• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ziektes

Dit verhaal is niet om zielig gevonden te worden want dat ben ik niet!

Zes jaar gelden is er bij mij Chronische leukemie ontdekt na een routine controle op mijn Slaapneus, mijn wereld stortte in elkaar,4 jaar lang op en neer van Tiel naar Nijmegen voor onderzoeken etcetera daar wordt je niet echt blij van.
Nu ben ik al 2 1/2 jaar aan t werk op een school als schoonmaker, krijg goede medicatie,goede begeleiding en op zich gaat t ook goed.
Waar ik echter niet tegen kan is dat op school het woord K t pas en te onpas gebruikt wordt dan moet ik echt even op mijn onderlip bijten om er niks van te zeggen. Het is een erge ziekte en ermee strooien vind ik ongepast.

Ik weet niet dit of het aan mijn leeftijd ligt(bijna 40) maar mij zijn nog normen en waarden geleerd en schelden met ziektes vind ik zowiezo erg storend en vooral ontwetend en dom.

Wat vinden jullie hiervan?
 

Araluen

Manticore
ik vind het met ziektes (vooral kanker) schelden ook bijzonder irritant.
het erge is dat de mensen niet door lijken te hebben wat ze doen, ze schelden hersenloos en hebben het nauwelijks in de gaten.
'kanker is geen scheldwoord', zei een inmiddels gestorven meisje ooit die alles zelf heeft moeten ondervinden.
dit werd voor de klas verteld, maar nog geen dag later hoorde ik het weer een aantal keer.
het is zo diep doorgedrongen dat het moeilijk te stoppen is.
 

DeletedUser

Gast
Mijn buurman is een jaar en een paar dagen geleden gestorfen aan kanker, ik had dit ook verteld in de klas(dat het een jaar geleden was) en diezelfde dag schold iemand meer als 40x met kanker (we waren op schoolreis)
 

DeletedUser

Gast
Constant met ziektes lopen schelden is zwak, zelf ben ik bijna 2 jaaar geleden mijn oma van 59 verloren aan leukemie en het moeilijkste is dan om haar moeder van 86 achter de kist van haar dochter aan te gaan. en als mensen dan constant met k***** gaan lopen schelden dan kost het mij ook moeite om me in te houden.
maar ik moet wel toegeven dat ik heel af en toe ook wel k***** wil roepen maar dat is echt zeer zelden
 

DeletedUser

Gast
kan·ke·ren (werkwoord; kankerde, heeft gekankerd)
voortdurend mopperen.

De worden Kanker kankerzooi kankerbende zijn ook gewoon gemakkelijk termen om te gebruiken net als sjit kut tering jezus gvd wtf etc.. de meeste mensen hebben er geen beeld of gedachte bij. het bekt gewoon lekker.

Zelf heb ik genoeg gezien en meegemaakt. maar ik wordt niet warm of koud van die scheldwoorden.
of ze mijn moeder nu een hoer noemen of dat ik de k mag krjgen mij om het even.

vind het geen goedemorgen zeggen irritanter.
 

DeletedUser

Gast
ze zeggen in mijn klas dat het een "fijn" scheldwoord is
 

DeletedUser

Gast
Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen, maar inderdaad, men vindt dat het lekker in de mond ligt.
Ik heb inderdaad wel eens iemand serieus tegen de grond geslagen omdat alles 'kanker' was volgens hem, maar dat zal dan wel het zogenoemde 'opvoedingsverschil' zijn tussen verschillende mensen.
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf heb niet echt ziektes, maar wel een aantal allergieën.
Bij mij in de klas zit een jongen (die ook bij mij in het team zat) die de hele dagen letterlijk zat te kankeren... Ik had zoiets van: ''Nog 1x jonge en ik sla op u muil!'', maar zulke mensen als hij kun je gewoon niks wijs maken, die letten alleen op hun eigen.
Gewoon negeren en de rug toekeren, en rustig je eigen leven lijden.
 
ik ben es op een leerlinge afgestapt die t continu zei, ik vroeg aan haar weet je wel waarover je t hebt?
Ze keek me aan of ze water zag branden...
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf heb niet echt ziektes, maar wel een aantal allergieën.
Bij mij in de klas zit een jongen (die ook bij mij in het team zat) die de hele dagen letterlijk zat te kankeren... Ik had zoiets van: ''Nog 1x jonge en ik sla op u muil!'', maar zulke mensen als hij kun je gewoon niks wijs maken, die letten alleen op hun eigen.
Gewoon negeren en de rug toekeren, en rustig je eigen leven lijden.

Helaas gaat dat niet altijd bij mij, laten we zeggen dat ik eerst m'n mond open trek, en dan pas nadenk, of in sommige gevallen, eerst handel, en dan pas denk.
Soms vragen mensen gewoon om een corrigerende tik.


ik ben es op een leerlinge afgestapt die t continu zei, ik vroeg aan haar weet je wel waarover je t hebt?
Ze keek me aan of ze water zag branden...

Tsja, dat komt mij ook helaas bekend voor :/
 

DeletedUser19689

Gast
Op zich vind ik het ook verkeerd om met ziektes te schelden, je kwetst de mensen er inderdaad mee.
Al moet ik toegeven dat het woord 'tering' er bij mij ook af en toe eens uit vliegt voordat ik het doorheb.
 

DeletedUser

Gast
ik ben es op een leerlinge afgestapt die t continu zei, ik vroeg aan haar weet je wel waarover je t hebt?
Ze keek me aan of ze water zag branden...
Vreemd dat het een meid was, hoor je niet zo vaak.

Ikzelf heb niet echt ziektes, maar wel een aantal allergieën.
Bij mij in de klas zit een jongen (die ook bij mij in het team zat) die de hele dagen letterlijk zat te kankeren... Ik had zoiets van: ''Nog 1x jonge en ik sla op u muil!'', maar zulke mensen als hij kun je gewoon niks wijs maken, die letten alleen op hun eigen.
Gewoon negeren en de rug toekeren, en rustig je eigen leven lijden.
Ik zou iemand die 'u muil' zegt ook niet serieus nemen.

Bij mij zelf floept het er wel eens uit per ongeluk, maar mensen die het opzettelijk elke minuut zeggen zijn gewoon idioten. Gewoon negeren denk ik maar, die mensen komen vanzelf wel in het afvoerputje van de samenleving.
 

DeletedUser

Gast
Ook ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen, ookal floept 't er bij mij wel eens uit, als iemand me uitscheld voor bi of whatever, floept "hou je kankerbek" er redelijk snel uit, maar dit is dan, omdat ik mezelf gewoon niet zo goed onder controle houd in zulke situaties, maar @KingSpartacus, ik zou zeggen, blijf ze erop aanspreken! :)
 

DeletedUser12160

Gast
Verschrikkelijk hoe kan je daar nou mee schelden.
De moeder van mijn vriend is overleden toen hij 12 was. Ook had mijn opa kanker (genezen).
Bijna iedereen kent een voorbeeld maar toch Schelden er zoveel mensen me
 

DeletedUser20125

Gast
Ik weet dat je het niet wilt horen.
Maar vooreerst toch respect, dat je het zomaar durft zeggen hier.

Ikzelf scheld eigenlijk nooit met kanker (wel met andere dingen, maar da's een andere discussie :p).
Toen ik iemand op zijn gescheld aansprak zei hij:
"kanker is iets negatiefs, dus je kan er mee schelden tegen iets/ iemand negatief" :s

Dat is het probleem, veel mensen snappen hun daden niet...
 

DeletedUser

Gast
Verschrikkelijk hoe kan je daar nou mee schelden.
De moeder van mijn vriend is overleden toen hij 12 was. Ook had mijn opa kanker (genezen).
Bijna iedereen kent een voorbeeld maar toch Schelden er zoveel mensen me
Me oma aan overleden-->nooit gekend.
Tante borsten aan verloren-->bijna dood.
Oom keelkanker-->zangcarrière beëindigd.
Dus ik weet heus wel wat voor een impact het heeft, maar het floept er gewoon uit als je je zelf niet in de hand kan houden ;).
 

DeletedUser

Gast
Ook ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen, ookal floept 't er bij mij wel eens uit, als iemand me uitscheld voor bi of whatever, floept "hou je kankerbek" er redelijk snel uit, maar dit is dan, omdat ik mezelf gewoon niet zo goed onder controle houd in zulke situaties, maar @KingSpartacus, ik zou zeggen, blijf ze erop aanspreken! :)

Cursus zelfbeheersing niets voor jouw?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
gebeurt niet bij ons op school in ieder geval, zal wel van school tot school afhangen, hier schelden we anders :p
 

DeletedUser

Gast
gebeurt niet bij ons op school in ieder geval, zal wel van school tot school afhangen, hier schelden we anders :p

Ligt niet aan de scholen, ligt aan de buurt, en wat voor mensen er rondlopen op die school.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan