• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Moraalkolo's

DeletedUser26975

Gast
Beste lezers,

Afgelopen dagen heb ik het AF doorgespit opzoek naar een topic hier over. Deze heb ik niet kunnen vinden dus start ik hem. Mocht het topic toch bestaan mag dit weg. Ik heb afgelopen tijd de meningen gevraagd van een aantal spelers op wereld Thebes. Ook heb ik gevraagd aan support hoe of wat met dit "probleem".
Ja het is een strategie spel en ja je moet dus met zulke dingen rekening houden. maar als je een alliantie hebt die elke dag 2/3 moraal kolo's kunnen leggen, brengt de wereld uit balans.
Moeten er nu per alliantie 2/3 moraalbrekers komen? Support "Moedigt dit niet aan" maar wat word er verwacht als dit probleem steeds vaker opduikt.


Inzoomen op het probleem:

Een aantal keer heb ik een Moraalkolo op mijn/ons pad zien komen. allereerst logisch, tot ik ging kijken naar de betreffende speler(s) die met een laag moraal een stad veroverden. Ik zag dat deze speler(s) van 1 stad naar 2 steden ging. De dag erna (of dezelfde avond) had de speler weer 1 stad in bezit. De stad die hij/zij de ochtend hiervoor had veroverd is doorgegeven aan een alliantie genoot? hmm... apart was mijn eerste gedachte,
echter gebeurde het vaker en vaker.

Support

Ik zag een printscreen van support die reactie gaf op iemand die een vraag had betreft moraal kolo's en het gebruiken met opzet hiervan. De reactie was duidelijk, korte samenvatting: Met opzet het moraal gebruiken om steden over te nemen en door te geven is niet toegestaan. Duidelijk antwoord. Ik dacht dit probleem zal zichzelf dan wel oplossen als Support gaat ingrijpen.

Dit was niet het geval de moraalkolo's gingen door. Ik heb support gevraagd waarom dit kan zonder sancties als dit "niet toegestaan" is.
Mij werd verteld dat hier niks aan gedaan mag worden omdat niet in de regels staat dat dit verboden is? (niet toegestaan en verboden leek mij hetzelfde maar ach)


Problemen in-game

Het probleem is niet de kracht afname van je troepen door het moraal, maar het misbruiken van dit spel onderdeel.
De kolo eruit slaan is al een probleem met het moraal. Het doorgeven van de stad is ook een probleem wat lastig te voorkomen is. Je kan het alleen met checkjes achterhalen omdat het natuurlijk 2 mensen uit dezelfde alliantie zijn, de informatie moet je zelf verzamelen. De stad die word belegerd door de alliantiegenoot van de moraalbreker, is simpel te legen zou je zeggen omdat het moraal van de alliantie genoot hoger is (of gewoon 100%). Maar als je de stad aanvalt en de persoon die de stad belegerd trekt zijn kolo terug (maar laat de LT/Biremen staan), knal je als het ware op een muur van moraal 30/40...
kort om het is lastig om een stad te bevrijden als er een moraal kolo ligt, Maar het is ook lastig om het doorgeven van de steden te voorkomen.


Ik en meer spelers hopen dat er een oplossing komt voor dit probleem. Wij weten al dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Ik wil jullie vragen om je mening achter te laten over dit onderwerp.
 

Armand0

Manticore
Ik vind het geen mooie tactiek, maar ik zie het ook niet als een probleem. Niets aan doen wat mij betreft.

GP dumpen, dat is een probleem. Alles met goud kunnen kopen, ook een probleem. Events, een probleem. Maar laten we verder niet teveel gaan zeveren ajb
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser27170

Gast
Support heb je sowieso geen kut aan, enige goeie wat ze tot nu toe hebben gedaan is Jimmy een permaban geven... Verder hebben ze schijt aan de community.
 

DeletedUser29138

Gast
Support heb je sowieso geen kut aan, enige goeie wat ze tot nu toe hebben gedaan is Jimmy een permaban geven... Verder hebben ze schijt aan de community.

Support is evengoed deel van de community. Wij spelen het spel ook gewoon.

Maar goed om on-topic te blijven:
Ik denk dat ome willem een mooi punt heeft. Misschien kan de council dit voorleggen, met eventuele suggesties over hoe dit opgelost kan worden.
 

DeletedUser29205

Gast
Support is evengoed deel van de community. Wij spelen het spel ook gewoon.

Maar goed om on-topic te blijven:
Ik denk dat ome willem een mooi punt heeft. Misschien kan de council dit voorleggen, met eventuele suggesties over hoe dit opgelost kan worden.
er is maar 1 gemakkelijke oplossing en dat is geen moraal werelden meer starten.
 

DeletedUser29205

Gast
2/3 moraal kolo’s per dag is onzin.

Beste zeg je gewoon tegen je ally dat ze niet noob moeten zijn en met alarm moeten spelen =).
als de app en het alarm nu eens naar behoren zouden werken dan heb je zeker een punt
maar 2/3 van de aanvallen worden veel te laat of zelfs niet eens doorgegeven dus deze vlieger gaat helaas niet op
 

DeletedUser27170

Gast
Support is evengoed deel van de community. Wij spelen het spel ook gewoon.

Maar goed om on-topic te blijven:
Ik denk dat ome willem een mooi punt heeft. Misschien kan de council dit voorleggen, met eventuele suggesties over hoe dit opgelost kan worden.

Uh-huh, ik kan je genoeg voorbeelden geven waar je gewoon word afgewimpeld door support. Zelfde geldt voor t forum, ik krijg waarschuwingen over dingen die nergens over gaan. Zal er verder niet op ingaan voordat ik weer een waarschuwing krijg of wat t ook is.

Wat betreft moraal: het is tegenwoordig onzin. Vroeger op de oude werelden had t misschien wat meer zin gehad (ook toen niet bepaald hoor), maar tegenwoordig zijn er zo weinig actieve spelers dat het moraal niet meer van toepassing is. De actieve kern van een wereld wil serieus spelen en als zij dan bijv. geen overnames in hun beoogde cluster kunnen doen doordat er een 40k spelertje ligt die om de 2 dagen on komt en overal muur 25 met ltdeff heeft wordt het ook snel minder leuk.

Dat is het hele probleem met moraal, het is simpelweg niet meer van deze tijd.
 

DeletedUser29205

Gast
er zijn zoveel werelden waar het spel kan worden geleerd (hyperborea) die nieuwe nieuwe alternatieve wereld voor als je veslagen bent dus ik snap nu het hele moraal verhaal niet meer
Ik heb zoiets de kleinere spelers moeten dit spel dan maar actiever gaan spelen.
 

DeletedUser26975

Gast
2/3 moraal kolo’s per dag is onzin.

Beste zeg je gewoon tegen je ally dat ze niet noob moeten zijn en met alarm moeten spelen =).

Had het niet alleen over de kolo's die Luc plaatst.

(ik hoorde trouwens het alarm wel hoor vannacht maar ik ga niet elke keer daarvoor mijn bed uit stappen.

Wel apart dat ik daar nog nooit last van heb gehad...

Klopt, andersom wel. Helaas moet je deze manier van spelen gebruiken om steden over te nemen?
 

DeletedUser29138

Gast
Kunnen we dit gesprek on-topic houden en niet over bepaalde kolo's op bepaalde werelden? Dank.
 

DeletedUser12502

Gast
In mijn ogen is er maar 1 oplossing. Dat is werelden zonder moraal.
Regels verbinden aan moraal lijkt me nogal vreemd.

De reden waarom moraal de laatste tijd steeds meer gebruikt ligt redelijk voor de hand. Na een event is het haast onmogelijk om een normale kolo te leggen (zeker met 12 uur veroveringstijd).

Er komen steeds meer pay2win spelers die er elk event een paar 100€ tegen aangooien. Er zit bij de meeste ook totaal geen tactiek achter, alleen maar troepen beuken en clears afkopen.

Overigens is een moraalspeler mijn inziens ook heel makkelijk aan te pakken. Echter heb je daar wel goed teamwork voor nodig.
Iets wat in het huidige grepo heel schaars is geworden (zeker bij de echte goudverslinders, daarbij is het meestal toch ikke, ikke, ikke).
 

DeletedUser9038

Gast
Moraal is op zich niets mis mee. Dit is in het leven geroepen om minder ervaren spelers of latere starters wat meer kans te geven.

Het probleem is dat er structureel misbruik van gemaakt word door sommige alliantie's. (ik zal geen nemen noemen ivm die hele zwarte pieten discussie in het nieuws).
Support mag hier helaas weinig aan doen vanwege de rigide houding van Inno. Ik denk dat als zij daar wat meer ruimte in zouden krijgen dat dit probleem simpel aangepakt kan worden. Het structureel op 1 stad blijven staan en iedere overname doorgeven naar grotere spelers die zelf vastlopen op hun tegenstanders valt volgens mij onder het kopje "spelbederf".
 

Armand0

Manticore
Ik vind (bijna) iedereen die klaagt over moraal een jankerd, van een mug wordt een olifant gemaakt.

Volgens mij heeft het gros van de spelers totaal geen moeite met moraal, maar zijn vooral de klagers actief op het AF.

Ga gewoon spelen man en stel je niet zo aan
smiley_emoticons_viking.gif


*Okee dat komt er iets feller uit dan ik bedoel, maar goed, in essentie is het wel mijn mening :)
 
Bovenaan