• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zijn Gamers depressief?

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Het onderzoek heeft nog niet aangetoond hoe serieus de problemen zijn en of veelvuldig gamen een bijdragende factor is.

Belangrijkste deel van het artikel. Het is niet aangetoond dat veelvuldige gamers depressief zijn of worden. Het kan ook zo zijn dat despressieve mensen aangetrokken worden door games.

Oorzaak/gevolg enzo.

Ik ben niet despressief overigens. De mensen die ik ken ook niet, en veel daarvan zijn ook gamers.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Belangrijkste deel van het artikel. Het is niet aangetoond dat veelvuldige gamers depressief zijn of worden. Het kan ook zo zijn dat despressieve mensen aangetrokken worden door games.

Oorzaak/gevolg enzo.

Ik ben niet despressief overigens. De mensen die ik ken ook niet, en veel daarvan zijn ook gamers.

Causaliteitsprincipe inderdaad ja.
Vaak moeilijk rekening mee te houden. :)
 

DeletedUser11313

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Van bijv grepolis wordt ik niet depressief.
Maar van bijv Mw3 en ik go bijv alleen maar dood dan kan ik opzich wel boos worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Dat is geen depressie, dat is frustratie. Das wat anders.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

ik ben niet echt een gamer maar kreeg laats wel een opmerking van mijn ouders dat ik miss een beetje deperesief aan het worden ben maar dat komt echt niet door gamen
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Nee, ben niet depressief. Ik denk wel de hele tijd dat ik gevolgd word ;) (Is maar een grapje :$)

Ik denk dat depressie ivm gamen alleen voorkomt bij mensen die door hun gameverslaving geen contact meer hebben met de buitenwereld, of niet meer eten, drinken, douchen, etc, om maar wat langer te kunnen gamen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

mensen die depressief zijn zoeken een uitweg. meestal een waar ze geen contact meer hebben met de buitenwereld. in veel gevallen is dit gamen, met gamen kan je contact maken zonder dat andere je kennen. het is dus makkelijker om vrienden te maken. in andere spellen doen ze het gewoon om zich eventjes wat beter te voelen. ik kan toch iets in dit spel ben ik iets. dit spel kan ik. dit haalt hun depressie weg. stoppe ze dan komt het weer terug. vandaar zijn depressiefen vaker verslaafd.

ben trouwens niet depressief
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Gamen helpt mij juist van de depressiviteit af die school geeft ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

mensen die depressief zijn zoeken een uitweg. meestal een waar ze geen contact meer hebben met de buitenwereld. in veel gevallen is dit gamen, met gamen kan je contact maken zonder dat andere je kennen. het is dus makkelijker om vrienden te maken. in andere spellen doen ze het gewoon om zich eventjes wat beter te voelen. ik kan toch iets in dit spel ben ik iets. dit spel kan ik. dit haalt hun depressie weg. stoppe ze dan komt het weer terug. vandaar zijn depressiefen vaker verslaafd.

ben trouwens niet depressief

Daar word ik nou depressief van! Volgens dit ben ik omringd door depressievelingen, iig meer dan in RL :O
 

DeletedUser11561

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

mensen die depressief zijn zoeken een uitweg. meestal een waar ze geen contact meer hebben met de buitenwereld. in veel gevallen is dit gamen, met gamen kan je contact maken zonder dat andere je kennen. het is dus makkelijker om vrienden te maken. in andere spellen doen ze het gewoon om zich eventjes wat beter te voelen. ik kan toch iets in dit spel ben ik iets. dit spel kan ik. dit haalt hun depressie weg. stoppe ze dan komt het weer terug. vandaar zijn depressiefen vaker verslaafd.
prima verwoord, ik denk ook dat depressieven vaker gamen dan dat gamers depressief zijn of worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ik heb hetzelfde als rubinho, even depri wat gamen en alles gaat terug :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Toevallig chatte ik vandaag nog met iemand die erg deprisief is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

In mijn klas zit iemand, en als hij gamed samen met mij. Dan is hij altijd vrolijker. Maar dat is misschien omdat we altijd onnozel doen :p
 

DeletedUser9104

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Zelf ben ik depressief geweest en raad maar eens waar ik in vluchtte. Games. Ik heb uren achter m'n ds doorgebracht. Gamen is een makkelijke uitweg om even te ontsnappen aan de realiteit.

Maar ik denk ook dat ze met games meer schietspellen ect bedoelen. Ik kan me niet voorstellen dat je van grepo angstig wordt. Of is er iemand die dat wel heeft?
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Zelf ben ik depressief geweest en raad maar eens waar ik in vluchtte. Games. Ik heb uren achter m'n ds doorgebracht. Gamen is een makkelijke uitweg om even te ontsnappen aan de realiteit.

Maar ik denk ook dat ze met games meer schietspellen ect bedoelen. Ik kan me niet voorstellen dat je van grepo angstig wordt. Of is er iemand die dat wel heeft?

hier zul je idd niet echt depri van worden denk ik.

en ik denk dat het zo zit:
gamen trekt depresieve mensen aan
van gamen wordt je niet depresief dat was je ervoor al maar alles moet een reden hebben vandaar dat ze gamen de schuld geven omdat dat VEEl word gedaan
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ik speel elke dag ps vaak schietspellen , als ik er niks van bak word ik wel kwaad en dat blijft wel voor de rest van de dag
als ik rustige spelletjes zoals skate speel is er niks aan de hand
mensen zeggen wel dat ik geen gevoelens heb , ik haat romantische films en bij de meeste films zeg ik dat het niet echt is , ik haat cultuur , ik toon mijn gevoelens niet , ik heb geen medelijden met mensen , maar ik kan er niks aan doen
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

mensen zeggen wel dat ik geen gevoelens heb , ik haat romantische films en bij de meeste films zeg ik dat het niet echt is , ik haat cultuur , ik toon mijn gevoelens niet , ik heb geen medelijden met mensen , maar ik kan er niks aan doen

ik snap wat je bedoel maar dat kan een rede hebben zelf heb ik dat namenlijk ook en mijn reden is: ik heb asperger en 1 van de symtonen is bijvoorbeeld het moeilijk vinden om emoties te tonen of van anderen te herkennen
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Wat ik mij afvraag: Je ziet steeds vaker dat mensen depressief zijn. Is het juist niet een beetje mode om depri te zijn (winter-dip), en word het niet grotendeels aangepraat?
 
Bovenaan