• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

8e dorp veroveren

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Als ik het goed heb staan er in het vijfde dorp 100 boogschutters. Boogschutters zijn slecht in het verdedigen tegen slagwapens, dus je kan het beste ruiters gebruiken. Met de simulator kun je zien hoeveel ruiters je nodig hebt.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Simulator, idd... die heb ik nu gevonden :) tja het was een goede leerschool! Bedankt voor de snelle reaktie.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

ik wou vandaag een vijfde boerendorp veroveren maar ik kreeg de melding dat ik niet nog een boerendorp kan innemen.....moet ik iets onderzoeken, een bepaald level van iets hebben? ik zag er niet van terug op de wiki en aangezien het toch mogelijk moet zijn om ze allemaal te kunnen hebben vraag ik mij af wat er is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

ik wou vandaag een vijfde boerendorp veroveren maar ik kreeg de melding dat ik niet nog een boerendorp kan innemen.....moet ik iets onderzoeken, een bepaald level van iets hebben? ik zag er niet van terug op de wiki en aangezien het toch mogelijk moet zijn om ze allemaal te kunnen hebben vraag ik mij af wat er is

Wanneer je op aanvallen drukt bij het boerendorp zul je een meter zien qua aanvalspunten, elke eenheid qua units staan voor een bepaald aantal punten. Deze kan je terug vinden op het eenheidsoverzicht. Jouw leger aan units moet minimaal zoveel aanvalspunten bezitten dat deze de meter doet vollopen.

1 Ruiter geeft 3 aanvalspunten, heb jij 300 punten nodig dan moet je bijv. dus 100 ruiters hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Wanneer je op aanvallen drukt bij het boerendorp zul je een meter zien qua aanvalspunten, elke eenheid qua units staan voor een bepaald aantal punten. Deze kan je terug vinden op het eenheidsoverzicht. Jouw leger aan units moet minimaal zoveel aanvalspunten bezitten dat deze de meter doet vollopen.

1 Ruiter geeft 3 aanvalspunten, heb jij 300 punten nodig dan moet je bijv. dus 100 ruiters hebben.

Dit klopt niet, die meter geeft aan hoeveel inwoners je moet hebben. Dus moet je 300 inwoners hebben, bouw je 100 ruiters (of wat je dan ook nodig hebt, en dan kan je veroveren).
Je hoeft echter niet met al deze inwoners aan te vallen.

OT: Ik verover meestal 6 bd.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Dit klopt niet, die meter geeft aan hoeveel inwoners je moet hebben. Dus moet je 300 inwoners hebben, bouw je 100 ruiters (of wat je dan ook nodig hebt, en dan kan je veroveren).
Je hoeft echter niet met al deze inwoners aan te vallen.

OT: Ik verover meestal 6 bd.

Wat jij zegt klopt al helemaal niet. Als je met je muiscursor over die balk gaat staat er toch duidelijk :

" Benodigde kracht van de eenheden om nog een boerendorp te veroveren "

Kijk a.u.b eerst na of het klopt wat jij daadwerkelijk beweert te zeggen, no offence natuurlijk.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Wanneer je op aanvallen drukt bij het boerendorp zul je een meter zien qua aanvalspunten, elke eenheid qua units staan voor een bepaald aantal punten. Deze kan je terug vinden op het eenheidsoverzicht. Jouw leger aan units moet minimaal zoveel aanvalspunten bezitten dat deze de meter doet vollopen.

1 Ruiter geeft 3 aanvalspunten, heb jij 300 punten nodig dan moet je bijv. dus 100 ruiters hebben.
Dit... Maar er is meer...
Het is het totaal aantal aanvalspunten in alle dorpen op het eiland waar dit boerendorp op ligt.
Voor 300 punten hoef je niet persee 100 ruiters in 1 Stad A, maar je mag ook 50 ruiters in Stad A, 30 ruiters in Stad B en 60 slingeraars in Stad C hebben.
Zolang deze steden maar op hetzelfde eiland liggen.
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Dit... Maar er is meer...
Het is het totaal aantal aanvalspunten in alle dorpen op het eiland waar dit boerendorp op ligt.
Voor 300 punten hoef je niet persee 100 ruiters in 1 Stad A, maar je mag ook 50 ruiters in Stad A, 30 ruiters in Stad B en 60 slingeraars in Stad C hebben.
Zolang deze steden maar op hetzelfde eiland liggen.

Goede aanvulling, dat wist ik nog niet ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

het 8e boerendorp kun je best met vele slingeraars en ruiters aanvallen hoplieten zijn minder belangerijk ik deed het zo
400 sling
100 ruiters
200 hoplieten(eventueel)
 

DeletedUser

Gast
AW: 8e dorp veroveren

Ik heb gemerkt dat, als je de eenheden daar verslagen hebt, je de muur niet meer moet afbreken.
-->Je hebt je boerendorp dus veroverd.

en vervolgens veel meer eenheden hebt verloren dan dat je zou aanvallen met katapulten
 
Bovenaan