• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereldoorlog 3

DeletedUser

Gast
Schoonvegen met mijn VS steden

Uiteraard! :D
Toch kiezen de Russen (gelukkig voor ons) er voor om te investeren in preventieve def. (defensieve spelers die Russen)

Wat deed dat vliegtuig daar ook.

Vliegen! :p

Maar zonder gekkigheid: De Russen doen hun best om Syrië te redden van een grote groep geïndoctrineerde, Captagon slikkende barbaren
die niets dan dood en verderf brengen. Dat deze barbaren dicht bij de grens van Turkije opereren (en erover) maakt het voor hen niet makkelijk. Daarbij is het best moeilijk om in een blikken doosje met een explosieve aandrijving in je achterste zo dicht bij een "denkbeeldige" grens te moeten manoeuvreren. Dit blijkt ook wel uit het feit, dat er heel vaak van dit soort incidenten plaatsvinden. Zo heeft Turkije vorig jaar meer dan 1000x het Griekse luchtruim geschonden, zonder excuses of gevolgen!

Wat betreft een all out oorlog: Dit zie ik niet snel gebeuren! Het is nogal een beslissing om een potentiele kernoorlog te starten.
De Amerikanen zijn de enige die dit soort wapens ooit hebben ingezet in een gewapend conflict en zullen dit zeker weer doen als het hun uitkomt. De Russen weten dit en hebben hun defence daar op ingesteld en gezorgd, dat ze keihard kunnen terugslaan als dat nodig is!
Kortom, niemand durft op dit moment zo'n allesbepalende beslissing te nemen. Wat rest zijn de proxi oorlogen, zoals wij die al vele decennia zien. De Amerikanen creëren (met hun bondgenoten) de radicale Islam en financieren dat om chaos in het midden oosten te behouden. Hiermee kunnen hun macht uitoefenen op de delfstoffen ter plaatse en hiermee hun Dollar overeind houden. Rusland doet zijn best om dit te bestrijden om ook een stukje van de taart te bemachtigen en om te voorkomen dat ze niet meer meetellen op het grote wereldtoneel.

Als de mensen in het midden oosten dit spelletje leren doorzien en zich bewust worden van hun eigen potenties (hun grondstoffen tenslotte) dan pas wordt het echt eng... Dan moeten de grootmachten echt radicale beslissingen gaan nemen om hun economie en bestaanswijze te kunnen waarborgen! :eek:
 

DeletedUser23782

Gast
Hoe weet je dat dat gaat gebeuren? En wat zou Poetin kunnen doen met Europa? Het grootste deel van de Europese landen zijn lid van de NAVO, en wanneer Poetin één van deze landen aanvalt, kunnen de overige landen niet achterblijven, al is het maar om politiek gezichtsverlies te voorkomen
Beetje jammer dat Trump heeft bedacht dat de VS uit de navo gaat als hij president wordt omdat het geld alleen van hun af moet komen... dus wanneer Trump president wordt wordt het niet meer op Amerika rekenen.

Gezien de Amerikanen kernwapens in zeer veel Europese landen hebben gestationeerd, kun je er wel van uit gaan, dat de Russen eerst hun achtertuin schoonvegen en daarmee dus zeker niet van Europa zullen afblijven...
Dit geconstateerd hebbende, rijst de vraag: Wie is nu eigenlijk de agressor?
Als ik VS en Kolosteden bouw op de eilanden rond jouw WW eiland, wat zou jij dan doen? ;)
In een groot aantal steden en dorpen aan de grens van Nederland en Duitsland heeft Amerika kernwapens... dus dat gaat echt niet leuk worden vrees ik...
 

DeletedUser13380

Gast
Uiteraard! :D
Toch kiezen de Russen (gelukkig voor ons) er voor om te investeren in preventieve def. (defensieve spelers die Russen)



Vliegen! :p

Maar zonder gekkigheid: De Russen doen hun best om Syrië te redden van een grote groep geïndoctrineerde, Captagon slikkende barbaren
die niets dan dood en verderf brengen. Dat deze barbaren dicht bij de grens van Turkije opereren (en erover) maakt het voor hen niet makkelijk. Daarbij is het best moeilijk om in een blikken doosje met een explosieve aandrijving in je achterste zo dicht bij een "denkbeeldige" grens te moeten manoeuvreren. Dit blijkt ook wel uit het feit, dat er heel vaak van dit soort incidenten plaatsvinden. Zo heeft Turkije vorig jaar meer dan 1000x het Griekse luchtruim geschonden, zonder excuses of gevolgen!

Wat betreft een all out oorlog: Dit zie ik niet snel gebeuren! Het is nogal een beslissing om een potentiele kernoorlog te starten.
De Amerikanen zijn de enige die dit soort wapens ooit hebben ingezet in een gewapend conflict en zullen dit zeker weer doen als het hun uitkomt. De Russen weten dit en hebben hun defence daar op ingesteld en gezorgd, dat ze keihard kunnen terugslaan als dat nodig is!
Kortom, niemand durft op dit moment zo'n allesbepalende beslissing te nemen. Wat rest zijn de proxi oorlogen, zoals wij die al vele decennia zien. De Amerikanen creëren (met hun bondgenoten) de radicale Islam en financieren dat om chaos in het midden oosten te behouden. Hiermee kunnen hun macht uitoefenen op de delfstoffen ter plaatse en hiermee hun Dollar overeind houden. Rusland doet zijn best om dit te bestrijden om ook een stukje van de taart te bemachtigen en om te voorkomen dat ze niet meer meetellen op het grote wereldtoneel.

Als de mensen in het midden oosten dit spelletje leren doorzien en zich bewust worden van hun eigen potenties (hun grondstoffen tenslotte) dan pas wordt het echt eng... Dan moeten de grootmachten echt radicale beslissingen gaan nemen om hun economie en bestaanswijze te kunnen waarborgen! :eek:

De Amerikanen creëren de radicale Islam? Daarvan wil ik wel eens bewijs zien :p
 

DeletedUser

Gast
De Amerikanen creëren de radicale Islam? Daarvan wil ik wel eens bewijs zien :p

Het concept radicale Islam is misschien wat kort door de bocht, dat geef ik toe... radicaal uitbuiten van mensen hun geloofsovertuigingen is al zo oud als de mensheid, maar de hele war on terror, zoals wij die kennen is door hun gecreëerd.
In de jaren zeventig waren het de Amerikanen of liever de schaduwregering (cia en andere viezeriken) die leven bliezen in de Mujahedin in Afghanistan om de Russen te tergen. In die tijd was Osama bin Laden het boegbeeld in hun proxystrijd tegen de Russen.
Het clubje strijders, dat door hun werd opgeleid, bewapend en financieel gesponsord heette Al Qaida. De strijd die hun sindsdien voor de buitenwereld voeren met deze strijders is dus eigenlijk allemaal poppenkast. Het is een gevaar, dat zij zelf gecreëerd hebben en zelf aansturen waar hun dat nodig achten. Dit clubje heet tegenwoordig overigens Al Nusra en ja, deze worden nog steeds zwaar gesponsord en bewapend in hun strijd tegen Assad in Syrië. Ook "wij" als de EU steunen deze huurmoordenaars met geld en wapens. Ook Daesh (IS) is zo'n clubje met strijders die erg goed zijn in het manipuleren van (goed)gelovige mensen en laten hen echt geloven, dat zij een heilige oorlog (Jihad) vechten.
De realiteit is echter, dat de leiders van deze clubs gewoon ordinaire huurlingen zijn, die precies doen, wat hun opdrachtgevers willen.
In dit laatste geval is de aansturende regering niet zozeer direct Amerika, maar toch wel hun trouwe bondgenoten binnen de Saudische wereld.
Zo kan ik nog wel even doorgaan en vele incidenten en strubbelingen van de afgelopen decennia in een ander daglicht stellen.
De tactiek van de jaren zeventig is nog steeds actueel, maar wordt nu natuurlijk niet toegegeven, maar zoals wij nu op een simpele wiki pagina kunnen lezen hoe het er echt aan toe ging in de jaren zeventig, zo zullen wij over 30 jaar lezen hoe het "toen" ging in Syrië, Libië, Irak, de Balkan etc. etc. Bestudeer het verleden om het heden te begrijpen zou ik zo zeggen! ;)

Osama in de krant als boegbeeld van vrijheid...
Operation Cyclone
 

DeletedUser11507

Gast
Was je erbij dan toen CIA/FBI/Sanaat van afgevaardigen van Amerika of wie dan ook die huurlingen inhuurden om chaos te veroorzaken? En om welke reden, zeker om de dollar overeind te houden?
Geld zal nooit uiteen vallen zolang de burger/mens er waarde aan hecht, Het is niet de overheid die bepaald wat voor waardes bepaalde dingen heeft in het leven, maar dat doet de burger/mens zelf.

Geld is niks meer en minder als een ruilmiddel van papier en de dollar is nou eenmaal veel meer in omloop op de wereld dan een yuan. Maar ik raak een beetje offtopic, al quida is onstaan uit armoede. Simpel voorbeeld er is ook steeds meer armoede in nederland, bendes nemen toe. Loopt het de spuigaten uit krijg je criminele organisaties, als el quida of wat dan ook. Amerika viert armoede hoogtij, gevolg bendes: MS13, Bloods of Crips ect. (Die eerste MS13 was een serieuze bedreiging die bijna zich ontplooide tot grote criminele beweging (Zoals El quida)' Maar had Amerika nog onder de duim, maar dat komt omdat zij de middelen hebben om het te bestrijden en een arm land als Afghanistan niet. Wat jij beweerd vind ik een beetje vage praat
 

DeletedUser

Gast
euh, nee! De waarde van geld wordt traditioneel gedekt door goud. Geld is begonnen als schuldbekentenis en was altijd gedekt door fysiek goud bij de bank. Later is men extra geld gaan drukken (ongedekt) dit noemde men fiatgelden en deze mochten enkel onder strenge voorwaarden worden bijgedrukt. Tegenwoordig wordt er veel meer gedrukt en dit geeft dan ook weer ruimte voor hyperinflatie en andere narigheid. Kortom, als schulden verzilverd dienen te worden in tastbare waarde, gaan de banken over de kop en hebben wij allemaal een probleem! De Dollar wordt dan weer grotendeels "gezekerd" door olie... Zolang alle olie wordt verhandelt in Dollars heeft deze munt bestaansrecht, dit noemen we de Petrodollar. Dan is er ook nog de Libertydollar, deze wordt wel gedekt door fysiek goud.
Controle op de internationale oliehandel is dus zeer belangrijk voor de Amerikanen, gezien hun nationale schuld 20 triljoen behelst.
Als de olie in een andere valuta zou worden verhandelt is de US dus failliet en goed ook!

Wat betreft Al Qaida: Wat ik hierboven schreef is geen theorie hoor! Dit is algemeen bekend en ook beaamd door de US.
Evenals vele andere coups en narigheid door heel Zuid Amerika, Afrika en het midden oosten. Als je deze kennis hebt en begrijpt hoe zij te werk gingen zal je het ineens overal herkennen in de hedendaagse tijd. Daarbij lekt er tegenwoordig veel weg, dankzij hackers, zogenaamde klokkenluiders en de snelle en vooral vrije nieuwskanalen op het internet. Deze laten allemaal zien, dat het spel nog steeds zo wordt gespeeld als toen!
 

DeletedUser11507

Gast
En welke waarde heeft goud dan, hoe komt dat en waar gebruiken ze het voor? Ik dacht om ermee te ruilen/handelen? Goud is evenveel waard als papier, is maar wat de mens er voor over hebt.
Net als bitcoin dat is een digitaal getalletje op je beeldscherm en heeft toch een waarde van 725 dollar per coin, maar je kan bij de subway ook broodjes halen voor die digitale eenheid. Het is niks meer en niks minder als een ruilmiddel. Zo heb je ook nog de gulden, bytecoin, litecoin ect. Zie de waardes https://coinmarketcap.com/

Enigste verschil is bitcoin is wat eerlijker omdat iedereen ze eigen bank is en geld kan drukken. Macht is dus verdeeld en ligt niet bij de banken .... Falliet is een bedenksel op papier om iets te onderdrukken, Griekenland is ook failliet op papier. Toch zie ik er genoeg infrastructuur, landbouw, mensen die allemaal een telefoon hebben, kan ik er goed op vakantie gaan en een leuk feestje bouwen. Welke waarde heeft failliet zijn ,als ik nog steeds alles kan doen als voorheen alleen in mindere maten. Ook nog te bedenken dat alles kwijt kan worden gescholden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11507

Gast
Oh zit dat zo, dan is de waarde van papier het voorkomen van bomen op onze planeet.
 

DeletedUser26399

Gast
En welke waarde heeft goud dan, hoe komt dat en waar gebruiken ze het voor? Ik dacht om ermee te ruilen/handelen? Goud is evenveel waard als papier, is maar wat de mens er voor over hebt.
Net als bitcoin dat is een digitaal getalletje op je beeldscherm en heeft toch een waarde van 725 dollar per coin, maar je kan bij de subway ook broodjes halen voor die digitale eenheid. Het is niks meer en niks minder als een ruilmiddel. Zo heb je ook nog de gulden, bytecoin, litecoin ect. Zie de waardes https://coinmarketcap.com/

Enigste verschil is bitcoin is wat eerlijker omdat iedereen ze eigen bank is en geld kan drukken. Macht is dus verdeeld en ligt niet bij de banken .... Falliet is een bedenksel op papier om iets te onderdrukken, Griekenland is ook failliet op papier. Toch zie ik er genoeg infrastructuur, landbouw, mensen die allemaal een telefoon hebben, kan ik er goed op vakantie gaan en een leuk feestje bouwen. Welke waarde heeft failliet zijn ,als ik nog steeds alles kan doen als voorheen alleen in mindere maten. Ook nog te bedenken dat alles kwijt kan worden gescholden ...
Maar bitcoins, goud, zilver ... zijn geen officiële betaalmiddelen. Stopt de bitcoin er ineens mee en heb jij er net 10 gekocht voor 7500 dollar, ben je die 7500 dollar kijt en krijg je er niest voor. Jammer, helaas pech gehad. Ze zijn niet gedekt, stopt de euro er ineens mee, zal je je dollars wel terugkrijgen voor je euro's die je nog hebt, bij bitcoins niet.
Oh zit dat zo, dan is de waarde van papier het voorkomen van bomen op onze planeet.
Dat weet je zelf wel, ga ik geen uitleg over geven.
 

DeletedUser11507

Gast
Waarom zou ik geen geld evoor krijgen als de bitcoin ermee stopt, er is toch ooit $11,579,803,917 dollar in geïnvesteerd gaat dat zomaar in rook op? Of waar is die waarde op gebasseert, zoveel waarde aan diensten die zijn geleverd met behulp van bitcoins. Dan blijft het altijd een waarde hebben. Dat de waarde daalt of stijgt is een kwestie van vraag en aanbod. Koopt iemand bitcoins met dollars gaat de prijs omhoog, drukt iemand bitcoins bij daald de bitcoin in waarde omdat er meer zijn. (Maar de market cap blijft hetzelfde) Kort gezegt de mens bepaald de waarde van dit betaalmiddel of welk betaalmiddel dan ook.

Maar wie bepaald dat dat het geen officiele betaalmiddelen zijn? Bedrijven en die zijn opgericht door eens mens. Trouwens er zijn veel grote bedrijven waar je wel met bitcoins kan betalen.
http://www.bitcoinspot.nl/waar-kan-je-in-nederland-met-bitcoins-betalen/zoo-frontpage.html

Het lijkt me dan zeker een officiële betaalmiddel. Anders moet je is de definitie opzoeken: https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ik-met-een-wettig-betaalmiddel-overal-betalen

Het is een wettig betaal middel, anders kan je er geen broodjes mee kopen bij de subway of hele computers bij Alternate. Maar we zijn een beetje offtopic

Ieder geval WO III zal niet uitbreken, trump gaat samenwerken met rusland en indirect Assad om de rebellen de kop in te slaan in Syria en rust terug te keren. Of dat de oplossing is, weet ik niet?
Daarbij heeft hij gezegt zich niet meer te bemoeien met oorlogen buiten Amerikaans grondgebied alleen tegen betaling van een ander land.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27762

Gast
Maar bitcoins, goud, zilver ... zijn geen officiële betaalmiddelen. Stopt de bitcoin er ineens mee en heb jij er net 10 gekocht voor 7500 dollar, ben je die 7500 dollar kijt en krijg je er niest voor. Jammer, helaas pech gehad. Ze zijn niet gedekt, stopt de euro er ineens mee, zal je je dollars wel terugkrijgen voor je euro's die je nog hebt, bij bitcoins niet.

Dat weet je zelf wel, ga ik geen uitleg over geven.
Hahahahaha ik las net je stompzinnige reactie bij religie: zonder oorlog geen vooruitgang.
Nu lees ik nog meer stompzinnigheid: Goud is geen wettig betaalmiddel.
Hahaahhahahan lol.
Goud is al zo'n jaartje of minimaal 2000 het enige en echte betrouwbaarste betaalmiddel dat er is.
Dat jij dat niet weet of dat je niet met goud betaalt maar met papier is wat anders.
Valt de dollar en de euro heb je altijd goud nog, de dollar en de euro worden namelijk gebacked door goud, zonder goud geen euro of dollar...
Maar goed nu even over bitcoin gevalletje.
Bitcoin was leuk, zon 2000 dollar aan verdiend, niet wetende dat ie nog 900% zou stijgen :s.
Bitcoin blijft bestaan zolang ze klein blijven en alleen kleine particulieren ze in kleine mate gebruiken.
Overheden gaan nooit toestaan dat een normale banktransactie die normaal 200.000 dollar kost , door bitcoin wordt gedaan voor 7 dollar cent ofzo.
Dumpen die bitcoin voordat het te laat is.
Je kan ook beter blackjacken dan bitcoin investeren want met de rate dat ie de- en evalueert is niet normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27762

Gast
Uiteraard! :D
Toch kiezen de Russen (gelukkig voor ons) er voor om te investeren in preventieve def. (defensieve spelers die Russen)



Vliegen! :p

Maar zonder gekkigheid: De Russen doen hun best om Syrië te redden van een grote groep geïndoctrineerde, Captagon slikkende barbaren
die niets dan dood en verderf brengen. Dat deze barbaren dicht bij de grens van Turkije opereren (en erover) maakt het voor hen niet makkelijk. Daarbij is het best moeilijk om in een blikken doosje met een explosieve aandrijving in je achterste zo dicht bij een "denkbeeldige" grens te moeten manoeuvreren. Dit blijkt ook wel uit het feit, dat er heel vaak van dit soort incidenten plaatsvinden. Zo heeft Turkije vorig jaar meer dan 1000x het Griekse luchtruim geschonden, zonder excuses of gevolgen!

Wat betreft een all out oorlog: Dit zie ik niet snel gebeuren! Het is nogal een beslissing om een potentiele kernoorlog te starten.
De Amerikanen zijn de enige die dit soort wapens ooit hebben ingezet in een gewapend conflict en zullen dit zeker weer doen als het hun uitkomt. De Russen weten dit en hebben hun defence daar op ingesteld en gezorgd, dat ze keihard kunnen terugslaan als dat nodig is!
Kortom, niemand durft op dit moment zo'n allesbepalende beslissing te nemen. Wat rest zijn de proxi oorlogen, zoals wij die al vele decennia zien. De Amerikanen creëren (met hun bondgenoten) de radicale Islam en financieren dat om chaos in het midden oosten te behouden. Hiermee kunnen hun macht uitoefenen op de delfstoffen ter plaatse en hiermee hun Dollar overeind houden. Rusland doet zijn best om dit te bestrijden om ook een stukje van de taart te bemachtigen en om te voorkomen dat ze niet meer meetellen op het grote wereldtoneel.

Als de mensen in het midden oosten dit spelletje leren doorzien en zich bewust worden van hun eigen potenties (hun grondstoffen tenslotte) dan pas wordt het echt eng... Dan moeten de grootmachten echt radicale beslissingen gaan nemen om hun economie en bestaanswijze te kunnen waarborgen! :eek:
Juist! Eindelijk iemand die het snapt! Heel goed uitgelegd.
Einstein zei ooit eens: WW4 wordt met stenen en stokken uitgevochten ofzo.
Ik persoonlijk geloof daar zelf niet in.
Enige voor wie ik bang ben zijn de Amerikanen, de 'Profeten' van de wereld, de enige die nukes hebben gebruikt en nu haantje de voorste lopen om andere te wijzen op het bezit, of het verbieden ervan.
 
Bovenaan