• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Discussietopic] Muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser23053

Gast
We hebben natuurlijk al een topic waarin je kan aangeven welk nummer je op het moment luistert, maar dit is wat anders.
Hier kun je praten over muziek, over zangers, over DJ's. Eigenlijk over alles wat ook maar het kleinste beetje te maken heeft met muziek!
Hopelijk draagt dit topic ook weer zijn steentje bij aan het drukker maken van het forum, let wel, ook hier gelden alle forumregels!

Zal ik maar alvast een start maken?

Het beste nummer ooit is imo Summer of '69. Het echte prototype van een rock nummer, waar ik uren naar kan luisteren!:)
 

DeletedUser

Gast
Momenteel is mijn lievelingsnummer Responsibility, van MxPx. Lekker snel, lekker energiek, daar word ik blij van!
Verder vind ik geen nummer nu echt het beste nummer, maar zijn er wel een paar artiesten die ik nu gewoon echt geweldig vind. Elvis, The Beatles, The Rolling Stones, de grondleggers van de hedendaagse muziek!
 

DeletedUser10508

Gast
Een lievelingsnummer heb ik ook niet, maar Dance of Death van Iron Maiden staat momenteel op mijn nummer één. Samen met tailgunner, when the wild wind blows en no more lies. (Ook allen van Iron Maiden)

Mijn lievelingsband... Iron Maiden, wie had dat verwacht!?
 

DeletedUser

Gast
*Gooit wat olie op het vuur*

Veel mensen beschouwen (sommige) klassieke muziek als kunst, en muziek gemaakt via de computer of niet met slechts instrumenten en zang niet. Wat vinden jullie? Is bijvoorbeeld muziek van Avicii, David Guetta etc net zoveel kunst als Für Elise van Beethoven?
 

DeletedUser10508

Gast
*Gooit wat olie op het vuur*

Veel mensen beschouwen (sommige) klassieke muziek als kunst, en muziek gemaakt via de computer of niet met slechts instrumenten en zang niet. Wat vinden jullie? Is bijvoorbeeld muziek van Avicii, David Guetta etc net zoveel kunst als Für Elise van Beethoven?

Ik denk dat alles zijn charmes heeft, ondanks ik instrumenten en dus niet computer-geproduceerde deuntjes prefereer, heeft ieder z'n smaak. Je kan het dus, in mijn ogen, niet met elkaar vergelijken. In mijn ogen is klassieke muziek véél meer kunst dan bijvoorbeeld een liedje van David Guetta. Echter luister ik beiden niet (op regelmatige basis), en blijft het bij mij dus dat elke genre wel zijn 'charmes' zal hebben, aangezien iedere smaak verschilt.

Ondanks ik over charmes spreek, hoef ik geen computer-geproduceerde liedjes te luisteren, ik houd het wel bij Iron Maiden.
 

DeletedUser22536

Gast
Nu we het toch over kunst hebben, mijn favo nummer is denk ik "Innuendo" van Queen.
Die gitaarsolo. :D
 

DeletedUser21911

Gast
Frans Duijts ligt mij wel. Verder luister ik graag naar nummers van Martin Garrix, Afrojack enz.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik luister over het algemeen graag Rock. Geen idee eigenlijk wat voor soort Rock, want ik ben echt een dikke noob die vrij weinig van Muziek kent. Onderstaande groepen vind ik wel goed en voor zover ik weet zijn ze Rock, vandaar dus Rock. Enige dat ik wel weet dat ik eerder voor de modernere Rock ben, de oude, klassiekere Rock zegt me persoonlijk minder.

- Rise Against, System of A Down, Story of a Year, Limp bizkit, Linkin Park, Disciple, Nine Lashes, 3 Doors Down, Red, ...
 

DeletedUser23053

Gast
*Gooit wat olie op het vuur*

Veel mensen beschouwen (sommige) klassieke muziek als kunst, en muziek gemaakt via de computer of niet met slechts instrumenten en zang niet. Wat vinden jullie? Is bijvoorbeeld muziek van Avicii, David Guetta etc net zoveel kunst als Für Elise van Beethoven?

Beide hebben hun sterke en zwakke punten, al kan ik atm geen zwakke punten bedenken bij Avicii en David Guetta :O.
Zelf prefereer ik absoluut een heerlijk DJ nummertje, als er ten minste enige vorm van zang in zit :)

Ik luister over het algemeen graag Rock. Geen idee eigenlijk wat voor soort Rock, want ik ben echt een dikke noob die vrij weinig van Muziek kent. Onderstaande groepen vind ik wel goed en voor zover ik weet zijn ze Rock, vandaar dus Rock. Enige dat ik wel weet dat ik eerder voor de modernere Rock ben, de oude, klassiekere Rock zegt me persoonlijk minder.

- Rise Against, System of A Down, Story of a Year, Limp bizkit, Linkin Park, Disciple, Nine Lashes, 3 Doors Down, Red, ...

Limp Bizkit en 3 Doors Down, heerlijke bands :D
Echter vind ik zelf de wat oudere rock heerlijk.
Ik kan de tijd wel eens vergeten als ik naar Nirvana, Guns 'N Roses of AC/DC luister, heerlijk vind ik die muziek :)
 

DeletedUser

Gast
Ik luister rock/punk en af toe metal. Het is jammer dat wat ik luister zo onbekend is. Wat ik nooit snap, is dat mensen het jammer vinden als de muziek die zij luisteren mainstream word. Ik zou het geweldig vinden als iedereen naar Zebrahead -om maar iets te noemen- zou luisteren! Dan kun je er gezellig met anderen over praten en er samen naar luisteren. Het is toch prachtig om te zien dat de muziek die jij geweldig vind door een gigantische groep word begeerd?
 

DeletedUser22536

Gast
Jep dat heb ik met Overkill, kent ook haast niemand.
Kan niet wachten tot ze naar Nederland komen in November!
 

DeletedUser

Gast
BOS <3
(Band of Skulls)

29oktober, in paradiso
Dus wie mij wil ontmoeten, il be there!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ik luister rock/punk en af toe metal. Het is jammer dat wat ik luister zo onbekend is. Wat ik nooit snap, is dat mensen het jammer vinden als de muziek die zij luisteren mainstream word. Ik zou het geweldig vinden als iedereen naar Zebrahead -om maar iets te noemen- zou luisteren! Dan kun je er gezellig met anderen over praten en er samen naar luisteren. Het is toch prachtig om te zien dat de muziek die jij geweldig vind door een gigantische groep word begeerd?

Ik vind het over het algemeen niet erg dat muziek mainstream wordt. Het enige wat wel gebeurt als muziek mainstream heeft, het ook vrij grote kans heeft om commercieel te worden, waardoor het meer om het geld gaat draaien dan om de muziek zelf. Als je deze logica volg, zo kijk ik er toch op, geen idee of het klopt, maar das dan mijn theorie. En wanneer het om het geld gaat draaien en niet om de muziek, gaat de muziek er van achteruit, natuurlijk en dat zou ik zelf ook niet zo goed vinden.
 

DeletedUser

Gast
Ik luister rock/punk en af toe metal. Het is jammer dat wat ik luister zo onbekend is. Wat ik nooit snap, is dat mensen het jammer vinden als de muziek die zij luisteren mainstream word. Ik zou het geweldig vinden als iedereen naar Zebrahead -om maar iets te noemen- zou luisteren! Dan kun je er gezellig met anderen over praten en er samen naar luisteren. Het is toch prachtig om te zien dat de muziek die jij geweldig vind door een gigantische groep word begeerd?

Ik ben het helemaal met je eens.

Het gaat bij die mensen ongeveer zo:
'Ik luister niet-mainstream muziek, ik ben bijzonder en beter dan jij.'

De meeste liedjes die ik leuk vind behoren tot de genres electronic, pop, rap&hip hop.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik luister eigenlijk van alles, maar voornamelijk rock, alternatief en pop. Enkele favorieten zijn: Paramore, Within Temptation, Ed Sheeran, Sia, Demi Lovato, Blof, 30 seconds to mars en Pharrell Williams. Oh... En dan vergeet ik bijna Kensington :O
Ik denk dat ik voorlopig nog wel even door kan gaan met favorieten. Dit is echt moeilijk o_O

Wat jullie hier noemen snap ik inderdaad ook niet. Waarom bang zijn dat iets mainstream is. Ik ben juist trots als iets wat ik voor de mainstream ontdekt heb, mainstream wordt.
 

DeletedUser23053

Gast
Heerlijke muzieksmaak Ilja :)
Vooral Ed Sheeran en Kensington vind ik erg goed!
Tijdens het fietsen vind ik het altijd wel fijn om een lekkere beat te horen, een beetje van Hardwell, of van Armin van Buuren, daar ga je vanzelf sneller door fietsen :D
 

DeletedUser20232

Gast
Meestal hip-hop bv. Big Krit, Future, Ca$h Out, Hopsin, (ja ook 50 cent, haters gonna hate),... Nu ook wel B.o.B met zijn nieuw album No Genre 2 en dan vooral Lambo ft. Kevin Gates, Jake Lambo.
Daarnaast luister ik ook wel naar rock (bv. Foo Fighters), alternative, dubstep, reggae (bv. Sean-Paul),.. zo nu en dan eens.
 

DeletedUser

Gast
Even hier wat nieuw leven in blazen.
6 jaar lang heeft Rancid geen nieuwe muziek uitgebracht, en nu hebben ze 3 nummers uitgebracht van hun nieuwe album, die 27 oktober uitkomt. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het persoonlijk geweldig!
[video=youtube;9SCF1zbsBfU]https://www.youtube.com/watch?v=9SCF1zbsBfU[/video]
 

DeletedUser

Gast
Ik heb nog nooit van ene Rancid gehoord, dus ik vind er niks van denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan