• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

World Meters

DeletedUser9429

Gast
Laatst zat ik eens wat te browsen en ik botste op een wel zeer interessante site, genaamd de Worldometers. Je vind er allerlei statistieken en 'meters' van economie tot kindersterfte en drugshandel.


Enkele verontrustende cijfers voor mij:

  • Current World Population
  • Environment
  • Obese people in the world
  • People who died of hunger today
  • World spending on illegal drugs this year
  • Suicides this year
  • En nog veel meer...

Je mond valt open van verbazing als je deze cijfers bekijkt. Als ik de stijging van de wereldbevolking zie dan vermoed ik dat we binnen 8 miljard ook al niet zo veraf meer is.

De snelst lopende meters:

  • Solar energy striking Earth today
  • E-mails sent today

What's your opinion?




 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Days to the end of oil 15385
15385:365=42.2
Dus over 42 jaar hebben we geen olie meer?
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Over 10 dagen 18 uur 40 min en 5 sec zijn er op de wereld 7 miljard mensen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Ik ken ook nog een leuke: in Duitsland worden per minuut evenveel zonnenpanelen geplaatst als in een week in Nederland. :O
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

dit valt allemaal wel mee. er is hier een leuk artikel in geplaats in het tijdschift quest.

ik vat dat even in het kort samen

de bevolking zal de komende 50 jaar sterk groeien.
daarna zal het gelijkblijven. doordat mensen beter opgelijd zijn en daardoor minder kinderen krijgen wat in arme landen dus snelgroeid
gemiddeld daar zo'n 7 kinderen zal 2 worden het cijfer zal dan dus gelijk blijven doormiddel van sterfte. dan gemiddeld 12 miljard al ik me goed herinner

een groot aantal is trouwens goed dat brengt ons op idee
in 1950 zou er helemaal geen voedsel meer zijn maar door modernere technieken is dit nooit gebeurt er zijn nog vele voorbeelden
kijk naar energie bijv.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Een controversieel statement hier:

"Als Afrika zo rijk wordt als hier gaat de wereldeconomie eraan; Afrika moet arm blijven zodat we onze levensstijl kunnen behouden."
Is mij gezegd door een student Economie-Talen in het vijfde middelbaar ASO, die dat zou gehoord hebben van zijn leerkracht economie.

Dit verontrust me.
Wat denken jullie hiervan?

Misschien heeft het te maken met de landbouwexport van daar naar hier zodat wij kunnen eten, en als zij allemaal naar een universiteit gaan zullen ze waarschijnlijk niet meer een boer willen zijn?
(waarom exporteren ze naar hier als er daar mensen verhongeren? Economisch belang boven mensen?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Billion is 'miljard' in het Engels en dus niet 'biljoen'. ;)

Oeps. Was geschiedenis aan het leren en begin nu pas met fysica en chemie.:p

"Als Afrika zo rijk wordt als hier gaat de wereldeconomie eraan; Afrika moet arm blijven zodat we onze levensstijl kunnen behouden."
Is mij gezegd door een student Economie-Talen in het vijfde middelbaar ASO, die dat zou gehoord hebben van zijn leerkracht economie.

Dit verontrust me.
Wat denken jullie hiervan?

Misschien heeft het te maken met de landbouwexport van daar naar hier zodat wij kunnen eten, en als zij allemaal naar een universiteit gaan zullen ze waarschijnlijk niet meer een boer willen zijn?
(waarom exporteren ze naar hier als er daar mensen verhongeren? Economisch belang boven mensen?)

Natuurlijk. Met geld raak je overal in deze wereld. In de ogen van wereldleiders betekent dit veel meer dan geliefd zijn. Toch zeker in Afrika. Al vrees ik dat de economie er dan snel aan zal gaan. Veel Oostelijke landen beginnen af te rekenen met hun dictators.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

mensen kunnen oplosingen verzinnen over 50 jaar zijn de bedenkingen van nu al lang verbeterd dan loopt alles op zonne wind of nog hele andere energy.
waardoor er geen vervuiling is dit geld ook voor andere aspecten. als voedsel.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Uiteindelijk zal de maatschappij toch wel instorten. Deze eeuw word er een massa extinctie verwacht, en dat is niet gebaseerd op loze kreten. De mensheid kan nog wel een tijdje doorgaan waar het nu mee bezig is, maar de natuur gaat het loodje leggen als alle landen economie op de eerste plaats laten staan.

Deze dingen vind ik nog wel het meest schokkend:

Forest loss this year
Land lost to soil erosion this year (ha)
Toxic chemicals released in the environment this year (tons)
Desertification this year (hectares)
Current World Population
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

zo zie je maar...
wij mensen, (ik neem aan dat iedereen hier een mens is)
zijn het domste dier op aarde, wij maken, wat de natuur ik miljoenen jaren heeft gemaakt, makkelijk ik 50 jaar stuk.
,waarom eten wij dieren, omdat wij onszelf beter vinden dan zij.

:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

dieren eten ook andere dieren.

mensen zijn trouwens niet de domste maar de slimste. en daardoor zijn het allemaal lekkere ego's.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

dieren eten ook andere dieren.

mensen zijn trouwens niet de domste maar de slimste. en daardoor zijn het allemaal lekkere ego's.

Wij vinden onszelf de slimmste. Maar ik ben het eens met hierboven. De mens is het gevaarlijkste dier ter wereld. Of heb jij al eens 2 konijntjes een atoombom zien maken?
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Een mens is denk ik TE inellegent, en daarom dom. Niet elke technologie is goed.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Wij vinden onszelf de slimmste. Maar ik ben het eens met hierboven. De mens is het gevaarlijkste dier ter wereld. Of heb jij al eens 2 konijntjes een atoombom zien maken?

Mens is heus niet het gevaarlijkst, dit is gewoon evolutie in de praktijk.
De mens verandert tegenwoordig de leefomgeving, en elk dier dat zich niet op tijd aanpast blijft achter en sterft uit. Uiteindelijk ontwikkelen er zich vanzelf weer nieuwe soorten die de gaten opvullen.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Mens is heus niet het gevaarlijkst, dit is gewoon evolutie in de praktijk.
De mens verandert tegenwoordig de leefomgeving, en elk dier dat zich niet op tijd aanpast blijft achter en sterft uit. Uiteindelijk ontwikkelen er zich vanzelf weer nieuwe soorten die de gaten opvullen.
De mens verpruts en vernietigd zijn leefomgeving. Op de moment is ondanks de gekende milieuprobleem het militaire deel van onze samenleving het belangrijkste. Schandalig!:mad:
Zolang alle landen van de wereld het begrip vrede niet leren kennen en de mensen geen democratie kennen heeft de mens geen kans op overleven.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

De mens verpruts en vernietigd zijn leefomgeving. Op de moment is ondanks de gekende milieuprobleem het militaire deel van onze samenleving het belangrijkste. Schandalig!:mad:
Zolang alle landen van de wereld het begrip vrede niet leren kennen en de mensen geen democratie kennen heeft de mens geen kans op overleven.

nounou, het militaire deel....daar gaat behoorlijk weinig van het nederlandse belastinggeld naartoe?
Als je ziet wat Nederland aan leger heeft kan je het bijna net zo goed opdoeken...zo goed als niets waard.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

Als ik dit zo lees ben ik eigenlijk vooral bang voor het feit dat onze olie bijna op is. Het zou me niet verbazen moesten er olie-oorlogen komen binnen enkele decennia.
 

DeletedUser

Gast
AW: World Meters

De mens verpruts en vernietigd zijn leefomgeving. Op de moment is ondanks de gekende milieuprobleem het militaire deel van onze samenleving het belangrijkste. Schandalig!:mad:
Zolang alle landen van de wereld het begrip vrede niet leren kennen en de mensen geen democratie kennen heeft de mens geen kans op overleven.

De afspraak binnen de NAVO is dat minimaal 2% van bruto nationaal product wordt uitgegeven aan defensie. In Nederland is dat 0,9% en met de geplande bezuinigingen gaat dat zelfs naar 0,8%. Waar baseer jij dan je uitspraak op?
 
Bovenaan