• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zijn Gamers depressief?

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Wat ik mij afvraag: Je ziet steeds vaker dat mensen depressief zijn. Is het juist niet een beetje mode om depri te zijn (winter-dip), en word het niet grotendeels aangepraat?

de laatste tijd zie je idd vaak dat klachten aangepraat worden en een depressie is ook zeker aan te praten omdat dat mentaal is en niet fysiek
 

Araluen

Manticore
AW: Zijn Gamers depressief?

tja, wat me wel opvalt is dat ik depressief wordt van gp.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

gewoon niet deperesief worden en ga vrolijker denken
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ben het eens wat met Rubinho zegt. Gamers, zeker browsergamers en al helemaal RPG'ers zijn vaker 'Weirdos"" Dat kwam ook naar voren in het autisme topic, de helft van het forum hierzo was autistisch. Zeg nou eens eerlijk mensen, wie van jullie is nou de populairste van de klas?
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ben het eens wat met Rubinho zegt. Gamers, zeker browsergamers en al helemaal RPG'ers zijn vaker 'Weirdos"" Dat kwam ook naar voren in het autisme topic, de helft van het forum hierzo was autistisch. Zeg nou eens eerlijk mensen, wie van jullie is nou de populairste van de klas?

zoals jij het zegt zijn autisten 'wierdos' terwijl ik dat als autist niet met je eens ben. denk er nou eerst maar eens over wat is 'normaal' verggelijk dat met autisten ze zullen idd 'raar' zijn maae wierdos vind ik wel een beetje erg ver gaan hoor. en wat heeft populair zijn nou weer hiermee te maken? je kan ook populait zijn en deperesief worden en niet populaire mensen kunnen ook deperesief zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Niet populaire-mensen zijn vaker depressief lijkt mij...
Zoals lode het zegt klinkt het hard, dat ben ik met je eens. Maar hij heeft ergens wel een punt. Ik denk dat het bij Grepolis nog wel meevalt, maar bij World of Warcraft en dat soort spellen is het toch wel het meeste.
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Als je jezelf bewust bent van hoe, wat en wanneer gamen ...

Als je gamed met een bepaald doel...

Als je niet gamed om hoger te staan en jezelf beter te voelen dan anderen, maw. als je dus niet speelt om plezier te halen uit negatief gequonoteerde dingen ten koste van anderen ...


Nee hoor dan zijn gamers zeker niet depressief :)

Leuke discussie btw :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat gamers depressief zijn. Wel denk ik dat er meer gamers depressief zijn dan niet-gamers, maar dat komt deels ook doordat depressieve mensen vaker gaan gamen.
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat gamers depressief zijn. Wel denk ik dat er meer gamers depressief zijn dan niet-gamers, maar dat komt deels ook doordat depressieve mensen vaker gaan gamen.

Helemaal niet akkoord ...

Hoeveel procent van de bevolking "gamed" ? (1)
Hoeveel procent van de bovelking is depressief? (2)
Hoeveel procent van de bevolking die "gamed" is daadwerkelijk depressief? (3)

Jij zegt hier dat 3 groter is dan 2 ?

Ik vermoed dat je het anders wou verwoorden en dat je wil zeggen dat de groep gamers die depressief zijn groter zijn dan de groep gwne gamers die niet depressief zijn (of zie ik dit verkeerd?)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Uhm jaa...

Ik denk dat gamers vaker depressief zijn dan niet-gamers.

Jij zegt: dat de groep gamers die depressief zijn groter zijn dan de groep gwne gamers die niet depressief zijn

Dus dat meer dan 50% hier depri is?!
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Neenee xD

Helemaal niet.

Ik doel op het feit dat mensen die gamen in het algemeen een groep zijn.

Binnen die groep heb je de groeppen niet-depri en wel-depri.
Ik zeg dat de groep niet-depri groter is dan wel-depri. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Je zei het andersom ;)
Maar dat ben ik toch met je eens?! Ik denk dat hoogstens 5% hier echt depri is...
Mensen die gamen zijn over het algemeen wel een groep. Maar dat valt bij Grepo denk ik wel mee?! Bij World of Warcraft enzo niet :p
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Mwah je hebt depri en depri he ...

Op een vrij logische manier zouden erg veel mensen mij de diagnose depri geven om eerlijk te zijn :)

Ik ben vrij negatief ingesteld dusja het is maar hoe je het bekijkt :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Volgens mij is het 'hip' om depri te zijn... (Winter-dip etc)...
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

Omdat ik geloof dat er dit jaar 3x zoveel mensen zichzelf depri noemen dan 10 jaar geleden ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Zijn Gamers depressief?

is ook logisch omdat mensen nu veel vaker achter een com kruipen.
 
Bovenaan