• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Zijn spreuken op een aanval uit stad met stadsbescherming mogelijk?

DeletedUser16603

Gast
Hallo allemaal,

na bijna 2 jaar grepo pauze ben ik dan anderhalve maand geleden weer opnieuw begonnen.

Nu kan ik mij enkele zaken niet meer helemaal goed herinneren ...

Dus nu een vraag aan jullie experts om even op zeker te gaan:

Stel ik stuur een aanval met kolo en alles erop en eraan naar de stad van mijn tegenstander, met als doel die te veroveren en de reis duurt 5 uur. Nadat ik mijn kolo op reis gestuurd heb spreek ik de spreuk "Stadsbescherming over mijn eigen stad uit. Dat mijn tegenstander dan geen spreuken op mijn stad kan loslaten spreekt voor zich, maar kan hij dan nog wel heimwee, razernij, zeestorm of wijsheid tegen mijn aanval gebruiken, of valt de aanval onder de stads bescherming en is die dan dus ook immuun voor spreuken?

Ik hoop op een spoedig antwoord van jullie.

MvG. daysleeper
 

DeletedUser

Gast
Nee. Om te zorgen dat je geen spreuk krijgt op jouw aanval, dien je zelf een spreuk op de aanval te zetten.
 

DeletedUser19654

Gast
Je aanval is geheel apart, die word idd niet beschermd zodra je stadsbescherming op je stad hebt gezet.

Wat er wel voor zorgt dat er geen spreuken op gedaan kan worden is dus er zelf een op te zetten. Deze moet van een god afkomstig zijn.
De spreuken die je van eilandopdrachten krijgt, zoals verbeterde aanval, myrodonische (of zowiets) aanval, en scherpzinnigheid werken niet. Dan kan de tegenstander nog altijd een spreuk op je aanval zetten!
 

DeletedUser3865

Gast
Natuurlijk niet.
Het heet Stadsbescherming hè ;)
De naam zegt het dus al, de spreuk beschermt de stad, en niet de aanvallen vanuit die stad.
 

DeletedUser16603

Gast
Natuurlijk niet.
Het heet Stadsbescherming hè ;)
De naam zegt het dus al, de spreuk beschermt de stad, en niet de aanvallen vanuit die stad.


En de aanval wordt toegerekend aan ????
Juist .. de stad, dus zo natuurlijk is het niet volgens mij, anders had ik de vraag niet gesteld he 8-)
 

DeletedUser9104

Gast
Stadsbescherming zegt dat het de stad beschermt. De locatie dus. Waar is je aanval? Niet aanwezig in de stad in ieder geval.
 

DeletedUser

Gast
op het moment dat je aanval wel in de stad is, wordt die namelijk wel beschermd :)
 
Bovenaan