• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Welke god?

DeletedUser

Gast
Welke god vinden jullie het handigst voor je eerst dorpje?

Ik twijfel nog dus misschien heb ik iets aan jullie antwoorden. ;)
 

Araluen

Manticore
AW: Welke god?

gewoon omdat in het begin vooral grondstoffen nodig hebt en die kan je bij hera makkelijk krijgen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Vroeger zou ik zonder twijfel Hera hebben gezegd. Maar met de komst van Hades twijfel ik wel een beetje. Vooral in het begin heb ik vaak zilvertekorten door de bouw van ruiters/hoplieten. Deze tekorten kan je makkelijk met Hades financieren zonder overschotten aan andere grondstoffen te hebben.

Hera/Hades dus voor mij ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Vroeger zou ik zonder twijfel Hera hebben gezegd. Maar met de komst van Hades twijfel ik wel een beetje. Vooral in het begin heb ik vaak zilvertekorten door de bouw van ruiters/hoplieten. Deze tekorten kan je makkelijk met Hades financieren zonder overschotten aan andere grondstoffen te hebben.

Hera/Hades dus voor mij ;)

Ik zou dan voor Hera kiezen aangezien Hades geen vliegende eenheden heeft
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Vroeger zou ik zonder twijfel Hera hebben gezegd. Maar met de komst van Hades twijfel ik wel een beetje. Vooral in het begin heb ik vaak zilvertekorten door de bouw van ruiters/hoplieten. Deze tekorten kan je makkelijk met Hades financieren zonder overschotten aan andere grondstoffen te hebben.

Hera/Hades dus voor mij ;)

dat is maar een spreuk aan de andere spreuken heb je niks.

ik houdt het op hera als beste begin god.

daarna verder gaan met zeus,hades en poseidon
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Ik zou dan voor Hera kiezen aangezien Hades geen vliegende eenheden heeft
In het begin van het spel gebruik ik ngo geen mythische eenheden hoor ;)
dat is maar een spreuk aan de andere spreuken heb je niks.

ik houdt het op hera als beste begin god.

daarna verder gaan met zeus,hades en poseidon

Dan kan je je gunst maximaal benutten voor zilver, waar ik in het begin altijd tekorten aan heb ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

ieder zijn spelwijze.

wat ik me wel afvraag is of ruiters nu nog wel nut hebben op 2.0
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

ieder zijn spelwijze.

wat ik me wel afvraag is of ruiters nu nog wel nut hebben op 2.0

Om je eilandgenoten te farmen? ;)
En aangezien je geen troepen nodig hebt om boerendorpen te famren is dat nóg meer extra inkomsten
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

zoiezo geen mythisch eenheden ze zijn veel minder sterk in vergelijking met normale eenheden.

als je ze wil hebben neem dan mantqrs(wist even niet te spelllen)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Ik ben wel een fan van manticoren en pagasi hoor, maar niet in je eerste stad ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

pegasus gebruik ik niet.

ruiters=farmen inderdaad ik zat aan boerendorpen te denken
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Hades, om dezelfde reden als jani, alleen kijk ook even naar de situatie: als je bij de boeren bijna alleen maar zilver kunt handelen, is Hades handig, dan kun je ook nog wat handelen. kun je bijna alleen maar met hout handelen, kan Poseidon ook heel handig zijn ;) heb je geen van beide situaties, kan Hera handig zijn. alleen nooit Zeus & Athene in het begin. later in het spel kan Athene nog heel handig zijn voor vliegende eenheden, alleen dan vind ik Hera en Poseidon heel handig: vooral voor de gunsten waarmee de kazerne & haven 100% sneller werken. bij het opbouwen van eenheden kan dat heel handig zijn, als je de grondstoffen hebt.

samengevat:
in het begin kunnen alle goden behalve Athene & Zeus handig zijn. daarna worden zo'n beetje alle goden wel handig, alleen is Zeus later in het spel enkel zinvol voor Manticores, dus dat is een keus. persoonlijk gebruik ik weinig mythische eenheden (op Pegasussen na), duurt te lang met opbouwen en ze zijn maar weinig effectiever.
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Hades, om dezelfde reden als jani, alleen kijk ook even naar de situatie: als je bij de boeren bijna alleen maar zilver kunt handelen, is Hades handig, dan kun je ook nog wat handelen. kun je bijna alleen maar met hout handelen, kan Poseidon ook heel handig zijn ;) heb je geen van beide situaties, kan Hera handig zijn. alleen nooit Zeus & Athene in het begin. later in het spel kan Athene nog heel handig zijn voor vliegende eenheden, alleen dan vind ik Hera en Poseidon heel handig: vooral voor de gunsten waarmee de kazerne & haven 100% sneller werken. bij het opbouwen van eenheden kan dat heel handig zijn, als je de grondstoffen hebt.

samengevat:
in het begin kunnen alle goden behalve Athene & Zeus handig zijn. daarna worden zo'n beetje alle goden wel handig, alleen is Zeus later in het spel enkel zinvol voor Manticores, dus dat is een keus. persoonlijk gebruik ik weinig mythische eenheden (op Pegasussen na), duurt te lang met opbouwen en ze zijn maar weinig effectiever.
Vetgedrukt: Gunstige wind ook ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Welke god?

Vetgedrukt: Gunstige wind ook ;)

Maar als je 50+ tempels op level 25 hebt, zet je er een paar op zeus, die zit toch altijd vol (bij mij dan). Ik bedoel gewoon, dat je beter meer tempels op Hera, Poseidon & Athene kunt zetten. Hades heb ik geen ervaring mee later in het spel, die moet zich nog bewijzen bij mij.
 
Bovenaan