• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW#186 - Herrie in het Bos

DeletedUser9104

Gast
Ik kan eigenlijk heel kort zijn over mijn stem. De argumenten die Jasper aanhaalt zijn sterk en persoonlijk vind ik ze sterker dan de argumenten van Lat tegenover Jasper. Verder voelt die stem ook aan als een counter.

Dus bij deze LatdeKat
 

DeletedUser

Gast
Ik hoef niet langer te twijfelen en na de conversatie nog eens na te lezen komt Jaspenia met betere/sterkere stukken.

Latdekat
 

DeletedUser21575

Gast
Juist, nou even gebrek aan quotes dan maar, maar het zij zo.

#Jaspenia: Ben ik vrij zeker van dat goed is. Ik kan me vinden in zijn argumenten en hij lijkt actief op zoek naar wolven op een manier die niet wolfish is naar mijn gevoel als wvw-speler.
#Latdekat: Doet gelukkig zoals altijd actief mee, echter kan ik me niet geheel vinden in zijn posts van vandaag en vind ik het maar rare uitspraken die hij maakt. Het klinkt erg counterig. Vooralsnog wil ik hem echter wel het voordeel van de twijfel geven omdat er een andere speler naar mijn gevoel verdachter is.
#Jivilium: Komt op mij momenteel het 'verdachtst' over. Met name de hele manier waarop hij de lieveling weg probeerde te praten en de reacties die hij daarna er op leverde. Jivilium dus.

Om de boel even af te maken:
#Signlady: Krijg ik weinig hoogte van, reageert kort maar geen idee waarom. Morgen / vanavond even aan de tand voelen Ilja.
#Ydeger: Ook hier zie ik niet veel meer van terug, erg jammer want Yde deed het vorige pot erg goed. Same story als Ilja eigenlijk.


Meer redenaties, quotes en discussies volgen na 22.00 i guess? Ik moet de post even snel afsluiten.. x)
 

DeletedUser23442

Gast
Deze vraag is al beantwoord, me dunkt.



Iedere kans. Naja, 50% is inderdaad iedere kans blijkbaar. Want sowieso, ik wist niet dat Kyra goed was. Maar goed, dat je zegt dat ik deze kans aan grijp als je me verdenkt, oké. Maar nacht 1 had ik, als slechtje, wel gezorgd dat Heart niet zulke posts zet, en gewoon een goedje gelyncht...



Naja, je moet wel een beslissing maken hé. Als je dat de vorige post als een tegenaanval bestempeld, verandert dat niet om de twee seconden. Weet je wat ik denk? Dat jij het gewoon de benaming geeft die je past. Als je mij onder druk wil zetten door te zeggen dat het gewoon een tegenaanval is, en ik gewoon geen deftige argumentatie geef, dan doe je dat. Als je jezelf een beetje moet verdedigen is het plots geen tegenaanval meer. Euhm, je loopt me een beetje te verdacht te maken, want klaarblijkelijk kan je op twee posts nog niet eens dezelfde benaming gebruiken.



Zie hierboven.



Hier doe je het weeral. Je beschuldigt me puur door te zeggen dat iets, wat je daarvoor had gezegd, niet waar is. Als je zegt dat ik gemakkelijk meega met Yde, kan je redelijk zeggen dat dat meelopen is...



Jawel. Want als je zegt dat je Nissassa verdacht vindt omdat je dacht dat hij ziener was, dan draait dat inderdaad niet om meelopen. Echter heeft hij dit niet gezegd. En dus is dit gewoon meelopen. En ik ga heus niet al diegenen die meelopen lynchen.



Dat verandert er niets aan. In dat geval zou ik zelf Heart hebben gelyncht na de eerste of de tweede stem. Hij ging toch sowieso sterven.



Vanaf dat er twee stemmen ofzo op stonden had ik redelijk veilig op hem kunnen stemmen, toen was ik er. Inderdaad was het redelijk duidelijk dat er best wat mensen hem verdacht vonden. Had je mij verdacht gevonden als ik als derde ofzo op hem had gestemd?



Ik noem het inderdaad verdacht/zwart maken als je meteen gaat roepen dat het in de wolvenchat is.
Beetje herhaling van zwakke verdediging. Geen tijd om er uitgebreid op te reageren voor de dl, maar iedereen kan zelf wel oordelen wat ze hiervan vinden. Sws heb ik op alles al gereageerd in vorige posts aangezien het dus puur herhaling is van jouw kant

Iig mis ik vooral waarom je mij nou precies verdacht vond en noemde.
 

DeletedUser9104

Gast
#Signlady: Krijg ik weinig hoogte van, reageert kort maar geen idee waarom. Morgen / vanavond even aan de tand voelen Ilja.

De rest reageer ik misschien nog later op, maar ik ga wel even mezelf verdedigen. Ik reageer niet zo uitgebreid omdat ik letterlijk waar de afgelopen vier dagen 16 uur les had, zelf 4 uur les heb gegeven en daarnaast nog 12 uur gewerkt heb. Dusja. Ik ben gesloopt en dan moet ik ook nog rond de deadlines aanwezig zijn. Wees in ieder geval blij dat ik er wel ben!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 4 - Nacht 3

Latdekat Lynch
Zijn rol:
Vogel - Reiziger
Jij kan in heel het spel 1 deadline uitkiezen. Deze deadline zal jijzelf niet gelunched kunnen worden en daartegen beschermd worden.
Als jij die nacht de lunch was, krijg je de rolomschrijving van een will. slechtje in leven te horen.

Jaspenia -> Latdekat
Signlady -> Latdekat
Jivilium -> Latdekat
Nissassa -> Jivilium
Ydeger -> /

Ydeger Lunch
Jouw rol:
Konijn - Prins.
De eerste keer dat je lynch bent, gaat de lynch niet door, worden jouw naam en rol als bewezen goed duidelijk gemaakt.
 

DeletedUser

Gast
Waarom heb je tot dusver je kracht nog niet gebruikt en jezelf bewezen? Als ik vragen mag.

Mijn kracht is iets aangepast, ik kan elke nacht een naam doorgeven, wordt die persoon lynch of lunch zal ik daarvoor in de plaats sterven. Helaas zijn de namen die ik heb doorgegeven toen niet gekozen voor lynch of lunch.

Dat maakt mijn stem op Jaspenia een beetje duidelijk.

De eerste nacht heb ik niets gedaan, de 2de nacht heb ik de naam van Ydeger doorgegeven, dat was na langer twijfelen omdat ik eerst Jaspenia wilde doorgeven.

Dat heb ik de derde nacht gedaan (dat was dus zojuist met de deadline) wat blijkt nu? Jaspenia is in beide keren niet gestorven terwijl hij toch echt wel veel mensen tegen de schenen aan het schoppen is. Als ik slechtje was geweest (theorie) had ik Jaspenia al een handje geholpen hier weg te komen.

Omdat hij dus niet weg is, maar wel lastig 'zo sluw als een vos' is vermoed ik heel erg dat Jaspenia een slechtje is.
 

DeletedUser23442

Gast
Mijn kracht is iets aangepast, ik kan elke nacht een naam doorgeven, wordt die persoon lynch of lunch zal ik daarvoor in de plaats sterven. Helaas zijn de namen die ik heb doorgegeven toen niet gekozen voor lynch of lunch.

Dat maakt mijn stem op Jaspenia een beetje duidelijk.

De eerste nacht heb ik niets gedaan, de 2de nacht heb ik de naam van Ydeger doorgegeven, dat was na langer twijfelen omdat ik eerst Jaspenia wilde doorgeven.

Dat heb ik de derde nacht gedaan (dat was dus zojuist met de deadline) wat blijkt nu? Jaspenia is in beide keren niet gestorven terwijl hij toch echt wel veel mensen tegen de schenen aan het schoppen is. Als ik slechtje was geweest (theorie) had ik Jaspenia al een handje geholpen hier weg te komen.

Omdat hij dus niet weg is, maar wel lastig 'zo sluw als een vos' is vermoed ik heel erg dat Jaspenia een slechtje is.
Mja, ik snap dat nu Lat goed blijkt je eventueel aan mij zou kunnen gaan twijfelen. Maar dat ik geen lunch ben lijkt me niet echt een reden om me te verdenken.
Want ik schop heus niet iedereen tegen de schenen. Daarbij komt dat de lunches eigenlijk het hele spel al opvallend sportief zijn. Dus dat Yde, die inactief was vandaag, lunch werd ipv ik is in die lijn enkel logisch.

Maargoed, er zijn nog 4 spelers over op dit moment. Dat betekent dat we toch wel echt goed moeten gaan kiezen nu. Misschien is Yde's keuze voor de nieuwe bm nog wel het belangerijkst, dat zou een extra gokpoging geven.

Verder zie ik nu pas dat er een premiejager in kan zitten :O
Dat maakt het allemaal nog wel ff een stukje gevaarlijker...

Zal morgen eens hardop denken wat handig is en wie verdacht is om op te stemmen.
Of misschien is het handig als we allemaal een claim neerleggen?
 

DeletedUser21575

Gast
Zal morgen eens hardop denken wat handig is en wie verdacht is om op te stemmen.
Of misschien is het handig als we allemaal een claim neerleggen?

image.jpg
 

DeletedUser23442

Gast
Ja ofc :p

Ik bedoel niet dat als we claimen we vervolgens niet meer hoeven na te denken x)
 

DeletedUser9104

Gast
Maar guys, gezien er dus nog wolven/ vossen en een premiejager in kunnen zitten, kan het heel onverstandig zijn om te claimen. Natuurlijk kan het een slechtje en een neutraaltje verdacht maken, maar aan de andere kant er zit nog minimaal een wolf/ vos in, gezien er nog steeds iedere nacht een lunch is. Dus ik zie best een scenario waarin we hiermee alleen de slechtjes in de kaart spelen en dat moeten we ook niet willen.
 

DeletedUser21575

Gast
'Denkt hardop'
Ja maar:
#Als er nog een premiejager in zit zijn we waarschijnlijk fucked. > Er zijn nog maar 3 andere spelers dan, misschien is die met 1 kill al klaar zometeen.
#Als er een lieveling in zit zijn we sws fucked. > Er is dan een wolf + lieveling, er is immers geluncht, een lieveling kan dat niet, dus er zijn dan 2 onbekende slechtjes op 4 spelers, gg.
#Als er geen premiejager in zit, en maar 1 slechtje spelen we 3 tegen 1. > Dan hebben we nog een redelijke kans van slagen. Claimen kan hier helpen, het kan ons ook tegenwerken.
#Als er een dodend goedje in zit hebben we nog een kans, maar met de wreker eruit doordat hij in het topic aankondigde dat hij een dodend goedje was Lijkt me die mogelijkheid erg klein. Nice one Graecus. Er zou echter nog een aap / leeuw in kunnen zitten. Maar ik gok eerder op een Boom, Kever of een Stinkdier ofzo.
#Als er een Kever (ziener) in zit, gok ik dat die alleen maar even / oneven kan zien. En dus eigenlijk best wel pech heeft gehad met het bijdragen van iets, anders hadden we al meer van hem gehoord? Er zat immers wel een hagedis in, die heeft interacties met zieners?
#Als er daadwerkelijk een worm in zit, spreekt Jivilium, de waarheid, maar op de een of andere manier twijfel ik hierover, spelbalans technisch verwacht ik nog andere rollen in het spel, en vind ik het raar dat hij nog niet ingezet is, al dekte hij zich redelijk in met de laatste uitleg / reactie.
 

DeletedUser23442

Gast
Maar guys, gezien er dus nog wolven/ vossen en een premiejager in kunnen zitten, kan het heel onverstandig zijn om te claimen. Natuurlijk kan het een slechtje en een neutraaltje verdacht maken, maar aan de andere kant er zit nog minimaal een wolf/ vos in, gezien er nog steeds iedere nacht een lunch is. Dus ik zie best een scenario waarin we hiermee alleen de slechtjes in de kaart spelen en dat moeten we ook niet willen.
Mja, valt opzich wel mee denk ik.

Stel er zitten nog een premiejager en een vos in. Dan maken we enkel nog kans door gewoon nu goed te lynchen, morgen goed te lynchen én de bm constant binnen de goedjes te houden.

En de premie en wolf moeten proberen te voorkomen dat ze zelf lynch worden en hopen dat we een goedje lynchen en/of hun bm maken.
De exacte rollen en krachten van de goedjes doen er vgm niet zoveel meer toe. Een ziener zal er niet in zitten, anders had die al lang wat nuttigs gemeld en we hadden al een reiziger. En al zat er nog een ziener in is er toch niet meer tijd om die krachten van nut te laten zijn. Een beul of heks lijkt me ook nog erg onwaarschijnlijk, want ook die hadden dan al wat van hun krachten gebruikt inmiddels. Komt er op neer dat er dus nog inderdaad een martelaar in zou kunnen zitten. Gezien niemand tegen Jivilum claimt ben ik bereid zijn claim wel te geloven.

Dat betekent dan dat de goedjesrollen wel zo'n beetje op zijn.
Dus Nissassa en Ilja moeten wel met een hele goede claim komen nu om het nog waarschijnlijk te laten zijn. Er zijn nog zeker claims die wel waarschijnlijk zijn, maar ik ga dat nog niet 'verklappen' nu ze nog moeten claimen, laten ze zelf maar eerlijk zijn of anders door de mand vallen.

Want tussen jullie zitten dus nog 0 of 1 goedjes, beide goed gaat echt bijna niet.

Voorlopig denk ik dat Ilja iig het wolfje is en Nissassa goed of neutraal.
Vooral op basis van mn gevoel, maar ook kijkend naar de stemmen van beide, de sportieve lunches én de angst van Ilja om te moeten claimen.

Inb4 Ilja die nu natuurlijk op mij mee gaat lopen straks in de hoop dat Nissassa niet Ilja stemt, Jivi niet van gedachte verandert of Jivi/Ilja bm zou worden
 

DeletedUser9104

Gast
Ik ben niet zozeer bang om te claimen, ik uit alleen mijn zorgen gezien het de slechtjes ook in de hand kan spelen. Gezien er verschillende scenario's zijn. Ik wil best claimen, maar om daardoor lunch te worden?
En tuurlijk, het maakt mij verdacht, omdat een slechtje/ neutraaltje ook niet wil claimen. Echter kijk ik vanuit een goedjesoogpunt en als ik als goedje doodga dan is de kans nog heel klein dat we winnen.
 

DeletedUser23442

Gast
de kans dat je lunch wordt is atm toch al 1/3

en hoewel het rot is om lunch te worden zal toch 1 van de goedjes dit worden, dus dat dat dan iemand is met een rol die ooit goed was is dat niet 'erger'

Tenminste, vgm zijn er geen speciale rollen die nu nog effect hebben
 

DeletedUser9104

Gast
Daar heb je wel een punt Jasper, maar toch.
Verder, als je op mij stemt vanavond stem je er een goedje uit. Dat zou erg jammer zijn toch?
 
Bovenaan