• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #101 - How to overthrow a Kingdom

  • Topicstarter HernamewasAlice
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Nee Initia dat stond duidelijk in het verhaal.;) (Dat hadden ze er dus bij verteld, wat ook bij de rol hoort)

Robin je hints zijn gewoon te moeilijk.:O
 

DeletedUser19654

Gast
Mwah, ik denk dat ze beter een welp ipv 2 lievelingswolven erin hadden kunnen stoppen, in mijn ogen iets te OP want ze kunnen namelijk nog gewoon hun acties uitvoeren dan.

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik er 100% zeker van was dat gekkebelg gewoon slecht was maar iedereen doodleuk roepen die is noob tss...

Kyra en de BM had ik ook al door, want zeg nou zelf ze faalde te hard voor een BM

Ik was trouwens geen goedje dus ik faalde niet :p, enige wat ik hoopte is zo lang mogelijk overleven xD
Ik moest op einde nog 4 mensen dood hebben, want eerlijk is eerlijk de meeste waren zo goed als kakinactief in mijn ogen.
Ik had nog niet eens een naam zoals Tristan, rabbid, imra of kyra op mijn lijstje!! Nee ik krijg gekkebelg op mijn lijstje als die nog echt goed was dan had ik allang op kunnen geven, maar gelukkig was hij dat niet, alleen hij overleefde vanwege zijn noob zijn wat nergens op slaat bij mij.
 

DeletedUser21356

Gast
Dus ik was Karatemeester.
Ik vermoordde Tristan.
En hé, ja, bij Karatemeester wordt gewoon je naam niet gezegd zoals bij de Beul. Wat een verrassing, zeg.

Dus: Ik faalde, de Goedjes faalden. Na een paar dagen konden we al niet meer winnen. Dus ja...
Ma bon, mooi gespeeld, Wolfjes.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik zal mijn volledige feedback dan ook maar eens geven :)
Dag 1 al leek de situatie niet bijster goed. Onze lievelingwolf himself zou al meteen lynch worden. En laat dat nu juist de lievelingwolf zijn. We hadden dan wel een reserve (ik), maar alsnog zag het er niet goed uit als Fireas en ik alleen overbleven. Dan zouden we met 3 wolven eindigen (een aantal wat uiteindelijk meer dan verdubbeld is; 7). En dus deed ik mijn best hem in leven te houden, argumenten gebruikend als “hij is nieuw”. Natuurlijk, dat zei ik omdat ik wolf was, maar volgens mij had hij als goedje niet heel anders gespeeld, hij was ook echt nieuw. Diezelfde dag kwam ik in contact met Tristan die te kennen gaf smid te zijn, en werd ik g/s koppel met Ydeger en cupido Mineos. Toen zagen dingen er al een stuk leuker uit. Werd ik verbeterd, zou ik ook kunnen lievelingen. En na overleg kwamen we ook tot het besluit Ydeger te lievelingen, zodat Ydeger en Mineos ook slecht zouden worden. Ik speelde dan ook meteen open kaart met Fireas, mede omdat hij voordat we eigenlijk begonnen waren al zei me te verdenken van g/s koppel. Zoals verwacht had Fireas er geen problemen mee als Ydeger gelievelingd zou worden. Toen was het plan gemaakt, en verliep alles vrij soepel.
Toch waren er af en toe wat spanningen. Op dag 2 al kreeg ik twee vrij stressvolle situaties voor mijn kiezen. Allereerst besloot Tristan mij te testen, ik had hem ook nog geen claim ofzo gegeven. Orakel IJzervreter had namelijk Tristans rol aan Adi laten zien, en Adi zei dat dus meteen tegen Tristan. Tristan ging vervolgens mij testen door me ervan te beschuldigen dat ik in de wolvenchat met Adi had gezegd dat hij smid was, en dat Adi het daardoor wist, dat Tristan eigenlijk helemaal geen smid was. Wat natuurlijk niet echt fijn was. Dus ik helemaal stressen, al aan de spelleiding vragen of er een vals orakel in zit, bleek dat Tristan enkel aan het testen was. Lekker dan. Nouja, geluk bij een ongeluk, Tristan vertrouwde me door mijn reactie enzo, ik claimde toen ook bij hem, vanaf dat moment wel. Wat er dan ook voor zorgde dat toen hij iemand moest verbeteren (hij wou de huurmoordenaar gebruiken, waarna je 48 uur geen actie kan doen), hij mij koos. Een grote fout, want hierdoor konden wij ook Eli lievelingen (wat overigens een last minute beslissing was, we hadden te laat gekeken wie te infecteren behalve Yde).
En dan situatie 2. Fireas besloot dag 1 de dorpsgek Eli te blokkeren, waardoor deze niets kon zien. Nu zaten in deze zienering Rabbid, die bij haar bewezen was doordat hij wethouder was, DonFrank en ik. En Rabbid wist natuurlijk dat wat de psychopaat deed, dus die dacht dat het inhield dat als jij gezien zou worden, de zienering niet door zou gaan. Oftewel, voor hem was DonFrank of ik wolf. Gelukkig heb ik me hier op het forum goed tegen kunnen verdedigen door gewoon de echte functie van de psychopaat er neer te zetten als optie. Want ik wist dat het helemaal niet door mij of DonFrank kwam dat de zienering niet door ging. Ook deze situatie was dus aan het einde van de dag wel zo ongeveer verholpen.
Ook dag 3 leverde een vrij stressvolle situatie op. De lievelingen zouden ingestuurd moeten worden, en GekkeBelg was nu niet een van de actiefsten. Rond 20:20 stuurde ik hem door wie hij moest infecteren, en na wat ge-pm hierover was dit duidelijk om 20:37 (vraag me niet waarom ik die tijd precies weet). Nu was enkel EdAtGoirle online in onze wolvenchat, en deze zei dat GekkeBelg niet ingestuurd had, zo’n 10 minuten voor 9. Dus wij helemaal in de stress, stuurt hij nog in? Pas na de deadline bleek dat GekkeBelg enkel naar Alice de lieveling had doorgestuurd, maar dus wel mooi op tijd.
Tot onze verbazing kregen we in de avond van dag 3 ook nog een welp erbij, wat ervoor zorgde dat wij met 7 waren. En toen gingen dingen vrij gemakkelijk. Hierin vind ik dan ook dat de goedjes faalden. Er zijn er nu heel veel die zeggen dat ze wisten dat ik wolf was. Waarom hebben ze dan niet op mij gestemd? Ikzelf vond het namelijk ook overduidelijk, ik nam vrij veel risico’s. Bleef gewoon voor GekkeBelg opkomen, dat soort dingen.
Het geluk was ook met ons toen ik werd gecontacteerd door Imrahil, huurmoordenaar, wie mij letterlijk vroeg of ik Rabbid wou vermoorden. Deze stond al ingestuurd als lunch, maar dat was een kwestie van de lunch veranderen naar IJzervreter, waarvan ik dus ook al de rol wist. Zo ging Rabbid dus dood, en bleef ik buiten schot omdat niemand wist dat ik het had gedaan, en Imrahil er zelf om had gevraagd. Jammer was toen wel dat de lunch op IJzervreter niet doorging, maar toen duidelijk werd dat dat door heks Adi was, die ook al bij mij had geclaimd en waarvan ik dus wist dat hij geen jager was, konden we hem gewoon nog een keer lunchen. Mijn vlamengel-claim werd bij Adi en IJzervreter volledig geloofd, dus toen mij om bescherming voor IJzer werd gevraagd, improviseerde ik even dat ik Eli al zou beschermen, waarop Adi antwoordde dat dat waarschijnlijk een val was om mij te lunchen, en ik mezelf moest beschermen. Zogenaamd bezorgd over IJzer kon ik gewoon vlak voor de deadline informeren of IJzer al bescherming had, en toen dit niet het geval bleek te zijn hem lunchen. Tja, jongens, de slaapengel was al gelievelingd. Grappige was nog dat vlak voor hij dood ging, IJzer mij Ydeger ging laten zien :p
Dusja, sommigen hebben goed gespeeld, anderen wat minder.
Het spel was in het begin heel leuk, er zat flink wat spanning in en ik zette me voor de volle 200% in, maar later werd het iets te gemakkelijk. Op het einde was het een kwestie van een dorpsgekbeurt faken (er zat wel een premiejager tussen de gezienerde mensen, Moon idd, maar er waren geen 2 slechtjes gezien ofzo) en we waren er. En waarom Eli niet gelyncht werd nadat ze voor Archer ipv Don koos, snap ik ook niet :p
Als laatste wil ik Moon complimenteren met zijn goede spel. Hij is niet vaak zo actief, en vooral op het laatste zat hij volledig juist met dat hij als premiejager niet gelyncht moest worden omdat de wolven dan gewonnen hadden, en dat voor beide partijen niet goed was.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
En dan situatie 2. Fireas besloot dag 1 de dorpsgek Eli te blokkeren, waardoor deze niets kon zien. Nu zaten in deze zienering Rabbid, die bij haar bewezen was doordat hij wethouder was, DonFrank en ik.

Tristan, DonFrank en jij * ;)
Verder wou ik je idd niet lynchen, maar gewoon beulen na de deadline, echter was ik al dood D:
 

DeletedUser

Gast
Op sommige momenten was het spannender dan je zou denken, maar daar heb je alleen zelf nooit iets van gehoord. De goedjes hebben regelmatig op het punt gestaan om toch nog een kans te maken, maar gewoon ALLES draaide uiteindelijk in het voordeel van de slechtjes uit, en de positieve dingen die de goedjes deden werden dan op de een of andere manier zo verdraaid dat het weer niets werd.

Het geluk was ook met ons toen ik werd gecontacteerd door Imrahil, huurmoordenaar, wie mij letterlijk vroeg of ik Rabbid wou vermoorden. Deze stond al ingestuurd als lunch, maar dat was een kwestie van de lunch veranderen naar IJzervreter, waarvan ik dus ook al de rol wist. Zo ging Rabbid dus dood, en bleef ik buiten schot omdat niemand wist dat ik het had gedaan, en Imrahil er zelf om had gevraagd.
Ik doel dus onder andere op deze dag/nacht. Rabbid's dagactie was geblokkeerd, waardoor zijn nachtactie gewoon doorging. En je mag 3x raden... op die dag ging hij een zienering maken waarbij er 2/3 slecht waren. (Ydeger, Fireas en Araluen). Maar dan, plots, krijg ik het bericht binnen dat Rabbid dood is, waardoor dit dus volledig omsloeg.

Een ander punt was dat, op een bepaald moment, Animal op het punt stond om Kyra te heksen. Echter vlak daarna veranderde hij zijn heksactie, waardoor hij een goedje doodde, in de plaats van het slecht koppel.

Om het even over de balancering van het potje te hebben: Op 27 spelers hadden we 4 slechtjes gestoken om mee te beginnen. De welp, de psycho, een lieveling en een lln lieveling. Dit was er op berekend dat de slechtjes minstens 1 lievelingactie zouden hebben waardoor ze op een aantal van 5/27 slechtjes uit zouden komen, wat iets minder is dan het gewoonlijke aantal. Echter wisten we dat er door de Smid een kans was dat dit er 6 zouden worden, en zelfs dan zou het nog vrij gebalanceerd zijn. Bij de Cupido had ik op voorhand niet berekend dat hij een s/s koppel zou gaan creëren, waardoor je dus met 7 slechtjes kwam te zitten (echter wel met koppel, dus 1 moord was genoeg om er 2 naar de maan te helpen). De goedjes faalden gewoon zo hard dat ze niet 1 wolf of slechtje hebben weten te doden :|
 

DeletedUser19654

Gast
Mag ik weten wie er lunch was op dag 2?
Als goed is was dat elli ;)

Verder vraag ik me af waarom men kyra in leven heeft gelaten. Blijkbaar werd er nogal veel buiten de schermen omgedaan waar ik zoals gewoonlijk buiten gehouden word. Op einde was het echt niet meer moeilijk om de wolven te zien.

Iedereen wist dat ik gelijk had op einde en iedereen die nog dacht slim te kunnen zijn door op mij te stemmen was gewoon wolf.

Yde kwam met een verhaal aan op einde ik heb hem 4x gelezen maar snap daar nog steeds totaal niks van xD

Verder wel goed geleid en leuk potje, had ik blijkbaar nog niet gezegd
 

DeletedUser

Gast
Weet je zeker dat het geen grap is Rabbid? Ook met uitleg kan ik je hints niet begrijpen. :O
 

DeletedUser22575

Gast
Wat ik vooral niet snap os waarom er niemand achter onze BM aanging?
Door haar werd ik (goedje) gedood en niemand die dat iets betekende??
Er lopen momenteel veelste snel mensen mee...
 

DeletedUser22163

Gast
nee, we verdachten de bm wel maar ze dachten meer dat moon slecht was en die moest gewoon dood volgens sommige.
 

DeletedUser18003

Gast
Ontzettend slecht gespeeld door de goedjes. Niet dat ik het verder nog gevolgd heb, maar wie de f*ck maakt er nou zonder enige aanleiding een heks af op dag 2? :/ Terwijl ik dat werkelijk NERGENS geclaimd had, ik had überhaupt nog nauwelijks genetwerkt
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Tristan had van alle ervarenere spelers claims, enkel die van jou ontbrak. Hij vond het dan ook onmogelijk dat jij ook goed zou zijn, want dan zouden de slechtjes geen enkele ervarener speler hebben. Nuja, Kyra en Fireas bleken slecht, dus Tristan had het mis :x
 

DeletedUser

Gast
Tristan had van alle ervarenere spelers claims, enkel die van jou ontbrak. Hij vond het dan ook onmogelijk dat jij ook goed zou zijn, want dan zouden de slechtjes geen enkele ervarener speler hebben. Nuja, Kyra en Fireas bleken slecht, dus Tristan had het mis :x

Captain Hindsight: als je een claim van d'r wilde, had je daarom moeten vragen.

En ik denk nog steeds dat Tristan gewoon al bezig was 'een slechtje te zijn'.
 

DeletedUser18003

Gast
Captain Hindsight: als je een claim van d'r wilde, had je daarom moeten vragen.

En ik denk nog steeds dat Tristan gewoon al bezig was 'een slechtje te zijn'.
Precies. Je had dan gewoon moeten vragen ipv er blind vanuit te gaan dat alles claims die je hebt, kloppen. Ik kon zelf moeilijk komen claimen want ik was die dag weg :| Vond het nogal een gigantische naaiactie naar mij toe. Daarbij is "er moet een ervaren speler bij de wolven zitten" een slecht argument van de bovenste plank. Rollen worden als het goed is meestal random verdeeld, en dus is er helemaal geen garantie dat dat zo is -.-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan