• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #102: Ratchet & Clank

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser16774

Gast
Ratchet & Clank
RatchetAndClank.jpg

Verhaal​
Wat voorafging (niet noodzakelijk, maar ik moet mijn bron vermelden):
Terwijl Ratchet aan het zappen was, kwam hij langs een verslag over zijn thuisplaneet, Veldin. Veldin werd aangevallen door een leger van aliens, die de Tyhrranoids heten. De hoofdverdachte was de geheimzinnige schurk Dr. Nefarious. Ratchet en Clank gingen naar Veldin. Daar werd Ratchet aangezien voor de nieuwe sergeant van de Galactic Rangers. Later werd Ratchet opgeroepen door de intergalactische president. De president vertelde over een man die Nefarious ooit had verslagen... Captain Qwark! Captain Qwark zat in de jungle van Florana en hij was een beetje ontspoord. Ratchet & Clank gingen naar Starship Phoenix. Captain Qwark richtte later aan boord van de Starship Phoenix de Q-Force op, waar ook Big Al, Helga en Skidd McMarxx bij hoorden.
De Q-Force moest een missie uitvoeren. Ze moesten infiltreren in het hoofdkwartier van Dr. Nefarious op planeet Aquatos om zo veel mogelijk informatie te vinden over het plan van Dr. Nefarious. Ze ontdekten dat Dr. Nefarious een grote fan is van Secret Agent Clank. Ze vonden ook een map over de thuisplaneet en het hoofdkwartier van de Tyhrranoids, Tyhrranosis. Dr. Nefarious en zijn butler Lawrence komen erachter dat Qwark in hun hoofdkwartier was geweest. Al probeerde ondertussen de kaart van Tyhrranosis te ontcijferen, zodat Ratchet en Clank daar naartoe konden gaan.
Ratchet en Clank gingen later naar planeet Daxx, omdat Dr. Nefarious daar was geweest. Ze ontdekten wat over de Biobliterator, maar het was tot dan toe nog onbekend waarvoor het werd gebruikt. Ze vonden een bewerkte videoclip van Courtney Gears (een soort Britney Spears, maar dan een robot). Op de video stond een geheime boodschap voor alle robots, om zich te verzetten en te vechten tegen de organische levensvormen.
Ze gingen eerst naar de Obani Moons en Blackwater City en later naar de Annihilation Nation, waar ze een uitdaging wonnen. De prijs van die uitdaging was dat ze Courtney Gears mochten ontmoeten. Courtney zal meer vertellen over de plannen van Dr. Nefarious als Clank voor haar een rol in zijn show, Secret Agent Clank, kan regelen. De opnames begonnen, maar aan het einde slaat Courtney Clank bewusteloos en neemt hem mee naar Dr. Nefarious. Dr. Nefarious geeft hem een keuze: óf Clank helpt Dr. Nefarious met het overheersen van het universum, óf Clank is een schande voor alle robots omdat hij samenwerkt met organische levensvormen. Ratchet ging ondertussen op zoek naar Clank. Hij vond Clank weer. De speler kon echter zien dat er iets niet in orde was met Clank, omdat zijn ogen van groen naar rood gingen. Skidd McMarxx komt in de problemen en hij werd veranderd in een Robot. Dan moeten Ratchet en Clank Courtney Gears verslaan, omdat Courtney hun ook wilde veranderen in robots. Sasha vond ondertussen het schip waar Dr. Nefarious op zat. Captain Qwark en Skrunch (het aapje) wachtten op planeet Zeldrin om te infiltreren in het schip, samen met Ratchet en Clank.
Ze kwamen aan op het ruimteschip en ze vonden Dr. Nefarious, hij is aan het wachten. Het bleek dat het allemaal een val was. Hij activeerde het zelfvernietigingssysteem en ging zelf weg. De Q-Force kwamen terug bij hun schip, maar Captain Qwark niet. Ze gingen terug naar de Phoenix en als ze daar aankomen, vertelden ze dat Qwark het niet had gehaald. Ze hielden een begrafenis. Daarna ging Ratchet naar Metropolis, de immense stad uit Ratchet & Clank. Tijdens de strijd activeerde Dr. Nefarious de Biobliterator en de Tyhrranoids werden veranderd in robots. De echte Clank was al die tijd al een gevangene van Dr. Nefarious en Klunk viel Ratchet aan. Ratchet bevrijdde Clank en ze gingen naar Zeldrin om het wrak van het ruimteschip, wat eerder was vernietigd, te onderzoeken. Ze kwamen erachter dat Qwark gewoon nog in leven was. Qwark had alleen geen enkel teken van leven van zichzelf vertoond aan de Q-Force. Ratchet en Clank gingen naar Qwarks verstoppingsplek en ze vonden Qwark.
Later gingen Ratchet en Clank naar planeet Koros. Clank gebruikte een kanon om de Biobliterator uit te schakelen. Sasha belde echter al snel om te zeggen dat er een tweede Biobliterator was gemaakt, die zich bevond op planeet Mylon. Die Biobliterator was nog veel gevaarlijker en beschermd door een enorm leger van Tyhrranoids. Ratchet en Clank gingen naar Mylon en ze vochten zich een weg naar het commandocentrum. Ze kwamen net op tijd om te zien dat Dr. Nefarious en Lawrence weggingen. Er kwam een ruimteschip aan voor Ratchet om ze te volgen. Als ze bij de plek waren waar Dr. Nefarious zijn Biobliterator wilde lanceren, viel Ratchet Dr. Nefarious aan. Ratchet versloeg Dr. Nefarious en ze gingen snel in de Biobliterator, die veranderde in een gigantische robot. Captain Qwark kwam eraan om ze te helpen en het lukte Ratchet en Qwark om Dr. Nefarious en de Biobliterator te verslaan. De Biobliterator blies zichzelf op en Dr. Nefarious en Lawrence kwamen vast voor een lange tijd vast te zitten op een komeet. In het echt kwam Dr. Nefarious na een lange tijd aan op een planeet in de Polaris Galaxy, maar in dit potje gaan we het anders spelen.

Het echte verhaal:
Het is een mooie dag op het ruimteschip, Phoenix. Precies een jaar nadat Ratchet en Clank Dr. Nefarious hadden verslagen. Ratchet en Clank liggen te zonnebaden, en enkele rangers houden de wacht op het immense schip. Na het gevecht met Dr. Nefarious was hij op een komeet terecht gekomen, dus daar zouden ze geen last meer van hebben. Tenminste, dat denken ze.

Een week geleden, Tyhrranosis. "Lawrence, is dat een bewoonde planeet?" vroeg Nefarious. "Ja," antwoordde Lawrende, de butler, enthousiast, "dat is Tyhrranosis, de thuisplaneet van ons oud leger, de Tyhrranoids!" "Echt? Dan kunnen we Ratchet misschien eens eindelijk doden!" zei Nefarious. Hij lachte nu luid. Iets te luid. Hij liep vast. Nefarious en Lawrence waren immers robots, dus ze konden dat. Telkens als Nefarious vastloopt, wordt er een fragment van een romantische soap afgespeeld. Toen gebeurde dat weer. Lawrence zuchtte. Een paar uur later kwamen ze aan met de komeet op Tyhrranosis.

Plots wordt de muur van de Phoenix ingebeukt. De muur was net geverfd, dus er ontstaat zoveel stof dat niemand iets kan zien. Ze kunnen alleen het alarm horen dat afgaat als er vijanden de Phoenix binnendringen. Uiteindelijk verdwijnt de stof. "Vreemd, er zijn ineens veel meer rangers dan daarnet", denkt Ratchet. Opeens brengt Skrunch, de aap, een brief mee.
Ratchet leest hem luidop voor aan iedereen. Er zitten indringers in de Phoenix, die zich vermommen als galactic rangers.

Rollen​

Goedjes:
Galactic rangers (burgers): deze robots hebben geen speciale krachten. Elke dag mogen ook zij stemmen voor de lynch.
Ratchet (dorpsoudste): Ratchet is een lombax met een enorme kracht. Daarom zijn er twee lunchen voor nodig om hem dood te krijgen. Let op: bij een lynch sterft hij gewoon. Als hij sterft, verliezen de beschermengels hun krachten.
Sacha (beul): Iedereen ziet Sacha als de leider van de Phoenix. Zij geniet van zoveel respect dat zij eenmalig iemand kan vermoorden. Ze stuurt de naam van de speler op naar de spelleider als ze die speler wil laten sterven. Ze zal dan worden bewezen door de spelleider.
Brandende eend (beschermengel): deze eend was ooit een Tyhrranoid, maar Ratchet kocht ooit een speciaal wapen waardoor hij in een brandende eend veranderde en Ratchet beschermde. In deze situatie kan hij elke dag naar de spelleiding opsturen wie hij wil beschermen. Deze speler zal die dag dan niet geluncht kunnen worden. De brandende eend kan zichzelf ook beschermen, maar hij kan niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Als de dorpsoudste sterft, zal de brandende eend een gewone galactic ranger worden en ook zo gezien worden.
Secret Agent Clank (muizenval): Clank is een geheim agent, en dus is hij een zeer sluwe robot. Hij zal elke dag een tijdstip naar de spelleiding mogen opsturen. De eerste die na dat tijdstip stemt, diens rol zal Clank te weten komen. Hij moet het tijdstip de dag ervoor insturen (dag 1 geen val dus) en hij mag niet communiceren over dat tijdstip met andere spelers. Clank kan geen bijrollen zien, behalve lieveling.
Captain Qwark (priester): Ooit had Qwark zoveel dorst dat hij naar Als lab ging om drinken te zoeken. Hij vond daar een drankje waarvan hij dacht dat het cola was. Voor hij dronk las hij een briefje waarin stond dat als een Tyhrranoid, Nefarious of Lawrence dit over zich kreeg hij zou sterven. Sindsdien bewaart Qwark dit drankje. De speler kan dus overdag een naam opsturen naar de spelleider, en die zal dan dat drankje over zich krijgen. Niet in het topic posten, want Qwark zal niet bewezen worden. De lieveling zal niet sterven aan dit drankje. Als een speler het drankje over zich krijgt, maar diezelfde dag het hydro-pack gebruikt, zal hij niet sterven. Er zal dan wel vermeldt worden dat die speler het hydro-pack gebruikt op die dag.
Al (heks): deze wetenschapper heeft twee drankjes: een levensdrankje en een moordend drankje. Het drankje dat doodt, kan gewoon overdag naar de spelleider worden opgestuurd (heks wordt niet bewezen). Het levensdrankje moet voor de deadline worden opgestuurd als men het wil gebruiken, de gelunchte speler zal dan verder blijven leven. Let op met het hydro-pack: als een speler het doodsdrankje over zich krijgt, maar die dag het hydro-pack gebruikt, zal hij overleven. Er zal dan vermeld worden waarom hij nog leeft. Let nogmaals op: als een speler het hydro-pack gebruikt kan hij die dag ook niet gered worden door het levensdrankje!
Galactic ranger met vuurkracht (jager): Toen de paniek uitbrak, werden alle wapens van de rangers onschadelijk gemaakt. Dit was voor de veiligheid, aangezien de Nefarious en zijn leger zich hadden vermomd als rangers. Echter hebben ze deze ranger over het hoofd gezien. Hij heeft nog één kogel. Als hij sterft, zal hij de naam van een speler naar de spelleider mogen opsturen en die speler zal dan meteen sterven. Het jagersschot gebeurt altijd vlak na de actie waardoor de jager dood is.

Slechtjes:
Tyhrranoid (wolf): De gewone Tyhrranoid heeft geen krachten, maar elke nacht zal hij met zijn medeslechtjes afspreken wie ze gaan vermoorden.
Dr. Nefarious (infectiewolf): Op de derde nacht is er geen lunch, maar infectie. Nefarious zal dan iemand mogen kiezen die hij infecteert OF hij mag iemand lievelingen. Zonder Nefarious kan er niemand geïnfecteerd/gelievelingd worden.
Lawrence (sjamaanse wolf): Lawrence is de butler van Dr. Nefarious. Hij is een ziener die aan de kant van de slechtjes staat. Elke nacht krijgt hij de rol te horen van de speler die hij opstuurt. Lawrence kan lunchen.
Lieveling : Nefarious mag op nacht drie een speler lievelingen (in plaats van infecteren). Dit is in plaats van de lunch, en er wordt vermeld dat er een lieveling wordt gekozen. Deze speler krijgt dan als bijrol lieveling en wint met de wolven mee (tenzij hij geliefde is met een niet-slechtje). Als de lieveling een speciaal goedje was, behoudt hij dus zijn krachten. De bijrol ‘lieveling’ kan, in tegenstelling tot andere bijrollen, gezien worden. De lieveling kan niet lunchen.

Neutraaltjes:
Klunk (premiejager): Klunk is een robot die als twee druppels water op Clank lijkt. Hij is ooit gemaakt door Nefarious om Ratchet in de maling te nemen en info te weten te komen over Phoenix, terwijl de echte Clank gevangen zat. Nadat hij was verslagen besloot hij wraak te nemen op iedereen. Hij zal door de spelleider drie namen opgestuurd krijgen die hij moet laten sterven. De andere drie namen mag hij zelf kiezen.
Geliefde (bijrol): Geliefde is een bijrol. Twee geliefden zijn gekoppeld aan elkaar. Als één van de spelers uit dat koppel sterft, sterft de ander ook. De geliefden winnen met de goedjes mee als ze G-G (allebei goedje) zijn en met de slechtjes mee als ze S-S (allebei slechtje) zijn. Als ze G-S (allebei van een andere partij) zijn, zijn ze een onafhankelijke partij en kunnen ze alleen winnen als ze alleen overblijven.

Voorwerpen:
Liefdesdrank: Eén willekeurige speler zal liefdesdrank krijgen. Hij moet op de eerste nacht zijn drankje over iemand heen gooien (opsturen naar de spelleiding). Hij en zijn 'slachtoffer' zijn dan geliefden.
Hydro-Pack: Eén willekeurige speler krijgt dit voorwerp. Hij kan het één dag gebruiken. Die dag zal hij immuun zijn voor elk drankje (doodsdrankje, levensdrankje en priesterdrankje) en hij kan die dag niet gelievelingd worden. Let op: hij kan wel geïnfecteerd worden. De speler moet de vorige dag ingestuurd hebben als hij het wil gebruiken. Als de speler met het hydro-pack door dit voorwerp het priesterdrankje of het doodsdrankje overleeft, zal er vermeld worden dat hij het hydro-pack heeft gebruikt.

Volgorde van acties:
liefdesdrank --> beul + priester + doodsdrankje heks --> lynch --> beschermengel--> lunch/infectie/lieveling --> levensdrankje heks --> sjamaan + muizenval krijgen antwoord

Let op: het jagersschot vindt altijd plaats vlak na de actie waardoor de jager sterft. Bijvoorbeeld: als de jager geluncht wordt en hij schiet op een muizenval, dan zal de muizenval niemand zien aangezien zij vlak na de lunch sterft.

Basisinfo:
Aantal spelers: 20-30
Claimen: ja
Netwerken: ja
Hints: nee
Afscheidsbrief: nee
Klaagmuur: nee
BM-opvolging: oude BM kiest nieuwe
Manier van stemmen: BM-stem in het Blauw en vetgedrukt, lynch in het Rood en vetgedrukt.
Eindtijd stemmen: 20:00
 

DeletedUser16774

Gast
Spelerslijst


Levende spelers:
9. MoonMonkey
11. Fireas Genade
12. Gekkootje63
24. Gerben

Dode spelers:
1. PartOfTheGame - beul (lunch dag 6)
2. Archer of Doom - beschermengel (lynch dag 5)
3. EdAtGoirle - burger (lynch dag 2)
4. Kyraco - dorpsoudste en geliefde van Tristiano (liefdesverdriet dag 2)
5. GekkeBelg - burger (beulactie dag 2)
6. Donfrank - premiejager (lunch dag 1)
7. RabbidRobin Harryhipster - burger (lunch dag 7)
8. Ydeger - muizenval (lunch dag 4)
10. vinie 15 - Sjamaanse Wolf (Lynch dag 6)
13. HernamewasAlice - infectiewolf (heksenactie dag 2)
14. Tristiano - burger, geliefde van Kyraco en bezitter van de liefdesdrank (luch dag 2)
15. ijzervreter - burger (inactiviteit dag 2)
16. Mayco - burger (lynch dag 7)
17. Eli - weerwolf met hydro-pack (lynch dag 3)
18. THW - burger (lynch dag 1)
19. Imrahil - beschermengel (lunch dag 5)
20. Dutchgirl329 - heks, ex-burgemeester (lunch dag 3)
21. Zacky - burger (inactiviteit dag 3)
22. Noobje - jager (uitschrijving dag 3)
23. Altijd Bezig - burger (lynch dag 4)

Legende:
Vetgedrukt=burgemeester
Blauw=premiejager
Rood=slechtje
Groen=goedje
Normaal=niet gegeven

Vervangers:
1. De Bezem, vanaf 23 mei
2. Genade, vanaf 21 mei
3.
4.
5.

De goedjes hebben dit potje gewonnen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16774

Gast
Er mag gepost worden!

Lees alles nog eens goed. Als je nog geen rol van me hebt gekregen, stuur me dan een bericht. De eerste deadline is morgen om 20:00.
 

DeletedUser

Gast
Succes allemaal :O
En ditmaal goedjes, aangezien ik nu bij jullie hoor, speel goed :)
 

DeletedUser13353

Gast
Succes goedjes,
Je mag altijd voor mij als BM stemmen.
 

DeletedUser

Gast
Succes allemaal :O
En ditmaal goedjes, aangezien ik nu bij jullie hoor, speel goed :)

Ligt het hem nou aan mij of ligt dit er wel heel erg dik boven op?

Uiteraard stel ik mijzelf beschikbaar voor BM.
met mijn ervaring als FM op het spellen forum van TW denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben hiervoor.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ligt het hem nou aan mij of ligt dit er wel heel erg dik boven op?

Uiteraard stel ik mijzelf beschikbaar voor BM.
met mijn ervaring als FM op het spellen forum van TW denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben hiervoor.

Je kan een lynchstem krijgen voor deze arrogante opmerking?
Als je effectief op TW speelt, weet je dat men hier helemaal anders WvW speelt, ook dan op een voor lager niveau en ik zou het vrij raar vinden als jij daarom BM zou worden, ik zou eerder iemand kiezen die de speelstijl van mensen hier kan inschatten en net iets beter weet hoe men hier speelt. Dit kan jij niet, dus hoezo wil jij zo graag BM worden?
 

DeletedUser

Gast
Ligt het hem nou aan mij of ligt dit er wel heel erg dik boven op?

Uiteraard stel ik mijzelf beschikbaar voor BM.
met mijn ervaring als FM op het spellen forum van TW denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben hiervoor.

Je bent vandaag geregistreerd :)
Ik ben bang dat je dan niet veel BM stemmen krijgt :p
 

DeletedUser21204

Gast
Succes iedereen!

BM stemmen mogen altijd naar mij, graag zelfs :)
 

DeletedUser22575

Gast
Je kan een lynchstem krijgen voor deze arrogante opmerking?
Als je effectief op TW speelt, weet je dat men hier helemaal anders WvW speelt, ook dan op een voor lager niveau en ik zou het vrij raar vinden als jij daarom BM zou worden, ik zou eerder iemand kiezen die de speelstijl van mensen hier kan inschatten en net iets beter weet hoe men hier speelt. Dit kan jij niet, dus hoezo wil jij zo graag BM worden?

Rustig Rabbid :p
Is zijn eerste potje :0

BM kan altijd naar mij :)
 

DeletedUser

Gast
Hey Altijd Bezig.

Nou, goed dan, omdat het vorige potje niemand goed heeft gespeeld imo:

Altijd Bezig

Alhoewel ik je op TW nooit heb zien meedoen.:O
 

DeletedUser

Gast
Je kan een lynchstem krijgen voor deze arrogante opmerking?
Als je effectief op TW speelt, weet je dat men hier helemaal anders WvW speelt, ook dan op een voor lager niveau en ik zou het vrij raar vinden als jij daarom BM zou worden, ik zou eerder iemand kiezen die de speelstijl van mensen hier kan inschatten en net iets beter weet hoe men hier speelt. Dit kan jij niet, dus hoezo wil jij zo graag BM worden?
Mijn opmerking kan arrogant zijn ben ik met jou eens.
Maar gezien zijn opmerking vond ik hem wel terecht.

Het niveau waarop gespeeld wordt maakt vrij weinig uit voor het kiezen van een BM, waar het wel om draait is dat er een BM komt die het spel begrijpt en weet wat hij doet.
Juist een nieuwe speler kijkt op een andere manier tegen de dingen aan dan iemand die al xx spelletjes met dezelfde spelers heeft gespeeld, het te lang samen spelen werkt dan juist in het nadeel omdat iedereen weet hoe de BM speelt en dus makkelijk te beïnvloeden is.
Doordat (bijna) niemand mij hier kent en mijn speel stijl niet is het ook bijna onmogelijk om daar misbruik van te maken.

Daarnaast heb ik nooit gemeld dat ik graag BM wil worden.
Ik heb enkel gemeld dat ik mij beschikbaar stel voor BM

Je bent vandaag geregistreerd :)
Ik ben bang dat je dan niet veel BM stemmen krijgt :p

We zullen zien hoeveel ik er ga krijgen.
De keuze ligt bij de rest van de spelers.

Succes iedereen!

BM stemmen mogen altijd naar mij, graag zelfs :)

Voor de nieuwe spelers (waaronder ik) graag een uitleg waarom we dan op jou zouden moeten stemmen als BM?
 

DeletedUser

Gast
Hey Altijd Bezig.

Nou, goed dan, omdat het vorige potje niemand goed heeft gespeeld imo:

Altijd Bezig

Alhoewel ik je op TW nooit heb zien meedoen.:O

Waar slaat dat op!
Ik speelde goed :O
Dit is de laatste nutteloze reactie van mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan