• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #114: Trouble in SunnySide Daycare

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Echter, na mijn vorige post, wil ik toch zeggen dat ik WWG wel wat verdenk.

Namelijk, laten we even op een rijtje zetten wat voor voordeel dit claimen WWG zou brengen.

Goedje: Alle martelaren beschermen hem, en hij blijft leven. Alle andere gevangen zijn dan wolvenvoer, maar gezien er dan nog 1 gevangene in leven is, zullen de wolven niet winnen. Echter mist hier 1 detail; hoe wil jij die wolf dan gaan zoeken? Het is heel mooi dat de wolven niet winnen, maar zolang de goedjes ook niet winnen zie ik niet wat we hiermee opschieten. Jij bent niet bewezen, dus als het dan uiteindelijk eindigt met zo'n 3 spelers en de BM is dood en moet kiezen tussen jou en een wolf die zeer waarschijnlijk dan dus ook gevangene claimt, is jouw claim net zo onbetrouwbaar als die van de wolf. Je bent niet bewezen, en zult dit gezien het gebrek aan zienende goedjes ook nooit worden (tenzij er iets van priester inzit, maar dan krijgen we weer het ketterverhaal etc, dus de kans is gewoon héél klein). Daarbij, als jij de wolf niet kan vinden, zal deze na een tijdje toch de (maar 2!) martelaren gevonden hebben, en dan ben jij mooi de vrijwel bewezen gevangene (voor de wolven dan he) die dan lunch is.

Slechtje: Omdat de martelaren elkaar niet kennen en geen risico's willen nemen, zullen ze jou beschermen. Hierdoor heb jij vrij spel bij het lunchen. Ook zal men je niet snel verdenken, omdat je hier gemakkelijk tegenin kunt brengen "Natuurlijk ben ik geen lunch en sterft er geen martelaar, de wolven weten dat ik beschermd ben". Of als je toch een martelaar luncht, deze aanwijzen alsof hij jou beschermt, en eventueel wat logjes erbij halen/faken (ligt eraan of hij het echt tegen jou had gezegd) dat hij jou zou beschermen.

Zie je waar ik op doel? Als goedje heeft dit plan vrij weinig effect, behalve een (waarschijnlijke) uitstel van executie (letterlijk genomen dit keer :p). Echter, als slechtje kan je lunchen wie je wil en blijf je waarschijnlijk lang leven.

Like I said: Ik ga niet meer in op het hele claimgebeuren, omdat er nog 100 scenario's zijn die nog niet doordacht zijn. Wie zegt dat als ik over mijn claim lieg ik niet goedje kan zijn, een dorpsoudste bijvoorbeeld.

Bovendien: Mijn claim blijft staan. Als ik lieg heb je dat gauw genoeg door omdat er maximaal 7 mensen zijn die hetzelfde kunnen claimen. (of 6 of 5, maar dat staat ook duidelijk beschreven in de eerste post) Als ik lieg zal dat vanzelf boven water komen. Tot die tijd lijkt het mij het slimst om mij gewoon niet te lynchen.

En ja Aran die stem op jou is een counterstem omdat jij me te graag dood wil hebben voor iemand die gevangene claimt. Zoals ik al zei: beide wolf of beide gevangene theorie raakt noch kant noch wal.
 

DeletedUser21204

Gast
Daar ben ik het mee eens.
WWG heeft inderdaad wel vaker falende plannetjes, maar dit is geen falend plannetje.
Dit is een plannetje dat voor wolven goed uitpakt, en dan ook vrijwel alleen voor wolven.
En ik kan mij niet voorstellen dat WWG niet inzag dat dit als goedje niet zo handig zou zijn.

WWG wordt het voor mij.

Like I said: Ik ga niet meer in op het hele claimgebeuren, omdat er nog 100 scenario's zijn die nog niet doordacht zijn. Wie zegt dat als ik over mijn claim lieg ik niet goedje kan zijn, een dorpsoudste bijvoorbeeld.

Bovendien: Mijn claim blijft staan. Als ik lieg heb je dat gauw genoeg door omdat er maximaal 7 mensen zijn die hetzelfde kunnen claimen. (of 6 of 5, maar dat staat ook duidelijk beschreven in de eerste post) Als ik lieg zal dat vanzelf boven water komen. Tot die tijd lijkt het mij het slimst om mij gewoon niet te lynchen.

En ja Aran die stem op jou is een counterstem omdat jij me te graag dood wil hebben voor iemand die gevangene claimt. Zoals ik al zei: beide wolf of beide gevangene theorie raakt noch kant noch wal.

Je ninja'de me.
Eens zien.

Ik betwijfel of het zo slim is om er niet meer op in te gaan. Er waren toch nog zo veel redenen voor, die je niet op het forum wou zetten? Nou, ik zie ze niet hoor. En wat ik ook betwijfel, is of het slim is zoiets risicovols te ondernemen, als er nog 100 scenario's zijn die nog niet doordacht zijn.

En ik heb het verder helemaal niet over jouw burgerclaim gehad?

Ja, natuurlijk blijft je claim staan, nu terugtrekken wordt lastig he?
Serieus, je hebt het door als jij liegt doordat er max 7 zijn die hetzelfde claimen? Verwacht je nu dat de gevangen allemaal geen claimen om jou bewezen te maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Daar ben ik het mee eens.
WWG heeft inderdaad wel vaker falende plannetjes, maar dit is geen falend plannetje.
Dit is een plannetje dat voor wolven goed uitpakt, en dan ook vrijwel alleen voor wolven.
En ik kan mij niet voorstellen dat WWG niet inzag dat dit als goedje niet zo handig zou zijn.

WWG wordt het voor mij.



Je ninja'de me.
Eens zien.

Ik betwijfel of het zo slim is om er niet meer op in te gaan. Er waren toch nog zo veel redenen voor, die je niet op het forum wou zetten? Nou, ik zie ze niet hoor. En wat ik ook betwijfel, is of het slim is zoiets risicovols te ondernemen, als er nog 100 scenario's zijn die nog niet doordacht zijn.

En ik heb het verder helemaal niet over jouw burgerclaim gehad?

Ja, natuurlijk blijft je claim staan, nu terugtrekken wordt lastig he?
Serieus, je hebt het door als jij liegt doordat er max 7 zijn die hetzelfde claimen? Verwacht je nu dat de gevangen allemaal geen claimen om jou bewezen te maken?

Lieve schat, doe je nou zo dom of ben je nou zo dom? Ik ga er niet meer op in omdat een aantal scenario's niet meer voordelig zijn als ik ze hier neer zet. Ik had het bovendien niet over claimen, maar er gaan in dit spel mensen dood en zodra 7 mensen dood zijn die gevangene-burger waren dan zou blijken dat ik gelogen heb.
 

DeletedUser22651

Gast
Dit is dus wat ook zo ongeveer mee bedoelde...
Als goedje schiet je er niks mee op om dit zo in het topic te zeggen.
Maar als wolf zou dit natuurlijk zijn ideale dekmantel kunnen zijn...
En dat iedereen dan idd gaat zeggen ja maar het is wwg die dat zegt dan kan ie overal mee weg komen...

Een betere reden om mij te lynchen heb ik dan ook nog niet voorbij zien komen. En dan kan WWG wel lekker makkelijk meelopen met de rest door zogenaamd 'niet in de herhaling te vallen'. Al is WWG goedje, dan zijn de goedjes er nog de dupe van. Daarom blijft mijn lynchstem ook staan
 

DeletedUser21204

Gast
Lieve schat, doe je nou zo dom of ben je nou zo dom? Ik ga er niet meer op in omdat een aantal scenario's niet meer voordelig zijn als ik ze hier neer zet. Ik had het bovendien niet over claimen, maar er gaan in dit spel mensen dood en zodra 7 mensen dood zijn die gevangene-burger waren dan zou blijken dat ik gelogen heb.

Ja, tegen die tijd is het wel duidelijk. Maar denk nu eens na.
Het is pas duidelijk dat jij geen gevangene kan zijn, als alle gevangenen dood zijn. En wat gebeurt er dan? Inderdaad, dan hebben we al verloren.
 

DeletedUser

Gast
Ja, tegen die tijd is het wel duidelijk. Maar denk nu eens na.
Het is pas duidelijk dat jij geen gevangene kan zijn, als alle gevangenen dood zijn. En wat gebeurt er dan? Inderdaad, dan hebben we al verloren.

Er zijn niet alleen maar burgergevangenen...
Maar ik ben nu weg.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind Onne verdachter dan Aran of WWG door die supermakkelijke meeloopstem op WWG van gisteren. Erg makkelijk een lynch proberen te krijgen is voor mij wolvig. Ik ben er nu vandoor, dus zal niet meer in staat zijn te reageren.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind Onne verdachter dan Aran of WWG door die supermakkelijke meeloopstem op WWG van gisteren. Erg makkelijk een lynch proberen te krijgen is voor mij wolvig. Ik ben er nu vandoor, dus zal niet meer in staat zijn te reageren.

Wat een stem :|
Alleen meelopen, dat doen er wel meer. Dat is echt niet verdachter dan WWG of Aran...
 

DeletedUser

Gast
Kyra, wat jij over WWG zegt is hetzelfde als wat ik ook over hem heb gezegd. Hij is inderdaad verdacht hierdoor, maar, nogmaals, het is WWG. Het is normaal voor hem om plannen te hebben die verkeerd uitpakken.

De Bezem, dat is een heel makkelijke stem. Onne heeft zelf uitgelegd dat het geen meeloopstem was, omdat hij werd geninjaad. En over al het andere wat er is gebeurd heb je niets te zeggen? Of je leest het topic niet, of je negeert bewust een heleboel.

Wat ik van Aran moet denken... Geen idee. De ene keer vind ik hem betrouwbaar en de andere keer wolfisch.

Op wie te stemmen voor lynch weet ik ook nog niet zo goed. Genade foei toch.
IJzer gedroeg zich verdacht, maar anderen moeten ook onder de loep worden genomen.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij Kyraco. Ze is niet met echte theorieën gekomen. Ze heeft de meeste posts van ons allemaal in dit topic en ik heb ze eens onder de loep genomen. Wat ze veel doet, is vragen stellen bij posts of dingen vreemd noemen, zonder daar vervolgens nog iets mee te doen. Ze noemde Initia trollerig. Ze noemde het vreemd dat Mayco zo nodig zijn gelijk moest halen. Maar Aran was ook weer vreemd met zijn stem op hem. En ze zou na de stem van Onne die na Arad kwam bijna denken dat het twee wolven waren, maar ze vindt het toch niet verdacht. Ze irriteerde zich aan IJzers gebruik van de [.B]. Pas als WWG komt met zijn vreemde plan, duikt ze daar bovenop.

Ik zeg niet dat ze hiermee wolf is, maar het is wel makkelijk om als wolf zo te spelen als zij doet. Erg actief zijn en allerlei dingetjes over spelers zeggen, maar niet daadwerkelijk interessante dingen opmerken of theorieën vormen.

Maar ook iets anders. Mij is een tegenstrijdigheid opgevallen:

Mayco gaat hier helemaal op in, vastberaden te bewijzen dat ik dat gezegd heb. Waarom vroeg hij het niet gewoon aan mij, of ik dat hier neer wou zetten? En waarom dacht hij eigenlijk niet gewoon "het zal wel, ik weet dat ik gelijk heb, en het doet er ook niet toe of Initia nu gelooft dat Kyra geen muizenval geweest is of niet"?
Bovenstaande lijkt een halve aanval op Mayco te zijn, maar dat klopt niet met onderstaande.

Jij bent ook flink vreemd aan het doen. Die lynchstem op Mayco lijkt helemaal nergens op, want Initia begon het en Mayco verdedigde zich enkel, en dan nu dit?
Nee ik stem niet op Kyra, maar ik wou het wel opmerken. :O
 

DeletedUser20542

Gast
Dan ga ik nu even heel zielig proberen mijn postcount te halen...

Want inderdaad, jullie hebben niet al te veel aan me. Laat ik daar maar eens verandering in brengen.

En we praatten een beetje over haar stem op WWG, en waarm dat nuttiger is dan een stem op Initia of Aran. En ze heeft me weten overtuigen voor WWG te gaan.

Laat ik dan gelijk eens een inkijk geven op onze visie.
- Aran switcht wel van stem enzo, maar verder doet hij niks dat niets bijdraagt. Dus, eehm, hij doet gewoon niet verdacht D:
- Initia die trollt enorm en draagt niets bij. Maar laten we eens eerlijk zijn, wanneer doet hij dat wel? Dat is natuurlijk geen reden. Maar laten wij (of iig ik) hem nog even de kans geven zich te herstellen, hoewel ik er verdrietig weinig vertrouwen in heb. Desondanks is WWG gevaarlijker nu.

- WWG dus. Zijn claim was totaal niet doordacht. Als hij goedje zou zijn, besloten we, had hij beter nagedacht voor hij uit het niets geclaimd had. Verder leidt hij de aandacht van de martelaren af (hoewel die neem me even niet kwalijk echt dom zijn als ze WWG nu gaan beschermen). En, wacht eens, zei WWG nou dat hij niet geluncht zou worden? JOEHOEEEE! Niet geluncht D: Wat moeten die martels dan?

Er is vast nog wel meer, maar ik zie me genoodzaakt een beetje dingen op te splitsen want, zoals ik als zei, ik post echt verdrietig weinig.
 

DeletedUser21204

Gast
Kyra, wat jij over WWG zegt is hetzelfde als wat ik ook over hem heb gezegd. Hij is inderdaad verdacht hierdoor, maar, nogmaals, het is WWG. Het is normaal voor hem om plannen te hebben die verkeerd uitpakken.

Dit plan pakt niet verkeerd uit. Dit plan is een goed plan, alleen voor een wolf.
 

DeletedUser21204

Gast
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij Kyraco. Ze is niet met echte theorieën gekomen. Ze heeft de meeste posts van ons allemaal in dit topic en ik heb ze eens onder de loep genomen. Wat ze veel doet, is vragen stellen bij posts of dingen vreemd noemen, zonder daar vervolgens nog iets mee te doen. Ze noemde Initia trollerig. Ze noemde het vreemd dat Mayco zo nodig zijn gelijk moest halen. Maar Aran was ook weer vreemd met zijn stem op hem. En ze zou na de stem van Onne die na Arad kwam bijna denken dat het twee wolven waren, maar ze vindt het toch niet verdacht. Ze irriteerde zich aan IJzers gebruik van de [.B]. Pas als WWG komt met zijn vreemde plan, duikt ze daar bovenop.

Ik zeg niet dat ze hiermee wolf is, maar het is wel makkelijk om als wolf zo te spelen als zij doet. Erg actief zijn en allerlei dingetjes over spelers zeggen, maar niet daadwerkelijk interessante dingen opmerken of theorieën vormen.

Maar ook iets anders. Mij is een tegenstrijdigheid opgevallen:

Bovenstaande lijkt een halve aanval op Mayco te zijn, maar dat klopt niet met onderstaande.

Nee ik stem niet op Kyra, maar ik wou het wel opmerken. :O

Natuurlijk heb ik de meeste posts van iedereen in dit topic. Heb jij wel eens een potje WvW gespeeld zónder dat ik de meeste posts had (en zonder dat ik snel dood was dan)?

Ik ben niet met echte theorieën gekomen? Wat is dat nu weer voor onzin?
Ik heb verschillende spelers aangevallen, om maar wat voorbeeldjes te geven; Aran, Initia, WWG.
En zoals je vast al vaker hebt gemerkt, je speelt immers al lang genoeg met me, ben ik niet zo van het lynchstemmen gooien om elk woordje dat iemand verkeerd zegt.
Natuurlijk stel ik vragen bij posts. Hoe wil je anders van die leuke reacties krijgen waarmee je ook echt iets kunt?
Wat zou ik er verder mee moeten doen? Een lynchstem op uitbrengen? Zoals ik al zei ben ik daar niet zo snel mee. Daarbij, kan men niet opmerken dat iets een beetje raar is, zonder er meteen om te gaan lynchen en hele theorieën tegen op te zetten?

Natuurlijk noemde ik Initia trollerig, hij was ook gewoon aan het trollen. Echter stopte hij hiermee toen ik dat vroeg, en wil ik hem zeker de kans geven te bewijzen dat hij serieus gaat spelen.

Dat op Mayco was geen aanval op hem, het was eerder gewoon iets dat ik me afvroeg. Iets wat ik vreemd vond, maar niet op de wolven-manier vreemd.

Ja, Aran was vreemd met de stem op hem. Vond jij het dan niet vreemd? Initia zit te bashen op Mayco, Mayco verdedigt zich, en vervolgens krijgt Mayco de lynchstemmen.
Aran is verder niet verdacht, want ik zie hem spelen als in het vorige potje. Actief, over het algemeen nuttige bijdrage, met heel snel posts switchen. En zolang hij die eerste 2 blijft doen, en verder niet verdacht doet/is, neem ik dat laatste er wel bij. Je kan stemmen toch altijd nog wijzigen, voor de deadline.

(2 stukjes hierboven ook het antwoord op de tegenstrijdigheid)

Ik dacht daardoor niet dat het 2 wolven waren. Natuurlijk is dat niet verdacht, zoiets kan voorvallen. Ik onthoud het alleen, voor als het een 2e of misschien wel 3e keer voorvalt. Zoals ik met de meeste kleine verdachtheidjes doe.

Ik irriteerde me aan IJzers gebruik van de [.B]? Pot verwijt de ketel. Het is ook gewoon vervelend, en nutteloos.

En WWG's vreemde plan was dan ook niet zomaar een klein misstapje. Het was iets dat de hele martelaars buiten spel kan zetten, en dat voor een wolf heel goed uit kan pakken.

Daarom ook dat ik WWG niet zo sterk verdenk!

Is dit niet wat onlogisch? Je zegt nu dat WWG's plannen per definitie mislukken, en omdat het mislukt voor een goedje, is hij dus goedje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Genade, je zit wel een beetje vaag te doen over Kyra. Prima, je wilt een beetje activiteit in het topic misschien. Maar waarom moet je het dan over haar hebben, of, wat jullie eigenlijk doen, via haar over anderen praten?
 

DeletedUser

Gast
Weetje ik weet het niet zo goed en POTG zei Ydeger en vandaag loop ik maar mee. :O

@Kyra: Daar kwam het wel op neer. Het was natuurlijk enigszins humoristisch bedoeld, maar ergens klopt het wel, want plannen van WWG falen meestal.
 

DeletedUser

Gast
Dan ga ik nu even heel zielig proberen mijn postcount te halen...

Want inderdaad, jullie hebben niet al te veel aan me. Laat ik daar maar eens verandering in brengen.

En we praatten een beetje over haar stem op WWG, en waarm dat nuttiger is dan een stem op Initia of Aran. En ze heeft me weten overtuigen voor WWG te gaan.

Laat ik dan gelijk eens een inkijk geven op onze visie.
- Aran switcht wel van stem enzo, maar verder doet hij niks dat niets bijdraagt. Dus, eehm, hij doet gewoon niet verdacht D:
- Initia die trollt enorm en draagt niets bij. Maar laten we eens eerlijk zijn, wanneer doet hij dat wel? Dat is natuurlijk geen reden. Maar laten wij (of iig ik) hem nog even de kans geven zich te herstellen, hoewel ik er verdrietig weinig vertrouwen in heb. Desondanks is WWG gevaarlijker nu.

- WWG dus. Zijn claim was totaal niet doordacht. Als hij goedje zou zijn, besloten we, had hij beter nagedacht voor hij uit het niets geclaimd had. Verder leidt hij de aandacht van de martelaren af (hoewel die neem me even niet kwalijk echt dom zijn als ze WWG nu gaan beschermen). En, wacht eens, zei WWG nou dat hij niet geluncht zou worden? JOEHOEEEE! Niet geluncht D: Wat moeten die martels dan?

Er is vast nog wel meer, maar ik zie me genoodzaakt een beetje dingen op te splitsen want, zoals ik als zei, ik post echt verdrietig weinig.

Hmm ik begin het gevoel te krijgen dat je Kyra contacteerde zodat je deze makkelijke stem kon uitbrengen. Sowieso is het erg raar, voor jou dan, om wel te netwerken maar niet te posten want jij bent volgens mij eerder iemand die het andersom doet.

Iig heb ik niet extreem het gevoel dat weerwolfgek goed is en aangezien dit toch wel het verdachtste is wat ik tegen ben gekomen dus Yde.

Edit: 'dat weerwolfgek goed slecht is' ofc:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Weetje ik weet het niet zo goed en POTG zei Ydeger en vandaag loop ik maar mee. :O

@Kyra: Daar kwam het wel op neer. Het was natuurlijk enigszins humoristisch bedoeld, maar ergens klopt het wel, want plannen van WWG falen meestal.
Dit heb je nog nooit gedaan. Aarde aan Genade...

Maar ff serieus. Geef eens een argument.

Hmm ik begin het gevoel te krijgen dat je Kyra contacteerde zodat je deze makkelijke stem kon uitbrengen. Sowieso is het erg raar, voor jou dan, om wel te netwerken maar niet te posten want jij bent volgens mij eerder iemand die het andersom doet.

Iig heb ik niet extreem het gevoel dat weerwolfgek goed is en aangezien dit toch wel het verdachtste is wat ik tegen ben gekomen dus Yde.
Je vertelt dat de stem makkelijk is? Wel, zo heb ik het niet ervaren. Ik benaderde Kyra over waarom zij WWG verdacht, inderdaad. Wel, ze heeft me overtuigd. Mag het even? Over het netwerken heb je misschien een beetje gelijk. Ik netwerk meestal niet op dag 1. Maar het is deel van mijn nieuwe speelstijl, die anti-hersenkronkel-style waar ik het vorige pot over had. Maar met het posten is niets veranderd. Als er op dag 1 niets gebeurt wat mij aangaat, hou ik het op 2 posts. BM en lynch. Als je me niet wilt geloven, zoek eens een pot op waar ik niet verdacht werd op dag 1 en goed was en vaker dan 2 keer postte. Dat zijn er niet al te veel.

Vervolgens ga je op mij stemmen omdat ik op WWG stem. Eigenlijk is dat wat je doet. Maar wat maakt mij dan zo verdacht, of wat maakt pak 'm beet Initia minder verdacht dan mij?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Weetje ik weet het niet zo goed en POTG zei Ydeger en vandaag loop ik maar mee. :O

@Kyra: Daar kwam het wel op neer. Het was natuurlijk enigszins humoristisch bedoeld, maar ergens klopt het wel, want plannen van WWG falen meestal.

Ik snap dat je niet goed weet op wie te stemmen, maar dan voor de stem van POTG mee te lopen op hem?
WWG is in mijn ogen ook gewoon weer bezig met een plan die (wss) foutloopt. Ik denk niet dat hij een wolf is, ik denk alleen dat hij gewoon bezig is met een plan wat uiteindelijk terugkaatst (zoals je ook kan zien met de lynch stemmen op hem).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan