• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zelfmoord

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

In deze wereld is het enige dat je tot het einde hebt, je leven. In dit leven moet je goed voor jezelf zorgen want een ander doet het niet voor je. Je kan op twee manieren door het leven gaan: je gaat over lijken en op die manier werk je jezelf op. Of je bent vriendelijk en bent begaan met mensen waardoor deze gunsten teruggegeven worden aan je.

Sommige mensen zien echter niet in hoe ze door het leven moeten gaan, hoe ze nog iets moeten of kunnen bereiken. Soms plegen ze dan zelfmoord, wat in mijn ogen het domste is wat je kan doen want je besteelt jezelf van het enige dat je hebt. Je kan nog zo verdrietig zijn, maar je kan toch tenminste proberen om nog een leven op te bouwen elders? Pak bijvoorbeeld je biezen en ga naar China of Brazilie. Kijk eens of het leven daar op te bouwen is. Als je toch zo reddeloos bent dat je je eigen leven besteelt ben je toch ook reddeloos genoeg om te emigreren lijkt me?

Als je ongeneeslijk ziek bent, je hebt ondraaglijke pijn, of je bent van een leeftijd waarin emotionele geneugden niets meer met je doen, dan mag je euthanasie plegen. In het geval van depressieve tieners en mensen met een midlife crisis zeg ik: nee, er is altijd een uitweg. Altijd.
 

DeletedUser6361

Gast
AW: Zelfmoord

Wow sassie grof verhaal hoop dat in de wereld niemand iets dergelijks meer zou moeten meemaken.
Maar ik weet goed genoeg dat dat een illusie is overal op de wereld zijn zo'n vormen van onrecht.
Wij die overblijven kunnen alleen maar zelf het goede doen zodat deze praktijken vroeger ontdekt worden.
Zodat de daders vlugger opgepakt worden en berecht voor die slachtoffers zelfmoord plegen van misserie.
Zelf heb ik niet zo megaveel vrienden,ben beetje een lone ranger.
Maar dat kan me mind niet kraken tuurlijk wordt ieder wel eens deprie tegenwoordig.
De ene gaat er goed mee om een andere kraakt daar op depressivieteit.
Ik denk mensen die mega deprie zijn vlugger met iemand zouden moeten praten om er weer bovenop te graken.
Ider leven dat verloren gaat door zelfmoord is een jammerlijke zaak.
mvg,Darksoulke
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Het is nu 12 jaar geleden dat ze is overleden, maar in de familie is de litteken zichtbaar.
Niemand kan dit ooit loslaten.

Ik quote dit even, anders quote ik zo'n enorme lap tekst. Natuurlijk is het erg wat er met je schoonzus is gebeurt. Maar toch heb ik een paar op en aanmerkingen.

Ten eerste wil ik zeggen dat ik ten volste begrijp waarom ze tot haar daden is gekomen, het laatste dat ik wil doen is ze veroordelen. Toch vind ik dat ze er via een 'shortcut' vanaf is gekomen. In mijn ogen had ze bijvoorbeeld de daders kunnen vermoorden. Misschien zit ze dan haar leven in de cel, dan kan ze dan zelfmoord plegen en heeft haar dochter in ieder geval nog een leven. Het probleem is denk ik dat ze zo weinig eigenwaarde heeft dat ze dacht dat ze vond dat ze het waard was om te sterven. De daders in deze kwestie moeten in haar ogen onschendbaar hebben geleken, bijna als supermensen die 1000x meer waard waren dan zij zelf. Toch denk ik dat je in zo'n situatie je hoofd moet gebruiken in plaats van je gevoel, en doen wat je moet doen. Wat ook had gekund (wat ik eerder al zei) is emigreren naar een ander land waar ze niet gevonden kan worden. Natuurlijk is het dan ook moeilijk om gelukkig te worden, maar door op dezelfde plek te blijven zou ze zeker niet gelukkig zijn geworden. In mijn ogen had ze het dan in ieder geval geprobeerd, nu heeft ze het niet geprobeerd. Ze is maar tot honk 1 gekomen: een andere identiteit aannemen. Dit terwijl ze tenminste 2 of 3 honken had kunnen proberen.

Eerder heb ik ook al geschreven op dit forum dat je maar 1 leven hebt, en dat het in mijn ogen dood en dood en doodzonde is als je dat van jezelf afneemt.

Overigens had ik het nooit verwacht toen ik het eerste bericht schreef, maar eergisteren heeft mijn moeder ineens gedreigt met zelfmoord. Ik snap niet waarom, aangezien ze best gelukkig lijkt en alles de laatste tijd heel goed gaat, maar toch deed ze het. Daarop ben ik heel boos op haar geworden en haar zus gebeld die met haar heeft gepraat. Geen idee of dit de juiste reactie was, maar ze schrok er volgens mij van waardoor ze even werd wakker geschud en terug in de realiteit kwam. Volgens mij is ze nu weer behoorlijk stabiel, maar ik wilde dit toch even kwijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Tsja... Zelfmoord. Je kan die mensen die het doen natuurlijk niets verwijten, want ze hebben grote problemen. Het is jammer dat zulke dingen gebeuren natuurlijk, maar je kan er natuurlijk niks aan veranderen.

Persoonlijk vind ik het een beetje laf om je voor een trein te gooien, dat is zo van: Ach, ik ben weg en de rest... pfftttt... :rolleyes: Maar ja, wie weet wat er in die mensen hun hoofd om gaat ?

Alleszins, erg jammer voor de families natuurlijk, die zitten er mee.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Zoek eens naar het zwarte boek van oss en dan kom je meer te weten. Er is natuurlijk veel meer gebeurd dat zij dit heeft gedaan te veel om op te schrijven en wil er verder ook niet over uit wijden.

In het boek donker Oss staat niets wat met deze zaak van doen heeft.
Het zwarte boek donker oss is geschreven over de bende van Oss.
Dit speelde zich veel langer geleden af dan 12 jaar geleden dus snap niet dat je dit hier in dit topic aanhaalt.
Daarbij snap ik ook niet dat je dit openbaar op het internet zet in de veronderstelling dat mensen je niet kennen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Mensen die zelfmoord plegen daar zit vaak een steekje los, en ja natuurlijk is het voor hun dierbaren wel erg maar er is niks aan te doen he :(
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Ik spreek ook uit ervaring:

Ik ken meerdere mensen met de gedachte zitten om zelfmoord te plegen. momenteel gelukkig minder, maar er is een tijd geweest (echt niet lang geleden) dat mijn beste vriend echt op het punt stond zelfmoord te plegen. Uit ervaring weet ik dat het het allerbeste is om erover te praten en je te uiten. Dit maakt absoluut niet uit tegen wie je dat doet, zolang je je hart maar lucht. Wanneer je alles voor jezelf zal blijven houden zal het steeds moeilijker worden om er weer bovenuit te stijgen. Mensen die op internet dus zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zijn geen zielige stakkers. Het zijn mensen die zichzelf moeten uiten. En toevallig is het internet daar een heel geschikt medium voor.

Mensen die zelfmoord plegen hebben daar vaak een in hun ogen goede reden voor. Je kunt nu wel zeggen dat je het zwak vind dat je zelfmoord gaat plegen omdat je vriendin het heeft uitgemaakt, of omdat je weer een onvoldoende hebt of weet ik veel wat nog meer, maar dan speelt er bij die mensen vaak wel meer. En dat weet je niet. Dus als je iemand gaat beoordelen op wat jij hebt gezien of wat jij toevallig ergens op internet hebt gelezen, weet je (bijna) nooit het hele verhaal. En dat hele verhaal zal voor allen onbekend blijven als de persoon die zelfmoord pleegt het tegen niemand verteld.

En voor de mensen die het zo superzwak vinden dat sommige mensen van die in hun ogen zwakke berichten dat ze zelfmoord gaan plegen: Dan ga je toch niet naar die fora? of je slaat het topic toch gewoon over?
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Ik heb niets tegen mensen die zelfmoord plegen, maar ik heb er wel iets op tegen wat ze andere mensen aan doen.
Maarja, nou spreek ik in feite mezelf tegen, aangezien zelfmoordenaars altijd wel andere mensen iets aandoen.
Ze laten familie achter. Ze geven mensen een trauma (denk maar eens aan die machinisten, de hoofdconducteur die lichaamsdelen moet zoeken na een aanrijding, mensen die iemand vinden die zelfmoord heeft gepleegd,) en ook mensen die met giftige gassen te maken krijgen als ze iemand willen redden, ect ect

Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik leef, en ik zou dat ook niet zomaar wegpakken, hoe slecht het ook zou gaan. Je leeft in feite maar 1 x, en er was bij mijn geboorte al een kans van 25% dat ik het niet overleeft zou hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Het leven zit vol met verrassingen en er zullen ook goede maar tevens slechte dingen met je gebeuren maar 9/10 x dat iemand zelmoord wilt plegen kijkt hij alleen de slechte dingen en niet de dingen die hem/haar gelukkig maken en iedereen heeft wel eens een dip maar daar heb je andere voor om je er boven op te helpen , en ik heb ook niks tegen zelfmoord maar als het echt om een goede reden gaat dus niet dat je vriendin het uitmaakt etc.
 

DeletedUser8390

Gast
AW: Zelfmoord

ik heb ook niets tegen zelfmoordt
echt zelfmoordt gepleegt noch niet maar wel al gevecht ge had met dief met wapen de meeste zouden doen wat de dief zegt als hij u onder schot houd maar ik ben gewoon ergens achter gesprongen en stiltjes dicher gegaan en dan geprobeert wapen af te pakken heb een schoot net naast mijn been gekregen maar is gelukt maar de dieven zijn wel gevlucht ik heb niet geschoten want kon toen nog niet goed mikken met wapen maar ik heb wel boog met pijlen met ijzer en punt en eb zo noch een kunnen raken in zijn been die heb ik nooit meer terug gezien we hebben nooit de politie gebelt
en een keer nest katten van spoor gehaalt toen trein af kwam en ....

sommige noemen mij een held sommige noemen mij een zot
zal alle bij beetje zijn :)
 

DeletedUser6728

Gast
AW: Zelfmoord

ik heb ook niets tegen zelfmoordt
echt zelfmoordt gepleegt noch niet maar wel al gevecht ge had met dief met wapen de meeste zouden doen wat de dief zegt als hij u onder schot houd maar ik ben gewoon ergens achter gesprongen en stiltjes dicher gegaan en dan geprobeert wapen af te pakken heb een schoot net naast mijn been gekregen maar is gelukt maar de dieven zijn wel gevlucht ik heb niet geschoten want kon toen nog niet goed mikken met wapen maar ik heb wel boog met pijlen met ijzer en punt en eb zo noch een kunnen raken in zijn been die heb ik nooit meer terug gezien we hebben nooit de politie gebelt
en een keer nest katten van spoor gehaalt toen trein af kwam en ....

sommige noemen mij een held sommige noemen mij een zot
zal alle bij beetje zijn :)

Ik snap er niets van.

Verder: Ik vind zelfmoord laf. Ook al ben je 1000 x gevallen, sta weer op. Ik ben een vechter tot het bot en zal zoiets nooit doen. Ook vraag ik me af hoe je zelfmoord wilt gaan verbieden.
 
Bovenaan