• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

8e dorp veroveren

DeletedUser

Gast
Hallo ,
wat is het beste systeem om je laatste dorp op het eiland te veroveren ?
Volgens de simulator is het wel een zware kluif.
Mijn katapulten gaan erop kapot en ik moet alles 3 keer sturen voor ze eraan zijn.
Mijn zware stukken zijn dan van de kaart geveegd.
 

DeletedUser6663

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Met ruiters en mytische eenheden kan je goed aanvallen, stuur daarna de kattappulten.
 

DeletedUser9608

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Als je al 7 dorpen op dat eiland hebt, moet het niet moeilijk zijn.
Probeer goed te timen, en je kolo er te droppen. (Ik weet niet of het oude of nieuwe kolonisatie systeem is).

Good luck ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

volgensmj gaat het om boerendorpen en niet om steden
 

DeletedUser9608

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Ah, ik zie het ook :p
Het is niet nodig om alle boerendorpen van je eiland te hebben hé ;)
 

DeletedUser199

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Als ik eerlijk ben vind ik de kosten niet opwegen tegen wat het je oplevert ;)
 

DeletedUser11561

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Als ik eerlijk ben vind ik de kosten niet opwegen tegen wat het je oplevert ;)
Lange termijn denken!

als je een jaar lang 1500 gs per dag kan farmen, is het een prima investering.

Daar kan je heel wat legers voor bouwen.
 

DeletedUser199

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Lange termijn denken!

als je een jaar lang 1500 gs per dag kan farmen, is het een prima investering.

Daar kan je heel wat legers voor bouwen.

Aangezien de steller van de vraag waarschijnlijk slechts 1 stad heeft is het het zeker niet waard.
Daar is gewoon geen speld tussen te krijgen :p
 

DeletedUser11561

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Aangezien de steller van de vraag waarschijnlijk slechts 1 stad heeft is het het zeker niet waard.
Daar is gewoon geen speld tussen te krijgen :p
graag argumentatie.

Waarom is er geen speld tussen te krijgen?

De grondstoffen zijn met een week terugverdiend. het spel duurt maanden en maanden.

voor de korte termijn is het misschien een stapje terug, op de lange termijn is het 12,5% meer grondstoffen.
 

DeletedUser199

Gast
AW: 8e dorp veroveren

In de tijd dat je je troepen terug verdient loop je een achterstand op ivm met de rest van de spelers in de buurt die jou dan weer over kunnen nemen ;).
Maar aangezien dit een vragentopic is en geen discussie topic stel ik voor dat we hiermee stoppen ^^
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Ik heb persoonlijk ook met 1 stad alle 8 boerendorpen veroverd en in redelijk korte tijd naar level 6 op weten te werken.
Nu had ik het geluk dat ik in een relatief veilige omgeving zat met meerdere grote allianties waarvan er 1 mij op een gegeven moment wel aanviel, maar na een netjes geschreven bericht van mij naar hun vroegen ze mij om in hun alliantie toe te treden.

Ik heb toen op een gegeven moment heel mijn leger in 1 klap laten stuklopen op het 8e boerendorp... Het dorp was veroverd, maar het leger was grotendeels verdwenen, misschien is dat ook omdat ik in mijn onervarenheid een leger van voornamelijk zwaardvechters met in mindere mate slingeraars en hoplieten samen met een 10 tal katapulten.

Het moet met 1 stad niet moeilijk zijn om alle boerendorpen te veroveren zelf was ik namelijk nog geen 2500 punten toen ik de 8e veroverde, maar doe het niet zoals ik met voornamelijk verdedigings-eenheden.
 

maior

Boogschutter
AW: 8e dorp veroveren

als ik het 8e dorp zou veroveren zou ik het met alleen maar ruiters doen omdat ik dan qua grondstoffen het minste verlies lijd.

De speltip:
Dit boerendorp wordt beveiligd door een enorme stadsmuur. Val aan met katapulten en andere aanvallende eenheden!

kan je beter niet opvolgen, met alleen maar ruiters lijd je de minste schade. Maar zelfs al had ik alleen maar ruiters(stuk of 500), dan nog zou het voordeel van een extra boerendorp voor mij niet opwegen tegen de verliezen en de achterstand die ik daarmee zou oplopen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Ik bedoelde inderdaad Boerendorpen.
Heb meerdere steden en vind nog steeds dat er een enorm aantal leger aan verloren gaat . Ook wanneer ik eerst myth.wezens stuur.
Ik dacht dat katapulten het beste waren om muren neer te halen. Kan je ze bescherming geven door iets specifiek in combinatie meet te geven (in die aanval dus) ?
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Nee, katapulten hebben eigenlijk pas zin tegen echte tegenstanders. Als je eerst hun dorp leegmaakt en daarna nog wat katapulten langs stuurt om de muur omlaag te halen.
Verder verover ik bij elk dorp van me ook altijd het 8ste boerendorp. Vooral op het begin is dit aan te raden aangezien je toch vrij gemakkelijk tegen de limiet aan zit als je een dag je best doet met grondstoffen opeisen.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Katapulten alleen gaan altijd kapot zonder dat ze de muur slopen. Katapulten zijn bedoeld om in een dorp de muur lager te maken zodat andere troepen er gemakkelijker doorheenkomen en niet om bergen vijanden te vernietigen.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Op de lange duur levert het zeker op. Alleen als je door je GS anders te investeren hogere opbrengsten krijgt, moet je het niet doen.

Vergeet niet dat boerendorpen risicoloos zijn: als je er goed mee omgaat heb je gegarandeerde opbrengsten zonder verliezen.

En het is niet alleen farmen, ook handel levert aardig wat op.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Het 8e dorp moet je in delen bezetten, maar daar niet je noodzakelijke troepen voor inzetten.

In een van mijn steden heb ik het als volgt gedaan:
Alle gebouwen waren op het gewenste niveau, alle landeenheden en marine-eenheden waren gebouwd en ik had nog 170 vrije inwoners over (vrij gehouden voor een kolo-schip). Op de momenten dat ik geen kolo-schip nodig had, heb ik die 170 vrije inwoners gebruik om offensieve eenheden van te bouwen en het 8e dorp aan te vallen.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

En hoe val je dan je 5de boerendorp aan zonder al te veel verliezen te leiden?
De eerste 3 gingen makkelijk met mijn goedkope manschappen, maar bij dorp 4 merkte ik dat ik bijna alles kwijt was!
Dus zit ik een beetje met een steen in mijn maag om het 5de aan te vallen.
Gebruik ik het beste ook hoplieten? Ik ben nog maar 2 dagen bezig daarom mijn volledige onervarendheid. Bedankt op voorhand.
Ave ;)
 
Bovenaan