• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #189 - De sloop van Wakkerdam

DeletedUser21575

Gast
Op wie moet ik stemmen Nisje? Ik wil best stemmen hoor. Mij best, mits er een goeie lynch aan te wijzen valt.



Geen lynch is geen optie in het spel. Je stemt of je stemt niet. Ik denk dat jij dit ook verdomdes goed snapt als ervaren WvW speler. Enigste wat je nu doet is zeggen dat jezelf wel stemt en activiteit levert in de zoektocht naar een wolf, zodat wij de stempel "goedje" op jou drukken? Terwijl jezelf eigenlijk ook geen geldige stem hebt gedaan ;)

Desondanks vind ik het niet erg hoor, dat je een beetje loopt te pushen. Goed voor de activiteit, daar niet van. Ik vind alleen de manier waarop een beetje raar naar mijn mening, evenals een paar anderen zie ik zo.

Anyways, ik ga het topic nog maar eens doorlezen, kijken of er toch nog iets interessants aan te wijzen valt zo'n paar uurtjes voor de DL...
Tenzij de spelleider specifiek aangeeft dat 'geen lynch' niet mag vind ik het een prima strategie. Daarnaast, nogmaals (ik gaf het hierboven ook al een keer aan) loop ik nergens te roepen om een stempel of wat dan ook. Het enige wat ik hiermee wil bereiken is dat er meer gepraat word. En niet dat jullie mij meer of minder vertrouwen. Ik vertrouw jullie immers ook niet. Zeker in deze fase van het spel. En als je nu wel al iemand vertrouwd of bestempeld als goedje zonder hem of haar gezien te hebben oid.. ben je erg dom bezig.
 

DeletedUser27427

Gast
Ik was er zelf snel klaar mee, maar het is nogal logisch dat ik bezig blijf als iedereen erover begint.

Daar heb je een punt. Zowat alles wat je erover zei was naar aanleiding van specifiek aan jou gerichte vragen/opmerkingen hierover.

Waarom zou het discussiëren over de keuze van Kyra niets opleveren? Het zijn toch net de subtiele details, zoals de stemmen, die het verschil maken tussen verdacht/niet verdacht? Vreemd dat je hier meteen Kyra gaat zitten verdedigen.

Het zou ook best kunnen dat er toch iets achter Kyra's lynchstem zat, maar zonder verdere aanwijzingen is het in mijn ogen lang niet genoeg voor een verdenking. Zeker niet aangezien Gekko zo inactief was, hoewel Kyra als ze weerwolf is wel van die situatie zou kunnen hebben geprofiteerd. Het viel mij alleen op dat het onderwerp wel heel prominent aanwezig was voor iets dat zo weinig aanwijzingen geeft.
 

latdekat

Harpij
Het zou ook best kunnen dat er toch iets achter Kyra's lynchstem zat, maar zonder verdere aanwijzingen is het in mijn ogen lang niet genoeg voor een verdenking. Zeker niet aangezien Gekko zo inactief was, hoewel Kyra als ze weerwolf is wel van die situatie zou kunnen hebben geprofiteerd. Het viel mij alleen op dat het onderwerp wel heel prominent aanwezig was voor iets dat zo weinig aanwijzingen geeft.

Dus zonder verdere aanwijzingen moeten we niets bespreken. Het verkrijgen van meer aanwijzingen is net door extra op te letten wanneer je een mogelijke aanwijzing hebt. Het is nu niet dat ik zeg dat de beslissing van Kyra per se slecht is, maar jij gaat zonder enige aanleiding in de bres voor Kyra springen.
 

DeletedUser26004

Gast
Tenzij de spelleider specifiek aangeeft dat 'geen lynch' niet mag vind ik het een prima strategie. Daarnaast, nogmaals (ik gaf het hierboven ook al een keer aan) loop ik nergens te roepen om een stempel of wat dan ook. Het enige wat ik hiermee wil bereiken is dat er meer gepraat word. En niet dat jullie mij meer of minder vertrouwen.

In WvW #179 was ook het geval dat Graecus geen lynch wou stemmen. Toen is er ook gezegd dat dat niet possible is.

Staat tevens ook in de spelregels:

Elke avond vindt er een lynch plaats. Dan wordt één van de inwoners van Wakkerdam opgehangen.


Vandaar dat ik het nogal vreemd vind van jou kant. Ik zou namelijk verwachten dat een ervaren speler zoals jij dit wel zou weten. Desondanks snap ik dat je de activiteit omhoog wilt pushen, credits daarvoor. Dat doe je alleen wel via een soort van manipulatie naar mijn mening: het opzettelijk weglaten van feiten.

Je zegt namelijk dat jij bijdrage levert in de vorm van stemmen en de rest niet. Maar je tegelijkertijd is jouw stem eigenlijk niet geldig, wat je expres weglaat / ontkent.

Anyways, ik vond dat nogal dubieus / vreemd. Kennelijk is dat meerdere opgevallen.

Het zou ook best kunnen dat er toch iets achter Kyra's lynchstem zat, maar zonder verdere aanwijzingen is het in mijn ogen lang niet genoeg voor een verdenking. Zeker niet aangezien Gekko zo inactief was, hoewel Kyra als ze weerwolf is wel van die situatie zou kunnen hebben geprofiteerd. Het viel mij alleen op dat het onderwerp wel heel prominent aanwezig was voor iets dat zo weinig aanwijzingen geeft.

Ik hoop allereerst dat je weet dat Kyra geen stem heeft geplaatst voor de lynch. Alleen een keuze heeft gemaakt wie er sterft.

Afijn, ik snap wat je bedoel hoor. Anyways, we hebben inderdaad "geen verdere aanwijzingen", maar die kan je wel krijgen d.m.v. vragen / aanvallen richting die persoon. Vandaar dat het vrij logisch is dat het prominent aanwezig is, right? Om namelijk aanwijzingen te zoeken ;)

Die er kennelijk niet tot nauwelijks zijn volgens jouw. Dus ik ben zeer benieuwd waarom je Kyra nou verdedigd, zoals Lat al aangeeft.

Verder, zou je deze zin even kunnen toelichten, want ik snap niet wat een weerwolf er aan heeft als een inactief / minder actief persoon eruit gaat namelijk ;)

Zeker niet aangezien Gekko zo inactief was, hoewel Kyra als ze weerwolf is wel van die situatie zou kunnen hebben geprofiteerd.
 

DeletedUser27427

Gast
Ik bedoel dat ze als weerwolf voordeel zou kunnen hebben gehad als Gekko eruit ging, bijvoorbeeld als Latdekat, op wie immers ook gestemd was, weerwolf zou zijn. Als dat allemaal het geval zou zijn, zou Kyra mooi kunnen schuilen achter Gekko's inactiviteit, die ze dan als motivatie voor haar keuze op kon geven.
Dus zonder verdere aanwijzingen moeten we niets bespreken. Het verkrijgen van meer aanwijzingen is net door extra op te letten wanneer je een mogelijke aanwijzing hebt. Het is nu niet dat ik zeg dat de beslissing van Kyra per se slecht is, maar jij gaat zonder enige aanleiding in de bres voor Kyra springen.

De aanleiding was vooral het gemis aan andere inzichten. Ik hoop gewoon net als iedereen dat we iets hebben op grond waarvan we kunnen lynchen.
 

DeletedUser23442

Gast
D: Daar ben ik dan, lekker optijd.

Beetje laat helaas, terugreis verliep niet zo soepel van dit weekend...
 

DeletedUser18363

Gast
Nou boys, nog een half uur en nog altijd 0 stemmen.
Dit gaat weer niks worden.
 

DeletedUser18363

Gast
Dasios is de enige speler met een D aan het begin ook, dus misschien dat Gekko em gezien heeft oid.
 

DeletedUser9104

Gast
Dus zonder verdere aanwijzingen moeten we niets bespreken. Het verkrijgen van meer aanwijzingen is net door extra op te letten wanneer je een mogelijke aanwijzing hebt. Het is nu niet dat ik zeg dat de beslissing van Kyra per se slecht is, maar jij gaat zonder enige aanleiding in de bres voor Kyra springen.

Dasios doet het misschien wat duidelijker dan sommige anderen, maar ik vind dat je ten alle tijden kritisch moet blijven. Zeker als mensen anderen gaan bashen. Dus ja. Ik vind het eigenlijk best logisch dat Dasios dit doet. Verder vind ik het eigenlijk verdachter dat je alleen kijkt naar wie er elkaar verdedigen. Slimme wolven kijken wel uit wie ze verdedigen.

D: Daar ben ik dan, lekker optijd.

Beetje laat helaas, terugreis verliep niet zo soepel van dit weekend...

HET LEEFT! O.O
 

DeletedUser26004

Gast
Wss een hint naar Dasios. Vooral omdat het er ook net onder staat.

En in hoeverre weten we zeker dat dit serieus is en geen troll? Ik zou het niet al te serieus nemen ;)

Nou boys, nog een half uur en nog altijd 0 stemmen.
Dit gaat weer niks worden.

Jep, wat zijn jullie verdenkingen? Kijk, we kunnen een inactieverd lynchen. Vraag is of we daar iets aan hebben. Aan de andere kant moeten we ons ook afvragen of we een actief iemand willen lynchen die waarschijnlijk goedje is?
 

DeletedUser23442

Gast
Ten eerste bedankt allemaal voor de rotactiviteit, dan ben ik snel bijgelezen :/

Ben ik niet met je eens, zoals ik hierboven al uitlegde: Random stemmen levert in 8/10 gevallen een dood goedje op. Geen lynch stemmen levert 0 dode goedjes op.
Ja, kom we gaan voortaan iedere dl niemand lynchen, want mss raken we wel een goedje. Dan blijven alle goedjes leven en winnen we sws!!

Oh, wacht, lunches enzo en wolven worden nooit lunch.

Nee dat is een legite techniek die prima werkt (zie ook Town of Salem). En dit is echt niet de eerste keer dat dat hier in een grepo wvw kom gebeurd.
Ben ik in een potje Town of Salem beland, toen ik me inschreef was het nog gewoon wvw? Wat er allemaal kan gebeuren als ik even weg ben.

Tenzij de spelleider specifiek aangeeft dat 'geen lynch' niet mag vind ik het een prima strategie.
Ik claim de winst
Ik verander mezelf van rol
Ik heb geen zin meer en beindig hiermee het potje
Ik wek alle doden tot leven
Ik spawn 30 regenboogpony's
Avada Kedavra op iedereen

Aangezien nergens in de regels specifiek staat dat dit niet mag lijkt me dat een prima bijdrage aan dit potje
 

latdekat

Harpij
Ik heb, losstaand van het bericht van Gekko een slecht voorgevoel over Dasios.

Sorry dat ik het zeg, want ik heb tot nu toe nog niets bijgedragen, maar brengt deze discussie over Kyra's stem op Gekko ons ook maar een beetje verder? Tenzij het Kyra tot weerwolf maakt, maar dat lijkt me niet. Ik hoop dat er vandaag meer zinvolle inzichten worden gedeeld dan gisteren(ofwel, minstens één).

Ik heb zelf nog geen verdenkingen. Wel valt op dat Nissassa veel aan het pushen is, hoewel dat begrijpelijk is bij zo weinig activiteit. Verder vind ik het voortdurende commentaar van Yde op het lynchen van Gekko opmerkelijk. Daar vertrouw ik iets niet helemaal. Tot slot valt het mij op dat Neusje actiever is dan tijdens de vorige twee potjes(wat in principe juist toegejuicht zou moeten worden, maar het valt toch op).

In het bovenste deel zegt hij dat de keuze van Kyra geen belangrijk argument is, of dat het geen aanwijzing kan zijn. Zonder reden springt hij dan meteen in voor Kyra.

In het tweede deel is vol met voorzichtige aanvallen. Nissassa is aan het pushen, maar dat kan ook voor activiteit zijn = Ik wil eigenlijk Nissassa niet zwart maken, maar er toch iets over zeggen.

Commentaar van Yde op de lynch = Iets wat al aangehaald is. Niets nieuws dus.

Neusje actiever = Valt op, maar is toch niet verdacht.

Alledrie voegen weinig toe, en zijn precies meer als postvulling dan als echte bijdrage bedoeld.

Het is meer een slecht gevoel, maar toch...
 

DeletedUser9104

Gast
Lat, ik vind dit niet echt de juiste lijn van argumentatie. Waarom zo diep ingaan op hoe Dasios Kyra verdedigd? Ik vind juist dat hem dat geen wolf maakt. Waarom zou je als wolf-zijnde zo'n risico nemen?

Daarnaast ben ik het eens met Neus. Je draagt weinig nuttigs bij.
 
Bovenaan