• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Oproep!!: Stop hacking

DeletedUser28690

Gast
Zie mijn post. Het ligt niet aan grepo, dus de mensen van Inno kunnen er niet veel anders aan doen dan de schade beperken en slachtoffers helpen

Dan moeten ze zoeken waar het wel aan ligt. Het gebeurt na goudaankopen. Kom dan met een mededeling om geen goud te kopen tot het is opgelost.
 

DeletedUser27170

Gast
@Kroenuh, ik ken de betrokken spelers en heb alles voor vooral 1 persoon in banen geleid. Het enige wat ik als antwoord krijg is "het ligt niet aan grepo" en "we zijn ermee bezig". Kom eens met een statement, kom eens met resultaten. Mensen zijn bang op Kos, al helemaal nadat er vandaag 3!!!!! accounts zijn gehacked. Als het probleem niet in jullie servers of iets ligt ga op zoek naar het probleem.

Maak een statement dat er een probleem is en mensen geen goud moeten kopen of iets. De enige antwoorden die ik heb gehad zijn ermee bezig en we weten ervan. Hier kan ik niks mee. Kun je nog veilig goud kopen? Kun je nog veilig inloggen? Komen privégegevens op straat te liggen?

Heb het gevoel dat je niet door hebt hoe erg wij de gevolgen zelf vinden. Het is niet alleen een paar hacks, er zit veel meer achter.

Likes kom er maar in....

Fred.

Ik wil inderdaad ook even ingaan op de eerdere post van ''zeker als je er niet in betrokken bent''. Dit speelt al langer dan alleen dit weekend! Feit is dat vandaag nummer 4 is bereikt. Dit is gewoon niet normaal en het lijkt zich alleen af te spelen op Kos. Ik ben hier zelf achteraan gegaan, omdat er vanuit support nog geen enkel statement is gekomen richting de leden. Schijnbaar moet je zelf een post gaan maken voordat support met een statement komt (waar we helemaal niets aan hebben, omdat er geen enkel concreet feit in staat!). Wellicht is het ontzettend raar dat ik verontwaardigd ben, maar ik verwacht simpelweg dat ik als betalend klant (net zoals vele anderen) gewoon geen angst hoef te hebben over de veiligheid van mijn persoonlijke (financiële) gegevens.

Ik begrijp dat de systemen van Inno niet zijn gekraakt, dat is dan nu duidelijk, maar dit heeft zich steeds rondom goud afgespeeld. Waarom wordt er niet uit voorzorg door Inno aangegeven koop tijdelijk geen goud tot we meer informatie hebben. Het is namelijk gewoon niet verantwoord om nu te doen (is toch wel gebleken!!).
 

DeletedUser26283

Gast
Ik snap Fred totaal, het kan absoluut geen toeval zijn dat er 3(!) mensen gehackt worden die goud aankopen hebben gedaan met een creditcard of via PayPal. Een beetje duidelijkheid zou fijn zijn..

Edit: De hacker weet dus in dit geval welke spelers er met een creditcard of PayPal betaald hebben, dit lijkt mij ook geen toeval..
 

AriChibi

Hydra
Dan moeten ze zoeken waar het wel aan ligt. Het gebeurt na goudaankopen. Kom dan met een mededeling om geen goud te kopen tot het is opgelost.

Ik snap Fred totaal, het kan absoluut geen toeval zijn dat er 3(!) mensen gehackt worden die goud aankopen hebben gedaan met een creditcard of via PayPal. Een beetje duidelijkheid zou fijn zijn..

Is dit direct na goudaankopen geweest bij alle gevallen? Kan zomaar een causaal verband zijn, diegene met goudaankopen zijn meestal ook de grotere namelijk. Tevens is het voor de hacker natuurlijk interessant om alleen de mensen met die opties aangevinkt te pakken.
 

DeletedUser26283

Gast
Is dit direct na goudaankopen geweest bij alle gevallen? Kan zomaar een causaal verband zijn, diegene met goudaankopen zijn meestal ook de grotere namelijk. Tevens is het voor de hacker natuurlijk interessant om alleen de mensen met die opties aangevinkt te pakken.

Ik weet van 1 persoon dat hij ongeveer een maand geleden via PayPal goud gekocht heeft, dit was (gereset door hacker) totaal geen grote speler maar had nog wel flink wat goud op zijn account staan.
 

DeletedUser28690

Gast
Misschien support maar eens even in eigen kring kijken als de hacker gegevens weet =)
 

AriChibi

Hydra
Ik weet van 1 persoon dat hij ongeveer een maand geleden via PayPal goud gekocht heeft, dit was (gereset door hacker) totaal geen grote speler maar had nog wel flink wat goud op zijn account staan.
Ja oke, maar dat klinkt al alsof het goud kopen er niet veel mee te maken heeft. Ik was ook 'gehackt' en ik heb 3 jaar terug ook eens goud gekocht, lijkt me minder likely dat er een probleem zit bij transacties dan wat ik al eerder aankaartte
 

DeletedUser28595

Gast
Misschien support maar eens even in eigen kring kijken als de hacker gegevens weet =)
Met een beetje geluk is Inno slim geweest en hebben ze niet in een database en niet op de site zelf wachtwoorden opgeslagen maar hooguit hashes van Spelersnaam + wachwoord = een Hash code die alleen te verkrijgen is via die combinatie. Als alleen een hash is opgeslagen zou niemand zomaar 3 wachtwoorden kunnen krijgen.
 

DeletedUser26283

Gast
Ja oke, maar dat klinkt al alsof het goud kopen er niet veel mee te maken heeft. Ik was ook 'gehackt' en ik heb 3 jaar terug ook eens goud gekocht, lijkt me minder likely dat er een probleem zit bij transacties dan wat ik al eerder aankaartte

Waarom zou een hacker een speler resetten die 80.000 punten heeft en zich totaal van de radar heeft gehouden in de tijd dat hij speelde?
 

AriChibi

Hydra
Waarom zou een hacker een speler resetten die 80.000 punten heeft en zich totaal van de radar heeft gehouden in de tijd dat hij speelde?
Waarom niet, is de vraag die je bij hackers moet stellen. Wellicht kenden ze elkaar, of gaat hij gewoon een lijstje af. Als hij inderdaad wat wachtwoorden aan het bruteforcen is, kan het best zo zijn dat hij de hele ranglijst afgaat. Je weet maar nooit.
 

DeletedUser23419

Gast
Is dit direct na goudaankopen geweest bij alle gevallen? Kan zomaar een causaal verband zijn, diegene met goudaankopen zijn meestal ook de grotere namelijk. Tevens is het voor de hacker natuurlijk interessant om alleen de mensen met die opties aangevinkt te pakken.

Ik had dezelfde ochtend nog gold gekocht via IDEAL. Op een of andere reden komen ze aan onze gegevens. Of het nou een hack is of dat er intern iets gelekt wordt er moet iets veranderen want dit is erg vervelend. Mijn emailadres is niet te achterhalen en is alleen bij Inno bekend omdat ik het gescheiden hou van werk/prive mail.
 

DeletedUser23419

Gast
Is het niet gewoon makkelijk om te checken of het steeds hetzelfde IP is dat de accounts hackt? Ik heb het IP adres hier en mocht dit bij de andere gehackte accounts hetzelfde zijn is dit simpel om tegen te gaan. Tijdelijk dan.
 

DeletedUser28736

Gast
dag, iedereen toevallig dat ik dit topic tegenkom, ik ben zojuist slachtoffer geworden hiervan en degene is op het moment nog bezig met rampzaaien, heb gelijk mensen laten weten dat ik hier zelf niets mee te maken heb. wilde dit even delen, aangezien enkele van jullie wellicht berichten/aanvallen hebben ontvangen....
 
Bovenaan