• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zelfmoord

DeletedUser

Gast
Ik zeg niet iedere loner, ik zeg dat wel het percentage zelfmoord hoger ligt onder de loners. Maar het is best wel ernstig als je zo bent vervreemd van de maatschappij dat je het als een plicht ziet om in de "normale" wereld buiten internet met mensen om te gaan. Waar zijn je internetvriendjes als er echt iets is???

Aan de telefoon, als ik een goed gesprek nodig heb, of in de trein op weg naar mij toe als er echt iets fout is, en niet in de kroeg te zeuren dat ik niet mee aan het zuipen ben :rolleyes:

Het is maar hoe je er naar kijkt.

En verder is het leven van jezelf, en als je het niet wilt hebben dan moet je het gewoon wegdoen. We leven in zo'n afschuwelijk materialistische samenleving en niemand die ook maar met zijn ogen knippert als je hetzelfde doet met huisdieren, maar blijkbaar is het een taboe als je het doet met een van de weinige dingen die echt onheroeppelijk van jou zijn :confused:
 

DeletedUser1966

Gast
Dus ze mogen wel langs komen? Dan kan je toch net zo goed vrienden in de buurt hebben. En je hoeft echt niet alleen maar met ze te zuipen. Filmpje kijken of weet ik veel bowlen ofzo.
 

DeletedUser

Gast
Tuurlijk mogen ze wel langskomen, maar ze wonen nou eenmaal daar en niet in de buurt :p
Ik heb persoonlijk geen bezwaar tegen vrienden in de buurt, die heb ik ook een paar, maar ik vind afstand geen criteria. Iemand die ver weg woont kan ook een goede vriend zijn; mijn beste vriendin woont aan de andere kant van Nederland.

Je hoeft niet in de buurt te wonen om een goeie vriend te zijn. Dat was mijn punt.
 

DeletedUser

Gast
Mensen plegen zelfmoord omdat ze
1) gedrepesseerd zijn
2) verslaving
3) Liefde problemen

ik heb zelf ervaring met zelfmoord namelijk een vriendin van me heeft haar polsen opgesneden omdat ze zwaar deprisief was.
Ik heb niks tegen zelfmoord maar de mensen die het doen laten veel dierbare na die daardoor pijn krijgen.

wat vinden jullie ?

Heb alles ff teruggelezen op dit topic en wil daar graag even op reageren.
Ik heb in een vorige baan, Politie agent heel vaak te maken gehad met zelfmoord zaken.

Ik heb dus wel enige ervaring hoe achterblijvers denken.
Als je gaat zoeken naar achtergronden of mogelijke oorzaken dan kom je altijd wel tot een conclusie.

Die conclusie is altijd gekleurd omdat iedereen daar vanuit zijn eigen achtergrond, belevingswereld, waarden en religie naar kijkt.

De reden waarom mensen zelfmoord plegen kom je nooit te weten omdat die persoon er niet meer is.

Ik ga geen oordeel geven over zelfmoord plegen. Dit is te persoonlijk. De beslissing om zelfmoord te plegen is het einde van een vaak langdurig proces waar een scala aan factoren een rol spelen maar het is en blijft de beslissing van die persoon.

Wat ik wel vind is dat vaak mensen die het plan hebben zelfmoord te plegen dit plan niet met anderen bespreken maar het gewoon doen.

Als je het dus wilt voorkomen zal dus elk signaal dat wordt afgegeven moeten worden aangepakt om die persoon te helpen.

Dat helpen moet met of onder begeleiding van deskundigen gebeuren.

Ik heb wel geleerd respect te hebben voor de mensen die daadwerkelijk zelfmoord hebben gepleegd. Ik vind het namelijk een daad waar grote moed voor nodig is.

Zo dit als eerste reaktie.
Ik reageer nog verder maar dan op een ander tijdstip
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het met je eens. Ik vind alleen wel dat je nu een bepaalde druk op de nabestaanden legt. Je zegt nu eigelijk dat hun er meer aan hadden moeten doen zodat diegene geen zelfmoord had gepleegd.
En verder is het ook vaak zo dat het tegenwoordig te snel gaat. Mensen die nog niet weten wat het leven echt inhoudt, nog niet de kans hebben gehad om er echt van te genieten(door zich bijv. niet open te stellen ofzo, of dicht te klappen na liefdesverdriet of whatever)... Die hebben het er al over op hun 15e ofzo. Dat is gewoon schrikbarend omdat zij juist zoveel potentie hebben...
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het met je eens. Ik vind alleen wel dat je nu een bepaalde druk op de nabestaanden legt. Je zegt nu eigelijk dat hun er meer aan hadden moeten doen zodat diegene geen zelfmoord had gepleegd.
En verder is het ook vaak zo dat het tegenwoordig te snel gaat. Mensen die nog niet weten wat het leven echt inhoudt, nog niet de kans hebben gehad om er echt van te genieten(door zich bijv. niet open te stellen ofzo, of dicht te klappen na liefdesverdriet of whatever)... Die hebben het er al over op hun 15e ofzo. Dat is gewoon schrikbarend omdat zij juist zoveel potentie hebben...

Allereerst zou ik je graag verwijzen naar de cijfers, die ons vertellen dat nog altijd bijzonder weinig jongeren zelfmoord plegen ;)

Die "last" die de nabestaanden met bovenstaande post opgelegd zou worden - waarom zou men die last niet mogen leggen? Ik weet wel zeker dat het gewoon zo is. Dit betekent echter niet dat men er alles aan kan doen dat het mis is gegaan - integendeel. Het is zeer begrijpelijk dat de omgeving niet altijd (lees: vrijwel nooit) helemaal door heeft wat er gaande is. Ik zou daarom graag willen benadrukken dat schuld tevens kan liggen bij hen die het niet weten - die schuld hoef je hen dan weer niet kwalijk te nemen, maar een schuld is een schuld.
 

DeletedUser

Gast
Ala, daar kan ik bij inkomen. Maar bedenk je eens even goed in. Jouw vriendin pleegt op eens zelfmoord. Dat komt echt uit het niets vallen voor jou, vooral omdat je al zulke mooie toekomst plannen met haar had. Je had al een mooi woninkje op het oog, mooie auto in de gedachten en zelfs ruimte over gelaten voor kinderen.
En opeens pleegt ze zelfmoord....

En dan is het eerste wat je hoort terwijl je aan het rouwen bent. Jah, ik kan het goed begrijpen dat je het niet wist... Maar het is wel jouw schuld...



Hoe zou jij je dan voelen? :p
Het gaat me nu totaal niet om wat nou precies waar of onwaar is. Maar als we er iets aan willen doen moeten we mensen ervan bewust maken. En als we mensen hiervan(bovenstaande tekst) bewust laten worden gaat het er echt niet beter van worden. Denk niet dat dat echt een positieve werking op het rouwproces zal hebben.
 

DeletedUser

Gast
I.v.m. sociaal contact en zelfmoord:

De hele menselijke maatschappij is gebouwd op sociaal contact, zonder sociaal contact waren wij allen dood nog voor we de speer uitvonden..
Natuurlijk is het zo dat sociaal contact niet (af)gedwongen mag worden, maar het is wel een minimum om geaccepteerd te worden en je dus geaccepteerd te voelen.

Kinderen / jongeren die gepest worden omdat ze alleen zijn of die als gevolg van pesterijen alleen komen te staan kunnen beter van school veranderen net omdat ze daar nieuwe kansen krijgen om sociale contacten te leggen, want zonder deze zal je nooit geaccepteerd worden.
Het heeft geen zin jaren op een school te zitten waar je niet aanvaard wordt zoals je bent, dat eist een zware tol die tot niks goed leidt terwijl je evenzeer van school kan veranderen.

Ikzelf zit op een vrij snobistische school waar geregeld mensen gepest worden (aangezien er niet gevochten wordt, is pesten de enige activiteit voor bullies). En de bullies worden niet buiten gegooid maar de slachtoffers.
Eerst stond ik daarvan versteld : je kan daar zelf niks aan doen? Maar ondertussen begrijp ik het wel.
Eenmaal gepest door een bully heb je veel minder kans ooit nog geaccepteerd te worden. Dus kan je maar beter snel naar een andere school nieuwe vrienden maken.

Met als gevolg dat alle mensen die in de laatste graad overblijven de sterkere persoonlijkheden zijn. Waar ik mezelf toch wel toe mag rekenen.

Maar om terug te komen op zelfmoord:
Als je niet geaccepteerd wordt door anderen is de neiging tot zelfmoord veel groter.. En zo goed als zeker als je door niemand geaccepteerd wordt.
Sociaal contact is een minimum om te (over)leven net als eten, drinken en een veiligheidsgevoel.
 

DeletedUser

Gast
I.v.m. sociaal contact en zelfmoord:

De hele menselijke maatschappij is gebouwd op sociaal contact, zonder sociaal contact waren wij allen dood nog voor we de speer uitvonden..
Natuurlijk is het zo dat sociaal contact niet (af)gedwongen mag worden, maar het is wel een minimum om geaccepteerd te worden en je dus geaccepteerd te voelen.

Kinderen / jongeren die gepest worden omdat ze alleen zijn of die als gevolg van pesterijen alleen komen te staan kunnen beter van school veranderen net omdat ze daar nieuwe kansen krijgen om sociale contacten te leggen, want zonder deze zal je nooit geaccepteerd worden.
Het heeft geen zin jaren op een school te zitten waar je niet aanvaard wordt zoals je bent, dat eist een zware tol die tot niks goed leidt terwijl je evenzeer van school kan veranderen.

Ikzelf zit op een vrij snobistische school waar geregeld mensen gepest worden (aangezien er niet gevochten wordt, is pesten de enige activiteit voor bullies). En de bullies worden niet buiten gegooid maar de slachtoffers.
Eerst stond ik daarvan versteld : je kan daar zelf niks aan doen? Maar ondertussen begrijp ik het wel.
Eenmaal gepest door een bully heb je veel minder kans ooit nog geaccepteerd te worden. Dus kan je maar beter snel naar een andere school nieuwe vrienden maken.

Met als gevolg dat alle mensen die in de laatste graad overblijven de sterkere persoonlijkheden zijn. Waar ik mezelf toch wel toe mag rekenen.

Maar om terug te komen op zelfmoord:
Als je niet geaccepteerd wordt door anderen is de neiging tot zelfmoord veel groter.. En zo goed als zeker als je door niemand geaccepteerd wordt.
Sociaal contact is een minimum om te (over)leven net als eten, drinken en een veiligheidsgevoel.

Alsof sociaal de enige (goed dan, je zegt enkel belangrijkste) zaak in het leven is :rolleyes:
Zie in dat er ook mensen zijn die het leven anders zien.
 

DeletedUser

Gast
De mens is een kuddedier, hij heeft dus wel degelijk een punt. ;)

Hij heeft geen punt;)
De mens kiest er zelf voor om een schaap te zijn of niet,al speelt de maatschappij zowel voor herder als voor herdershond en eventueel zelfs voor wolf die er weleens wat schaapjes uitpakt en verscheurd.
Ik geloof dat het zeer heilzaam is voor meerderen zich terug te trekken uit society.
Want als je kijkt hoe de kudde reageert op bepaalde situatie's:(

 

DeletedUser

Gast


Hij heeft geen punt;)
De mens kiest er zelf voor om een schaap te zijn of niet,al speelt de maatschappij zowel voor herder als voor herdershond en eventueel zelfs voor wolf die er weleens wat schaapjes uitpakt en verscheurd.
Ik geloof dat het zeer heilzaam is voor meerderen zich terug te trekken uit society.
Want als je kijkt hoe de kudde reageert op bepaalde situatie's:(


ik denk dat bijde van jullie gelijk hebben niet iedereen is hetzelfde kijk maar naar hdhd of add ik bedoel er is wel vast zoiets dat je niet perse een kudde dier hoeft te zijn
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat bijde van jullie gelijk hebben niet iedereen is hetzelfde kijk maar naar hdhd of add ik bedoel er is wel vast zoiets dat je niet perse een kudde dier hoeft te zijn

Kijk ADD en ADHD zijn communicatiestoornissen die verholpen worden met relatine,een soort wondermiddel dat iedere onrustige persoon tot een lammetje maakt.
Het heeft helemaal niets te maken met sociaal contact.
Echte sociale stoornissen zijn een persoonlijkheidsstoornis en contactstoornis.
 

DeletedUser

Gast


Kijk ADD en ADHD zijn communicatiestoornissen die verholpen worden met relatine,een soort wondermiddel dat iedere onrustige persoon tot een lammetje maakt.
Het heeft helemaal niets te maken met sociaal contact.
Echte sociale stoornissen zijn een persoonlijkheidsstoornis en contactstoornis.

Relatine? Het is Ritalin of concerta( de wat langere versie van Ritalin). Ik zie vaker Relatine ergens te voorschijn zien komen, maar ik vraag me af hoe het woord is ontstaan...dus als ik fout ben, informatie. :D
 

DeletedUser

Gast
Relatine? Het is Ritalin of concerta( de wat langere versie van Ritalin). Ik zie vaker Relatine ergens te voorschijn zien komen, maar ik vraag me af hoe het woord is ontstaan...dus als ik fout ben, informatie. :D

Nochtans vind ik bij het zoeken onder Relatin geen hits,het is wel degelijk relatine hoor,zowel geschreven als fonetisch.
 

DeletedUser

Gast
Nochtans vind ik bij het zoeken onder Relatin geen hits,het is wel degelijk relatine hoor,zowel geschreven als fonetisch.

Ik heb zelf Ritalin hier liggen, voor ADD en wordt gebruikt bij ADHD. Het is ooit is door de speler Relatine als naam gebruikt en sinds dien ken ik het woord eigenlijk, overal wordt het verder als Ritalin aangeduid. Typ Ritalin meer is in. ;)
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat bijde van jullie gelijk hebben niet iedereen is hetzelfde kijk maar naar hdhd of add ik bedoel er is wel vast zoiets dat je niet perse een kudde dier hoeft te zijn
Ik zie niet in waarom je voorkeuren voor een bepaald kuddegeest direct koppelt aan een stoornis.

Relatine? Het is Ritalin of concerta( de wat langere versie van Ritalin). Ik zie vaker Relatine ergens te voorschijn zien komen, maar ik vraag me af hoe het woord is ontstaan...dus als ik fout ben, informatie. :D
Relatine - Wikipedia ;)
"Concerta" verwijst slechts naar het merk :rolleyes:

Ik heb zelf Ritalin hier liggen, voor ADD en wordt gebruikt bij ADHD. Het is ooit is door de speler Relatine als naam gebruikt en sinds dien ken ik het woord eigenlijk, overal wordt het verder als Ritalin aangeduid. Typ Ritalin meer is in. ;)
Je hebt gewoon een een voorraad Engels spul thuis liggen ;)
 

DeletedUser

Gast
ik heb een zusje met 4x poging zelfmoord die leeft met 2 kapotten enkels omdat het gebouw wel hoog genoeg moet zijn :rolleyes:
in mijn armen staan de littekens met hechtingen van 3x doorsnijden van pols t/m elleboog :eek:

ikzelf heb een meervoudige persoonlijkheidsstoornis , biopolaire stoornis , stukje boorderliner , asperger met ADD.
zelfmutilatie door piercings en haken is mijn "feestje" in het leven en met BDSM functioneerd m'n relatie ook nog.
alweer 12 jaar samen dit jaar (dacht dat word/is voor mij niet weggelegd in't "leven")
begaafd/hoogbegaafd EQ , wat inhoud dat ik, wat je me in mijn gezicht verteld, al ruik of je waarheid /leugen vertel of me probeer te stimuleren of te manipuleren enz. enz.
dit resulteerde er in dat ik weinig vertrouwen heb of zal krijgen in de huidige kudde.
ik druk tot nu toe op hun knoppen en uiteindelijk reageerd er wel eens iemand , maar er zijn er te weinig die werkelijk merken dat ... :D
het zijn te dom voor woorden mensen die zich nu "belangrijk" vinden , dus word een ramp waar we op kunnen wachten want echt "sociaal" bestaat hier al jaren niet in dit leven gebaseerd op materiéle waarden!

ik voel me al mijn leven lang geen onderdeel v/d kudde zoals velen van jullie wss wel ervaren en zien in mijn "brainfarts'.
oorzaak is vooral denken dat we gelukkig worden van deze op USA waarden gebaseerde levensstijl.
generalisatie natuulijk, ik heb helaas nog geen mensen gesproken van het oorspronkelijke Amerikaanse volk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast


Kijk ADD en ADHD zijn communicatiestoornissen die verholpen worden met relatine,een soort wondermiddel dat iedere onrustige persoon tot een lammetje maakt.
Het heeft helemaal niets te maken met sociaal contact.
Echte sociale stoornissen zijn een persoonlijkheidsstoornis en contactstoornis.

Euhm alsof Ritalin voor iedere ADHD-er of ADD-er de oplossing is.

Bijwerkingen wel eens goed bekeken?

Wat d8 je van het rebound-effect? Of dat het tik verhogend werkt?

Ik zelf heb Borderline en ADHD...slik geen medicatie...heb me leven geaccepteerd en hoe ouder ik wordt, des te beter het gaat!

Mijn oudste zoon heeft ADHD en ODD (moeite met iedere vorm van gezag)
Tegen ODD zijn geen medicijnen. Ritalin voor ADHD slikt hij niet vanwege het rebound effect en het niet kunnen slapen.

Mijn 2e zoon heeft ADD met hyperactiviteit...wil graag medicijnen slikken maar helaas bij hem beginnen dan de tikken. Een kind wat de hele dag gekke bekken loopt te trekken, daardoor gepest wordt....en dat alleen om rustig te blijven?...

Mijn oudste zoon zal altijd een outsider zijn. ODD komt maar bij 2% van de bevolking voor. Kind voelt zich niet begrepen. Kan gezag niet plaatsen en is onzeker omdat hij altijd door anderen als dat moeilijke kind wordt omschreven. Jammer maar met zijn 12 jaar oud heeft de kudde (alle mensen die gewoon mee kunnen) hem nu al zo gevormd dat het kind depressief is.

Of ik me zorgen om hem maak? JAAAAA...want hij valt onder de noemer , mogelijke kanshebbers voor zelfmoord!

Ik heb door mijn borderline altijd heel goed kunnen begrijpen dat mensen zelfmoord plegen. Ook automutilatie begrijp ik heel goed. Been there , done that!

Echter wanneer het op je kind aankomt, dan denk je anders....
 
Bovenaan