• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Moraalkolo's

DeletedUser9038

Gast
Ik voel me ondanks mijn "geklaag" niet aangevallen of een jankerd. Maar in sommige gevallen levert dit wel frustratie op bij spelers.
De moraal ridder waar wij mee te maken hebben stuurt b.v. heel de dag checks tot hij een gaatje vind en dan sta je al met 3-0 achter.

De verliezen zijn acceptabel maar het gaat puur om de manier waarop het gebeurt. Een goed bedoeld iets wordt nu gebruikt als tactiek.
Bijkomende gevolgen zijn dat andere allianties ook moraalspelers gaan gebruiken en dat uit frustratie door sommigen tta's gestuurd worden. Dit laatste heeft effect op de hele alliantie omdat dit vaak uit de hand loopt. Dit zal bij ons (Bella) ongetwijfeld ook gebeuren maar wij willen dat wel proberen te voorkomen.
 

DeletedUser29274

Gast
er zijn zoveel werelden waar het spel kan worden geleerd (hyperborea) die nieuwe nieuwe alternatieve wereld voor als je veslagen bent dus ik snap nu het hele moraal verhaal niet meer
Ik heb zoiets de kleinere spelers moeten dit spel dan maar actiever gaan spelen.

er zijn inderdaad werelden waar het spel te leren is ...helemaal mee eens.
wat er echter niet meer is zijn de opleidings allianties. dat heeft ook meerdere redenen, maar dat is in de loop vd jaren gewoon opgehouden te bestaan. je ziet het steeds meer en steeds vaker, hoeveel rapportjes ik wel niet voorbij heb zien komen waarvan ik denk "nou nou"

en de afname van skills valt helemaal op in werelden met het oude systeem, een aangezien de werelden (het speelveld) steeds kleiner worden is die ruimte er ook niet meer om mensen wel op te leiden
 

DeletedUser23258

Gast
Ik vind (bijna) iedereen die klaagt over moraal een jankerd, van een mug wordt een olifant gemaakt.

Volgens mij heeft het gros van de spelers totaal geen moeite met moraal, maar zijn vooral de klagers actief op het AF.

Ga gewoon spelen man en stel je niet zo aan
smiley_emoticons_viking.gif


*Okee dat komt er iets feller uit dan ik bedoel, maar goed, in essentie is het wel mijn mening :)

Klopt en die andere honderden die je niet hoort hierover zijn al lang gestopt door moraal.

Simpel toch
 

Armand0

Manticore
Klopt en die andere honderden die je niet hoort hierover zijn al lang gestopt door moraal.

Simpel toch

Niemand stopt door moraal, spelers stoppen omdat ze het spelletje in zijn geheel zat zijn. Meestal omdat ze veranderingen in-game ruk vinden. Moraal is al sinds wereld Alpha actief en de eerste jaren hoorde je er niemand over klagen.

Ra-ra hoe kan dat. Omdat iedereen toen nog echt grepo aan het spelen was. Nu is iedereen events aan het spelen. Maar dan ligt het probleem vgl mij niet bij moraal
smiley_emoticons_confusednew.gif
 

DeletedUser23258

Gast
Alpha was de eerste wereld van Grepolis, dat toenertijd een nieuw spel was. Natuurlijk trekt dat veel spelers aan en ook het feit dat in die tijd browser spelletjes enorm populair waren bij de jeugd verklaard het succes. Je zegt het natuurlijk ook zelf er bestond toen alleen maar moraal. Je hoorde vroeger toch ook geen ridder klagen dat ze niet de nieuwste computer hadden. Als je geen weet hebt van een beter iets ga je er ook niet over praten en naar toe verlangen.

Een vergelijking maken met NL64 en NL1 is dan ook gewoon totaal absurd.

Voor mezelf is een moraal wereld absoluut een afknapper, zonder NL64 zou ik niet meer gestart zijn. Het verhoogt de competitieve waarden van een wereld enorm vind ik. Je kan je nergens achter wegsteken. Dus concreet kan ik je alvast wel zeggen dat er sowieso spelers gewoon gestopt zijn omwille van het verplicht moraal op de werelden.

De reden waarom grepolis helemaal wegzakt in totalitair heeft niks met beide redenen te maken.
 

Armand0

Manticore
Ik heb het niet alleen over Alpha schat <3
Maar net zo goed over de 5-6 jaar erna.

Ik heb iig een andere mening dan jij, laten we het daar maar op houden
smiley_emoticons_winken4.gif
 

Armand0

Manticore
Ik discussieer toch? Maar we komen niet dichter bij elkaar, en dan is het maar standpunten herhalen.

Ik heb mijn mening onderbouwd, dat is wat ik kan doen. Jij hebt de jouwe onderbouwd, prima. Maar ik ga niet eindeloos mijn punten herhalen of in andere woorden uitleggen waarom ik het met de jouwe niet eens ben.

Het is okay toch om elkaars verschillende mening te accepteren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Over dit soort onderwerpen blijf je toch altijd verschillende meningen houden.

Als er nieuwe inbreng komt kan ik altijd wel weer kijken of ik het de moeite waard vind om daar op te reageren, maar voor nu is die er mijns inziens niet.
 

DeletedUser26975

Gast
Ik ben van mening dat ze de moraal kolo moeten verzwakken.

ze zouden het moraal aan kunnen passen als de kolo eenmaal ligt of iets in die zin. Net zoals ze de GP hebben veranderd bij jezelf of bij alliantie genoten.
allebei niet de bedoeling dus allebei kunnen ze het dan aanpassen lijkt me als iedereen het daar mee eens is.
 

DeletedUser29205

Gast
Ik ben van mening dat ze de moraal kolo moeten verzwakken.

ze zouden het moraal aan kunnen passen als de kolo eenmaal ligt of iets in die zin. Net zoals ze de GP hebben veranderd bij jezelf of bij alliantie genoten.
allebei niet de bedoeling dus allebei kunnen ze het dan aanpassen lijkt me als iedereen het daar mee eens is.
Het moraal aanpassen zullen ze niet meer zo snel doen, dat is onlangs aangepast en het is al beter geworden dan wat het was.
 

DeletedUser23258

Gast
Ik vind het gewoon frappant dat de doelgroep die hun het minst oplevert het meeste beschermd en gepaaid word.

Ik ga overigens volledig akkoord dat er ruimte moet zijn voor nieuwe spelers die het spel moeten leren maar dat hun dat dan doen op een aangepaste casual wereld waar je fouten kunnen vergeven worden en niet op een wereld vol ervaren spelers. Maar zoals ik al eerder vermeld heb is dat gewoon niet meer het geval. Wij zijn opgegroeid met grepolis, tribal wars, etc.. Terwijl de jeugd nu fortnite en call of duty zit te spelen op hun playstation.

Daar kan je helaas niet zo veel aan doen, maar daarbij kan je wel werken aan begeleiding van spelers. Pakweg bij het maken van een nieuw account popups tonen dat ze beter op die casual starten, links naar het AF waar tips and tricks staan of dat begeleidings programma als dat nog überhaupt actief is.

Je moet ook gewoon het verschil kunnen maken tussen beginnende spelers (niet zo vaak meer) en noobs (zitten de werelden vol van). Als je nou eenmaal slecht bent in iets ga je echt niet iets bijleren op een laag niveau.

Net door je te meten met een hoog niveau zal je je fouten leren en daardoor ook beter zelf voor de dag komen. En net moraal werkt dit helemaal tegen en dan kom je uit op moraalbrekers. Mensen zullen altijd wel een omweg hebben om een bepaald regeltje te omzeilen wat je er ook voor zal doen.

Ben trouwens ook gewoon een voorstander van afschaffing van de NL server, maar dat zal wel weer niet
 
Moraal is op zich niets mis mee. Dit is in het leven geroepen om minder ervaren spelers of latere starters wat meer kans te geven.

Het probleem is dat er structureel misbruik van gemaakt word door sommige alliantie's. (ik zal geen nemen noemen ivm die hele zwarte pieten discussie in het nieuws).
Support mag hier helaas weinig aan doen vanwege de rigide houding van Inno. Ik denk dat als zij daar wat meer ruimte in zouden krijgen dat dit probleem simpel aangepakt kan worden. Het structureel op 1 stad blijven staan en iedere overname doorgeven naar grotere spelers die zelf vastlopen op hun tegenstanders valt volgens mij onder het kopje "spelbederf".
Dat is exact de reden waarom het misbruikt wordt, het zit slecht in elkaar. Om te beginnen zou moraal al niet permanent moeten zijn maar die zou moeten vervallen na een aantal weken (liefst gewoon helemaal weg), ongeacht het verschil. Als je dan zwaar achter zit verdien je geen voordelen want dan heb je het volledig aan jezelf te danken.
 
Laatst bewerkt:

Armand0

Manticore
Jongens en meiden, we hebben werelden met en werelden zonder moraal. Ga lekker op een wereld zonder moraal spelen als het je niet aanstaat. Die keuze heb je letterlijk, niemand is verplicht om met moraal te spelen
smiley_emoticons_idea2.gif
 

DeletedUser29274

Gast
Jongens en meiden, we hebben werelden met en werelden zonder moraal. Ga lekker op een wereld zonder moraal spelen als het je niet aanstaat. Die keuze heb je letterlijk, niemand is verplicht om met moraal te spelen
smiley_emoticons_idea2.gif

zit wat in, echter werkt t zo niet altijd. als ik met een groep vrienden n wereld speel , die is bijna klaar, of wij willen naar n andere wereld ,moet er ook net 1 met de goede instellingen uitkomen
 

DeletedUser29274

Gast
Ik ben van mening dat ze de moraal kolo moeten verzwakken.

ze zouden het moraal aan kunnen passen als de kolo eenmaal ligt of iets in die zin. Net zoals ze de GP hebben veranderd bij jezelf of bij alliantie genoten.
allebei niet de bedoeling dus allebei kunnen ze het dan aanpassen lijkt me als iedereen het daar mee eens is.

dat is misschien makkelijker te omzeilen, door op moraal werelden een stad die overgenomen word een blokkade te geven van n bepaalde periode voor hij intern overgenomen mag worden. dan verplicht je moraal spelers te groeien.

kan ook best zijn dat dit spel technisch niet mogelijk is hoor...maar t kan wel n oplossing zijn
 

Armand0

Manticore
Nou er is geen Belegering zonder moraal, ik heb persoonlijk iig geen interesse om een shit modus te spelen x).

Je punten zijn zwak en dat is prima toch, het zijn immers jou punten. Toch had ik gehoopt dat je een wat realistischer beeld had over het spelletje, dat was imo te verwachten aangezien je zo super pro bent toch? (#1#1#1)

Super pro zijn niet mijn woorden, maar dankjewel voor de erkenning
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
Ik draai al vanaf alpha mee, dus durf zelf wel te stellen dat ik een realistisch spelbeeld heb. Heb tenslotte alle veranderingen, dingetjes en onzin meegemaakt.

Ik heb er niets op tegen als INNO regelmatig een belegeringswereld zonder moraal start. Wel als moraal afgeschaft wordt om redenen die ik persoonlijk dan weer zwak vindt.

Ik heb er geen moeite mee dat je het niet met me eens bent, maar ik kan dit soort posts echt met mijn beste wil niet serieus nemen.
 
Bovenaan