• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #200: Coup d'État 3: The Oudjes Strike Back

DeletedUser21204

Gast
Ben van mening dat de beste potjes nog altijd de potjes waar netwerken niet mag zijn.
Wel een enorme Kyra nerf.

He, niet mijn schuld dat ik op dag 1 massaal gezien wordt en zo in een netwerk beland :(
Ik doe er letterlijk niet eens moeite voor :p
 

DeletedUser

Gast
Vooral veel pech voor de wolven dit potje en ik vond er te weinig neutraaltjes inzitten. Een extra premiejager had het wellicht wat interessanter gemaakt.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Op zich leuk om nog eens meegespeeld te hebben. Misschien na mijn examens dat ik nog eens een paar meespeel.
Op het einde met dat netwerk viel er verder niet veel meer te beleven. En ik weet nu ook dat premiejager niet mijn ding is :)
E. Wat Aeneas zegt, had er nog een andere premiejager in gezeten, zou het interessant geworden zijn.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
* Ik zie er niet de toegevoegde waarde niet van in dat de troll iemand kan meenemen in zijn dood. Als de troll lynch is en toch al weet dat hij gewonnen heeft, maakt het speltechnisch niets uit wie hij doodt, dus zal hij zijn keuze wie hij doodmaakt baseren op niet-speltechnische redenen. (Zoals hoeveel hij een persoon mag.) Dus ik zou dat gewoon weglaten.

Wat heeft jullie overhaald om alsnog een troll erin te steken?
Ik moet zeggen dat de mogelijkheid dat er een troll in zit, wel interessant is. Ik denk bijvoorbeeld dat ik die mogelijkheid heb gebruikt als reden om ergens iemand juist niet te lynchen. Het is vooral voor de anderen een interessant gegeven (om de lynch of lunch niet eraan te verspillen). Voor de trol zelf is er niet veel toevoegende waarde vind ik, je moet juist zien dat je gelyncht wordt ipv geluncht (en dat is dan nog niet gelukt ook :eek:)

E. sorry voor de dubbelpost.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Wat heeft jullie overhaalt om alsnog een troll erin te steken?
Ik moet zeggen dat de mogelijkheid dat er een troll in zit, wel interessant is. Ik denk bijvoorbeeld dat ik die mogelijkheid heb gebruikt als reden om ergens iemand juist niet te lynchen. Het is vooral voor de anderen een interessant gegeven (om de lynch of lunch niet eraan te verspillen). Voor de trol zelf is er niet veel toevoegende waarde vind ik, je moet juist zien dat je gelyncht wordt ipv geluncht (en dat is dan nog niet gelukt ook :eek:)

E. sorry voor de dubbelpost.

Wij hebben wel heel veel zorgen gemaakt over de mogelijkheid van een trol. Dus het heeft ons wel extra oplettend gemaakt in sommige gedeelten. Dat was iig wel leuk.
 

DeletedUser18003

Gast
Wat heeft jullie overhaalt om alsnog een troll erin te steken?
Ik moet zeggen dat de mogelijkheid dat er een troll in zit, wel interessant is. Ik denk bijvoorbeeld dat ik die mogelijkheid heb gebruikt als reden om ergens iemand juist niet te lynchen. Het is vooral voor de anderen een interessant gegeven (om de lynch of lunch niet eraan te verspillen). Voor de trol zelf is er niet veel toevoegende waarde vind ik, je moet juist zien dat je gelyncht wordt ipv geluncht (en dat is dan nog niet gelukt ook :eek:)

E. sorry voor de dubbelpost.
Het is een rol die uit Town of Salem komt. Door het grote aantal inschrijvingen was het fijn om nog een neutraaltje erin te gooien dat het spel niet te veel beïnvloedde, maar die wel een doel heeft (zichzelf te laten lynchen). Als ie dan gelyncht wordt, is het in feite een "verloren lynch' voor de goedjes, maar wint hij. Daarbij laat het mensen ook iets meer nadenken over zomaar iemand lynchen (alhoewel het meenemen in de dood dan weer iets te ver ging).
 

DeletedUser3865

Gast
Naar mijn mening was het spel leuk totdat ik geluncht werd. Niet omdat ik geluncht werd, maar omdat daarna het netwerk te overpowered werd en de infectie er al uit was.

Overigens wil ik de spelleiding hartelijk bedanken voor mijn geweldige rol! "De klager", had niet beter uit kunnen pakken.

En oh ja, nogmaals mijn welgemeende excuses aan Luksss. Eerlijk gezegd beulde ik je gewoon omdat je erg irritant was omdat je zo vaak van mening veranderde en 3-4 keer per dag je lynch veranderde. Dat was dan ook de omschrijving van mijn rol.
De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps kan besluiten iemand te doden, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn. Wanneer hij iemand wil doden, zet hij deze speler vetgedrukt in het topic. Deze spelers is vanaf dat moment dood.

Verder kunnen jullie me weer oppiepen voor #222 en #300.
Dit
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Naar mijn mening was het spel leuk totdat ik geluncht werd. Niet omdat ik geluncht werd, maar omdat daarna het netwerk te overpowered werd en de infectie er al uit was.

Overigens wil ik de spelleiding hartelijk bedanken voor mijn geweldige rol! "De klager", had niet beter uit kunnen pakken.

En oh ja, nogmaals mijn welgemeende excuses aan Luksss. Eerlijk gezegd beulde ik je gewoon omdat je erg irritant was omdat je zo vaak van mening veranderde en 3-4 keer per dag je lynch veranderde. Dat was dan ook de omschrijving van mijn rol.



Dit


Ik was van plan om je te beschermen, maar ik dacht uiteindelijk dat de wolven ervan uit zouden gaan dat je beschermd zou worden en dat je dus niet geluncht zou worden. Sorry!
 

DeletedUser27102

Gast
En niemand die geloofde dat ik goed was :(

Zelfs het netwerk kon dat niet achterhalen
smiley_emoticons_verlegen.gif
 

DeletedUser

Gast
Activiteit was garbage.
Dat valt wel mee, vind ik. Er waren drie inactiviteitsdoden op de 31 spelers. Het is alleen wel jammer dat net 2 daarvan slechtjes waren.

Ik heb de meest achterlijke shit gezegd, maar iedereen dacht gewoon van ja zal wel man.

Jullie zijn allemaal retarded.
Jij zegt altijd achterlijke shit, dus valt het niet meer op.

@DutchGirl - hoe liet je de apostate welp precies werken? Stel dat een bijziende dorpsgek 3 personen zag, waarvan de welp er x afschermde en waarvan y personen niet-afgeschermde goedjes waren. Krijgt de welp dan te horen: ''x personen zijn afgeschermd maar je weet niet wie, en tussen de niet-afgeschermde personen zitten y goedjes''? Of krijgt de welp gewoon te horen: ''je ziet y niet-afgeschermde goedjes''? Dat eerste lijkt mij logischer, maar is wel sterker dan het tweede.

Ik denk dat je de apostate welp sowieso iets te sterk had ingeschat. Ook als Lat actief was geweest, was het vrij lastig geworden voor de wolven. Ik zou zelf maar 1 bijziende dorpsgek in het spel hebben gestopt, maar dan ook niet veel lycantropen. Al zou ik waarschijnlijk überhaupt geen bijziende dorpsgek hebben gebruikt met netwerken.

Wel leuke verhaaltjes. Je hebt echt moeite gestoken in het potje. En behalve de dubbele bijziende dorpsgek klopte de balans wel.
Trouwens leuwk om te zien dat mijn legacy in Diplomacy nog steeds springlevend is. :p
en hij zou zelfs Genade verslaan in Diplomacy.

Vooral veel pech voor de wolven dit potje en ik vond er te weinig neutraaltjes inzitten. Een extra premiejager had het wellicht wat interessanter gemaakt.
Mwah. Al had een extra premiejager gekund (die dan teamgenoot van Maximus zou zijn), veel neutraaltjes zie ik niet zo zitten. Er moet gewoon een goede balans zijn tussen goed en slecht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18003

Gast
@DutchGirl - hoe liet je de apostate welp precies werken? Stel dat een bijziende dorpsgek 3 personen zag, waarvan de welp er x afschermde en waarvan y personen niet-afgeschermde goedjes waren. Krijgt de welp dan te horen: ''x personen zijn afgeschermd maar je weet niet wie, en tussen de niet-afgeschermde personen zitten y goedjes''? Of krijgt de welp gewoon te horen: ''je ziet y niet-afgeschermde goedjes''? Dat eerste lijkt mij logischer, maar is wel sterker dan het tweede.
De welp heeft op dag 1 wel gestemd, maar toen ook geen actie ingestuurd (wel naar Tris gepm'd dat ie het was vergeten), dus de welp heeft überhaupt nooit iets gedaan x) Dus kan niet beantwoorden hoe ik m "liet werken" xD Waarschijnlijk was t geweest "Je ziet x goedjes, maar y personen kan je niet zien...". Zonder ooit te noemen wie er precies afgeschermd zijn ofc. Is sterker dan de tweede optie die je noemde inderdaad, maar denk dat de tweede optie wellicht iets te cryptisch is?

Ik denk dat je de apostate welp sowieso iets te sterk had ingeschat. Ook als Lat actief was geweest, was het vrij lastig geworden voor de wolven. Ik zou zelf maar 1 bijziende dorpsgek in het spel hebben gestopt, maar dan ook niet veel lycantropen. Al zou ik waarschijnlijk überhaupt geen bijziende dorpsgek hebben gebruikt met netwerken.
Het aantal speciaaltjes was hier en daar ook een tikkeltje hoger dan "normaal", omdat ik in WvW #100 naar mijn gevoel echt veel mensen moest laten doodvallen. Vandaar, in combinatie met de welp, de twee koppels en de drie jagers, de keuze voor 2 dorpsgekken, alhoewel ik dat beter had kunnen balancen door een paar extra lycantropen en wellicht zelfs een wolf in schaapskleren. Potjes met grote aantallen zijn sowieso heel moeilijk te balancen, omdat je er niet onderuit komt dat je een groot aantal burgers hebt.

Wel leuke verhaaltjes. Je hebt echt moeite gestoken in het potje. En behalve de dubbele bijziende dorpsgek klopte de balans wel.
Trouwens leuwk om te zien dat mijn legacy in Diplomacy nog steeds springlevens is. :p
Thanks. Heb nog steeds trauma's van Diplomacy :D

Mwah. Al had een extra premiejager gekund (die dan teamgenoot van Maximus zou zijn), veel neutraaltjes zie ik niet zo zitten. Er moet gewoon een goede balans zijn tussen goed en slecht.
Ben zelf ook geen voorstander van extra neutraaltjes. Als een premiejager wint voelt men zich toch al snel een beetje "gecheat" en dan zit er ook weer een extra karakter in dat de lunch kan overleven. Om er extra 'jokers' in te gooien was ik ook geen voorstander van, aangezien dat alleen maar spel verlengend werkt als er eentje gelyncht/geluncht wordt.

Thanks voor de feedback overall :)
 

DeletedUser22926

Gast
Wat je natuurlijk had kunnen doen om de inactovoteit van de welp niet zo belangrijk te maken is bij inactiviteit de actie te randomnizen miss is dat voor potjebepalende rollen wel een handig idee om te doen.
 
Bovenaan