• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Oproep!!: Stop hacking

DeletedUser27170

Gast
Verander het wachtwoord van je Grepolisaccount én van het emailadres dat eraan gekoppeld is. Gebruik een NIEUW wachtwoord, niet een wachtwoord dat je voor andere sites hebt gebruikt.

Toekomstige hackings kunnen echt zo simpel voorkomen worden met deze twee stappen, aangezien de hacker gewoon gelekte databases afgaat op zoek naar een wachtwoord/emailadres dat past. Of je nu een andere accountnaam gebruikt dan normaal of niet: verander je WW van deze twee dingen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste leden van de grepolis community,

Tot mijn grote schrik, heb ik vernomen dat er in deze laatste week 3 gevallen van account hacking zijn voorgevallen (en dan heb ik het alleen over Kos). Het ergste schandaal van deze week is van een speler van wie 1200 euro van zijn creditcard is onteigend door een hacker. Dit is te belachelijk voor woorden!

Het is inmiddels duidelijk dat Inno Grepolis laat verslonzen, maar ik trek de grens wanneer onze persoonlijke veiligheid in het geding komt. Het kan niet zo zijn dat wij, als leden van de community, bakken met geld uit kunnen geven aan grepolis, maar dat (schijnbaar) onze veiligheid maar een bijzaak is. Ik en vele andere bezorgde leden van de community eisen dat dit probleem wordt verholpen.

Ik heb zelf geen enkel verstand van IT zaken (zeker niet in de gaming business), maar het lijkt mij toch vrij logisch dat Inno, van al dat geld wat er binnenstroomt per maand, best kan zorgen dat de juiste mensen worden ingehuurd om dit probleem op te lossen.

Ik wil iedereen oproepen om onmiddelijk te stoppen met het kopen van goud, gedurende één hele maand. Schijnbaar leert Inno niet van zijn fouten, gezien het feit dat er deze week al 3 voorvallen m.b.t. hacking zijn voorgekomen! Dan moeten ze het maar voelen. Uiteraard kunnen we niet iedereen bereiken en zal zeker niet ieder lid mee doen met deze boycot, maar hoe meer mensen er mee doen, hoe harder ze het zullen gaan voelen.

Als je dit bericht leest, deel dit dan met je alliantiegenoten, medespelers, noem maar op! Zoveel mensen als je kunt bereiken.

De Grepoliscouncil zal ook worden aangeschreven en we vragen ze dit probleem ook aan te kaarten. Ik dank ieder bij voorbaat al voor zijn of haar medewerking.

Met vriendelijke groet,

GOD LION & Fred Flinkstoned, namens de vele bezorgde leden van de Grepolis community.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Laat vooral een reactie achter in dit topic en geef het aan als je zelf ook slachtoffer bent geworden van dit probleem (op grepolis uiteraard!). Dit topic is niet bedoeld voor het normale moddergooien wat er op het AF plaatsvindt, ik verzoek men dus ook om beledigingen achterwege te laten. We moeten ons hier opstellen als een eenheid!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13371

Gast
een maand?? dan missen we 1x warfare 2x evenement en 3 nieuwe werelden
smiley_emoticons_panik4.gif
 

DeletedUser23419

Gast
Bij mij is het account ook gehackt. Geen idee hoe want het email dat ik gebruik is alleen bekend bij Grepolis. Kan nu geen mod meer te pakken krijgen en al de tripjes in mn steden gaan af. Ga van het ergste uit...
 

DeletedUser23419

Gast
Mijn email is gehackt. Emailadres dat ik 5 jaar geleden heb gebruikt om mijn account aan te maken. Gebruik dat emailadres alleen voor Grepolis dus ben benieuwd hoe ze eraan gekomen zijn.
 

DeletedUser28690

Gast
Zal het nader toelichten.

Bij mij in de alliantie is vorige week iemand gehacked. Speler had creditcard gegevens op onthouden staan en er is voor €1200 aan goud van zijn creditcard gehaald. Grepolis heeft dit geld teruggedaan en zo hoort het ook. Maar hoe is dit mogelijk? Hoe word er zo snel gehacked?

Ik las het bericht in de algemene wereld discord over de hack van vozza. Een klein uurtje daarvoor of daarna is bij ons wéér iemand gehacked. Hij is zijn hele, met het event, gespaard inventaris kwijt.

Het is goed dat grepolis de accounts blokt , tuurlijk. Maar zoals ik lees bij vozza kan hij aangevallen worden. Vozza jij moet support mailen voor een niet aanvalbare ban, dat hebben we nu bij Hippe ook gedaan.

Het is verder niet normaal dat accounts zo snel gehacked worden en ook ik zou de komende maand geen goud kopen, ik hoop op een massale opkomst om ons te ondersteunen tot de problemen opgelost zijn. Misschien heb je er nu geen last van, maar better safe than sorry?

Fred.
 

DeletedUser23419

Gast
Ik hoop dat mijn inventaris nog heel is. Speler leek alleen voor Kos te gaan terwijl mijn inventaris op Gela het grootst is. Support heeft er nu een niet aanvalbare ban van gemaakt maar blijft er vervelend.
 

DeletedUser27102

Gast
Iemand bij mij in de alliantie is ook gehackt geweest, zij hebben ook een poging ondernomen om te betalen met de opgeslagen gegevens van zijn credit card.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Wij zitten bovenop deze situatie en doen ons best eventuele accountschade zo beperkt mogelijk te houden.

Wees aub niet zo voorbarig door te roepen dat hier niets mee wordt gedaan, zeker niet wanneer jij niet specifiek betrokken bent en/of weet wat er door het team en InnoGames wordt ondernomen. Hier help je de slachtoffers niet mee en zo speel je de daders alleen maar in de hand. Ook wij zijn, hoewel we allemaal privéactiviteiten hebben in bijvoorbeeld het weekend en de avonden naar onze computers gerend om te doen wat we kunnen. Feit is echter dat geen enkel systeem van Grepolis/InnoGames is aangetast, dus accountgegevens worden elders bij de spelers gehaald.

Wij doen ons uiterste best en focussen ons momenteel volledig op het ondersteunen van de slachtoffers en het uitsluiten van deze achterlijke activiteiten. Gelieve jullie begrip hiervoor. Dank jullie wel.
 

DeletedUser23419

Gast
Ben idd heel erg blij hoe ik vandaag geholpen ben. Had niet verwacht dat ik op een zondag zo snel en goed geholpen zou worden!
 

AriChibi

Hydra
Ff ter ondersteuning van wat @Kroenuh zegt, het is niet zo zeer hacken als dat het 'bruteforcing' is door geleakte wachtwoorden van gelijknamige accounts/dezelfde gebruikte emailadressen/volledige namen/telefoonnummers/geregistreerde accounts op IP-adressen uit te proberen.

Als je bang bent om hetzelfde lot te ondervinden en hetzelfde wachtwoord gebruikt op Grepolis als op andere (minder beveiligde) sites, zorg dan dat je zo snel mogelijk je wachtwoord verandert naar een nieuw UNIEK wachtwoord. Dit geldt ook voor het emailadres waarop je het account hebt geregistreerd ivm de optie 'wachtwoord vergeten', gewoon om er zeker van te zijn dat de 'hacker' (verkeerde term overigens) via geen enkele weg bij je account kan.

DE GREPOLIS DATABASE IS DUS NOG STEEDS VEILIG, GELEKTE INFO KOMT VANUIT ANDERE (OUDERE) SITES
 

DeletedUser28690

Gast
@Kroenuh, ik ken de betrokken spelers en heb alles voor vooral 1 persoon in banen geleid. Het enige wat ik als antwoord krijg is "het ligt niet aan grepo" en "we zijn ermee bezig". Kom eens met een statement, kom eens met resultaten. Mensen zijn bang op Kos, al helemaal nadat er vandaag 3!!!!! accounts zijn gehacked. Als het probleem niet in jullie servers of iets ligt ga op zoek naar het probleem.

Maak een statement dat er een probleem is en mensen geen goud moeten kopen of iets. De enige antwoorden die ik heb gehad zijn ermee bezig en we weten ervan. Hier kan ik niks mee. Kun je nog veilig goud kopen? Kun je nog veilig inloggen? Komen privégegevens op straat te liggen?

Heb het gevoel dat je niet door hebt hoe erg wij de gevolgen zelf vinden. Het is niet alleen een paar hacks, er zit veel meer achter.

Likes kom er maar in....

Fred.
 

AriChibi

Hydra
@Kroenuh, ik ken de betrokken spelers en heb alles voor vooral 1 persoon in banen geleid. Het enige wat ik als antwoord krijg is "het ligt niet aan grepo" en "we zijn ermee bezig". Kom eens met een statement, kom eens met resultaten. Mensen zijn bang op Kos, al helemaal nadat er vandaag 3!!!!! accounts zijn gehacked. Als het probleem niet in jullie servers of iets ligt ga op zoek naar het probleem.

Maak een statement dat er een probleem is en mensen geen goud moeten kopen of iets. De enige antwoorden die ik heb gehad zijn ermee bezig en we weten ervan. Hier kan ik niks mee. Kun je nog veilig goud kopen? Kun je nog veilig inloggen? Komen privégegevens op straat te liggen?

Heb het gevoel dat je niet door hebt hoe erg wij de gevolgen zelf vinden. Het is niet alleen een paar hacks, er zit veel meer achter.

Likes kom er maar in....

Fred.
Zie mijn post. Het ligt niet aan grepo, dus de mensen van Inno kunnen er niet veel anders aan doen dan de schade beperken en slachtoffers helpen
 
Bovenaan