• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #200: Coup d'État 3: The Oudjes Strike Back

DeletedUser

Gast
Naja, de inactiviteit was enigszins te verwachten / voorspeld.

Volgende potjes zullen vast veel minder personen meedoen / actiever zijn :p
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Het netwerk was op het einde iets te OP. :x
Zeker, maar dat is ook voornamelijk door de inactiviteit van de welp. De dorpsgekken waren actief en voorspelbaar in hun zieneringen dus als de welp actief was geweest, had het heel anders kunnen lopen.
 

DeletedUser18363

Gast
Ik heb de meest achterlijke shit gezegd, maar iedereen dacht gewoon van ja zal wel man.

Jullie zijn allemaal retarded.
 

DeletedUser

Gast
Het idee achter het potje was prima. Dat de welp inactief was, vermoordde het potje in eerste instantie. Maar dan nog, als hij wel actief was, was het alsnog ongebalanceerd. Er hadden meer lycantropen ingemoeten.

Verder kunnen jullie me weer oppiepen voor #222 en #300.
 

DeletedUser21575

Gast
of een enkele wolf in schaapskleren.
Maar de inactieve apostate was wel de grootste dooddoener van de pot ja
 

DeletedUser18003

Gast
Final Thoughts

Uhm, ik denk dat het "safe to say" is dat dit potje niet bepaald gelopen is hoe ik in gedachten had. Ten eerste, de rollen aantallen; die ging van een aantal dingen uit. Ten eerste, na de wijze les van WvW #100, dat er hier en daar wat speciaaltjes dood zouden gaan aan inactiviteit. Dat is deze pot aan de kant van de goedjes reuze meegevallen. Aan de kant van de slechtjes een compleet ander verhaal natuurlijk, maar daar kom ik later op. Ten tweede zaten er 3 jagers en twee koppeltjes in en zouden er - naar mijn verwachting - ook best wat goedjes doodgaan in 'kettingreacties'. Viel uiteindelijk ook mee, alhoewel de koppel van Jaspenia en Dasios best wel ongelukkig was. Ten derde kon het wolventeam na dag 3 versterking verwachten van een infectie en hadden ze de welp, dus was ik heel bang om ze "overpowered" te maken, waar ik in potjes in het verleden nog wel eens een handje van heb gehad.
Ten tweede, de rollenverdeling: Deze was, in tegenstelling tot wat sommigen geloven, compleet random. Omdat het een jubileum pot was plus omdat ik de huidige WvW-community niet super goed ken, zijn de rollen zo random mogelijk gedaan door gewoon nummers te genereren. Hierbij moet ik dan weer wel toegeven dat onze eerste "roll" een Wolventeam had dat alleen maar uit echte oudjes/WvW-veteranen bestond (waaronder Relax en Kyra) en onze tweede "roll" uit alleen maar relatief nieuwe spelers, dus we hebben twee keer opnieuw gerold :p Verder was het wel grotendeels random. Mocht ik ooit nog eens leiden, ben ik overigens wel van plan hier wat meer mee te gaan schuiven als er "vitale" rollen in het potje zitten om wat meer zekerheid te krijgen dat deze actief zullen zijn.
Dat brengt mij op het grootste punt waarom dit potje niet gelopen is zoals ik gehoopt had: de inactieve Apostate Welp heeft het voor de wolven, naar mijn mening, best wel verkloot. Als deze rol niet in het spel had gezeten, waren er überhaupt niet twee dorpsgekken in het spel gezeten; het had een leuke wisselwerking moeten worden tussen de welp en de dorpsgek(ken), waarbij de dorpsgekken ook nog af en toe mis zouden grijpen door een Lycantroop (zie Gekko), maar die bestond niet. Wellicht dat er wel wat meer lycantropen in gekund hadden x) Daarbij moet ik het de dorpsgekken, Don en Relax, wel nageven dat ze goed gespeeld hebben en slim gezienerd.

Fun fact: Op dag 1 dorpsgekte Don en Relax allebei precies dezelfde 3 spelers: Kyra, Jaspenia en Rabbid

All-in-all, zijn er 3 "thema's" die ik aan het potje mee wil geven:

1. Het ongeluk van de wolven: Al in al heeft het wolventeam ook best wel pech gehad. Op dag 2 stierf Jaspenia, de infectiewolf, wat letterlijk 1 stem scheelde, door zijn koppeling met Dasios. RIP infectie. Vervolgens werden diezelfde nacht nog Eli/Redempt/DutchLad en Bats eruit gezienerd en tot slot was de Welp vanaf het begin van de pot inactief, maar nog wel actief op dag 1 & 2, waardoor er geen vervangers meer waren op het punt dat ie vervangen moest worden...
2. Graecus de Priester: Dit steekt er bij mij bovenuit als één van de raarste dingen die er door de spelers gedaan is dit potje. Gewoon het feit dat het 3 pagina's en een ingreep van de spelleiding kostte om te zeggen dat er niks gebeurde, terwijl er niet eens een priester in het spel zat. Ik heb die ochtend vol verbazing het topic zitten lezen omdat ik niet begreep wie er nou meespeelde en wie de instellingen eigenlijk niet gelezen had. Ik heb overigens meerdere verwarringen gezien (die overigens best gespeeld hadden kunnen zijn) in het topic over dingen die wel gewoon in de uitgebreide rollenbeschrijvingen stonden (zoals wanneer de infectie was). Alle vragen die ik op Skype gekregen hadden waren overigens wel goede vragen :)
3. Netwerk-netwerk: Nja, na dag 3 is het potje simpelweg doodgenetwerkt. Kan het jullie niet verwijten, kan het alleen mezelf verwijten en ga mijn best doen om de instellingen/rolverdeling in de toekomst wat beter te balancen :)

Discussies hier of in mijn Skype zijn altijd welkom.
 

DeletedUser18363

Gast
Ben van mening dat de beste potjes nog altijd de potjes waar netwerken niet mag zijn.
Wel een enorme Kyra nerf.
 

DeletedUser18003

Gast
Ben van mening dat de beste potjes nog altijd de potjes waar netwerken niet mag zijn.
Wel een enorme Kyra nerf.
Ben zelf ook wel voor niet-netwerk potjes, maar mijn angst is dan altijd dat het te aanlokkelijk wordt om te cheaten en dat men daarop gaat winnen x)
 

AriChibi

Hydra
Ben van mening dat de beste potjes nog altijd de potjes waar netwerken niet mag zijn.
Wel een enorme Kyra nerf.
Je bedoelt arikippie nerf, joker staat mij opgeschreven, dit is al de 3e keer dat ik de eerste dag gelyncht wordt zonder dat ik die rol heb. Ik speel pas 3x mee.
 
Bovenaan