• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ziektes

DeletedUser

Gast
En verder even ontopic.


Met kanker en andere ziektes schelden is de normaalste zaak van de wereld en komt in elk land in alle lagen van de bevolking voor. En degene die het er heel boos om worden zijn vaak zelf ook niet zulke lieverdjes. En hebben dan gewoon weer een fijne rede om ff lekker te rossen of om andere fijne staaltjes sterke woorden te spugen.

Het gros hier op het forum is hypocriet dan wel schijnheilig. En dat fijne grepoliefjes is dan weer mijn vooroordeel over het schorriemorie wat zich hier op AF ophoud.
Alstublieft, toch iemand die het begrijpt...

Het is 'schelden'... Dat doe je niet zomaar, dat doe je met een bedoeling. Dat kan gaan van werwoord tot provoceren. Dan is elk scheldwoord eentje teveel.
Of dat nu 'kanker' , 'bi', 'mongool', 'janet' of een andere vage naam is... Als de persoon ermee in contact gekomen is dan is dat even erg...
 

DeletedUser12525

Gast
Alstublieft, toch iemand die het begrijpt...

Het is 'schelden'... Dat doe je niet zomaar, dat doe je met een bedoeling. Dat kan gaan van werwoord tot provoceren. Dan is elk scheldwoord eentje teveel.
Of dat nu 'kanker' , 'bi', 'mongool', 'janet' of een andere vage naam is... Als de persoon ermee in contact gekomen is dan is dat even erg...

Het is dan wel een verschil of het woord 'kanker' als scheldwoord of stopwoordje wordt gebruikt.

Ik ken ook mensen die bijna iedere zin kanker gebruiken zonder reden.
Dat is dan weer ongepast en onnodig..
 

DeletedUser

Gast
Dit verhaal is niet om zielig gevonden te worden want dat ben ik niet!

Zes jaar gelden is er bij mij Chronische leukemie ontdekt na een routine controle op mijn Slaapneus, mijn wereld stortte in elkaar,4 jaar lang op en neer van Tiel naar Nijmegen voor onderzoeken etcetera daar wordt je niet echt blij van.
Nu ben ik al 2 1/2 jaar aan t werk op een school als schoonmaker, krijg goede medicatie,goede begeleiding en op zich gaat t ook goed.
Waar ik echter niet tegen kan is dat op school het woord K t pas en te onpas gebruikt wordt dan moet ik echt even op mijn onderlip bijten om er niks van te zeggen. Het is een erge ziekte en ermee strooien vind ik ongepast.

Ik weet niet dit of het aan mijn leeftijd ligt(bijna 40) maar mij zijn nog normen en waarden geleerd en schelden met ziektes vind ik zowiezo erg storend en vooral ontwetend en dom.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik geef je volledig gelijk.
Iemand uit mijn klas waar ik naast zat zegt dat zo gewoon de hele tijd doodleuk.
Maar mijn vader is vorig jaar gestorven aan 3 verschillende soorten kanker dus dat ligt zeer gevoelig.
En op een bepaald moment werd het mij te veel en verloor ik mijn controle,
Ik trok zijn stoel van onder zijn gat en ik begon als een gek op hem te slaan en te te schreeuwen dat het een dikke kl****** was.
Mijn vrienden hebben mij van hem moeten trekken.
Ik weet echt niet hoe het kwam maar er knapte gewoon iets in mij en ik verloor echt de controle.
 

DeletedUser

Gast
Ik geef je volledig gelijk.
Iemand uit mijn klas waar ik naast zat zegt dat zo gewoon de hele tijd doodleuk.
Maar mijn vader is vorig jaar gestorven aan 3 verschillende soorten kanker dus dat ligt zeer gevoelig.
En op een bepaald moment werd het mij te veel en verloor ik mijn controle,
Ik trok zijn stoel van onder zijn gat en ik begon als een gek op hem te slaan en te te schreeuwen dat het een dikke kl****** was.
Mijn vrienden hebben mij van hem moeten trekken.
Ik weet echt niet hoe het kwam maar er knapte gewoon iets in mij en ik verloor echt de controle.
Heb je goed gedaan, hopelijk lag die in het ziekenhuis, want dat gaat te ver! En je bent toch nog minderjarig, toch?
 

DeletedUser

Gast
Zolang het maar niet kwam door een mentale beperking waardoor je er geen controle meer over hebt....
 

DeletedUser

Gast
en heb je hem ooit gezegd dat ie eens moest stoppen, want zo niet, ben jij was jij wel fout bezig...
 

DeletedUser19689

Gast
Kom kom JaP, we weten allemaal dat jij precies hetzelfde zou hebben gedaan :).

Misschien wel, misschien niet. Het probleem is dat hier een 'Goed gedaan, dat was je volste recht' mentaliteit heerst. Iemand slagen is sowieso verkeerd, wat de aanleiding ook mag zijn.
 

DeletedUser

Gast
Misschien wel, misschien niet. Het probleem is dat hier een 'Goed gedaan, dat was je volste recht' mentaliteit is. Iemand slagen is sowieso verkeerd, wat de aanleiding ook mag zijn.
Ik ging er vanuit, dat meneer zeker meerdere malen netjes heeft gevraagd of ie ermee wou stoppen, dus vind ik dat ie het volste recht had dit te doen :).
 

DeletedUser

Gast
Ja, want geweld lost alles op:rolleyes:

Geweld is bijna nooit goed, maar sinds wanneer is het oprecht om mensen uit te schelden/ziektes in het rond te gooien?
Af en toe kan een flinke ros meer indruk maken dan met dure woordjes gooien, of negeren. Want, negeren is niet ook altijd alles ;)
 

DeletedUser

Gast
Iemand die niet hetzelfde heeft meegemaakt als ik begrijpt het gevoel ook niet.
Ik wist ook heel effe niet wat er met me gebeurde maar ja.
Wie kan er hier zeggen dat hij alles weet over wat er met je kan gebeuren en alles wat er gebeurt in je hoofd en je lichaam?
Niemand toch.

Ik had het hem wel degelijk al gezegd,maar het begon er op te lijken dat hij het nog meer begon te doen nadat ik het gezegd had.

En jullie kunnen nu denken van mij wat je wilt he,maar je kan hier ook lopen verkondigen dat jijzelf het nooit zou doen en dat het fout is,maar iemand die dit niet meemaakt kan zich ook niet in mijn schoenen verplaatsen en weet ook niet waarover hij spreekt.
 

DeletedUser19689

Gast
Ik kan uiteraard begrijpen dat je hem inderdaad in elkaar sloeg. Begrijpen, maar niet rechtvaardigen. Rechtvaardig noem ik het nooit, wat er ook gebeurd. Als je het gaat rechtvaardigen kom je in een vicieuze cirkel terecht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik kan uiteraard begrijpen dat je hem inderdaad in elkaar sloeg. Begrijpen, maar niet rechtvaardigen. Rechtvaardig noem ik het nooit, wat er ook gebeurd. Als je het gaat rechtvaardigen kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Ik verwacht dat ook niet.
Maar ja.
 
het is een zeer moeilijke kwestie .kan er zelf ook niet zo goed tegen als ze mijn moeder een h**r noemen, dan wordt ik ook pissig...
 

DeletedUser

Gast
hey, ik kan begrijpen kingspartacus hoe je voelt.
ik heb een ziekte aan mijn hersenen en wordt er constand door gepest op school.
heb toen iemand (spijtig genoeg) twee jaar geleden in het ziekenhuis geslagen, het komt gewoon ik krop alles op en dan ontploft de bom bij mij en dan zal ik het niet bij woorden houden.

en ja justaplayer ik geef je gelijk met geweld los je niets op, maar als je dag in dag uit wordt gepest krijg je er genoeg van.

p.s. Heb geen leukemie dat zal wel nOg wel erger zijn.
 
damn

beste owen666

wat voel ik me nu een l*l zeg dat ik tegen je inging op de pre mades, sorry hiervoor, btw het is chronische leukemie ga je niet dood aan(gelukkig) maar dat ze jou pesten op school omdat je iets aan je hersenen hebt is echt zo dom van die gasten die dat doen, ik kom op voor de zwakkeren in de samenleving, door mijn gestalte schrikken ze meestal wel.

In jouw geval praat er met iemand over, ben van de week ingestort op mijn werk, een ander verhaal(werkdruk te hoog, te warm, te weinig mensen, stress) voor jou zou dit beter zijn want ik weet nog goed als ze mij aan t pesten waren vroeger op school zei ik er niks van, nu stap ik er op af van:"hebben wij een probleem, zo ja dan praten we dit nu uit, zo niet zie ik je na werktijd/schooltijd wel, ben nog steeds opgefokt op mijn 40ste, zit in de familie(italiaans bloed?), ik wordt dan echt giftig,adrenaline gaat door je heen,weet niet hoe oud je bent maar door mijn grote bek en temparement ben ik vaak in de problemen gekomen.

Metal muziek, Grepolis en ps3, mijn kat, tekenen, verhalen schrijven zijn mijn uitlaatklep, probeer ook iets te vinden in die trant, succes met alles en laten we met een schone lei beginnen
 

DeletedUser

Gast
hey, ik kan begrijpen kingspartacus hoe je voelt.
ik heb een ziekte aan mijn hersenen en wordt er constand door gepest op school.
heb toen iemand (spijtig genoeg) twee jaar geleden in het ziekenhuis geslagen, het komt gewoon ik krop alles op en dan ontploft de bom bij mij en dan zal ik het niet bij woorden houden.

en ja justaplayer ik geef je gelijk met geweld los je niets op, maar als je dag in dag uit wordt gepest krijg je er genoeg van.

p.s. Heb geen leukemie dat zal wel nOg wel erger zijn.
Ik begrijp je zeker en vast.
Op dit vlak lijken we echt broers :)
Als ik er nu nog eens door gepest zou worden dan zou de kous pas echt af zijn bij mij.

KingSpartacus zei:
het is een zeer moeilijke kwestie .kan er zelf ook niet zo goed tegen als ze mijn moeder een h**r noemen, dan wordt ik ook pissig...
Daar kan ik al helemaal niet tegen.
Ik was vroeger al snel pissed als ze zoiets zeggen over je moeder of je vader,maar als die daarna nog eens komt te overlijden komt dat nog eens zo hard aan.


We hebben alle drie zo'n dingen meegemaakt en we kroppen het alle drie op,dus misschien kunnen we bij elkaar steun vinden en er gewoon over babbelen zonder het gezeur van mensen die hier zitten te kwakzalven.
Want ik zeg het nog eens,mensen die zoiets niet meemaken kunnen zoveel zeveren wat ze willen maar hebben geen flauw benul wat het is,laat staan dat ze zich dan in onze schoenen kunnen plaatsen.
 

DeletedUser

Gast
oohw jah allemaal minder maar mijn familie moetn ze beter niet uitmaken :p
zo heb ik perongeluk toen ik 7was iemand van 10 zijn bril en 10stukken gebroken en in zen kont gestopt :p
 
Bovenaan