• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #221 - Weerwolven Among Us

DeletedUser16024

Gast
Eerste dag en nu opnieuw. Ik verontschuldig me voor de moord op DonFrank, ik wou de wolf niet nog een extra moord geven.

De Impostor is alleen beschermd van nachtelijke dodelijke acties, dit verklaard ook waarom ik gister Sign wel heb kunnen zien als DO.
Omdat ik zeker ben van Sign haar claim zet ik mijn stem op Lat. Jij hebt vandaag de Impostor als bijrol en ik weet niet zeker hoe het nu staat met de cooldown. Daarnaast als er wel een wolf in zou moeten zitten, moet jij dat ook zijn.
 

latdekat

Harpij
De Impostor is alleen beschermd van nachtelijke dodelijke acties, dit verklaard ook waarom ik gister Sign wel heb kunnen zien als DO.
Omdat ik zeker ben van Sign haar claim zet ik mijn stem op Lat. Jij hebt vandaag de Impostor als bijrol en ik weet niet zeker hoe het nu staat met de cooldown. Daarnaast als er wel een wolf in zou moeten zitten, moet jij dat ook zijn.
Het is me nu niet helemaal duidelijk of je claimt ziener te zijn. Hoe heb je Sign exact "kunnen zien"? Het lijkt me intussen duidelijk dat je gisteren impostor bent geweest.
 

latdekat

Harpij
Dat is onmogelijk, gezien ik beschermengel ben en we dan drie goedjes hebben. Wie heb je tijdens de eerste deadline gezien?
 

latdekat

Harpij
Wel, uiteindelijk zal SignLady's keuze neerkomen op mijn woord tegen jouw woord, maar hopelijk kan ze je bluf doorzien. Het lijkt me nu we bijzonder handig dat jij toevallig afkomt met de rol die je absolute zekerheid zou geven over het spel, ook al ligt er al een ziener uit het spel. RabbidRobin steekt graag een ziener in het spel om het te balanceren, maar denk je zelf ook niet dat 2 zieners, een beschermengel en een dorpsoudste, plus impostor die vier kansen op vijf naar de goedjes zal gaan, een beetje sterk is in het voordeel van de goedjes? Ik vind één ziener en twee beschermengelen dan heel wat waarschijnlijker.
SomeoneLikeYou.
 

DeletedUser16024

Gast
Ik denk dat je alleen met de bijrol impostor kan winnen, net als in het spel zelf. Als de impostor met 1 iemand anders overblijft, wint de impostor. Ik denk überhaupt dat de rollen niet zo heel veel uitmaken en dat we er dus echt achter moesten komen waar op dat moment de impostor rol zat en dat heb je zojuist toegegeven.
 

latdekat

Harpij
Laten we even logisch nadenken over wat je net zei. Je zegt dus dat indien de impostor vanacht niet wordt vermoord, één van twee spelers die overblijven willekeurig winnaar wordt, gezien de rol sowieso doorgegeven tijdens de nacht? Ik mag hopen dat RabbidRobin niet zo'n grote troll is om een potje te organiseren waar RNG de uiteindelijke winnaar bepaalt.

Daarbovenop is er daarover helemaal niets verteld in de rolbeschrijving, en dat weet jij even goed als ik. Je theorie zegt dus dat een winnaar willekeurig wordt gekozen en dat al dit dus voor niets was... Zieners zouden ook compleet nutteloos worden, gezien ze slechts de rollen van de vorige nacht konden zien.

Ik mag hopen dat dit het nu volledig duidelijk maakt dat je wolf bent voor SignLady.
 

DeletedUser16024

Gast
Nee, ik denk dat de impostor dood gaat als de persoon die het op dat moment is gekilld wordt.

zieners kunnen alleen de algemene rollen zien niet de bijrollen. Dus op dat vlak denk ik inderdaad dat het niet uitmaakt wie welke rol heeft, ik denk ook dat er zoveel ‘beschermende’ rollen inzitten om het zo lang mogelijk te laten duren.
 

DeletedUser9104

Gast
Shit, helemaal de deadline vergeten. Als ik had gestemd was ik wss met SLY meegegaan op lat maar dat maakt in feite niet uit, want BM stem telt dubbel?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 3.1 - Tweede lynch
Latdekat wordt inderdaad lynch (of het nu door Signlady komt of door de BM wiens stem dubbel telt, maakt niet echt uit.)
Hij was Beschermengel & Impostor :O

Volgende deadlines:
- Woensdag 14/10/2020 - 21.00 uur. (lunch + nachtacties)
- Donderdag15/10/2020 - 21.00 uur. (lynch)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 4.1 - Derde lynch

SomeoneLikeYou heeft helaas de grootste stem, dood aan SignLady.
Ze was Dorpsoudste.

SomeoneLikeYou, sjamaan wint.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Overzicht rollen
Beschermengel - Latdekat;
Je mag elke nacht/lunchdeadline iemand beschermen. Deze persoon zal beschermd zijn tegen elke actie die erop wordt uitgevoerd. Je kan niet 2 keer na elkaar dezelfde persoon insturen. Jezelf mag je ook insturen.

Sjamaanse Wolf - SomeoneLikeYou;
Jij mag elke nacht lunchen. Gewoon in pb naar mij hier.
Verder mag je elke nacht uit onderstaande zaken 1 ding kiezen;
- Vraag 1 random rol die in het spel zit. Je krijgt de volledige rolomschrijving. Ik bepaal random welke rol.
- Vraag de rol van 1 persoon. Je krijgt de naam van de rol zoals die in het Regels/Rollen-topic staat, geen verdere uitleg.
Bijrol;
Infectie
Je hebt 1 infectie ter beschikking. Gebruik hem wijs. Is in plaats van de lunch. Als ik een tip mag geven, hij kan mislukken.

Geïnverteerde beschermengel - Nissassa;
Jij kan elke nacht iedereen 'beschermen', tegen een bepaald persoon :eek:. Alle acties die die persoon tijdens de nacht uitvoert, zullen mislukken. Iedereen zal met andere woorden beschermd zijn tegen die persoon. Je kan niet 2 keer na elkaar dezelfde persoon insturen. Je bent niet verplicht iemand in te sturen.

Dorpoudste Extreme - SignLady:
Easy rol, je negeert elke oneven nachtelijke actie die op je wordt uitgevoerd (dus de 1e actie, de 3e actie, de 5e actie, ...). Dit geldt voor lunches maar ook voor zieneringen, heksdrankjes, beschermingen en dergelijke. De actievoerder krijgt geen bericht dat de actie niet lukte (behalve bij een zienering, dan krijgt die een foutmelding). Jijzelf krijgt helaas ook geen informatie over de actie of de dader.

Ziener - DonFrank:
Je mag elke nacht 1 ding uit onderstaande zaken kiezen;
- Vraag 1 random rol die in het spel zit. Je krijgt de volledige rolomschrijving. Ik bepaal random welke rol.
- Vraag de rol van 1 persoon. Je krijgt de naam van de rol zoals die in het Regels/Rollen-topic staat, geen verdere uitleg.

Bijrol;
Impostor;
In de eerste ronde ben jij de impostor. Dit houdt volgende dingen in;
- Je kan niet gedood worden door wolven, want je ontsnapt door de vents.
- Je kan, als je wilt iemand doden. Hier staat wel een cooldown op van 2 deadlines. De impostor zal de komende 2 deadlines niemand kunnen doden.
(Je loopt verder ook het risico gezien te worden tijdens de kill).

Na de volgende deadline spelen we een nieuw potje Among Us - aka, de bijrol schuift door naar een volgende persoon. Random.
 

DeletedUser21575

Gast
Als je echt wilt men jongen, dan stuur je nog maar eens een berichtje na de 19e ;)
Ik dacht probeer het gewoon, geen idee hoeveel tijd ik zou hebben deze week.

Maar je stuurde letterlijk de start pm OP MIJN BRUILOFT x) met een dl tijdens ons diner. Dusja die eerste dag was direct een waste. En de volgende dag was ik al dood op de start van de huwelijksreis. Dus veel verschil heeft het niet gemaakt.
 
Bovenaan