• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Zegetocht

DeletedUser

Gast
Ik vraag mij af waarom er een optie ''zegetocht'' in het spel zit;

De Grieken deden namelijk niet aan zegetochten.
 

DeletedUser

Gast
Omdat dit slechts een spel is, en geen afspiegeling van de werkelijkheid.
 

DeletedUser5117

Gast
wat is je volgende vraag?
waarom zijn er hydra's...?
het is een spel;)
niet alles hoeft echt te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Hoe weet jij dat er geen zegetochten waren? In de Trojaanse Oorlog, doodde Achilles Hektor. Daarna reed hij met zijn lichaam achter zijn strijdwagen 3x rond de stad. Dat beschouw ik als een zegetocht...
 

DeletedUser

Gast
Nou, dit spel heet ''Grepolis'', het idee is dat je een Griekse stad bouwt, en de meeste dingen zijn wel enigszins historisch correct.

Echter, de Grieken deden simpelweg NIET aan zegetochten, dat was een Etruskisch gebruik, wat de Romeinen overgenomen hebben.

Styr, dat is geen zegetocht in de betekenis wat zegetochten normaal zijn. Overigens ook niet wat het plaatje in Grepolis aanduidt.
 

DeletedUser6663

Gast
Nou, dit spel heet ''Grepolis'', het idee is dat je een Griekse stad bouwt, en de meeste dingen zijn wel enigszins historisch correct.

Echter, de Grieken deden simpelweg NIET aan zegetochten, dat was een Etruskisch gebruik, wat de Romeinen overgenomen hebben.

Styr, dat is geen zegetocht in de betekenis wat zegetochten normaal zijn. Overigens ook niet wat het plaatje in Grepolis aanduidt.

Niet alles wat er in dit spel gebeurd hoeft correct te zijn. Het gaat om het spel en het is afgeleid van de Grieken en ze moeten het spel ook leuk maken dus zullen sommige dingen worden aangepast. Als je alles perfect wou hebben heb je ook geen levenden mythische wezens meer. En je kan geen gunsten inzetten omdat dat gewoon hartstikke nep is, dan moet de chat en het forum er ook uit, hadden ze vroeger ook niet...
 

DeletedUser

Gast
Domme reactie.

Meen je dat serieus?

Het is niet te vergelijken met ook maar 1 van de dingen die jij opnoemt.

Zegetochten bestaan, dat weten we allemaal. Wat we ook weten is dat Grieken daar niet aan deden.

De mythische wezens bestaan niet, maar de Grieken geloofden er wel in.

Een aantal voorbeelden die ook dom zouden zijn:

Je kan de god Thor aanbidden.
Je kan je kip rijst voeren.
Je kan een Chinese tempel bouwen.
 

DeletedUser

Gast
Ik maak mij er niet bepaald druk om, noch zeur ik.

Ik vroeg met het gewoon af.

Blijkbaar kan niemand mij een antwoord geven behalve ''zeur niet''.
 

DeletedUser

Gast
Ik maak mij er niet bepaald druk om, noch zeur ik.

Ik vroeg met het gewoon af.

Blijkbaar kan niemand mij een antwoord geven behalve ''zeur niet''.

ik heb 2 antwoorden en een vraag.

1. je hebt gelijk.
2. zeur niet.

konden de grieken vroegen wel strijdwagens uit de lucht laten vallen als ze zeus aanbidden?
 

DeletedUser15574

Gast
iets wat nog niet is gezegd anders kan je aan het begin geen CP halen en kan het pas als je aca in level 30 zit en moet je een tijdje sparen voor de GS
 

DeletedUser

Gast
Hoe wil je het anders noemen???

Stadsfeesten Theatervoorstellingen en Olympische Spelen hebben we al. Het gaat erom hoe je je Gevechtspunten omzet in Cultuurpunten.

Hoe kan je dit beter doen dan met wat zegetochtjes.
 

DeletedUser

Gast
Het stadsfeest is ook al niet realistisch want honden konden toen niet zo dansen...
De Olympische Spelen zijn ook niet realistisch want dat was maar 1 keer om de 4 jaar en de mannen waren naakt...
Muggenzifter.
 

DeletedUser

Gast
Het stadsfeest is ook al niet realistisch want honden konden toen niet zo dansen...
De Olympische Spelen zijn ook niet realistisch want dat was maar 1 keer om de 4 jaar en de mannen waren naakt...
Muggenzifter.


Hahaha, nou op Eta duren ze bijna 4 jaar ^^
 
Bovenaan