• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zelfmoord

DeletedUser

Gast
Mensen plegen zelfmoord omdat ze
1) gedrepesseerd zijn
2) verslaving
3) Liefde problemen

ik heb zelf ervaring met zelfmoord namelijk een vriendin van me heeft haar polsen opgesneden omdat ze zwaar deprisief was.
Ik heb niks tegen zelfmoord maar de mensen die het doen laten veel dierbare na die daardoor pijn krijgen.

wat vinden jullie ?
 

DeletedUser

Gast
Ach,de relatie tussen leven en dood...
Iedereen vraagt zich weleens af,wat er na de dood is,iedereen dweept weleens met het idee van zelfmoord.
Zelfmoord is een keuze die je maakt voor jezelf,niet voor anderen...
 

DeletedUser

Gast
Ik heb op zich niks tegen zelfmoord, maar de mensen die wel zelfmoord plegen moeten goed nadenken over wat ze allemaal achterlaten en hoeveel mensen ze verdriet doen.
Laatst heeft een nicht van een vriend van me zelfmoord gepleegd, ik kende haar ook persoonlijk, en dat heeft toch wel een impact gehad.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat zelfmoord gelegaliseerd moet worden. Ik vind, persoonlijk, dat je legaal utanasie(hoe schrijf je dat?:() kan laten plegen. Niemand, maar dan ook echt niemand heeft het recht je gevangen te houden in je eigen leven. Daarnaast, mensen kunnen roepen;"je zal er later spijt van krijgen", maar dan ben je toch al dood...dus spijt zul je niet krijgen. :O
 

DeletedUser

Gast
Zelfmoord is (althans in Nederland) niet strafbaar. Zou ook vreemd zijn, want hoe ga je de dader straffen? Passieve euthanasie is toegestaan onder voorwaarden, actieve euthanasie onder veel strengere voorwaarden. Hulp bij zelfdoding is echter wel strafbaar. Dat laatste mogen ze van mij afschaffen, omdat een arts, zelfs wanneer hij dat mag, nooit verplicht is euthanasie te plegen. Wanneer iemand duidelijk niet verder kan/wil, moet het wat mij betreft toegestaan zijn diegene te helpen bij zijn zelfmoord. Controle is makkelijk: eis dat het verzoek voor een notaris beleden wordt.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het in mijn nabije familie helaas moeten meemaken.
Mijn neef zag het niet meer zitten en heeft zichzelf verhangen.

Hij heeft zoveel leed, verdriet en vragen achter gelaten dat ik er geen respect meer voor kan opbrengen.
Het is namelijk gewoon een egoïstische kut ziekte.
 

DeletedUser1905

Gast
wat mij betreft kan het wel maar hangt ervan af op welke manier en waarom want doe je het als het om een of ander meisje gaat is dat gewoon zielig maar doe je het door heel veel verdriet of omdat je misbruikt bent ofzo kan ik het wel begrijpen.
 

DeletedUser

Gast
wat mij betreft kan het wel maar hangt ervan af op welke manier en waarom want doe je het als het om een of ander meisje gaat is dat gewoon zielig maar doe je het door heel veel verdriet of omdat je misbruikt bent ofzo kan ik het wel begrijpen.

Zinsbouw?
Hoe je a.u.b. aan de spelling,dit is onleesbaar.
 

DeletedUser

Gast
Wat mij betreft kan het wel, maar het hangt ervan af op welke manier ze het doen en waarom.
Want doe je het, als het om een of ander meisje gaat? Dan is dat gewoon zielig.
Maar doe je het doordat je heel veel verdriet hebt of omdat je misbruikt bent ofzo. Dan kan ik het wel begrijpen.

Beter zo lotrfanaat?

Ze beslissen maar zelf wat ze doen. Behalve als je bijvoorbeeld een treinmachinist een trauma laat krijgen, doordat jij voor een trein sprong.
 

DeletedUser1905

Gast
Beter zo lotrfanaat?

Ze beslissen maar zelf wat ze doen. Behalve als je bijvoorbeeld een treinmachinist een trauma laat krijgen, doordat jij voor een trein sprong.

bedankt voor het verbeteren van mijn spellingsfouten. op de een of andere manier heb ik nooit fatsoenlijk nederlands gehad in belgië.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik de enige ben die anders denkt.. in mijn ogen zou niemand zelf moord moeten plegen ook al heeft hij/zij te veel meegemaakt..
Ik ben van Turkse origine dus een moslim wat ik ermee wil zeggen is dat in onze geloof (islam) zelfmoord verboden is en ik zal het zo uitleggen...
wij geloven dat onze leven hier op deze wereld alleen maar een test is en als we slagen zullen we naar de hemel gaan zo niet naar de hel tot we onze straf uitzitten en daarna de hemel gaan maar dan ver uit de buurt van de profeten...
Dus mijn punt is,
Jij zal mijn leven niet nemen maar ikzelf ook mijn leven niet...
Als iemand zelfmoord pleegt, zal hij niet in de test geslaagd zijn!!

Cammora
 

DeletedUser

Gast
dus jij bent moslim dus het mag niet maar als je zo wanhopig bent dat je alles doet om dood te gaan zal die God van jou niet echt boeien bij strenge RKK's mag het ook niet maar daar gebeurd het ook
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik de enige ben die anders denkt.. in mijn ogen zou niemand zelf moord moeten plegen ook al heeft hij/zij te veel meegemaakt..
Ik ben van Turkse origine dus een moslim wat ik ermee wil zeggen is dat in onze geloof (islam) zelfmoord verboden is en ik zal het zo uitleggen...
wij geloven dat onze leven hier op deze wereld alleen maar een test is en als we slagen zullen we naar de hemel gaan zo niet naar de hel tot we onze straf uitzitten en daarna de hemel gaan maar dan ver uit de buurt van de profeten...
Dus mijn punt is,
Jij zal mijn leven niet nemen maar ikzelf ook mijn leven niet...
Als iemand zelfmoord pleegt, zal hij niet in de test geslaagd zijn!!

Cammora

Ja, als je het zo bekijkt, moet het verboden zijn.

dus jij bent moslim dus het mag niet maar als je zo wanhopig bent dat je alles doet om dood te gaan zal die God van jou niet echt boeien bij strenge RKK's mag het ook niet maar daar gebeurd het ook

Toon eens wat meer respect man, luister gewoon is wat ze zegt en vertel netjes wat je bedoelt.
 

DeletedUser

Gast
als je een einde wil maken zal niemand je straffen, maar zadel er niet een ander mee op want dat is wat eutenasie. de verantwoording bij een ander neerleggen. legaliseren geeft de ruimte voor moord. misschien ook iets om over na te denken. Als je geen waarde meer hebt voor de maatschappij mag de stekker eruit. Je begeeft je wel op een hellend vlak zo
 

DeletedUser

Gast
Moorden is ook illegaal maar als iemand het wil kandie et ook gewoon doen, trouwens, als je zelfmoord pleegt ga ik der niet over zeike tegen justitie. Schiet je niet veel mee op, zolang je niet van mijn balkon springt of in men keuke hangt hoor je mij niet klagen. Als iemand het doet, zal je wel een rede voor hebben, maar bezorg der andere dan geen probleme mee.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik de enige ben die anders denkt.. in mijn ogen zou niemand zelf moord moeten plegen ook al heeft hij/zij te veel meegemaakt..
Ik ben van Turkse origine dus een moslim wat ik ermee wil zeggen is dat in onze geloof (islam) zelfmoord verboden is en ik zal het zo uitleggen...
wij geloven dat onze leven hier op deze wereld alleen maar een test is en als we slagen zullen we naar de hemel gaan zo niet naar de hel tot we onze straf uitzitten en daarna de hemel gaan maar dan ver uit de buurt van de profeten...
Dus mijn punt is,
Jij zal mijn leven niet nemen maar ikzelf ook mijn leven niet...
Als iemand zelfmoord pleegt, zal hij niet in de test geslaagd zijn!!

Cammora
Zowel het Joods als het Christelijk standpunt zijn net zo, evenals zeer waarschijnlijk vrijwel alle andere religies hier op aarde. Niet bijster uniek dus - ook niet bijster effectief argument overigens. Niets afdoende aan jouw eigen standpunt - daar niet van ;)

als je een einde wil maken zal niemand je straffen, maar zadel er niet een ander mee op want dat is wat eutenasie. de verantwoording bij een ander neerleggen. legaliseren geeft de ruimte voor moord. misschien ook iets om over na te denken. Als je geen waarde meer hebt voor de maatschappij mag de stekker eruit. Je begeeft je wel op een hellend vlak zo
De enige (lees: enige) reden dat ik nog geen zelfmoord heb gepleegd, betreft mijn medeleven met hen die mij kennen. Naast dat heb ik verreweg genoeg reden op welke manier dan ook een eind aan mijn leven te maken. De enige reden...
 

DeletedUser

Gast
Zowel het Joods als het Christelijk standpunt zijn net zo, evenals zeer waarschijnlijk vrijwel alle andere religies hier op aarde. Niet bijster uniek dus - ook niet bijster effectief argument overigens. Niets afdoende aan jouw eigen standpunt - daar niet van ;)


De enige (lees: enige) reden dat ik nog geen zelfmoord heb gepleegd, betreft mijn medeleven met hen die mij kennen. Naast dat heb ik verreweg genoeg reden op welke manier dan ook een eind aan mijn leven te maken. De enige reden...

misschien een rede om eens verder te praten via pm
 

DeletedUser

Gast
Der zijn zat mensen die met die bullshit aankomen, tegenwoordig denkt iedereen dat ze een zwaar leven hebben, vooral de puberende mensjes onder ons. Je kan ook overemotioneel worden of gewoon aardig doorgestresst om het feit dat er iets mist of weet ik veel wat. Het wordt zwaar overdreven allemaal tegenwoordig, ook 1 van de redene dat ik al die verhale allemaal niet zo serieus meer neem.

Beetje zwak om der maar een eind aan te maken als het allemaal niet lukt of omdat er andere uit je leven verdwijnen.
 

DeletedUser

Gast
Der zijn zat mensen die met die bullshit aankomen, tegenwoordig denkt iedereen dat ze een zwaar leven hebben, vooral de puberende mensjes onder ons. Je kan ook overemotioneel worden of gewoon aardig doorgestresst om het feit dat er iets mist of weet ik veel wat. Het wordt zwaar overdreven allemaal tegenwoordig, ook 1 van de redene dat ik al die verhale allemaal niet zo serieus meer neem.

Beetje zwak om der maar een eind aan te maken als het allemaal niet lukt of omdat er andere uit je leven verdwijnen.

Jij bent nooit depressief geweest, wel?
 

DeletedUser

Gast
Jawel hoor maar dat heb iedereen wellis, tis hoe je der mee omgaat.
Puur knop omzette.
 
Bovenaan