• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zonnevlam komt op aarde!

DeletedUser8922

Gast
"Er komt vanavond een zonnevlam op de aarde, Het kan zijn dat electronica het slecht doet en dat we heel misschien het noorderlicht kunnen zien, en het internet kan trager worden, de zonnevlam is niet het gebeure, maar de deeltjes die hij afstoot"

Bron: het nieuws!

Wat denken jullie ervan?

Ik ben best wel nieuwschierig en ik ga wel naar de lucht kijken vanavond, en hopen dat het onternet niet wordt verstoord!
 

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

weet je toevallig ook hoelaat dit zal gebeuren?
 

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Voortekenen voor wat ons aan het einde van dit jaar te wachten staat..
 

DeletedUser8922

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

weet je toevallig ook hoelaat dit zal gebeuren?

Nee, niemand weet dat helaas,ze weten de snelheid van de deeltjes niet...


Grote zonnestorm nadert de aarde
Laatste update:* 24 januari 2012 14:33 info
AMERSFOORT - De grootste zonnestorm sinds 2005 nadert de aarde. Maandagochtend 04.59 uur werd door een krachtige uitbarsting op de zon een wolk elektrisch geladen deeltjes de ruimte in geblazen.

Foto:**NU.nl/Allesoversterrenkunde.nl
*Bekijk video
Dat gebeurde met een snelheid van ruim 2000 kilometer per seconde. Wetenschapsjournalist Govert Schilling meldt dat dinsdag op zijn website allesoversterrenkunde.nl.
De plasmawolk komt waarschijnlijk in de loop van dinsdagmiddag bij de aarde aan en kan satellietelektronica en radiocommunicatie verstoren. De deeltjes vormen waarschijnlijk ook poollicht.
Dat is dan vooral te zien in een brede kring rond de magnetische polen, de noord- en de zuidpool.
Bewolkt
Mogelijk is het poollicht ook in Nederland te zien. Dan moeten er geen wolken zijn en dient de omgeving donker te zijn. Ook is een vrij uitzicht naar het noorden vereist. De kans op het zien van het poollicht is klein, omdat het vrijwel in het hele land bewolkt is, meldt weeronline.nl.
Het noordoosten maakt de meeste kans. Daar wisselen sluierwolken en opklaringen elkaar af.
Volg alles over de zonnestorm op Twitter via NUlive



@ruub, sommige mensen voorspellen en zeggen dat er op "onze doemsdag" een enorme plasmawolk al onze stroom/GPS/internetvoorzieningen uitroeit en een enorm effect op de natuur heeft!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Zolang mijn elektronica het blijft doen, boeit het me niks :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

tegen dan lig ik toch al lekker warm in mijn bedje
 

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Heb het op vakantie als eens gezien, erg mooi, maar er nu mijn slaap niet voor laten
 

DeletedUser

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Ik niet.

Maar hoe weten jullie dat je al slaapt als de precieze tijd niet eens bekend is? :-|
 

DeletedUser8922

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Ik niet.

Maar hoe weten jullie dat je al slaapt als de precieze tijd niet eens bekend is? :-|

Ja, maar het is wel jammer, ik zoek en zoek en zoek (ook op engels sites!) maar ik kan de tijd niet vinden...
Maar is is op dit moment een satteliet die de vlam bestudeert en de wetenschappers proberen het uit te rekenen...
 

DeletedUser8922

Gast
AW: Zonnevlam komt op aarde!

Het is klaar, hij is al voorbij gegaan, en er was geen zonnelicht...


Hij kwam er om 21:08
 
Bovenaan