• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereld zonder goud

Een wereld zonder goud uitbrengen?

• JA

Stemmen: 28 70,0%
  • NEE

Stemmen: 12 30,0%

• Totaal aantal stemmers
    40
Geachte makers en spelers van Grepolis,

Mijn naam is Michiel en ik speel al vanaf de beginjaren Grepolis.
Naar mijn mening zijn er minder spelers die nu actief zijn dan in de beginjaren van het spel.
Volgens mij is de grootste oorzaak hiervan het spelen van goud.
Ik begrijp zeker en vast dat dit inkomsten zijn voor Innogames en dat jullie zonder niet kunnen, maar dit mag en kan niet gaan ten koste van spelers die het spel willen spelen zonder er geld aan uit te geven. Ik geef zelf toe dat ik eenmaal 20 euro heb besteed aan het spel. Het geeft zeker een goed gevoel om met goud te spelen dat alles sneller kan, maar voor mij is het na die 20 euro dan ook gestopt.

Mijn voorstel is om eenmaal een wereld uit te brengen zonder enige vorm van goud. Niet verhandelen, versnellen van eenheden of gebouwen ...
Ik ben ervan overtuigd wanneer deze wereld zal worden uitgebracht en jullie alle spelers gaan informeren die ooit grepolis hebben gespeeld, dit een enorm succes gaat worden.
Iedereen gelijk starten, zonder enige vorm van voordelen. Ik spreek hier niet enkel voor mezelf, vele spelers willen dit graag.

Dus alstublieft Grepolis, 1 wereld uitbrengen zonder goud.
Ik hoop dat we hierover op een beleefde manier kunnen discussieren.

Michiel

Geachte makers en spelers van Grepolis,

Mijn naam is Michiel en ik speel al vanaf de beginjaren Grepolis.
Naar mijn mening zijn er minder spelers die nu actief zijn dan in de beginjaren van het spel.
Volgens mij is de grootste oorzaak hiervan het spelen van goud.
Ik begrijp zeker en vast dat dit inkomsten zijn voor Innogames en dat jullie zonder niet kunnen, maar dit mag en kan niet gaan ten koste van spelers die het spel willen spelen zonder er geld aan uit te geven. Ik geef zelf toe dat ik eenmaal 20 euro heb besteed aan het spel. Het geeft zeker een goed gevoel om met goud te spelen dat alles sneller kan, maar voor mij is het na die 20 euro dan ook gestopt.

Mijn voorstel is om eenmaal een wereld uit te brengen zonder enige vorm van goud. Niet verhandelen, versnellen van eenheden of gebouwen ...
Ik ben ervan overtuigd wanneer deze wereld zal worden uitgebracht en jullie alle spelers gaan informeren die ooit grepolis hebben gespeeld, dit een enorm succes gaat worden.
Iedereen gelijk starten, zonder enige vorm van voordelen. Ik spreek hier niet enkel voor mezelf, vele spelers willen dit graag.

Dus alstublieft Grepolis, 1 wereld uitbrengen zonder goud.
Ik hoop dat we hierover op een beleefde manier kunnen discussieren.

Michiel
Klinkt saai

Mocht het gebeuren dan worden alle andere werelden leeg getrokken kwa spelers, in het geval er geen entreeprijs is dan. Dat gaat inno niet doen omdat de inkomsten dan naar de knoppen zijn. En als er een entreeprijs is denk ik niet dat er genoeg spelers zijn voor een normale wereld...

Mocht het gebeuren dan worden alle andere werelden leeg getrokken kwa spelers, in het geval er geen entreeprijs is dan. Dat gaat inno niet doen omdat de inkomsten dan naar de knoppen zijn. En als er een entreeprijs is denk ik niet dat er genoeg spelers zijn voor een normale wereld...
Zou dat niet vooral afhangen van hoeveel de entreeprijs is?

Bij een sportclub of dergelijke betaal je ook lidgeld om er een jaar bij te horen en om van hun voorzieningen gebruik te mogen maken, dat is mss ook toepasbaar op dergelijke wereld dat je per maand/per jaar betaald.

Ik denk serieus dat €5,- al een best redelijke drempel is. 95% van de spelers geeft nooit geld uit en zal daarom het een drempel vinden. Dan mis je alle goudhandelaren al die normaal nog altijd ff blijven hangel op een wereld. Ik zou er max 500 man verwachten maar het kan ook zomaar 200-300 zijn wat er start. Dan heb je niet echt een leuke wereld hoor. Dat wordt al heel snel bg's vormen en met de top ally's op elkaar. Zodra er 1 knapt is het einde wereld.

Ik weet het niet hoor, een wereld zonder goud.

Een wereld met een beperkt aantal goudfuncties (adviseurs, 25% goedkopere gebouwen e.d.), maar zonder goudhandel en Instabuy-opties in de senaat/kazerne/haven zie ik nog wel zitten en lijkt me realistischer. Dan zijn events een aparte eend in de bijt, maar aangezien INNO die over iedere wereld uitrolt moet je die denk ik (inclusief goud opties) voor lief nemen.

En ja, dan zou het kunnen dat er iets van een entreeprijs nodig is om inno over de streep te trekken. Maar zoals @Diddi Magmotar hierboven zegt doe je dat liever ook niet.

Ik snap het idee wel, maar ik ga hier niet op stemmen.

Ik denk dat we met een wereld zonder goudhandel, en alleen maar gekocht goud via shop al heel ver komen
Das lekker dan heb je een paar man met heel veel goud en de rest niks. Die handel zorgt er juist voor dat je nog iets kan zonder de portemonnee te trekken. Dat sommige dat niet begrijpen kunnen we ook niet helpen. Maar door dat weg te nemen wordt de ongelijkheid alleen maar groter.

Das lekker dan heb je een paar man met heel veel goud en de rest niks. Die handel zorgt er juist voor dat je nog iets kan zonder de portemonnee te trekken. Dat sommige dat niet begrijpen kunnen we ook niet helpen. Maar door dat weg te nemen wordt de ongelijkheid alleen maar groter.
Dat maakt toch niet veel uit haha. sommige spelers pompen er meer in dan anderen ;)

Ik ben het hier helemaal mee eens. Goud is eigenlijk een manier van legaal valsspelen. Voor iedereen die goud gebruikt; Goud geeft een teken van zwakheid. Als je goud nodig hebt om te winnen, dan ben je dus niet goed in het spel. Ik zou heel erg blij zijn als er een wereld zonder goud komt.

Ik vind eigenlijk eerder het niet hebben van goud een zwakheid, omdat daaruit blijkt dat je een groot deel van het spel niet begrijpt.

@Mega Bonk veel spelers pompen er helemaal niks in en trekken alles uit de goudhandel. Soms 10k in een uur. Door dat uit het spel te halen zorg je ervoor dat iedereen die niet koopt eigenlijk niks meer kan tegen spelers die dat wel doen. Dan heb je dus een paar spelers die in events bij wijze 5 manti spreuken per dag pakken en de rest 1 per 3 dagen. Eigenlijk is het een vrij brief voor de goudgooiers waar alle antigoud spelers zo'n hekel aan hebben.

ja, maar je zult zien dat de spelers die goud gebruiken niet kunnen spelen op een wereld zonder goud. Dit zou dus een mooi expiriment zijn.