• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

wiki grepolimpics

DeletedUser

Gast
De te behalen trainingspunten in de wiki kloppen niet (helemaal) voor Omikron, althans, zijn verwarrend.

De genoemde punten per soort landeenheid behoren bij een volle box van 2 uur. De laatste kolom heeft het over landeenheden per uur.

Neem manticores. Ik kan er 2 per box doen, en haal daar 1040 punten voor. Dat is dus 520 per stuk. Als je dan in de laatste kolom "1" hebt staan, is dat verwarrend. Ik stel voor om dat te veranderen: Geef of per 'game' het aantal punten voor een volle box (zoals nu) en vermeldt in de laatste kolom het aantal eenheden voor een volle box (2 ipv 1), of vermeld in de 'game' kolom, het aantal punten dat je met de eenheden genoemd in de laatste kolom haalt (520 ipv 1040).
 

DeletedUser

Gast
De te behalen trainingspunten in de wiki kloppen niet (helemaal) voor Omikron, althans, zijn verwarrend.

De genoemde punten per soort landeenheid behoren bij een volle box van 2 uur. De laatste kolom heeft het over landeenheden per uur.

Neem manticores. Ik kan er 2 per box doen, en haal daar 1040 punten voor. Dat is dus 520 per stuk. Als je dan in de laatste kolom "1" hebt staan, is dat verwarrend. Ik stel voor om dat te veranderen: Geef of per 'game' het aantal punten voor een volle box (zoals nu) en vermeldt in de laatste kolom het aantal eenheden voor een volle box (2 ipv 1), of vermeld in de 'game' kolom, het aantal punten dat je met de eenheden genoemd in de laatste kolom haalt (520 ipv 1040).
Onderin de tabel staat dat dit afhangt van de wereldsnelheid; klopt het dat jij hebt gekeken op een wereld met snelheid 2? :)
 

DeletedUser

Gast
Dat klopt, Omikron is snelheid 2.

Dat doet m.i. niet af aan de verwarring, de punten uit de 'game' (hoplietenrace) gaan namelijk niet * wereldsnelheid, en het vullen van de box wel.
 

DeletedUser

Gast
Dat klopt, Omikron is snelheid 2.

Dat doet m.i. niet af aan de verwarring, de punten uit de 'game' (hoplietenrace) gaan namelijk niet * wereldsnelheid, en het vullen van de box wel.
Op Beta (ook snelheid 2) krijg ik voor 1 zwaardvechter 26 trainingspunten en ik kan er 30 in een groep steken. Dit klopt met wat er op de wiki staat:
52 (zie tabel) / 2 (wereldsnelheid) = 26 (zie voorbeeld)
15 (zie tabel) * 2 (wereldsnelheid) = 30 (zie voorbeeld)

Ik begrijp dus het probleem niet. :)
 

DeletedUser

Gast
Ik moest even wachten totdat ik weer een vrij blokje had :D

52 (zie tabel) / 2 (wereldsnelheid) = 26 (zie voorbeeld)
Ik begrijp nu dat ik de waardes genoemd in de kolom met de "game" moet delen door wereldsnelheid, dat is helder. Uitkomst 26 punten per eenheid (zwaarden).

15 (zie tabel) * 2 (wereldsnelheid) = 30 (zie voorbeeld)
Echter die 15 die je noemt hierboven, die moet leiden tot 30 plaatsbare eenheden (vermenigvuldigen met wereldsnelheid) die zie ik niet.
In de kolom met titel Maximale #eenheden/groep staat 10, geen 15.

Anyway. Ik ben blijkbaar de enige die het niet ziet,/niet begrijpt. Het aantal bijdragenden aan dit topic is gelimiteerd tot deze bovenste beste wiki schrijver en forum mod (waarvoor dank overigens) en mijzelf. Dus zolang de rest het wel begrijpt... Inmiddels kijk ik naar wat "in game" wordt gemeld aan aantallen.
 

DeletedUser

Gast
Ik begrijp het nu en ik heb dit aangepast; normaalgezien zou het nu duidelijker moeten zijn. :)
 
Bovenaan