• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Aanval verloren

DeletedUser

Gast
Gisteren heb ik een dorp aangevallen op volle capaciteit (40 eenheden). Het balkje bovenaan was helemaal vol. Ik heb blijkbaar de aanval verloren en mijn 40 eenheden (zwaardvechters) zijn allemaal weg?

Hoe kan dit?

Btw: Ik heb wiki en FAQ gelezen en vind geen antwoord op mijn vraag...

Groeten,
 

DeletedUser10488

Gast
Zwaardvechters zijn geen aanvallende eenheden, het is dus niet gek dat je alles verliest. Voortaan kun je beter ruiter hopliet of slingelaars gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
dat balkje maakt niet uit dat waren zeker al je troepen of je boten capiciteit?
Zwaardvechters zijn verdedigers.
Val altijd aan met
Slingeraars
Hoplieten
Ruiters
Strijdwagens

En de rest is verdediging.
dus zwaardvechters zijn verdedeging
al val je met 1000 zwaardvechters aan
en er staan 200 zwaard in de verdedeging verlies je

en bespioneer voortaan eerst dan kan je zien wat er staat
en dan met sumilatie bepalen met wat je aanvalt
 

DeletedUser15044

Gast
dat balkje maakt niet uit dat waren zeker al je troepen of je boten capiciteit?
Zwaardvechters zijn verdedigers.
Val altijd aan met
Slingeraars
Hoplieten
Ruiters
Strijdwagens

En de rest is verdediging.
dus zwaardvechters zijn verdedeging
al val je met 1000 zwaardvechters aan
en er staan 200 zwaard in de verdedeging verlies je

en bespioneer voortaan eerst dan kan je zien wat er staat
en dan met sumilatie bepalen met wat je aanvalt

bij boerendorpen zie je automatisch wat er staat, dit keer stonden er 60 slinger.
als je dan op de simulator uitrekent hoeveel slingeraars er nog staan kan je makkelijk weten hoeveel je nog nodig hebt.........
 

DeletedUser

Gast
Ok, bedankt voor de tip...ben een nieuwe speler dus had er nog geen idee van...het was trouwens zo'n boerendorp dus ik dacht dat het wel zou lukken.

Die slingeraars en hoplieten en dergelijke kan ik vast pas over beschikken als ik de academie heb vrijgespeeld? Mijn kazerne is nu pas level 3 en heb level 5 nodig denk ik?
 

DeletedUser

Gast
bij boerendorpen zie je automatisch wat er staat, dit keer stonden er 60 slinger.
als je dan op de simulator uitrekent hoeveel slingeraars er nog staan kan je makkelijk weten hoeveel je nog nodig hebt.........
dorp is niet altijd boerendorp ?
in dat geval kijk wat er nog staat in dat boerendorp
 

DeletedUser15044

Gast
hij zegt dat ze allemaal dood gingen

klopt, als je in de simulator 40 zwaard tegen 60 slinger doet zul je zien dat er 40 zwaard dood gaan en 24 slinger........ precies zoals hij zei(alleen zei hij er niet bij hoeveel slinger er dood gingen)
 

DeletedUser

Gast
klopt, als je in de simulator 40 zwaard tegen 60 slinger doet zul je zien dat er 40 zwaard dood gaan en 24 slinger........ precies zoals hij zei(alleen zei hij er niet bij hoeveel slinger er dood gingen)

Ja dat kan...heb ik niet naar gekeken, zag enkel dat ik niets meer over had van mijn zwaardvechters...maar ik snap nu ook wel de simulator, best handig..

Maar dat balkje geeft dus enkel aan hoeveel eenheden je maximum kan gebruiken? Als je dan zorgt dat je genoeg sterke eenheden hebt kan je winnen?
 

DeletedUser15044

Gast
Ja dat kan...heb ik niet naar gekeken, zag enkel dat ik niets meer over had van mijn zwaardvechters...maar ik snap nu ook wel de simulator, best handig..

Maar dat balkje geeft dus enkel aan hoeveel eenheden je maximum kan gebruiken? Als je dan zorgt dat je genoeg sterke eenheden hebt kan je winnen?

het balkje geeft aan hoeveel eenheden je minimaal moet hebben, als je 15 slingeraars hebt mag je het boerendorp nog niet aanvallen, ondanks dat je wel de verdediging zou verslaan.
je moet eerst genoeg troepen hebben zodat je voor een nieuw boerendorp meerdere troepen moet maken:)
 

DeletedUser

Gast
het balkje geeft aan hoeveel eenheden je minimaal moet hebben, als je 15 slingeraars hebt mag je het boerendorp nog niet aanvallen, ondanks dat je wel de verdediging zou verslaan.
je moet eerst genoeg troepen hebben zodat je voor een nieuw boerendorp meerdere troepen moet maken:)

Duidelijk...ik zag nu wel dat er van de 60 slingeraars nog 35 overblijven dus tegen de volgende keer hak ik ze in de pan :)
Mijn academie is bijna klaar dus dan eens kijken wat ik al kan maken...

Bedankt alvast voor de reacties en tips8-)

-----

Ik heb nu wat nieuwe eenheden aangemaakt, ook andere dan die zwaardvechters en volgens de simulatie zou ik winnen, de 35 slingeraars van dat boerendorp gingen er allemaal aan :)

Mijn vraag is nu hoelang dit duurt...wanneer weet ik of ik het dorp veroverd heb?

-----

Ik kon blijkbaar al wel opeisen, maar er staat nog steeds niet veroverd...vreemd

-----

Ik kon blijkbaar al wel opeisen, maar er staat nog steeds niet veroverd...vreemd

en ondertussen is het gelukt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik had ze met 10 slingeraars verslagen. Maarja ik had wel iets van 30 zwaardjes en stuurde alleen die 10 slingers.
 

DeletedUser

Gast
Ik had trouwens net een spion op een stad gezet, via bericht gezien dat er geen eenheden stonden - simulator gedaan - aangevallen en kreeg een bericht waarin ik zag dat ik gewonnen had.

Maar nu heb ik de stad nog steeds niet in mijn bezit...is het normaal dat dit zolang duurt?
 
Bovenaan