• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open spel Wie / Wat ben ik?

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Onder de noemer 'Beter goed gestolen dan slecht verzonnen', bij deze 'Wie/wat ben ik?'.

Heyhoi!

Ik speel best regelmatig het spel 'wie ben ik?' met mijn vrienden. Het lijkt me leuk om dit op het forum te spelen en een soort van puntenklassement bij te houden!

Regels:
- De persoon die aan de beurt is neemt een voorwerp/persoon/iets in zijn hoofd.
- De spelers mogen vragen stellen die met 'ja' of 'nee' kunnen worden beantwoordt; het is aan de 'quizmaster' om te bepalen hoe uitgebreid hij beantwoordt:
Voorbeeld:
Is het een voorwerp? - Ja
Is het van plastic gemaakt? - Deels
> hier kiest de quizmaster er dus zelf voor om te antwoorden met een ander woord dan 'ja' of 'nee'.
- De speler die het goede antwoord raadt, is daarna aan de beurt om iets in het hoofd te nemen.
- Er mag pas een nieuwe vraag worden gesteld (door eenzelfde speler) wanneer de quizmaster de vorige vraag heeft beantwoordt:
Voorbeeld:
Piet: 1. Is het groen?
Jan: 2. Is het grijs?
Quizmaster: Nee, niet groen en ook niet grijs.

Pas hierna mag er opnieuw een vraag worden gesteld door Piet of Jan!
- Wanneer de quizmaster gedurende langer dan 48 uur NIET heeft gereageerd, stuur hem/haar dan even een privébericht. Heeft de quizmaster nogmaals 48 uur later nóg niet gereageerd, dan mag een ander persoon het stokje overnemen.
- Abstracte voorwerpen zijn NIET toegestaan: denk hierbij aan dingen zoals de stelling van Pythagoras, filosofie, het woordje 'het' of een of ander voorzetsel. Waarom? De ervaring leert dat dit soort woorden praktisch onraadbaar zijn.

De puntentelling:
- De quizmaster krijgt punten: na de eerste 10 vragen krijgt de quizmaster een punt voor ELKE gestelde vraag. Wanneer het antwoord is gegeven, stopt de puntentelling.
Voorbeeld: er zijn 15 eerdere vragen gesteld, vraag 16 is het goede antwoord(Namelijk, is het ....?) > de quizmaster krijgt hier 6 punten.
- De speler krijgt punten: wanneer hij/zij het goede antwoord geeft. De telling is hier omgekeerd: er zijn 50 punten te verdienen, na de eerste 10 vragen, gaat er per gestelde vraag een punt af.
Voorbeeld: er zijn 23 vragen gesteld, vraag 24 behelst het goede antwoord. De speler die het goede antwoord geeft, krijgt hier 37 punten (23-10=13 > 50-13=37).

Let's go, ik heb wat in mijn hoofd!



Puntentelling:
Karel Doorman - 139
Nissassa - 94
Finduilas - 68
Heartlion - 56
Dasios - 54
Neusje - 52
Eli - 46
AriChibi - 45
Sanhal - 29
Rabbid - 17
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21356

Gast
4. Is het een bestaand dier (dus geen eenhoorn, feniks of whatever)?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
4. Is het een bestaand dier (dus geen eenhoorn, feniks of whatever)?

Ja

5. Is het een zoogdier?

Ja

6. Is het een herbivoor?

Nee

7.Is het een mens?

Ja

8. Is het een individu?

Ja?

9. Kan het vliegen?

Nee

10. Heeft het meer dan 2 poten?

Uhm, kijk maar gewoon naar vraag 7

11. Is het een kameleon?

Nee.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
12. Dat is een heel vage vraag, ik zou zeggen van niet. Maar langs de andere kant moeten jullie hem ook wel kennen, dusja.
 
Bovenaan