutsers die elk enigszins gelijkwaardig gevecht en bijbehorende verliezen proberen te ontlopen net dat beetje extra dwars te zitten.

Leg eens uit, hoe ben ik hier de noob?

Ik zal je een actueel voorbeeld geven:
Ik bezit 13 van de 20 steden op een eiland.
3 spelers op dat eiland staan top 20, waarvan ik er inmiddels 1 weggespeeld heb.
Echter zit er op een rang 1800 speler op. Als moraal actief was geweest, had ik die nauwelijks over kunnen nemen wegens predef. Hoe is dat noob?
 

DeletedUser13653

Gast
In dit geval een inactieve speler, maar gaat om het idee
 

DeletedUser20232

Gast
Moraal is echt te doen, dat zorgt er tenminste voor dat kleinere spelers ook kunnen groeien, die anders niets tegen grotere spelers kunnen beginnen.
Dat moraal voor noobs is, is de grootste nonsens. Het is gewoon een onderdeel waar je rekening mee moet houden, voor je er aan begint.
Niemand dwingt je om op een server te spelen met moraal, als je het niet aankan moet je maar wachten op één zonder moraal.
 

DeletedUser18363

Gast
Moraal is echt te doen, dat zorgt er tenminste voor dat kleinere spelers ook kunnen groeien, die anders niets tegen grotere spelers kunnen beginnen.
Dat moraal voor noobs is, is de grootste nonsens. Het is gewoon een onderdeel waar je rekening mee moet houden, voor je er aan begint.
Niemand dwingt je om op een server te spelen met moraal, als je het niet aankan moet je maar wachten op één zonder moraal.

Je redenering is ontzettend flawed.
Moraal is wel degelijk voor noobs, aangezien het een groot voordeel geeft aan de spelers die er niet zoveel van bakken en kleiner zijn. Het is zelfs hinderlijk voor spelers die snel groeien en het spel fatsoenlijk (of met goud) spelen.
 

DeletedUser20232

Gast
Je redenering is ontzettend flawed.
Moraal is wel degelijk voor noobs, aangezien het een groot voordeel geeft aan de spelers die er niet zoveel van bakken en kleiner zijn. Het is zelfs hinderlijk voor spelers die snel groeien en het spel fatsoenlijk (of met goud) spelen.
Jullie vinden moraal voor noobs, oké dat vinden jullie dan. Kwestie van het heen en weer gebrabbel van wel noob, niet noob te stoppen.
Het is simpel, je hebt servers met moraal en zonder moraal. Degene die met moraal willen spelen kunnen aan de slag gaan, degene die zonder moraal willen spelen zullen dan nog even moeten wachten. Net zoals de spelers die enkel met moraal willen spelen moeten wachten op een server met moraal.
 

DeletedUser28080

Gast
Juist
En niet klagen straks als deze wereld doodbloed
want ja, moraal he

Lijkt mij ook een onderdeel wat juist de prutsers toejuichen gezien die er van profiteren
 

Armand0

Manticore
Je redenering is ontzettend flawed.
Moraal is wel degelijk voor noobs, aangezien het een groot voordeel geeft aan de spelers die er niet zoveel van bakken en kleiner zijn. Het is zelfs hinderlijk voor spelers die snel groeien en het spel fatsoenlijk (of met goud) spelen.

Het zijn voornamelijk grote goudspelers of tactisch minder capabele spelers die last hebben van moraal, anders heb je er gewoon echt geen last van. Ik heb nog nooit echt last gehad van moraal, en speel bijna altijd op moraalwerelden. Die ene keer dat er een kleine speler uit het cluster gewerkt moet worden zet je gewoon een bevriende kleinere speler in. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar het geeft later gestarte spelers/luiere spelers wel meer kansen. En dat hoeft helemaal niet alleen op noobs betrekking te hebben.

Je kan moraal natuurlijk ook gewoon zelf tactisch inzetten, steden klein houden en net dat beetje extra GP binnensprokkelen.

Een zeer waardevolle extra dimensie. Alleen niet voor de puntennoobs met hun maximaal uitgebouwde steden, dat zijn pas noobs als je het mij vraagt...

Juist
En niet klagen straks als deze wereld doodbloed
want ja, moraal he

Lijkt mij ook een onderdeel wat juist de prutsers toejuichen gezien die er van profiteren

Leuk geredeneerd, maar nee.
 

DeletedUser28080

Gast
Als het zo waardevol is, waarom waardeert vrijwel niemand het dan?
 
Bovenaan