• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zijn Gamers depressief?

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Het ligt eraan wat je op de PC doet. Van de krant lezen word je niet depressief (tenzij het nieuws echt zo slecht is :p), van sommige games misschien wel. Maar: Is het niet zo dat juist depressieve mensen vaker achter de PC gaan?! Dat zei jij zelf ook, en nu draai je het om :confused:
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

ik heb gezegd depresiefe mensen gaan vaker gamen. vroeger waren computers veel slomer en waren gems in veel gevallen slechter dan nu. mensen hebben meestal nu ook meerdere spelcomputers. dus gaan ze er eerdere achter kruipen. dat doen ze dus ook depressiefe mensen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ik denk dat de groep gamers die depressief word van het gamen niet zo heel groot is. (Groter dan gemiddeld weliswaar, maar niet schrikbarend hoog). De groep die gaat gamen omdat ze depressief zijn, is denk ik wel schrikbarend hoog.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Het ligt eraan wat je op de PC doet. Van de krant lezen word je niet depressief (tenzij het nieuws echt zo slecht is :p), van sommige games misschien wel. Maar: Is het niet zo dat juist depressieve mensen vaker achter de PC gaan?! Dat zei jij zelf ook, en nu draai je het om :confused:

Iemand ooit gedacht aan de CRISIS,heel veel werknemers hebben te maken met de crisis. Ook gamen veel werknemers. Heeft iemand de link :)
 

DeletedUser12982

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Waarvan word je depri dan?
Ik van school!
Repetitie's, SO's, huiswerk.
Op den duur word iedereen daar depri van!

De vraag aan jullie is:
Zijn er nog niet-gamers onder de 20?
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Waarvan word je depri dan?
Ik van school!
Repetitie's, SO's, huiswerk.
Op den duur word iedereen daar depri van!

De vraag aan jullie is:
Zijn er nog niet-gamers onder de 20?

Helemaal mee eens ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Waarvan word je depri dan?
Ik van school!
Repetitie's, SO's, huiswerk.
Op den duur word iedereen daar depri van!

De vraag aan jullie is:
Zijn er nog niet-gamers onder de 20?

mee eens eerste week na de vakantie een beetje opstarten kennen ze niet op mijn school en de verdeling van toetsen is ook 0
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Denk dat het begrip depressief een beetje wordt overdreven. Mensen zeggen dat ze van school depri worden, krijg je daar zelfmoordneigingen van of weet ik wat depressieven doen? Denk t niet ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

ja, iemand die het even moeilijk heeft zeggen ze soms depressief tegen, terwijl hij het gewoon op school bv moeilijk heeft
 

DeletedUser

Gast
ik word ook depressief van school, maar dan van alle kinderen die mij continu uitschellden en mij waardeloos vinden. Daarom ga ik juist gamen om niet aan mijn depressiviteit te denken
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: Zijn Gamers depressief?

Dan moet je zorgen dat ze dat niet meer doen?
 

DeletedUser12972

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ben het eens wat met Rubinho zegt. Gamers, zeker browsergamers en al helemaal RPG'ers zijn vaker 'Weirdos"" Dat kwam ook naar voren in het autisme topic, de helft van het forum hierzo was autistisch. Zeg nou eens eerlijk mensen, wie van jullie is nou de populairste van de klas?


Ik denk dat dit komt omdat ze veel te veel praten over gamen. En Iedereen die zegt dat ze depri worden van school. Zo erg is het toch niet? Ik krijg zelf ook veel hw en dat is natuurlijk *** Maar school is wel je sociaal leven, je ziet er je vrienden en vriendinnen (als je die hebt).

Je moet heel duidelijk een onderscheid maken tussen deze twee "werelden".


En over dat populair: Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar dat licht dan toch echt aan hun zelf. Ik speel ook grepo en als je het over populair zou hebben, dan zou ik zeker bij die "populaire" jongens/meisjes horen. Persoonlijk heb ik een hekel aan dat woord.

En gamers depressief?

Ik denk niet dat gamers depressief worden door het gamen, maar al depressief waren en zo, als al meerde malen is aangehaald, gaan gamen om niet te hoeven denken aan het realisme.

Wel denk ik dat sommige mensen die te veel spelletjes spelen zoals CoD, soms gaan denken dat het IRL ook zo is.


Zelf ben ik niet depri.
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Re: Zijn Gamers depressief?

ik word ook depressief van school, maar dan van alle kinderen die mij continu uitschellden en mij waardeloos vinden. Daarom ga ik juist gamen om niet aan mijn depressiviteit te denken

Ontsnappen in de virtuele wereld ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

ik heb zelf ook zelfmoordneigingen (gehad) dat komt zeker NIET door overmatig gamen want dat doe ik niet. ik heb dan wel niet veel vrienden maar wat heb je daar aan? wat heb je aan mensen die jou achtervolgen en je daardoor populair bent? zelf zou ik daar echt niet tegen kunnen.
 

DeletedUser

Gast
ik heb zelf ook zelfmoordneigingen (gehad) dat komt zeker NIET door overmatig gamen want dat doe ik niet. ik heb dan wel niet veel vrienden maar wat heb je daar aan? wat heb je aan mensen die jou achtervolgen en je daardoor populair bent? zelf zou ik daar echt niet tegen kunnen.

Uuh, hier aan merk je dat je weining vrienden hebt.

Waarom je vrienden nodig hebt?
Misschien om over je depressie te praten en je zelfmoordneigingen als je alleen door het leven wilt gaan is het jouw ding maar vrienden staan voor je klaar en helpen je met zulke situaties.
Als jij ze nutteloos vindt , is het geen wonder dat jij zelfmoordneigingen hebt 'gehad'.

Ben het eens wat met Rubinho zegt. Gamers, zeker browsergamers en al helemaal RPG'ers zijn vaker 'Weirdos"" Dat kwam ook naar voren in het autisme topic, de helft van het forum hierzo was autistisch. Zeg nou eens eerlijk mensen, wie van jullie is nou de populairste van de klas?
Er zijn genoeg mensen op dit forum die een normaal leven leiden met genoeg vrienden.
Ik ben een echte gamer (2/3 uur per dag) maar ik ga vaak uit met vrienden en kennisen , dus jouw beredernering is onjuist dat games vaak mensen zijn met een psychische stoornis , alleen vallen ze wel vaak op in de game wereld omdat zij juist beter in zijn dan 'de gewone gamer'.
 

DeletedUser9104

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?


Idd... Gamers zijn niet per definitie depressief er zijn wel die hun depressiviteit proberen te ontsnappen.

Maar eigenlijk moet je jezelf de vraag stellen. Hoeveel mensen er nu echt depressief zijn. Dat zijn er namelijk niet zo veel. Heel veel mensen noemen hun winterdip een depressie. Terwijl dat eigenlijk gewoon een terugvalletje is van de o zo positieve zomer.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: Zijn Gamers depressief?

Voor ieders bestwil hebben we persoonlijke problemen verwijderd, gelieve hier niet op terug te komen.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

zoals jij het zegt zijn autisten 'wierdos' terwijl ik dat als autist niet met je eens ben. denk er nou eerst maar eens over wat is 'normaal' verggelijk dat met autisten ze zullen idd 'raar' zijn maae wierdos vind ik wel een beetje erg ver gaan hoor. en wat heeft populair zijn nou weer hiermee te maken? je kan ook populait zijn en deperesief worden en niet populaire mensen kunnen ook deperesief zijn.
weird = raar,weirdos zijn 'rare mensen' populaire mensen hebben veel vrienden en zullen dus eerder depressief zijn
Niet populaire-mensen zijn vaker depressief lijkt mij...
Zoals lode het zegt klinkt het hard, dat ben ik met je eens. Maar hij heeft ergens wel een punt. Ik denk dat het bij Grepolis nog wel meevalt, maar bij World of Warcraft en dat soort spellen is het toch wel het meeste.
Idd, gp zal meevallen, ja.
ik word ook depressief van school, maar dan van alle kinderen die mij continu uitschellden en mij waardeloos vinden. Daarom ga ik juist gamen om niet aan mijn depressiviteit te denken
dat is weglopen ipv oplossen, toen games nog niet zo bestonden ging men het oplossen of vrienden maken.
Ik denk dat dit komt omdat ze veel te veel praten over gamen. En Iedereen die zegt dat ze depri worden van school. Zo erg is het toch niet? Ik krijg zelf ook veel hw en dat is natuurlijk *** Maar school is wel je sociaal leven, je ziet er je vrienden en vriendinnen (als je die hebt).

Je moet heel duidelijk een onderscheid maken tussen deze twee "werelden".


En over dat populair: Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar dat licht dan toch echt aan hun zelf. Ik speel ook grepo en als je het over populair zou hebben, dan zou ik zeker bij die "populaire" jongens/meisjes horen. Persoonlijk heb ik een hekel aan dat woord.

En gamers depressief?

Ik denk niet dat gamers depressief worden door het gamen, maar al depressief waren en zo, als al meerde malen is aangehaald, gaan gamen om niet te hoeven denken aan het realisme.

Wel denk ik dat sommige mensen die te veel spelletjes spelen zoals CoD, soms gaan denken dat het IRL ook zo is.


Zelf ben ik niet depri.
ik geef je helemaal gelijk, maar mensen gebruiken gamen als uitvlucht ipv er iets aan te doen, waardoor het weldegelijk de schuld is van gamen dat je dan depressief bent.
Uuh, hier aan merk je dat je weining vrienden hebt.

Waarom je vrienden nodig hebt?
Misschien om over je depressie te praten en je zelfmoordneigingen als je alleen door het leven wilt gaan is het jouw ding maar vrienden staan voor je klaar en helpen je met zulke situaties.
Als jij ze nutteloos vindt , is het geen wonder dat jij zelfmoordneigingen hebt 'gehad'.


Er zijn genoeg mensen op dit forum die een normaal leven leiden met genoeg vrienden.
Ik ben een echte gamer (2/3 uur per dag) maar ik ga vaak uit met vrienden en kennisen , dus jouw beredernering is onjuist dat games vaak mensen zijn met een psychische stoornis , alleen vallen ze wel vaak op in de game wereld omdat zij juist beter in zijn dan 'de gewone gamer'.

tja, als ik kijk naar mensen als Janiculus en Rubinho, vind ik dat gewoon zonde, zijn zeer toffe gasten die hun jeugd zitten te verpesten met (dude?) spammen. maja, da's mijn mening
 
Bovenaan