• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

wiskundige vraag

DeletedUser9749

Gast
ik heb een vraag,

hoe bereken je een hoek van 400 graden en een negatieve hoek, hopelijk reageert iemand snel, heb morgen al een s.o. en heb me al als een gek gezocht op internet :O
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

een hoek van 400 graden bestaat niet voor zover ik weet. 360° is een complete cirkel, en verder gaat het niet.

Een negatieve hoek is precies hetzelfde als een normale hoek, alleen in de tegenovergestelde richting. het negatieve duidt aan dat het niet in dezelfde richting is als de gewone hoek. een negatieve hoek is er dus niet zonder een gewone hoek.
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

Je moet er gewoon net zolang 360 bij optellen of vanaf halen tot je eindigt met een getal tussen 0 en 360 :p

Want meer dan een hele cirkel maken heeft niet zoveel nut, zoals al aangegeven was.
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

Je moet er gewoon net zolang 360 bij optellen of vanaf halen tot je eindigt met een getal tussen 0 en 360 :p

Want meer dan een hele cirkel maken heeft niet zoveel nut, zoals al aangegeven was.

dus 40 Graden=
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

Een cirkel stopt inderdaad niet bij 360. Wanneer je grotere hoeken hebt verminder je deze met 360, dit tot je een getal krijgt tussen de 0 en de 360 ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

een negatieve hoek van bv. -40 is gewoon een hoek van 40 graden. Als jij een cirkel tekent, worden de hoeken altijd tegen de klok in gemeten (ooit gehoord van een eenheidscirkel?). Een negatieve hoek is dus eigenlijk een hoek van 40 graden omgekeerd gemeten. Dus als je dan 40 graden aanhoud kom je op een goed antwoord uit.

Mvg,
Fenus
 

DeletedUser

Gast
AW: wiskundige vraag

een hoek van 400° is hetzelfde als een hoek van 40°
dit bereken je met de stellin van de gelijke hoek.

als je gaat zien op een goniometrische cirkel, zie je dat de beeldpunten van de hoeken hetzelfde zijn. een gelijke hoek bereken je zo:
A-360°. deze truk is gemakkelijk om zo een hoek te kunnen tekenen die groter is dan 360°.
 
Bovenaan