• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Wereld Thebes

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
new_world_en.png

Wereld Thebes zal op woensdag 19 september 2018 a.s van start gaan!

Beste spelers,

Op woensdag 19 september a.s. openen wij een nieuwe wereld genaamd Thebes. Graag nodigen wij jullie uit om deel te nemen aan deze nieuwe wereld en aan het nieuwe dominatie eindspel.

In dit eindspel vechten allianties voor werelddominatie. Het hoofddoel is een zo hoog mogelijk percentage steden te bemachtigen in de wereld en die vast te houden. Meer informatie over het dominatie eindspel kun je op deze wikipagina vinden.

De instellingen:
Omschrijving:Wereldinstelling:Informatie:
StartWoendag 19 september 2018In de loop van de dag
Wereldsnelheid4-
Eenhedensnelheid3Spionage wordt ook versneld
Handelssnelheid3Handelen met boerendorpen wordt ook versneld
Beginnersbescherming5 dagen-
KolonisatiesysteemOudBelegering
EindspelDominatie-
Duur stad stichten8 uur-
BoerendorpensysteemNieuwBattle Point Villages & Bandietenkampen
Anti-timing regel10 seconden-
GodenZeus, Hera, Poseidon, Athene, Hades & Artemis-
PremiumfunctiesInstant buy & Goudhandel-
HeldenActief-
MoraalActief-
Nachtbonus23:00 - 07:00-
Alliantielimiet40-

Wereld Thebes zal in de loop van de dag geopend worden. Het exacte tijdstip blijft geheim, zodat iedereen een eerlijke start krijgt. Je kan op deze wereld spelen zodra wij de officiële start aangekondigd hebben. Belast de support a.u.b. niet met vragen over de start van wereld Thebes.


Discussiëren over deze wereld kan in dit discussietopic.

We wensen jullie alvast heel veel plezier toe op wereld Thebes!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team[/td]
Tijd voor werelddominatie!
 

Armand0

Manticore
De snelheid voor mij wat hoog, maar dat is de trend tegenwoordig.

Ik ga er denk ik wel even kijken ivm het dominatiesysteem
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

DeletedUser29490

Gast
Belachelijk trouwens die nachtbonus van 8 uur op een belegeringswereld met snelheid 4. Allemaal kansloze mensen die je 's nachts willen pakken, omdat je dan toch geen kans meer maakt
 

DeletedUser27802

Gast
Ik denk dat hij bedoelt dat de nb te lang duurt met een snelheid 4.

Dit omdat de belegeringstijd 8 uur is met zo'n snelheid (8 uur toch? dat denk ik tenminste). En omdat de nb ook 8 uur duurt, kan je gemakkelijk de gehele belegering in de nb laten vallen. Wat het een stuk moeilijker maakt de kolo te slopen als hij eenmaal ligt. Standaard een 100% deff bonus bij een overname dus.
 

DeletedUser29512

Gast
EN109 (snelheid 4 oud met geen moraal) was het 10 of 12 uur geloof ik (wat wel veel te veel is) x).

Tevens zeiden ze daar ook dat Inno zit te kloten met het idee van stichttijden veranderen alhoewel dat ook een fout zou kunnen zijn geweest.

Die lange NB is wel minder ja maar je kan moeilijk de perfecte wereld krijgen.
 

DeletedUser27802

Gast
deze nb (23:00-07:00) vindt ik persoonlijk eigenlijk wel goed. Dan kan ik een goede nachtrust krijgen zonder (te) veel rekening hoeven houden met aanvallen/overnames. Maar dan zou de belegeringstijd eigenlijk net langer moeten zijn dan dat de nb duurt (dus in dit geval 9 of 10 uur). Op oropus is de nb 7 uur en belegeringstijd 8 uur, dus vaak heb je dan nog enige tijd buiten de nb om, om de kolo te slopen. (na onderzoek/held).

Maar zoals je zegt, de perfecte wereld krijg je toch niet. Iedereen heeft andere voorkeuren, en als één instelling verandert, heeft dat weer consequenties voor een ander. Een (te) lange belegeringstijd is ook niet ideaal (voor de actieve spelers).
 

DeletedUser27802

Gast
haha, het hangt er inderdaad vanaf met welke spelers je te maken hebt.
Maar als je de 'goede' spelers naast je hebt liggen, dan krijg je wel degelijk nachtrust
Ikzelf heb nog nooit echt problemen gehad snachts. En als ik wel aanvallen/kolo's/tta's krijg. Dan krijgen ze het zelf nog erger terug, en de meeste stoppen dan vanzelf wel x)
 

DeletedUser29490

Gast
Gewoon voor goud hier want ik pak een lange pauze van dit spel, dus nee bedankt x)

Jij hebt je ballen het gehele jaar in de kerstboom hangen he?

? Kan je dit uitleggen x)

Heel wat posts zijn er al met de juiste uitleg. Met een belegering van snelheid 4 is de belegeringstijd even snel als de tijd die de nachtbonus telt. Met helena ben je dus vrij kansloos en speel je eigenlijk niet tegen iemand maar tegen jezelf dat je online moet zijn
 
Bovenaan