• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Aanval of verdedigings stad?

DeletedUser

Gast
Moet ik met mijn eerste dorp beginnen met een aanvalspolis of een verdedigende polis?
En met welke eenheden?
En met hoeveel eenheden per eenheid?
 

DeletedUser20586

Gast
Verdediging is idd belangrijk in het begin. Zorg dat je zwaard, boog en later ook Cerberussen hebt staan. In het begin is 100 zwaard en 100 boog wel genoeg.
 

DeletedUser

Gast
Hangt er van af op wat voor eiland je zit, als je er de beste bent en je verwacht geen overnames van allies op andere eilanden kan je ook flink aanvallend gaan spelen. Zelf farmen en zo.
Zorg iig dat je een goede ally vind dan kan je gaan samenwerken
 

DeletedUser

Gast
Ik ben een van de beste spelers op het eiland en ik zit in een goede ally dus heb ik besloten om aanvallend te gaan spelen.
 

DeletedUser9104

Gast
Mijn advies als je dit moet vragen. Zorg voor een stad waarmee je kunt verdedigen, maar ook kunt aanvallen. Later kun je deze stad omzetten naar wat je dan echt nodig hebt.
 

DeletedUser20125

Gast
Het is te zien hé!
Op nieuw zou ik in het begin vooral defensief spelen.
Op oud kan je. Als je (heel veel) online bent, enkel werken met aanvalstroepen.
Je kan altijd aanvallen dodgen en kolo eruit werken.

Als ik jou was zou ik veel hoplieten bouwen, en ev strijdwagens afsmeken van Zeus.

Deze zijn namelijk aanvallend en defensief vrij goed.
 

DeletedUser15415

Gast
Ik speel op Athene
Bouw rond de:

250-300 zwaardvechters
250-300 Boogschutters
200-400 slingeraars
200-400 hoplieten
50 ruiters (Farmen)
60 biremen
30 vuurschepen
20-40 langzame transportboten.

Verdedigend: 1000 troepen
Aanvallend: 850 troepen

Dit is de beste verdeling voor je stad. 100 zwaard en boog knal ik nu echt makkelijk weg heren ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het is te zien hé!
Op nieuw zou ik in het begin vooral defensief spelen.
Op oud kan je. Als je (heel veel) online bent, enkel werken met aanvalstroepen.
Je kan altijd aanvallen dodgen en kolo eruit werken.

Als ik jou was zou ik veel hoplieten bouwen, en ev strijdwagens afsmeken van Zeus.

Deze zijn namelijk aanvallend en defensief vrij goed.

Uhm, hoe kan je je kolo op oud verdedigen zonder verdedigers?
 

DeletedUser

Gast
~ou ik mogen vragen hoe jullie aan die puntjes komen onder jullie namen?
 

DeletedUser

Gast
Niet stoppen is de enigste tip die ik kan geven, ook bij tegenslagen gewoon doorgaan...

Zelf heb ik met mijn comeback nog niet echt veel puntjes gehaald.
 

Jollian

Harpij
ahhhh,


iedereen die die vraag op het forum stelt is beter af om verdedigend te spelen bij het opstand systeem. Bij belegering, tja heb er geen ervaring mee maar ik zou zeggen dat je ook vol offensief kan spelen dan
 
Bovenaan