• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #221 - Weerwolven Among Us

latdekat

Harpij
Gezien imposter als neutraal staat, is er bijna sowieso ook een wolf, wat Nissassa iets verdachter maakt doordat er geen lunch was. Ik zou er echter niet te veel vanuit gaan, gezien de kans dat er een beschermengel of andere rol die mensen van de lunch kan redden in zit, best groot is. Met slechts vijf spelers zal RabbidRobin uiteraard geprobeerd hebben het spel wat langer dan 1 tot 2 nachten te laten duren.

Verder over de imposter: ik heb Among Us nog niet gespeeld, dus ik weet niet exact wat hij daar kan en hoe dat in WvW zou vertaald worden. Blijkbaar kan hij doden, maar ook daar lijkt het me sterk dat hij elke nacht zou kunnen doden. Misschien is er een cooldown van een nacht, of moet er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden.
 

DeletedUser9104

Gast
Wat kan de imposter überhaupt?

Hij kan in ieder geval spelers doden...

DonFrank wordt echter brutaal gekillt door de Impostor.

Maar wat die verder kan weet ik niet, is niet mijn rol dusja.

Edit: ik zie ook dat er deze deadline geen lunch is, dus we moeten nu wel een wijze keuze maken. Gezien het aantal spelers hebben we waarschijnlijk naast een imposter ook een wolf in ons midden. Als we willen winnen moeten we die toch zien te vinden en met deze inactiviteit spelen wij hen alleen maar in de kaart.

Daarnaast is er nu ook niets om voor ons goedjes te bepalen wie we wel of niet kunnen vertrouwen.

Kritische noot, het is makkelijk praten van SLY dat hij zichzelf alleen maar verdacht zou maken door z'n tegenstander om te brengen, maar z'n defence is ook wel erg makkelijk op deze manier. Waarom zou ik jou verder nog vertrouwen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Ik vrees dat er weinig zinnigs gaat komen gezien de goedjes bijna geen enkele informatie hebben en zowel imposter als de wolf alleen staan (denk ik) en dus zelf niet over informatie beschikken. Dat DonFrank, de ziener, vermoord wordt op de eerste nacht is zeer jammer voor ons. Zoals ik eerder zei, we hebben zowat alleen het feit dat de lunch niet doorging als zeer zwakke aanwijzing dat Nissassa wolf zou kunnen zijn.
 

DeletedUser16024

Gast
Ik zou momenteel zeggen niemand lynchen?
We weten niks zeker en anders maken we verkeerde beslissingen.

Hij kan in ieder geval spelers doden...



Maar wat die verder kan weet ik niet, is niet mijn rol dusja.

Edit: ik zie ook dat er deze deadline geen lunch is, dus we moeten nu wel een wijze keuze maken. Gezien het aantal spelers hebben we waarschijnlijk naast een imposter ook een wolf in ons midden. Als we willen winnen moeten we die toch zien te vinden en met deze inactiviteit spelen wij hen alleen maar in de kaart.

Daarnaast is er nu ook niets om voor ons goedjes te bepalen wie we wel of niet kunnen vertrouwen.

Kritische noot, het is makkelijk praten van SLY dat hij zichzelf alleen maar verdacht zou maken door z'n tegenstander om te brengen, maar z'n defence is ook wel erg makkelijk op deze manier. Waarom zou ik jou verder nog vertrouwen?

We kunnen momenteel helemaal niemand vertrouwen, omdat niemand bewezen is.
Zoals Lat zegt is de kans dat Nissassa wolf is iets groter dan de andere,
maar daar kun je ook niet heel veel uit opmaken
 

DeletedUser9104

Gast
Of geen lynch en ondanks het ontbreken van de lunch mogelijk toch een slachtoffer hebben. Of spijkers met koppen slaan. Sorry Nissa, op hoop van zegen!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 2.1 - Eerste lynch

Ik hoef niet te tellen denk ik.
Nissassa, Beschermengel, is gelynched.

Volgende deadlines:
- Maandag 12/10/2020 - 21.00 uur. (lunch + nachtacties)
- Dinsdag 13/10/2020 - 21.00 uur. (lynch)
 

DeletedUser9104

Gast
Hoe shitty het ook is dat we onze beschermengel kwijt zijn, had het waarschijnlijk niet zo heel veel uit gemaakt vanwege de inactiviteit van Nissa.

Daarnaast heb ik gisteren lang nagedacht over wie (en vooral welke rollen) er nog over zijn. Daar zijn een paar opties in, maar ergens vermoed ik dat we zonder wolf spelen en alleen de impostor als neutraaltje hebben (tenzij de impostor een bijrol is van een andere rol)

Geen wolf zou namelijk verklaren waarom er geen lunch was dag 1. Echter zijn daar ook nog andere verklaringen voor. Nissa zou ondanks z'n inactiviteit wel de eerste nacht een beschermengelactie ingestuurd kunnen hebben. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de wolf een persoon heeft geprobeerd te lunchen die vanwege zijn rol/ acties niet geluncht kan worden.

Geen wolf zou ook betekenen dat de goedjes nog kunnen winnen. Als er wel een wolf is en de ander de impostor, dan wint 1 v/d 2 na vanavond.

Gezien we vandaag alleen een lunch/ impostoractie, verwacht ik ook dat na vanavond het spel voorbij zal zijn.

Als ik nu zou kijken gok ik dat SLY de impostor is, zijn verdediging van het feit dat hij door de dood van DonFrank bm werd is matig.
 

latdekat

Harpij
Ik ben het bijna volledig eens met je analyse. Ik geloof eerlijk gezegd dat sinds de dood van zowel de ziener als de beschermengel, de goedjes weinig kans maken nog te winnen. Dat wordt zeker duidelijk wanneer we beseffen dat de goedje(s) vanavond bijna geen invloed hebben op het resultaat. De wolf (Ik ben ervan overtuigd dat er een slechte rol in zit, gezien de impostor als neutraal staat. Mocht er geen slechte rol in het spel zitten, zou impostor de facto de slechte rol worden omdat dat de rol is die de goedjes uit het spel moeten halen om te winnen.) zal vanacht oftewel het laatste goedje, oftewel de impostor uit het spel halen. Dit betekent in feite dat de enige hoop op winst voor goed is dat de impostor en de wolf elkaar doden, wat relatief onwaarschijnlijk is.

Ik begin echter wel te geloven dat impostor een bijrol is. De goedjes lijken me iets te zwak tegen één (sterk) neutraaltje en een wolf. Dit zou verder op dit punt in het spel weinig impliceren, gezien het dan twee goedjes, waaronder eentje dat (eenmaal?) kan doden tegen een wolf is. Het zou de situatie voor de goedjes weinig verbeteren.

We zullen vanavond wel zien.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 2.2 - Tweede lunch
Geen lunch. Vredige nacht.

Volgende deadlines:
- Dinsdag 13/10/2020 - 21.00 uur. (lynch)
- Woensdag 14/10/2020 - 21.00 uur. (lunch + nachtacties)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16024

Gast
Zeer opvallend dat er niks gebeurd is. Voor de 2e keer geen lunch verbaasd mij ook heel erg.
Impostor als bijrol zou heel goed mogelijk zijn, maar dat zou ook niet zo 1,2,3 verklaren waarom er vanavond daar van uit geen actie is.

Wordt nog een lastig verhaal voor de lynch zo.

Wat moet ik anders zeggen als verdediging? Het is letterlijk hetgeen wat elke impostor/wolf gedaan zou hebben om de aandacht op iemand anders te richten. Ik weet in ieder geval zeker dat dat is zoals ik het zou spelen.
 

latdekat

Harpij
We weten niet exact wat de impostor al dan niet kan. Misschien kan de impostor naast doden ook het lunchen voorkomen, wat misschien ook de afwezigheid van nieuwe moorden door de impostor gedurende de vorige twee nachten zou kunnen verklaren. Of misschien kan de impostor zich verschuilen, en zo zelf aan de lunch ontsnappen?

Iets dat echter nog niet helemaal goed zit bij mij is het feit dat impostor neutraal is. Zou er een aparte winconditie aan verbonden zitten? Ik denk namelijk steeds meer dat het een bijrol is, maar ik vind het onlogisch dat het dan exclusief aan een goedje zou vasthangen. Buiten een winconditie zou het enige kunnen zijn dat telkens een andere persoon impostor is, maar dan zouden jullie beiden de rol al moeten kennen, en dat lijkt niet het geval te zijn.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een wolf in zat. Ondanks dat de impostor neutraal is, is het wel een tweede partij die kan doden. Ik zie dat als een slechtje. Ik denk eerder dat er een wolf in zou zitten als we mogelijk met meer spelers waren geweest.

Omdat de nachten opgesplitst zijn, voel ik me net iets veiliger om te claimen. Ik ben dorpsoudste. Als je mij niet geloofd, dan lynch je me maar. Dan wint de impostor sowieso.
 

latdekat

Harpij
Hmm. Dorpsoudste is de rol die ik ook zou kiezen mocht ik zien dat er al twee nachten geen lunch is geweest en dat de beschermengel er uit ligt. Ik ben verder beschermengel en kan bevestigen dat de impostor beschermd is van alle nachtacties. Dat maakt nog een extra persoon die de lunch kan tegenhouden, en dus je claim, extreem onwaarschijnlijk.
Dat je verder blijft geloven/herhalen dat er geen slechtjes in zitten, hoewel er bevestigd is dat er een beschermengel in zit, is wat verdacht, maar daar zou het uiteraard kunnen dat hun acties en die van de dorpsoudste ook impostoracties kunnen tegenhouden.

Ik zou graag een claim van SLY horen.
 

DeletedUser16024

Gast
Hmm. Dorpsoudste is de rol die ik ook zou kiezen mocht ik zien dat er al twee nachten geen lunch is geweest en dat de beschermengel er uit ligt. Ik ben verder beschermengel en kan bevestigen dat de impostor beschermd is van alle nachtacties. Dat maakt nog een extra persoon die de lunch kan tegenhouden, en dus je claim, extreem onwaarschijnlijk.
Dat je verder blijft geloven/herhalen dat er geen slechtjes in zitten, hoewel er bevestigd is dat er een beschermengel in zit, is wat verdacht, maar daar zou het uiteraard kunnen dat hun acties en die van de dorpsoudste ook impostoracties kunnen tegenhouden.

Ik zou graag een claim van SLY horen.

Hoe weet jij zeker dat de impostor beschermd is, na je antwoord claim ik en kom ik met mijn theorie!
 

latdekat

Harpij
Ik heb de impostor als bijrol gehad, maar hij schuift elke nacht op. Ik heb het vermoeden dat jij het ook al hebt gehad, gezien je antwoord en het feit dat je ook snel begon te vermoeden dat het een bijrol was na de eerste nacht.
 

latdekat

Harpij
Eerste dag en nu opnieuw. Ik verontschuldig me voor de moord op DonFrank, ik wou de wolf niet nog een extra moord geven.
 
Bovenaan