• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Discussietopic] Muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Het is een heel erg bekende band in dat wereldje, maar als je daar niet in zit, zul je het inderdaad niet zo snel herkennen :p
 

DeletedUser

Gast
Even hier wat nieuw leven in blazen.
6 jaar lang heeft Rancid geen nieuwe muziek uitgebracht, en nu hebben ze 3 nummers uitgebracht van hun nieuwe album, die 27 oktober uitkomt. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het persoonlijk geweldig!
Ikzelf ben nooit echt een grote fan geweest van hun muziek :p
De lyrics en de melodie is geweldig, maar de manier waarop het gezongen wordt is mijn ding niet :p
Ook heb ik het minder op zulke happy melodietjes (wat niet wil zeggen dat ik bvb Flogging Molly niet geweldig vind).
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf ben nooit echt een grote fan geweest van hun muziek :p
De lyrics en de melodie is geweldig, maar de manier waarop het gezongen wordt is mijn ding niet :p
Ook heb ik het minder op zulke happy melodietjes (wat niet wil zeggen dat ik bvb Flogging Molly niet geweldig vind).

Hmm, ik snap wat je bedoelt. De stem van de zanger is 'apart'. Ik vind in het 2e nummer de zang eigenlijk niet zo gaaf, maar voor de rest vind ik de zang wel goed van Rancid :)
 

DeletedUser23053

Gast
Eigenlijk enigszins uit het niks heb ik de band My Chemical Romance ontdekt, een echte aanrader voor iedereen die van Rock muziek houdt!
 

DeletedUser

Gast
Eigenlijk enigszins uit het niks heb ik de band My Chemical Romance ontdekt, een echte aanrader voor iedereen die van Rock muziek houdt!
Oh my god, MCR!!! :D
Je hebt het magische woord gebruikt :O
Een beetje afgaande op jouw muziek stijl denk ik dat je dit geweldig gaat vinden:
[video=youtube;uX3Gw82f6GU]https://www.youtube.com/watch?v=uX3Gw82f6GU[/video]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23053

Gast
Oh my god, MCR!!! :D
Je hebt het magische woord gebruikt :O
Een beetje afgaande op jouw muziek stijl denk ik dat je dit geweldig gaat vinden:
[video=youtube;uX3Gw82f6GU]https://www.youtube.com/watch?v=uX3Gw82f6GU[/video]

Die komt me bekend voor :O
Heb je die al eens in "welk nummer luister je nu" gestuurd? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik vind MCR persoonlijk, na een random liedje of 2 net iets te rustig naar mijn goesting, of ligt dat aan de liedjes/mij. Ik heb het toch liever net iets zachter, alhoewel ik jullie ook wel begrijp. Zo af en toe hou ik ook wel van iets rustiger. Klinkt in ieder geval wel goed :)
 

DeletedUser23053

Gast
Ik vind MCR persoonlijk, na een random liedje of 2 net iets te rustig naar mijn goesting, of ligt dat aan de liedjes/mij. Ik heb het toch liever net iets zachter, alhoewel ik jullie ook wel begrijp. Zo af en toe hou ik ook wel van iets rustiger. Klinkt in ieder geval wel goed :)

Helena al geluisterd? Die vond ik erg goed :)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mja, ik zeg niet dat de nummers niet goed zijn hoor, verre van dat zelfs. Ik vind ze wel goed, alleen naar mijn mening iets te rustig. Maar daarom zijn ze nog niet per se slecht hoor ^^. Gewoon niet echt wat ik het liefste luister, maar ieder zijn mening zeker ^^.
 

DeletedUser23053

Gast
Klopt, ik vind ze goed klinken, van wat ik tot nu toe heb gehoord vind ik Mama en Helena 't best, maar heb er pas 4 gehoord, dusja :p
 

DeletedUser11295

Gast
Ik luister over het algemeen graag Rock. Geen idee eigenlijk wat voor soort Rock, want ik ben echt een dikke noob die vrij weinig van Muziek kent. Onderstaande groepen vind ik wel goed en voor zover ik weet zijn ze Rock, vandaar dus Rock. Enige dat ik wel weet dat ik eerder voor de modernere Rock ben, de oude, klassiekere Rock zegt me persoonlijk minder.

- Rise Against, System of A Down, Story of a Year, Limp bizkit, Linkin Park, Disciple, Nine Lashes, 3 Doors Down, Red, ...

Je beseft dat dat geen rock maar metal bands zijn? :p

Ik heb nog nooit van ene Rancid gehoord, dus ik vind er niks van denk ik.

Rubin zegt ook eens wat en het is meteen het meest nutteloze wat in dit gehele topic is gezegd. Je kan toch op zijn minst een band wel een kans geven?

Overigens moet ik dit topic maar niet aan Jorinde laten zien want dan gaat ze jullie helemaal gek maken met MCR.

@Rabbid, ik heb wel iets voor je denk ik.

Avenged Sevenfold
Seether
Slipknot, is wel death metal en waarschijnlijk vind je dat niet leuk maar je kan het altijd een keer proberen. De rest van de bands die je opnoemt zijn toch ook al metal dusja, als je het zou willen luisteren dan zou ik het net nieuwe liedje van slipknot luisteren (the devil in I). Ik vind het een heel goed liedje en voor iedereen die begint met het luisteren van death metal is het een hele goede representatie.
Dan weer iets softer en met een zangeres wat ook weer eens leuk kan zijn. Within temptation/evanascene (waarschijnlijk beide verkeerd getypt, ik ben moe het is laat!).
Nirvana, good old maar super goed.
Children of bodom
Judas Priest (ik vond de stem altijd irritant, mss jij niet)
Alice cooper
Black Sabbath
En niet te vergeten Metallica, de king of metal! 8-)


@Wouter, voor jou heb ik ook wel een paar leuke bands.

Green Day (ofcourse)
Dropkick murphies/flogging molly, zijn beide een beetje rock/folk bands en dat heeft wel iets vind ik.
Heideroosjes
Ik denk ook dat wat lichtere metal bands zoals Seether, Avenged Sevenfold, Linkin park en limp bizkit bij je passen.
Black veil brides zou je mss wel leuk kunnen vinden, ik vind slechts een paar liedjes leuk maar het past goed bij de rest en achja, smaken verschillen.
Blink-182
The offspring
Within Temptation
Evanascene
The all american rejects
Imagine Dragons
Kings of Leon (hoewel ik ze veel te commercieel vind, vooral na ze live gezien te hebben op pinkpop hebben ze nog steeds wel goede nummers).

Als je iets heaviers wilt kan je ook altijd aankloppen Wouter :p.

Zelf, ja ik ben echt van de metal. Hoe harder hoe beter, Slipknot is altijd een van mijn favoriete bands. Jammer genoeg delen maar weinig mensen die mening, Avenged Sevenfold vind ik ook erg goed en nu-metal heeft ook heel veel aantrekkingskracht, in dit genre vind ik limp bizkit awesome. Er zijn nog talloze bands op te noemen maar meestal vind ik slechts 1 of 2 nummers, misschien zelfs 3 leuk. Er zijn ook hier en daar nog wel wat rock bands maar dat rock luister ik flink minder dan metal.

P.S. I know, slipknot is geen death metal maar het is ook geen heavy metal noch is het nu-metal. Het is gewoon een rare mix van shit en raar en ik weet niet hoe ik het neer moet zetten, zelf wikipedia weet het niet :p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23053

Gast
Goede tips Semmie!
Een deel kende ik natuurlijk al, maar er zitten toch ook nog wat nieuwere bij die erg goed klinken! :)
 
(muziek) zwaar metaal)

Zwaar Metaal
Door KingSpartacus
Metal stroomt door mijn aderen en bloed, een riff van een gitaar doet mij goed, een bassdrum die doordendert, een bas die door merg en been snijdt en zanger die schreit!!

DE BESTE METAL BANDS IN MIJN OPTIEK:

1.Pantera-beste nummer-I’mBroken
2.Slayer-beste nummer-Seasons of the Abyss
3.Machine Head-beste nummer-the blood,the sweat, the tears
4.Metallica-beste nummer-From whom the bell tolls
5.Testament-beste nummer:practice what u preach
6.Megadeth-beste nummer-Tornado of souls
7.Anthrax-beste nummer-Indians
8.Six Feet Under-beste nummer-Torture Killer
9.Crowbar-beste nummer-I watched u burn
10Korn-beste nummer-Falling away from me

FAVORIETE BAND OPSTELLING
DRUMMER DAVER LOMBARDO BAND SLAYER
BASS CLIFF BURTON BAND METALLICA RIP
GUITAR DIMEBAG DARRELL PANTERA RIP
GUITAR JEFF HANEMANN SLAYER RIP
ZANG WAYLAND ALICE IN CHAINS OF KURT COBAIN NIRVANA RIP

MOOISTE GUITARSOUND EN GUITAR
KERRY KING BC RICH WARLOCK SLAYER
ROB FLYNN GIBSON MET MACHINE HEAD LOGO
 

DeletedUser19577

Gast
Aangezien het bijna kerst is, wil ik de sterkste lyrics van de (iig kerst)muziek delen...:

Band aid: "Well tonight thank God it's them instead of you"- gezongen door Bono (U2).
Het cynisme en de kritiek (en de waarheid) in deze zin is gigantisch en nogal heftig. Bijzonder sterk.

Alvast een fijne kerst iedereen.
 

DeletedUser20586

Gast
Ben ik de enige hier die groots fan is van Frans Bauer?

Serieus: Hozier is echt goed:)
 
Je beseft dat dat geen rock maar metal bands zijn? :p



Rubin zegt ook eens wat en het is meteen het meest nutteloze wat in dit gehele topic is gezegd. Je kan toch op zijn minst een band wel een kans geven?

Overigens moet ik dit topic maar niet aan Jorinde laten zien want dan gaat ze jullie helemaal gek maken met MCR.

@Rabbid, ik heb wel iets voor je denk ik.

Avenged Sevenfold
Seether
Slipknot, is wel death metal en waarschijnlijk vind je dat niet leuk maar je kan het altijd een keer proberen. De rest van de bands die je opnoemt zijn toch ook al metal dusja, als je het zou willen luisteren dan zou ik het net nieuwe liedje van slipknot luisteren (the devil in I). Ik vind het een heel goed liedje en voor iedereen die begint met het luisteren van death metal is het een hele goede representatie.
Dan weer iets softer en met een zangeres wat ook weer eens leuk kan zijn. Within temptation/evanascene (waarschijnlijk beide verkeerd getypt, ik ben moe het is laat!).
Nirvana, good old maar super goed.
Children of bodom
Judas Priest (ik vond de stem altijd irritant, mss jij niet)
Alice cooper
Black Sabbath
En niet te vergeten Metallica, de king of metal! 8-)


@Wouter, voor jou heb ik ook wel een paar leuke bands.

Green Day (ofcourse)
Dropkick murphies/flogging molly, zijn beide een beetje rock/folk bands en dat heeft wel iets vind ik.
Heideroosjes
Ik denk ook dat wat lichtere metal bands zoals Seether, Avenged Sevenfold, Linkin park en limp bizkit bij je passen.
Black veil brides zou je mss wel leuk kunnen vinden, ik vind slechts een paar liedjes leuk maar het past goed bij de rest en achja, smaken verschillen.
Blink-182
The offspring
Within Temptation
Evanascene
The all american rejects
Imagine Dragons
Kings of Leon (hoewel ik ze veel te commercieel vind, vooral na ze live gezien te hebben op pinkpop hebben ze nog steeds wel goede nummers).

Als je iets heaviers wilt kan je ook altijd aankloppen Wouter :p.

Zelf, ja ik ben echt van de metal. Hoe harder hoe beter, Slipknot is altijd een van mijn favoriete bands. Jammer genoeg delen maar weinig mensen die mening, Avenged Sevenfold vind ik ook erg goed en nu-metal heeft ook heel veel aantrekkingskracht, in dit genre vind ik limp bizkit awesome. Er zijn nog talloze bands op te noemen maar meestal vind ik slechts 1 of 2 nummers, misschien zelfs 3 leuk. Er zijn ook hier en daar nog wel wat rock bands maar dat rock luister ik flink minder dan metal.

P.S. I know, slipknot is geen death metal maar het is ook geen heavy metal noch is het nu-metal. Het is gewoon een rare mix van shit en raar en ik weet niet hoe ik het neer moet zetten, zelf wikipedia weet het niet :p.

*Slipknot vond ik erg goed naarmate ze vorderen in de metal wereld hoeft deze groep voor mij niet meer, limp bizkit is redelijk, metallica is allang hun troon kwijt, de beste bands naar mijn mening zijn:
Slayer/machine head/crowbar/testament/sacred reich/iron maiden/sevendust/mushroomhead/acdc/channel zero/faith no more/korn...
 

DeletedUser

Gast
Zelf hud ik van electronic music, pop en techno kan wel chill zijn, maar ik ben vooral iemand die wat verschillende stijlen muziek luistert en daar dan 1 liedje van een artiest leukvind x)
Mijn favoartiesten zijn denk ik owl city, christina perri en the script, alhoewel imagine dragons ook chill is en ik vind nightcore geweldig :p

Wat ik niet snap i swaarom hier zoveel mensen zitten die van metal houden , vind t zelf bagger xD
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik hou wel van , ik denk toch dat het zo ongeveer wordt genoemd, Rock. Metal vind ik zelf ook persoonlijk vrij tot zeer hard en niet echt leuwk meer om te luisteren. Zo af en toe zitten er wel enkele leuke liedjes tussen, met een lekker ritme of zo, maar over het algemeen moet ik er ook niets van hebben hoor Marco. Ik steun je in deze barre wereld (hug).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan