• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereldoorlog 3

DeletedUser

Gast
Wat een verschrikkelijk nieuwsmedium is dat zeg!!! :)

Neemt echter niet weg, dat die "Ouwe Zweedse Baas" best wel een punt heeft...
Dreiging op grootschalige escalatie is sinds de jaren tachtig niet meer zo duidelijk aanwezig geweest!!!
 

DeletedUser

Gast
Ik zeg dit soort dingen niet snel, maar dit is volgens mij het dichtste dat we bij ww3 zijn sinds ong 10 jaar gelden.
 

DeletedUser22289

Gast
Lol wel grappig als ik en Serhat het 3 maand geleden zeiden wou niemand ons geloven
smiley_emoticons_flucht2.gif
 

DeletedUser

Gast
Ja fair point. Als er een atoombom op je kop valt, ben je ook dood voordat je van mening kunt veranderen.
Atoombommen zie ik niet meteen gebruikt worden, en zeker niet meteen alle/de meerderheid van mensen uitroeien.
 

DeletedUser11507

Gast
Waarom zou Nederland een mening moeten hebben? Wij zijn het meest hypocriete volkje ter wereld die misschien nog wel meer mensenleed op hun geweten hebben als de Amerikanen. Wie heeft de negertje uit zuid-afrika geplukt om ze te laten werken voor noppes of verkocht voor een habbekrats. Wij zijn indirect misschien wel de verantwoordelijke voor alle *** zooi die bezig is op de wereld. Wij hebben er voor gezorgd dat die landen zo arm als de pest zijn en er geen mogelijkheid is voor die mensen voor een toekomst. Daarnaast nooit geleerd hebben om voor zichzelf te zorgen omdat wij ze jaren hebben onderdrukt! Nu zeggen wij bedankt dat wij jullie land kaal mochten plukken en nu zoek je het maar uit met alle gevolgen van dien. Dikke armoede, waardoor je opstand na opstand heb en andere die nu proberen de macht te grijpen. Democratie werkt niet in dat soort landen omdat ze niet anders gewend zijn dan onderdrukt te worden. Daarnaast steunen we nog steeds Israel die palestina het leven zuur maakt. Dus eigenlijk van oorsprong moslims en die indirect dus een eigen staat oprichten genaamd IS om een vuist te maken tegen het Westen, maar dus ook Nederland! Ook zijn wij nog steeds 1 van de grootste wapen handelaren leverancier van de wereld in oorlogsgebieden!

Nederland is te hypocriet voor woorden, ze doen zich voor als braafste jongetje uit de klas. Maar dat doen ze zodat de rest word vergeten, het is zo raar dat wij overal mee wegkomen. Ach misschien moet er maar is een WO 3 komen, krijgen mensen is een besef. China is ook al weer lekker bezig op zijn zuiderzee waar ze schijt hebben aan de uitspraak van het internationale hof in denhaag, vergeet niet Noord en zuid korea en dan venuzuele die hun eigen burgers afslacht. Rusland die europa irriteert en IS die overal ter wereld aanslagen pleegt. Dan nog niet gesproken over de tig andere groepering en opstanden in afrika en dan vergeet ik bijna Turkije nog met zijn mislukte coop waar 10.000 ambtenaren en hoge rechters zijn ontslagen. Vrijheidsstrijders voor een koerdistan in Irak, Iran en Turkije
 
Laatst bewerkt door een moderator:

AriChibi

Hydra
Japan is ook best hypocriet. Zij pleuren al hun slechte geschiedenis in de doofpot en doen dan schijnheilig tegen de volkeren die ze massaal uitgebuit en verkracht hebben.
Zij zijn zelfs lid van de G7!!!!!!
 

DeletedUser18702

Gast
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een Derde Wereldoorlog gaande is. Ik zou een wereldoorlog definiëren als een opeenstapeling van gewelddadige conflicten waarbij de meeste landen/volkeren/continenten bij betrokken zijn, waarbij deze conflicten ook een zekere mate van samenhang zouden moeten vertonen. Ik denk echter niet dat de huidige situatie in de wereld de term 'Derde Wereldoorlog' opgeplakt moet krijgen, want ze voldoen simpelweg niet aan de bovenstaande voorwaarden in mijn beleving.

Het conflict tussen India en Pakistan over Kasjmir staat bijvoorbeeld los van het Palestijnen-vraagstuk. En het conflict in Oekraïne staat los van de Burgeroorlog in Syrië. Daarnaast zijn er geen oorlogen gaande in (althans grote delen van) de continenten Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Australië en in Europa.

Er mag dan wel veel nieuwsberichten en felle maatschappelijke discussies zijn over bijvoorbeeld IS, Poetin, Syrië, Turkije zijn, er is gewoon geen sprake van een Derde Wereldoorlog, lijkt mij.
 

DeletedUser22289

Gast
Ik zou een wereldoorlog definiëren als een opeenstapeling van gewelddadige conflicten waarbij de meeste landen/volkeren/continenten bij betrokken zijn

Ehm heb je eender welke wereldoorlog zo zien beginnen? het begint altijd met kleine dingen die zich opstapelen en zo geraakt iedereen er in verwikkeld.
 
Bovenaan