• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie 5 jaar Grepolis - en nog vele jaren!

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Beste spelers,

Op 22 september viert Grepolis haar 5e verjaardag! Voor ons is dit een indrukwekkende mijlpaal, die we nooit zouden hebben bereikt zonder jullie allemaal!

Zoals elk jaar willen we rond deze datum iets speciaals doen - maar 5 jaar is niet zomaar een verjaardag, het tekent geschiedenis! Daarom hebben we naar het verleden gekeken, naar de eerste dagen van Grepolis, naar voorgaande events en we hebben besloten iets heel speciaals te gaan doen dit jaar!

Hier een kleine tijdlijn voor wat er komen gaat...
- 22 september zal er een speciaal festival in de agora te vieren zijn, wat goedkoper is dan het huidige (24-uur);
- 23 t/m 25 september zullen alle ondersteuningen en aanvallen dubbel zoveel gevechtspunten krijgen (72-uur);
- 26 t/m 28 september zullen alle steden 25% meer grondstoffen produceren (72-uur);
- 29 t/m 1 oktober zullen alle tempels 25% meer gunst produceren (72-uur);
- 2 t/m 3 oktober zullen alle bouwtijden 10% minder lang nodig hebben (48-uur);
- 4 t/m 5 oktober zullen alle rekruteringen van eenheden 10% minder lang duren (48-uur).

Daarnaast zal vanaf 6 oktober gedurende 45 dagen iedereen, samen met zijn/haar allianties moeten strijden tegen het grootste leger tot nu toe! Artemisia, koningin van Halicarnassus zal dan namelijk zij aan zij strijden met de machtige Xerxes I, de koning van Perzië in de Perzische verovering!

We hebben naast bovenstaande nog een aantal kleine verrassingen voor jullie in petto, maar daarover later mee!

Zorg dat je er klaar voor bent - de oorlog komt eraan!

Enthousiast over deze aankomende events? Laat het ons weten in dit discussietopic.

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team
Als je het aan mij vraagt, is dit super vet.. toch?
 

DeletedUser

Gast
Alweer een event? Pff, beetje overdaad als je het mij vraagt. Verjaardag vieren met wat dubbele GP, snellere rekrutering, gunst etc. is leuk, daar kan ik wel inkomen. Gewoon een aantal dagen wat kleine extra's voor iedereen. Maar als die Perzische verovering ietwat vergelijkbaar is met de Thracische verovering, dan vind ik dat wel weer erg snel.

Edit: telt van 23-25 september scherpzinnigheid ook? En krijg je dan 3x of 4x GP?
 

DeletedUser

Gast
Edit: telt van 23-25 september scherpzinnigheid ook? En krijg je dan 3x of 4x GP?

heel goed vraag!, dat zou wel heel erg worden dan he,he,he
smiley_emoticons_irre4.gif
 

DeletedUser

Gast
Wat, hang ik hier al bijna 5 jaar rond? Ach, op je hoogtepunt stoppen zegt men dan.
 

Gollum Returns

Manticore
Daarnaast zal vanaf 6 oktober gedurende 45 dagen iedereen, samen met zijn/haar allianties moeten strijden tegen het grootste leger tot nu toe! Artemisia, koningin van Halicarnassus zal dan namelijk zij aan zij strijden met de machtige Xerxes I, de koning van Perzië in de Perzische verovering!

Hier ben ik wel weer benieuwd naar, is dat meer zoals het Xerxes evenement dat er overal stadjes tevoorschijn komen?

Rest van de dingen, sommigen zijn leuk, andere wat minder.

5 jaar alweer, waar blijft de tijd.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Hier ben ik wel weer benieuwd naar, is dat meer zoals het Xerxes evenement dat er overal stadjes tevoorschijn komen?
Jij snapt het!
We hebben het event van destijds vertaald en aangegeven wat we nodig hebben, zodat wij (de mods) dit keer gelukkig niet alles handmatig hoeven te doen en er momenteel wat scriptjes voor geschreven worden.

Wordt leuk!

Daarnaast gooien we er tegen die tijd uiteraard weer wat leuke prijzen aan.
 

Gollum Returns

Manticore
Jij snapt het!
We hebben het event van destijds vertaald en aangegeven wat we nodig hebben, zodat wij (de mods) dit keer gelukkig niet alles handmatig hoeven te doen en er momenteel wat scriptjes voor geschreven worden.

Wordt leuk!

Daarnaast gooien we er tegen die tijd uiteraard weer wat leuke prijzen aan.

Hahaha, dat heb je als je al lang speelt en ondertussen alweer bij het meubilair hoort.

Toch wel even klein vraagje.

Tijdens het Xerxes evenement destijds was het nog niet mogelijk dat je deff GP kreeg voor ondersteuning. Tegenwoordig gelukkig wel.

Echter, nu kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn, die denken Hey, dat is grappig ik leg er wat deff in en ik kan mooi GP mee jatten.

Worden deze steden dan beschouwd als neutrale speler. (waar je dus deff GP kan krijgen voor je OS) of dat ze worden beschouwd als Spookstad (geen deff GP voor je OS)

En ja, leuk ranglijstjes e.d. voor wie de meeste steden veroverd, de eerste stad veroverd. e.d. even zoeken op het forum hoe het ook alweer zat destijds.
 

DeletedUser

Gast
Ben ook benieuwd, pfff dit doet me denken aan alpha en gamma....
May bravecat rest in peace......
smiley_emoticons_frown.gif
 

DeletedUser22821

Gast
lijkt me een leuke tijd die we tegemoet gaan
ik ben ook benieuwd wat dat event gaat worden aangezien ik toen nog niet speelde of nog niet echt bewust speelde
 

DeletedUser22821

Gast
Hahaha, dat heb je als je al lang speelt en ondertussen alweer bij het meubilair hoort.

Toch wel even klein vraagje.

Tijdens het Xerxes evenement destijds was het nog niet mogelijk dat je deff GP kreeg voor ondersteuning. Tegenwoordig gelukkig wel.

Echter, nu kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn, die denken Hey, dat is grappig ik leg er wat deff in en ik kan mooi GP mee jatten.

Worden deze steden dan beschouwd als neutrale speler. (waar je dus deff GP kan krijgen voor je OS) of dat ze worden beschouwd als Spookstad (geen deff GP voor je OS)

En ja, leuk ranglijstjes e.d. voor wie de meeste steden veroverd, de eerste stad veroverd. e.d. even zoeken op het forum hoe het ook alweer zat destijds.


weet jij ongeveer wanneer dat event toen was? want ik ben bezig een event van xerxes op te zoeken maar ik heb het nog niet gevonden en ik zit aan september 2012
 

DeletedUser12506

Gast
Ik had liever een mooie nieuwe wereld gezien om het te vieren, met alle snelheden op max, geen moraal en opstands verovering.
 
Bovenaan