• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling van de week. #1

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
dat is 3 euro per burger. halelujah!!

Als dit een groot bezuiningspunt moet zijn kom je niet ver ;).

Schaf dan lekker ontwikkelingshulp af. Dan kunnen we er nog wel een paar mooie prinsesjes bijnemen :p
 

DeletedUser

Gast
dat is 3 euro per burger. halelujah!!

Als dit een groot bezuiningspunt moet zijn kom je niet ver ;).

Schaf dan lekker ontwikkelingshulp af. Dan kunnen we er nog wel een paar mooie prinsesjes bijnemen :p

Ben niet van het spammen, maar +1
 

DeletedUser

Gast
Dat geld kun je veel beter in andere dingen steken. Het koningshuis sucks! En is nergens voor nodig.
 

DeletedUser

Gast
Nee hoor dat levert ons niks op, we dokken er alleen extra belasting voor ;). Ik heb welleens gelezen dat beatrix een enorme geld lading op de bank heeft staan voor Nederland misschien eens in extreme nood zou komen. Of dit echt zo is ik heb geen idee.
 

DeletedUser

Gast
Dat het koningshuis alleen maar geld kost en dat ze niet veel doen dat is een algemeen gegeven.

Maar hoe wil je het zien als hier een president zat? En hoeveel zou die dan verdien?
 

DeletedUser

Gast
dat is 3 euro per burger. halelujah!!

Als dit een groot bezuiningspunt moet zijn kom je niet ver ;).

Schaf dan lekker ontwikkelingshulp af. Dan kunnen we er nog wel een paar mooie prinsesjes bijnemen :p

Ontwikkelingshulp is ook niet heel nuttig, maar nuttiger dan het koningshuis sowieso wel. Want wat krijgen we er voor terug? Een feestdag per jaar? :p

Die honderd miljoen kunnen we beter aan iets nuttigs uitgeven.
 

DeletedUser

Gast
Kijk allemaal even naar jezelf, en naar Nederland.

Willen wij echt een Balkenende, Cohen, Halsema of Wilders als president?

Nederland is zo'n geweldig land, puur alleen omdat die politici daar maar zitten en een beetje kletsen. Nooit gebeurd er eens iets, en om de kleinste dingen wordt er opgestapt. En dat is geweldig!
Dat is de stabiele factor van ons land, toch?

Als het koningshuis afgeschaft wordt, en dat wil ik niet, komen we dichterbij Frankrijk.
Ik geloof niet in het concept van één man aan de top, en daar is Nederland ook niet op gebouwd, Nederland is gebouwd op ellenlange ambtenaren die je continu doorverwijzen maar het land verschrikkelijk stabiel houden.
Zoals ik al eerder zei gebruiken we de koninklijke familie als statussymbool, zowel diplomatiek als intern. Ik zou eerder gaan juichen voor prins alexander dan voor een president.

Vaag betoog dit, maar hopelijk is het duidelijk
 

DeletedUser

Gast
Kijk allemaal even naar jezelf, en naar Nederland.

Willen wij echt een Balkenende, Cohen, Halsema of Wilders als president?

Nederland is zo'n geweldig land, puur alleen omdat die politici daar maar zitten en een beetje kletsen. Nooit gebeurd er eens iets, en om de kleinste dingen wordt er opgestapt. En dat is geweldig!
Dat is de stabiele factor van ons land, toch?

Als het koningshuis afgeschaft wordt, en dat wil ik niet, komen we dichterbij Frankrijk.
Ik geloof niet in het concept van één man aan de top, en daar is Nederland ook niet op gebouwd, Nederland is gebouwd op ellenlange ambtenaren die je continu doorverwijzen maar het land verschrikkelijk stabiel houden.
Zoals ik al eerder zei gebruiken we de koninklijke familie als statussymbool, zowel diplomatiek als intern. Ik zou eerder gaan juichen voor prins alexander dan voor een president.

Vaag betoog dit, maar hopelijk is het duidelijk

Sorry maar ik snap jouw uitspraak niet, kun je hem misschien verduidelijken?
 

DeletedUser

Gast
Wat wil je eraan verduidelijkt hebben?

Dat ik het koningshuis als een stabiel, diplomatiek statussymbool zie?
Ik vind de look die Frankrijk heeft toch altijd wel magertjes.

Uitgaven zijn natuurlijk vervelend, maar Nederland is een rijk land!
 

DeletedUser

Gast
Wat wil je eraan verduidelijkt hebben?

Dat ik het koningshuis als een stabiel, diplomatiek statussymbool zie?
Ik vind de look die Frankrijk heeft toch altijd wel magertjes.

Uitgaven zijn natuurlijk vervelend, maar Nederland is een rijk land!

Nou, rijk land wil ik tussen haakjes zetten. Ik zou eigenlijk liever hebben dat die paar miljoen per jaar naar iets anders gaan in plaats van naar het koningshuis. We kunnen het veel beter gebruiken voor scholen of voor wat dan ook. Zodat we economisch vooruit gaan, maar wat heeft de koningin aan geld? Die krijgt alles toch gratis.
 

DeletedUser

Gast
De koningin doet nu wel alle overbodige zaken die geen president wilt uithalen.
Maxima is heel populair bij het gepeupel, dus das ook mooi.

Ik zie er ook wel de nadelen van in, maar ga dr maar vanuit, zodra het koningshuis afgeschaft wordt, krijg je dat geld toch niet, dat verdwijnt gewoon in het niets
 

DeletedUser

Gast
De koningin doet nu wel alle overbodige zaken die geen president wilt uithalen.
Maxima is heel populair bij het gepeupel, dus das ook mooi.

Ik zie er ook wel de nadelen van in, maar ga dr maar vanuit, zodra het koningshuis afgeschaft wordt, krijg je dat geld toch niet, dat verdwijnt gewoon in het niets

Dat denk ik eigenlijk niet Frankos, dat dat geld verdwijnt. Ik denk eerder dat ze het toch gaan gebruiken voor iets.

En jij zegt hier Maxima is erg populair bij het gepeupel (Net als Prins Pils overigens) maar is een president dat niet dan? Als je namelijk niet populair bent, dan wordt je ook geen president.

En zowiezo, als je een koning dus niet moet, zal die alsnog koning worden en je kan er ook niks aan doen. Ook al is het hele volk er op tegen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat Maxima populairder is dan een President die om de 4 jaar speciaal is en daarna alleen maar afgezeken word als er iets fout gaat.
Ook is het Nederlands koningshuis toch deel van onze cultuur dus afschaffen is onzin.
Die belastingen gaan niet omlaag als het koningshuis weg is.
 

DeletedUser

Gast
Opzich mogen ze wel weg vind het alleen maar irri al die nieuws enzo op de tv van hun en kost weer minder dus weer meer in wegen enz. dus geen irritatie aan bordjes met slechtwegdek...
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat Maxima populairder is dan een President die om de 4 jaar speciaal is en daarna alleen maar afgezeken word als er iets fout gaat.
Ook is het Nederlands koningshuis toch deel van onze cultuur dus afschaffen is onzin.
Die belastingen gaan niet omlaag als het koningshuis weg is.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Hoeveel miljarden gaan er om in de begrotingen, en hoeveel miljoen in het koningshuis?
Als ze dat afschaffen kunnen ze misschien voor iedere burger een halve appel kopen, meer niet
 

DeletedUser

Gast
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Hoeveel miljarden gaan er om in de begrotingen, en hoeveel miljoen in het koningshuis?
Als ze dat afschaffen kunnen ze misschien voor iedere burger een halve appel kopen, meer niet

Ja, jij zegt wel van het koningshuis moet blijven het is goed voor het nationalisme en het bespaart bijna niks. Maar die kleine besparing zal zich vroeg of laat wel uitbetalen?

En waarom zou een familie mogen bepalen wat er moet gebeuren in dit land? Zijn ze meer dan ons? Nee, dat zijn ze niet.

Maar even een korte mededeling. De conlusie van iedere stelling komt voortaan in het weekblad, dus je moet iets langer wachten op de conclusie.
 

DeletedUser

Gast
Het is niet alsof de koninklijke familie iets bepaald hoor, ze mogen en doen vrijwel niks op bestuurlijk vlak.


That said; van mij mogen ze afgeschaft worden. Maar ik ben sowieso niet een heel grote fan van erfelijke posities.
 

DeletedUser

Gast
Het is niet alsof de koninklijke familie iets bepaald hoor, ze mogen en doen vrijwel niks op bestuurlijk vlak.


That said; van mij mogen ze afgeschaft worden. Maar ik ben sowieso niet een heel grote fan van erfelijke posities.

Wat? Als Beatrix onder een "nieuwe wet" haar handtekening niet geeft, wordt de wet gewoon niet doorgevoerd en mag de Tweede of Eerste kamer nog is gaan na denken.
 

DeletedUser

Gast
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Hoeveel miljarden gaan er om in de begrotingen, en hoeveel miljoen in het koningshuis?
Als ze dat afschaffen kunnen ze misschien voor iedere burger een halve appel kopen, meer niet

Ze kosten ons zo'n 100 miljoen per jaar (zie eerdere bron). dat gedeeld door 7,2 miljoen (het aantal belastingbetalers) is 13.88 euro. Het scheelt jouw pa en ma samen dus 28 euro per jaar. Niet heel veel, maar over tien jaar is het 280 euro en over 50 jaar is het 1400 euro die jouw ouders samen aan het koningshuis hebben betaald.

Niet bepaald een halve appel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan