• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zelfmoord in België

DeletedUser21018

Gast
Ik las in de Knack dat België het hoogste zelfmoordcijfer heeft van Europa: 27,6 mensen op 100.000.
In Spanje, Italië en Portugal ligt dit cijfer onder de 14, in Griekenland is het zelfs maar 5.
Die landen zitten echter midden in een economische crisis en België is niet zo zwaar getroffen.
Finland, een voorbeeld van een rustig land met rustige mensen volgt met 27,3.

Hoe komt dit denken jullie, en waarom zijn er grandioos veel meer mannen die zelfmoord plegen?
 

DeletedUser20586

Gast
Dat is wel een vreemd cijfer.. Misschien door pesten? Is dat meer in België?
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij komen de zelfmoorden meer voor in landen met betere economische vooruitzichten . Daardoor kunnen de burgers daar verder gaan denken inplaats met te denken hoe ze die maand verder moest met het geld etc etc.
 

DeletedUser21018

Gast
Heb even opgezocht en een zelfmoordpoging is niet strafbaar in België Nederland en Suriname. Bij vrouwen zijn meer zelfmoordpogingen, maar velen mislukken.
 

DeletedUser21018

Gast
Belgen vinden het moeilijk om er over te praten en zoeken laat professionele hulp
 

DeletedUser10508

Gast
Volgens mij is dat omdat tegenwoordig er alleen maar word gepest. Zie maar het bedrijf 'ask.fm'. Alleen maar met pest-gedrag. Dan heb ik nog niet eens iets over mobieltjes of facebook gezegd!
 

DeletedUser

Gast
Door die bomen ben je erg afgelegen en kan je dus geen hulp vinden (niet snel, iig wel in de stad)...

En dan beroven ze zichzelf maar voor hun leven.
 
Bovenaan