1. Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

Zebia

Discussie in 'Ontmoet de spelers' gestart door zebia, 4. nov 2017.

1. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

Naam forum / spel: Zebia / GlorieMan1998 (nog actief op Delos)

Leeftijd / Verjaardag: 19 jaar en ben jarig elke 12 juli. Geboren in 1998.

Foto: Ik heb een foto van mezelf als profielfoto bij mijn forumnaam, is niet heel recent meer.

Mijn beroep / opleiding: Financieel Administratief medewerker MBO niveau 3

Mijn hobbies/interesses: Voetbal, GREPOLIS, Clash Of Clans zijn mijn top 3 interesses. Ik speel daarnaast ook nog andere spellen maar die voor de afwisseling meer zodat ik niet te veel op een spel bezig blijf en er te verslaafd eraan ga raken. Gamenaam is gwn weg zebia. Ik maak trouwens ook regelmatig video's/stream elke week over Grepolis spelers en Grepolis zelf.

Mijn lievelingsmuziek: Ik luister naar muziek waarvan ik ga dansen zoals Zing! van Jayh en Nick & Simon, Ma Cherie van CJaye en SBMG, Issi, Rasskulz.

Mijn lievelingsfilms/-series: Avatar, Die Hard movies met John McClane erin, Voice of Holland, Expeditie Robinson, Wie is de mol?, Alle Hunger Games films, Harry Potter films, Underworld movies met Vampiers en Weerwolven erin en zo nog meer films die kan opnoemen. Kortom gezegd hou van fantasie/actie films.

Mijn grepolis 'carriere/verhaal': Mijn avontuur begon allemaal op Kappa dat ging voor de eerste wereld wel heel goed als zeg ik het zelf. Ben later op die wereld gestopt om privé redenen en om interesse effe op laag pitje stond. Later op Marathon ben ik weer in de spirit geraakt en heb daar stappen gemaakt van kleine allianties naar een steeds grotere alliantie. Ik heb daarin veel geleerd en veel mensen ontmoet die realistisch te werk gaan met de passie om te willen groeien. Daarna met een groepje van Marathon naar Olympia verhuisd. Dat is een belegeringswereld, waarin ik nog niet op een manier kan spelen zodat alles gaat lukken. Ben dan uiteindelijk daar naar buitenoceaan gegaan en heb daar nieuw clubje ontdekt met spelers zoals Oblivion. Voor wie niet weet wat ik bedoel met een buitenoceaan is een oceaan buiten het actieve gedeelte van alle oceanen waar veel aanvallen en veel verdedigd word. Oblivion heeft me goed ontvangen en heb daar nog even gespeeld. Later ben ik daar gestopt. Ben daarna op een van de andere werelden voordat ik op Pella ben gestrand nog op een wereld Baris volgens mij leider geweest. Heb op die wereld het leiderschap ontdekt en dat het veel tijd en controle kan kosten.

Op Pella begon ik wat stroef en ben al snel mijn 1ste stad kwijt geraakt aan een stoute speler. Vanaf mijn 2de stad ben ik aan het puzzelen geweest met door zelf alliantie te maken en een zo goed mogelijk clubje te kunnen maken. Lukte uiteindelijk niet. Moet nog wel even zeggen dat ik door een van die spelers naar Oceaan 57 ben verhuisd en daar nu een hele cluster heb opgebouwd. Heb nico1012 daar ontmoet is een geweldige en leuke speler is nou gestopt. Heeft zijn account aan een vriend gegeven volgens mij. Hij was heel sportief en aardig, door hem ben ik op goede poten in Oceaan 57 terecht gekomen. Door mijn goede groei in Oceaan 57 ben ik naar de alliantie Titanen gegaan en heb daar veel GP verdient. Ik was daar een waardevolle speler geworden door mijn defensieve kunsten. Titanen had toen destijds een NAP met Art of War omdat ze allebei aan de stok met nu mijn huidige alliantie Dragon Age. Na deze mooie tijd bij de Titanen waarvan ik veel genoten heb ben ik naar Dragon Age gegaan. Ik wilde een stapje hoger op maken voor meer groei en nieuwe ervaring. Niet iedereen vond het even leuk dat er mensen vertrokken naar Dragon Age waaronder ik, ze vonden ons niet loyaal genoeg terwijl we veel gedaan voor de alliantie. Toen waren de rollen anders en moest ik tegen Art of War en Stout mijn defensieve kunsten laten zien. Daar begon ook het contact buiten Grepolis met deze spelers in de alliantie beter communicatie om steden te behouden. Later is Memento Mori gedeeltelijk gestopt en is de rest z'n beetje naar Stout gegaan. Dat kwam doordat deze spelers nadelig werden behandeld omdat ze door een Grepolisfoutje veel troepen zijn kwijt geraakt bij een offensieve actie op een WW. Ze hadden als vergoeding een manti versterking gekregen had ik gehoord. Ik weet niet wat ze precies hadden verloren en wat ze hebben gekregen van Grepolis zelf, ben vanuit gegaan van wat mensen zeiden. Ik hoop dat hier in de toekomst niet meer gebeurd want dit heeft voor hele draai in het spel gezorgd waardoor Stout het grootste profijt van heeft gehad. Art of War verloor hierdoor ook een aantal spelers aan Stout en Dragon Age. Alhoewel de spelers die naar Dragon Age zijn gegaan er eerder waren vertrokken bij Art of War. Na deze situatie is Dragon Age in zee gegaan met Art of War. Zo staan we er nu als 2 allianties met Just Rude er nog bij als beide benen op de grond in het zuiderpact.

Laat ik nu maar meteen beginnen met mijn verhaal over Delos voordat ik nog een boek moet uitbrengen. Ik en spelers van verschillende werelden/allianties gingen samen in een alliantie genaamd Fidelis Machina. Ik had toen niet genoeg goud om met zebia op deze wereld te beginnen dus ben ik met mijn andere account GlorieMan1998 erop gegaan die had wel genoeg goud overigens. We zijn gecoördineerd te werk gegaan door op een bepaalde tijd met zijn allen op de wereld Delos te gaan starten. We hadden al snel een mooi cluster neergezet. Onze alliantie werd meteen als een van de kanshebbers gezien voor de wereldwonderen. We werden al snel een van de beste allianties door onze goede teamwork en goede prestaties. Ook heb ik met deze alliantie mijn eerste Grepo Meeting gehad met Bulletina, anita-144 en nog een aantal in Roosendaal bij een lekkere cafe gezeten. Ik heb mezelf niet goed kunnen neerzetten zoals op Pella, maar mijn beste werk toch er iets van kunnen maken. Heb zo ook goed geholpen met wereldwonderen storten, iedere beetje dat ik stuurde hielp wel voor een volgend level. Het ging zelfs zo goed dat we 5 ww's easy hebben kunnen voltooien met GS. Later nog 1 ww gratis gekregen van Illuminati Domini en haar wing. Nu nog 1 ww en is die taak voorbij. Ik ben nu toeschouwer daar want wil dit nog even zien voordat daadwerkelijk van de wereld eraf ga.

Helorus... Wie ik daar allemaal ontmoet zijn ook stuk voor stuk geweldenaars. Spelers zoals sander2525, Apesky-Robin en nog vele anderen daar ontmoet. Ik ben apetrots op deze wereld. Ik voel hier een herhaling van Pella komen maar dan stukkie anders. We hebben hiervoor inmiddels een Helorus discord waarin er gezellig met elkaar gepraat word.

Ik zou niet kunnen leven zonder dat ik nieuwe en leuke spelers ontmoet met een goede presenteerblaadje voor Grepolis.

Voor een eventuele nieuwe wereld
    Mijn favoriete wereldinstellingen zijn:

- Opstand, maar geen belegering
    - Snelheid 3 a 4, ik kan me ook aanpassen aan andere snelheden
    - Boerendorpen die je moet verdienen door het aan te vallen met je troepen en niet met je GP moet kopen
    - Alliantielimiet van 35 a 40 leden
    - Nachtbonus van 23:00 tot 07:00
    - Duur stad stichten 12 uur
    - Goden met Zeus, Hera, Poseidon, Athene, Hades & Artemis
    - Beginnersbescherming 7 a 10 dagen afhankelijk van de wereldsnelheid
    - Helden actief
    - Moraal niet actief
    - Premiumfunctie alleen Goudhandel ivm dat er niet met instant buy met goud de kloof tussen spelers die veel goud hebben en spelers die weinig goud hebben groot word

Toevoegende elementen :
    - Je hebt op de wereld Pella nu spelers nog met 1 stad en als die overgenomen worden weer opnieuw gaan starten. Dat zou ik willen voorkomen door een eis van een minimale steden toevoegen voor het aantal spelers op een wereld dat steeds minder word.
    - Spelers die het spel niet goed kennen en via @Dorremans zijn mentorsysteeem werken kunnen 1 a 2 weken langer niet aangevallen worden behalve als ze zelf aanvallen dan vervalt de bescherming uiteraard.

Mijn favoriete event :
    Grepolympia

Ik hou niet van
    dat Ajax kampioen word in Eredivisie Mannen Voetbal en het goudgebruik in Grepolis. Door het goudgebruik kun je niet heel precies zien welke speler de beste indruk kan maken in een wereld.

Om mee af te sluiten mijn eigen droom alliantie (spelersnamen ingame) :
    1. sander2525
    2. Apesky-Robin
    3. Wrathchild
    4. Ticolo
    5. tolllie
    6. sidehero1
    7. laurensvdb
    8. The Exalted One
    9. Jaojao
    10. ruigtand
    11. zebia (ik)
    12. JaapDeDappere
    13. hankyfranky
    14. Crash Bandicoot
    15. salerno1
    16. BountyHunterBlackBandit

Mijn top 15 spelers (exclusief Grepolis team NL) :
    1. JaapDeDappere
    2. laurensvdb
    3. BountyHunterBlackBandit
    4. Santiox
    5. Megabuuhtje
    6. tolllie
    7. TheDutchCrafter
    8. Crash Bandicoot / De Rechtvaardige speler
    9. ruigtand
    10. sander2525
    11. de schrijversheld
    12. hankyfranky
    13. The Exalted One
    14. sidehero1
    15. salerno1

Laatst bewerkt: 11. feb 2018
    de schrijversheld en ruigtand vinden dit leuk.
  2. Dorremans

Dorremans Mentor

Hoe kan het dat mijn naam niet in de lijstje staat?

3. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

Ik ken je ingame nog niet zo goed en kan moeilijk beoordelen op basis van wat ik op forum van jou lees

4. theancientone

theancientone

Wat bedoel je met niveau 3, is dat een soort van rang ofzo zoals 'senior financieel medewerker' of slaag ik de bal volledig mis?

5. Dorremans

Dorremans Mentor

Niveau 3 is het niveau van zijn MBO opleiding (Nederlands schoolsysteem).

6. theancientone

theancientone

Ah dus dat is zijn opleiding, niet zijn job
    Ik denk dat ik daarmee de bal zo hard heb misschgeschopt dat hij in de Schelde ligt (en ik woon nu niet echt dicht bij de Schelde)

7. AriChibi

AriChibi

Wanneer komt er weer een nieuw liedje?

8. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

vandaag al een nieuw liedje gedaan, miss later nog een liedje over @DonFrank

9. AriChibi

AriChibi

Ik kijk er naar uit!

10. DonFrank

DonFrank Teamleider Forum en Game Grepolis Team

Wel positief he!

11. theancientone

theancientone

Ik zou oppasen als ik jouw was @zebia want straks ben je ineens geblokkeerd...

12. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

Altijd positief voor mijn favoriete forummod leider

13. Dorremans

Dorremans Mentor

Er is er ook maar een, dus dat verklaart wel veel.

Delete. vindt dit leuk.
  14. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

maar je hebt meerdere forummods denk ik, want in je eentje tientallen tot honderden topics bijhouden kan best moeilijk tot tijdsbekostigend zijn over de hele dag van 24 uur verspreid

15. Dorremans

Dorremans Mentor

Er is toch maar een forummod leider? x)

Maar ik zal je wel weer verkeerd begrijpen.

16. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

elise62, theancientone, DonFrank en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. GOD LION

GOD LION

Waarom loop je de hele tijd tijdens t zingen [​IMG]

18. zebia

zebia Winnaar Bingo 2018

omdat ik het leuk vind om te lopen tijdens het zingen

19. GOD LION

GOD LION

Doe er de volgende keer ff een deuntje onder of doe een rap (verzoekje)

theancientone vindt dit leuk.
  20. AriChibi

AriChibi

Ik kan wel een propere remix maken na m'n tentamen

theancientone en GOD LION vinden dit leuk.

Terug Naar Boven